جدید عادی است ؟ بهتر عادی!

سلامت, شرایط اضطراری انسانی پوشاک کارگران شستن دست قبل از ورود به یک کارخانه پوشاک در Ulail منطقه در Savar در

توسط AKHSHIJNEWS در 15 اردیبهشت 1399
سلامت, شرایط اضطراری انسانی

پوشاک کارگران شستن دست قبل از ورود به یک کارخانه پوشاک در Ulail منطقه در Savar در آوریل 28 سال 2020 است. این Covid-19 همه گیر گذاشته لخت, در cruellest راه فوق العاده ای precariousness و بی عدالتی از جهان ما کار می کنند. عکس: Palash خان

ممکن است 4 سال 2020 - در این زمان از Covid-19 چالش بزرگ برای بسیاری از ما این است که چگونه برای محافظت از خودمان و خانواده ما از این ویروس و چگونه به نگه داشتن به شغل ما است. برای سیاستگذاران است که ترجمه را به ضرب و شتم همه گیر بدون انجام آسیب غیر قابل برگشت به اقتصاد در این فرآیند است.

با بیش از سه میلیون مورد تأیید و بیش از 230,000 قربانیان این ویروس به روز در سطح جهان و مورد انتظار دست دادن معادل 305 میلیون شغل در سراسر جهان تا اواسط سال مخاطرات هرگز بالاتر بوده است. دولت همچنان به "دنبال علم" در جستجوی بهترین راه حل در حالی که موارد فوق واضح مزایای بسیار بیشتر همکاری های بین المللی در ساختمان مورد نیاز واکنش جهانی به چالش های جهانی.

اما با جنگ علیه Covid-19 هنوز هم به برنده آن را تبدیل به امری عادی است که چه چیزی در انتظار ما پس از پیروزی یک "جدید" در راه جامعه سازماندهی شده است و راه ما کار خواهد کرد.

این است که به سختی اطمینان بخش است.

چرا که هیچ کس به نظر می رسد قادر به گفتن آنچه طبیعی جدید خواهد بود. چرا که پیام این است که از آن خواهد شد دیکته شده توسط محدودیت های اعمال شده توسط این بیماری همه گیر به جای ما انتخاب و تنظیمات. و چون ما آن را قبل از شنیده. شعار ارائه شده است که به خلق و خوی, موسیقی, سقوط 2008-2009 بود که یک بار واکسن برای ویروس های مالی بیش از حد توسعه یافته شده است و اعمال اقتصاد جهانی خواهد بود امن تر و عادلانه تر پایدار تر. اما این اتفاق نمی افتد. نرمال قدیمی ترمیم شد با انتقام و کسانی که در رده پایین تر از بازار کار خود را حتی بیشتر است.

تا تاریخ 1 مه روز جهانی کارگر است و حق مناسبت به دقت بیشتر در این نرمال و شروع در کار ساختن آن بهتر عادی—و نه بسیار برای کسانی که در حال حاضر بسیار اما برای کسانی که بنابراین بدیهی است که باید بیش از حد کوچک.

این بیماری همه گیر گذاشته لخت, در cruellest راه فوق العاده ای precariousness و بی عدالتی از جهان ما کار می کنند. آن است که نابودی معاش در اقتصاد غیررسمی—که در آن شش نفر از هر ده کارگر زندگی را—که مشتعل است هشدار از همکاران ما در این برنامه جهانی غذا از آمدن بیماری همه گیر از گرسنگی. آن را سوراخ خمیازه در سیستم های حفاظت اجتماعی حتی در ثروتمندترین کشورها است که باید به سمت چپ میلیون ها نفر در شرایط محرومیت. آن است که عدم موفقیت در تضمین ایمنی محل کار که محکوم نزدیک به سه میلیون مرگ در هر سال به دلیل کار آنها را انجام دهد. و آن است که بدون کنترل پویا در حال رشد نابرابری که بدان معنی است که اگر در واژه های پزشکی, ویروس نمی تبعیض بین قربانیان خود را در آن تاثیرات اقتصادی و اجتماعی آن را تبعیض به طرز وحشیانه ای علیه فقیرترین و ناتوان است.

تنها چیزی که باید تعجب ما در این است که ما را شگفت زده کرد. قبل از همه گیر آشکار کسری در کار مناسب و معقول بودند در فرد قسمت از آرام ناامیدی. آن را گرفته فاجعه Covid-19 به مجموع آنها را به جمعی تحولات ناگهانی و عمده اجتماعی چهره جهان امروز است. اما ما همیشه می دانستیم که: ما به سادگی تصمیم به مراقبت از. و سیاست انتخاب توسط کمیسیون یا حذف برجسته به جای کاهش این مشکل است.

پنجاه و دو سال پیش مارتین لوتر کینگ در سخنرانی خود به اعتصاب کارگران بهداشت در آستانه ترور او یادآور شد جهان وجود دارد که عزت در همه کار. امروز این ویروس به طور مشابه برجسته همیشه ضروری و گاهی نقش قهرمانانه کاری قهرمانان این بیماری همه گیر. افرادی که معمولا نامرئی unconsidered کم ارزش و حتی نادیده گرفته شده است. بهداشت و مراقبت کارگران و پاک کننده ها, سوپر مارکت, تحویلدار, حمل و نقل کارکنان—بیش از حد اغلب شماره در میان صفوف کار ضعیف و نا امن.

امروز انکار کرامت به این مردم و به میلیون ها نفر از دیگران به عنوان یک سمبل از گذشته شکست سیاست و آینده ما مسئولیت.

در روز اول ماه مه سال آینده ما اعتماد که فشار دادن دکمه اضطراری از Covid-19 خواهد بود پشت سر ما. اما ما قبل از ما کار از ایجاد یک آینده کار که تکل بی عدالتی است که همه گیر است و برجسته به همراه دائمی و دیگر postponable چالش های آب دیجیتال و جمعیتی گذار.

این چیزی است که تعریف می کند بهتر است طبیعی است که باید این میراث ماندگار از اورژانس بهداشت جهانی از سال 2020 است.

گای رایدر مدیر کل سازمان بین المللی کار (ILO).

این داستان در اصل منتشر شده توسط The Daily Star, بنگلادش



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب