لبنان بحران مالی تایید اهمیت لغو 'Kafala'

ویژه, بحران مالی, سرفصل حقوق بشر کارگری خاورمیانه و شمال آفریقا مهاجرت و پناهندگان حقوق بشر خارج از اتیوپی س

توسط AKHSHIJNEWS در 20 تیر 1399
ویژه, بحران مالی, سرفصل حقوق بشر کارگری خاورمیانه و شمال آفریقا مهاجرت و پناهندگان

حقوق بشر

خارج از اتیوپی سفارت در بیروت ژوئن 2020. اعتبار: از این است لبنان

KESERWAN لبنان, Jul 10 سال 2020 (IPS) - آنها وعده داده شده بود جهان اما به پایان رسید تا در لبنان و خانواده است. این داستان بسیاری از کارگران داخلی در لبنان است. با 70 سال حامی سیستم هنوز هم در محل داخلی کارگران به کارفرمایان خود را با کمی و یا بدون حقوق اساسی. این 'Kafala' سیستم مشکل عمده در پشت آنچه ما شاهد در بیروت در ماه گذشته.

ریخته در خارج از سفارتخانه های بسیاری از کارگران خانگی شدند بدون پول وسایل و یا گذرنامه های خود را. در ماه ژوئن سال 2020 زمانی که لبنان شاهد موج جدیدی از بحران اقتصادی بسیاری از اتیوپی صدای داخلی کارگران چپ رها شده در خود را درب سفارت در بیروت. با حوادث اخیر که تشدید وضعیت اقتصادی کشور لبنان, مردم شروع به از دست دادن ارزش خود را در پول ملی. و از همه کارگران خانگی در حال پرداخت به ارز خارجی به خصوص دلار کارفرمایان خود شد و دیگر قادر به پرداخت آنچه آنها بدهکار کارکنان خود را.

این وضعیت در معرض دلایلی که لبنان باید لغو 'Kafala' سیستم و چرا زندگی می کند نیز باید موضوع در لبنان است.

'Kafala' به معنی حمایت در عربی. سازمان بین المللی کار (ILO) و مهاجر فروم در آسیا (MFA) مشغول به کار در سیاست خلاصه به توضیح و بررسی وضعیت کارگران خانگی در لبنان و در خاورمیانه است. در حالی که با اشاره به "Kafala' سیستم تجزیه و تحلیل آنها نکات اصلی که چرا باید آن را تغییر دهید. این سیستم باعث می شود کارگر وضعیت مهاجرت قانونی ملزم به کارفرما و یا حمایت کنند. مهاجر کارگر باید ثبت نام كتبي خود را 'kafeel' (حامی) در سفارش به حق خود که بدون آنها نمی قادر خواهد بود به ترک کشور است.

"این جایگاه مهاجر کارگر به طور کامل وابسته به 'kafeel' برای امرار معاش خود و اقامت" (ILO وزارت امور خارجه). به عبارت دیگر یک کارفرما و یا اسپانسر می توانید محدود کردن حرکات و هیچ گونه ارتباطی کارگر منجر به سوء استفاده از شیوه های مانند کار زیاد underpayment و حتی اخاذی.

با قدرت اعطا شده به این اسپانسر بسیاری از 'kafeels' استفاده از آن برای سرکوب کارگران خانگی مهاجر (MDW) توسل به سوءاستفاده جسمی و روانی.

کارگران خانگی در لبنان عمدتا از کشورهای در حال توسعه در آفریقا و یا از جنوب و جنوب شرق و کشورهای آسیایی است. اکثر آنها زنان هستند و به گفته سازمان عفو بین الملل لبنان خانه 250,000 داخلی کارگران است.

شرایط کار در لبنان تحت Kafala سیستم. اعتبار: Eliane عید

شده اند وجود دارد بسیاری از روش های بین المللی و جوامع محلی برای اصلاح Kafala سیستم و حتی لغو آن است. چندین سازمان های غیر دولتی سازمان بین المللی کار و بسیاری از سفارتخانه های خارجی را مطرح اصلاحات با لبنان وزارت کار به منظور اطمینان از ایمنی و حفاظت خارجی و داخلی کارگران از کار اجباری و استثمار.

"این است لبنان' (وقتی) یکی از سازمان هایی که کار کرده است برای کمک به افزایش آگاهی از این بردگی مدرن و حفاظت از MDWs از سوء استفاده خانواده ها و کارفرمایان. برای محافظت از کسانی که حاضر به صحبت می کنند تا وقتی که با استفاده از نام مستعار به اطمینان حاصل شود که آنها بی خطر هستند و می توانید در ادامه با ماموریت خود را.

وقتی پرسیده شد که در مورد وجود بردگی مدرن در لبنان یک عضو تا وقتی که پاتریشیا گفت: IPS است که پاسخ "صریح بله". او توضیح داد که این سیستم را توجیه می کند نژادی و طبقاتی تبعیض منجر به آپارتاید به سبک جوامع است. به همین دلیل MDWs در نظر گرفته "پست تر" و یا حتی "مادون انسان" است زیرا این سیستم ایجاد یک فرهنگ بیگانه ستیزی و نژاد برتری جنسیتی و classism و از آنجا که کارفرمایان خود را به عنوان صاحبان این کارگران با توجه به قدرت اعطا شده توسط سیستم.

با توجه به پاتریشیا بسیاری از کارگران حتی نمی دانند که آنها خواهد شد مشغول به کار در خانه. آنها معمولا به دروغ وعده داده شده و فرصت های شغلی مانند کار در مغازه ها و رستوران ها و ادارات و مدارس و بسیاری از موقعیت های دیگر. او همچنین به ذکر است که نیجریه بدترین تاثیر این دروغ.

Zahraa Dirani یک روزنامه نگار مستقل و عضو زن و یک سازمان غیر دولتی است که با این نسخهها کار با زنان و دختران در لبنان, برای از بین بردن بی عدالتی در کشور گفت: IPS که وضعیت MDWs غیر انسانی است.

"Kafala داخلی قرار می دهد کارگران تحت قانون برده داری" گفت: Dirani. او توضیح داد که این وضعیت نه مثل انسان قابل قبول است و نه بخشی از قرن 21. Dirani اعلام کرد که "سازمان های غیر دولتی نقش مهمی در جامعه هستند زیرا متوقف کردن و کمک به MDWs در حالی که دولت عملا هیچ جا در این".

با توجه به Dirani وقتی زن تصمیم به کار بر روی ارتباط داخلی بین کارگران و کارفرمایان "مردم از ما خواست چرا ما به ذکر حقوق کارگران خانگی; آنها خیره می شوند و سزاوار آنچه در حال انجام است به آنها. چرا من به او یک تلفن همراه او می شود پول بیشتری از من به او نیاز ندارد بیشتر حقوق این لبنان طرز فکر یکی از چالش های اصلی است که ما تا به حال به چهره". Dirani ادامه به توضیح است که آنچه شنیده بود و انتظار می رود به خصوص به این دلیل که سیستم به کارفرمایان تمام قدرت به احساس "بالاتر" و یا حتی "بهتر" از MDWs.

از امروز راه حل باقی می ماند و مات و یا ناشناخته است. بسیاری از MDWs قادر به کشور را ترک کنند اما بسیاری از آنها هنوز هم در حال انتظار برای دیدن چگونه این دوره گستراند. چه نگرانی است این است که چقدر فشار آورده بود توسط سفارتخانه های خارجی در دولت و به همین دلیل آنها شده اند سکوت در مخمصه خود را اتباع. IPS آموخته از وقتی که بسیاری از سفارتخانه ها کنسولگری های اجرا شده توسط "کنسول افتخاری" و نه مقامات وزارت امور خارجه آن کشورها. در اینجا نهفته است تضاد منافع و غیر قابل توضیح کسب و کار است که تاثیر بسیار زیادی بر کارگران مهاجر. "آنها اتباع لبنان که با استفاده از موقعیت خود برای تقویت منافع کسب و کار خود و گاهی اوقات در حال اجرا یک آژانس استخدام در سمت" انجمنها را پاتریشیا اضافه شده است.

از آنجا که بسیاری از کنسولگری پنهان کرده اند با برنامه های دولت لبنان باید ایستادن برای به حداقل رساندن آسیب. متاسفانه لبنان در درگیری های خود را با سیاست ها و تنها عمل است که بيرون آمد بود به صرف خوب برای برخی از MDWs در جهت آنها را قادر به کشور را ترک کنند.

معمولا هر زمان که یک مهاجر کارگر می خواهد به ترک او و یا او را به پرداخت 300,000 لبنان پوند (حدود 200 دلار) به عنوان خروج هزینه. "این گران شد و به معنای آن است که زنانی که فرار کرده بود سوء استفاده کارفرمایان که تا به حال پرداخت آنها را برای ماه به طور موثر به زندانی در کشور" گفت: پاتریشیا.

این "Kafala سیستم ساخته شده مردم درمان MDWs اگر آنها به عنوان "چیز" و یا حتی "ملک" در حالی که فراموش کرده اند که در آنها انسان" Dirani اعلام کرد.

زندانی در یک کشور خارجی بدون پول به دروغ پای شکسته و به سمت چپ پشت سر, چرا مقامات چشم پوشی در حالی که بسیاری از رنج می برند? در لبنان هر هفته دو زن داخلی کارگران می میرند با توجه به عمومی امنیت سازمان اطلاعات. سکوت یک گزینه نیست که قاچاق انسان تحت فشار قرار دادند به backburner.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن