قطعات حیاتی صفحه اصلی

در سیستمعاملی که از تکنیک صفحهبندی برای مدیریت حافظه مجازی استفاده میکند، الگوریتمهای جایگزینی صفحه تصمیم میگ

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

در سیستمعاملی که از تکنیک صفحهبندی برای مدیریت حافظه مجازی استفاده میکند، الگوریتمهای جایگزینی صفحه تصمیم میگیرند که کدام صفحه باید از حافظه اصلی خارج شده و در دیسک نوشته شود تا فضا برای اختصاص دادن صفحه جدید محیا شود. حال اگر قرار باشد که این صفحه جایگزین شود، سیستمعامل با نگاه کردن به این بیت تصمیم میگیرد که آیا نیاز است صفحه بر روی دیسک نوشته شود یا نه. به دلیل اینکه در این الگوریتم نیاز به پیشبینی آینده وجود دارد، قابل پیادهسازی نیست. این الگوریتم مشکل ناهنجاری بلیدی را ندارد. اگر بازنشانی صفحه اصلی مشکل را برطرف نکرد، ممکن است برنامههای ناخواستهای به نام بدافزار داشته باشید که سایت Google را تقلید میکنند. برخی از سیستمها از صفحهبندی درجا یا صفحهبندی نیازی استفاده میکنند. صفحهبندی وقتی انجام میشود که یک خطای نقص صفحه اتفاق افتاده و صفحه خواسته شده را نتوان اختصاص داد، یا به این دلیل که هیچ صفحه خالی در حافظه نیست یا به این دلیل که تعداد صفحات خالی کمتر از حد آستانه است. صفحات فایل اجرایی که هرگز درخواست نمیشوند به حافظه اصلی بارگذاری نمیشوند. وقتی که یک صفحه مورد دسترسی قرار میگیرد (از آن استفاده میشود)، بیت دستیابی آن صفحه ۱ میشود. C onte nt has be​en generated ᠎by G​SA  C​on᠎te​nt  Genera tor DE MO᠎!

سپس صفحه خواسته شده توسط برنامه از دیسک برداشته شده و در مکان صفحه قبلی نوشته میشود. ممکن است صفحهای که برای جایگزینی انتخاب شده مجدداً توسط برنامه مورد ارجاع قرار گیرد و نیاز باشد تا صفحه بار دیگر از دیسک به حافظه آورده شود. در این الگوریتم سیستمعامل صفحهای را برای جایگزینی انتخاب میکند که در آینده، دیرتر از همه به آن نیاز خواهد شد. برای تصویرسازی صفحه کلید به سطحی صاف و بدون بازتاب نیاز است. Google بدون اجازه شما تنظیمات صفحه اصلی را تغییر نمیدهد. برای جایگزین کردن Google با سایتی که میخواهید صفحه اصلیتان باشد، مرورگری را در بالا انتخاب کنید، سپس مراحل را دنبال کنید. مراحل انجام این کار بدین صورت است که صفحهای که برای جایگزینی انتخاب شده از حافظه اصلی خارج شده و در دیسک نوشته میشود. مرورگری را در زیر انتخاب کنید، سپس مراحل را در رایانهتان دنبال کنید. سپس سیستمعامل یک صفحه تصادفی را از آخرین گروه برای حذف شدن انتخاب میکند. با نحوه پیدا کردن و حذف بدافزارها از دستگاه و بازیابی تنظیمات آشنا شوید. درباره بدافزار و نحوه حذف آن بیشتر بدانید. اگر مرورگرتان را در زیر نمیبینید، به بخش «Help» (راهنمای) مرورگرتان بروید و اطلاعات مربوط به نحوه تغییر صفحه اصلی آن را پیدا کنید.

چرا که اطلاعات آن دست نخورده است و یک نسخه از آن در دیسک وجود دارد. بنابراین الگوریتمی از همه بهتر است که عمل ورودی/خروجی در آن اندک باشد. در یک فاصله زمانی مشخص، وقفه ساعت فعال شده و بیت دستیابی همه صفحات را صفر میکند تا صفحاتی که اخیراً به آنها مراجعه نشده از دیگر صفحات قابل تمیز باشند. یک ساعت هم در سیستم وجود دارد که هر چند لحظه یک بار فعال میشود و یک وقفه ایجاد میکند. صفحه شروعْ صفحهای است که هنگام راهاندازی اولیه Chrome در دستگاه نشان داده میشود. میتوانید Google Chrome را طوری تنظیم کنید تا صفحه دلخواهتان بهعنوان صفحه اصلی یا صفحه شروع نشان داده شود. تمامی این مرزها به جز مرز شمالی با صفحه ی اوراسیا (به جز قسمت کوچکی نزدیک آزور و شکستگی ترسیرا) باقیمانده همه واگرا یا در حال گسترش هستند. اما کارایی آن از همه الگوریتمها به مراتب بالاتر است. در الگوریتم اخیراً استفاده نشده (به انگلیسی: Not recently used)، صفحهای جایگزین میشود که اخیراً کمتر از همه مورد استفاده قرار گرفته است. اولین ورودی، اولین خروجی (به انگلیسی: First in, اینتکس اصلی First out) سادهترین الگوریتم صفحهبندی است. اما در صفحهبندی سراسری، هر صفحهای که در حافظه است را میتوان برای جایگزینی انتخاب کرد.

در صفحهبندی محلی صفحهای برای جایگزینی انتخاب میشود که متعلق به همان فرایند باشد. صفحهبندی میتواند به صورت محلی یا سراسری باشد. این قسمت به وسیله یک پیچ در امتداد عمود یا مایل بر روی کله گی حرکت داشته و کار تنظیم بار عمودی را به وسیله حلقه تنظیمی انجام میدهد. انواع کیبورد ارگونومیک امکان نشستن افراد را در موقعیتهای مختلف فراهم میکند و به دلیل نوع طراحی انعطافپذیری بیشتری را به کاربران خود میدهد. حافظه مجازی، تصوری در ذهن کاربران ایجاد میکند که انگار آنها در حال کار کردن با یک حافظه بزرگ و پیوسته هستند. با تنظیم Google بهعنوان صفحه اصلی، میتوانید با هر بار باز کردن مرورگر به سرعت به Google بروید. صفحه اصلیْ صفحهای است که با کلیک کردن روی «صفحه اصلی» به آن میروید. 2. روی برگه General کلیک کنید. 3. روی Yes کلیک کنید. اما اگر این بیت صفر بود، صفحه جدید مستقیماً ار دیسک بر روی این صفحه بازنویسی میشود. اگر این بیت ۱ بود، ابتدا صفحه بر روی دیسک نوشته میشود و سپس صفحه جدید وارد حافظه شده و جای این صفحه را میگیرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن