غیر رسمی آموزش و پرورش کمک می کند تا سنگال زنان مبارزه با ختنه زنان و شیوه های مضر

آفریقا توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, آموزش و پرورش, ویژه, عناوین, سلامت, حقوق بشر جمعیت, منطقه, دسته بندی Te

توسط AKHSHIJNEWS در 17 تیر 1399
آفریقا توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, آموزش و پرورش, ویژه, عناوین, سلامت, حقوق بشر جمعیت, منطقه, دسته بندی TerraViva سازمان ملل متحد

جنسیت

Zigunchor in Senegal’s southern Casamence region has the highest literacy rate in the country but here gender-based violence such as such as Female Genital Mutilation (FGM) is still practiced. Credit: Stella Paul/IPS

Zigunchor در سنگال جنوبی Casamence منطقه دارای بالاترین نرخ سواد در این کشور اما در اینجا خشونت مبتنی بر جنسیت مانند مانند Female Genital Mutilation (FGM) است که هنوز هم انجام می شود. اعتبار: استلا پل/IPS

حیدرآباد, هندوستان Jul 7 سال 2020 (IPS) - در حال رشد در سنگال جنوبی Casamence منطقه — درگیری منطقه — فاتو Ndiaye در حال حاضر 43 اغلب شنیده تیراندازی و تماشا با ترس به عنوان او را دیدم مردم فرار روستاهای خود. اما آنچه او مخوف بیش از یک پرواز گلوله بود Female Genital Mutilation (FGM).

در Wolof جامعه ایجاد کرد مادربزرگها و یا حرفه ای circumcisers قطع اندام تناسلی دختران جوان 7 با یک تیغه تیز. نادی می خواستم به صحبت کردن در برابر این اما نه شجاعت. اما یک روز از 13 سال پیش او را ملاقات Aissatou Sall یک همکار سنگال که با استفاده از داستان گویی برای بالا بردن آگاهی در برابر ختنه.

"اتصال با او و شنیدن داستانهای او به من آموخته زیادی در مورد برش. من یاد گرفتم که چگونه حقوق زنان بودند اغلب نقض تحت پوشش های مذهبی هنجارها و سنت. و آن را به من شجاعت به من بگویید که من صحبت می کنند در برابر FGM و هر عمل مضر از حالا با یا بدون حمایت خود را" Ndiaye که پس از تبدیل شدن به یک حرفه ای قصه خودش می گوید IPS. گاهی اوقات او همچنین باعث می شود مستند ویدئوها به منظور بالا بردن آگاهی اجتماعی در جامعه است.

مانند نادی هزاران نفر از سنگال زنان و دختران در حال آموزش برای ایستادگی در برابر خشونت مبتنی بر جنسیت مانند ختنه کردن دختران, کودک, ازدواج, سنگسار قاعدگی و تابوهای از طریق ارتباط سیستم عامل است که شامل داستان سرایی, جامعه, مشاوره, موبایل, نرم افزار, هنر, شعر و ویدئوها.

GBV و آموزش دختران در سنگال

از نظر آماری در مقایسه با زمانی که به آن نزدیک ترین همسایه سنگال نرخ بسیار پایین تر از خشونت مبتنی بر جنسیت (GBV) به خصوص برای ختنه. آموزش متوسط نرخ نیز بسیار بالاتر است که آن همسایه است.

با توجه به داده های منتشر شده توسط صندوق کودکان سازمان ملل متحد هشت درصد از زنان 20-24 سال ازدواج کرده بودند و یا در اتحادیه قبل از سن 15 و 29 درصد از زنان 20-24 سال ازدواج کرده بودند و یا در اتحادیه قبل از سن 18 سالگی. علاوه بر 24 درصد از سنگال دختران و زنان در سن 15 تا 49 سال قرار گرفته اند ختنه در حالی که در مالی گامبیا موریتانی و گینه بیسائو آن 89, 76, 67 و 45 درصد به ترتیب برای همان گروه سنی است.

اما در اقلیت های قومی و جوامع اعداد تقریبا به عنوان بالا به عنوان آنها در سراسر مرز می گوید مولی Melching بنیانگذار Tostan — یکی از طولانی ترین در حال اجرا و تاثیر گذار ترین سازمان های غیر دولتی در سنگال کار برای جلوگیری از FMG از طریق آگاهی جامعه و آموزش غیر رسمی.

بر اساس در داکار Tostan با این نسخهها کار در سراسر فرانسوی زبان آفریقا و همچنین در سومالی و جیبوتی.

با توجه به Melching بیشتر و بیشتر سنگال شده اند رد FGM با تشکر از هماهنگ زمین حرکت متمرکز بر جامعه آگاهی است که رهبری چند جامعه مدنی جنبش.

وجود دارد دیگر اشکال GBV مانند ازدواج کودکان که از شيوع بالايی در کشور است.

یونیسف داده ها نشان می دهد "هشت درصد از زنان 20-24 سال ازدواج کرده بودند و یا در اتحادیه قبل از سن 15 و 29 درصد از زنان 20-24 سال ازدواج کرده بودند و یا در اتحادیه قبل از سن 18".

"در سنگال ملی سواد آموزی به طور متوسط 51 درصد است. اما یک اختلاف بین دختران و پسران. 70.7 درصد از پسران رفتن به مدرسه در حالی که برای دختران این تعداد 63 درصد است. تقریبا همه دختران که رها کردن از مدرسه [انجام] به دلیل ازدواج زودهنگام" فاتو Gueye سکک هماهنگ کننده در ائتلاف des سازمان pour la دفاع de l'éducation Publique (COSYDEP) یک داکار مبتنی بر سازمان های غیر دولتی تبلیغ رایگان و فراگیر آموزش و پرورش می گوید IPS.

پایان GBV با غیر رسمی آموزش و پرورش

Melching که کار کرده است در سنگال برای چهار دهه می گوید IPS است که اکثر خانواده ها در اینجا بستگان در سراسر مرز که به اشتراک گذاری یک مجموعه مشترک از ارزش ها و شیوه های فرهنگی. برای رسیدگی به یک موضوع بحث انگیز مانند ختنه در آن تعبیه شده است در این سیستم ارزش آن مهم است به آموزش کل جامعه به طوری که دانش نیز می تواند به اشتراک گذاشته شود.

Tostan شده است آموزش جوامع کوچکتر از جمله گروه های اقلیت زندگی در مناطق پرت و دور افتاده با استفاده از یک رویکرد مبتنی بر حقوق بشر و متنوع بسته از ابزارهای ارتباطی از جمله کتابهای راهنمای محلی زبان و تلفن همراه مبتنی بر ماژول های یادگیری.

"بیایید صادق باشیم: هیچ تغییر اجتماعی مگر جامعه است که به طور مستقیم درگیر است. هیچ کس آن را دوست دارد اگر شما به آنها می گویند: "این اشتباه است در مورد فرهنگ خود را و که اشتباه است در مورد سنت های خود را.' بنابراین شما باید به کار در یک راه که در آن فضا باز است برای جامعه آزادانه شامل و تعامل به فکر و عمل" Melching می گوید IPS.

در Tostan حقوق بشر مبتنی بر توانمند سازی جامعه برنامه (CEP), اعضای جامعه, حضور در کلاس های حقوق بشر. آنها همچنین یاد بگیرند که در مورد حق سلامت و حق آزادی از همه اشکال خشونت. آنها همچنین در مورد مسئولیت آنها را به اشتراک برای محافظت از این حقوق در جامعه خود را.

در جلسات بر سلامت آنها در مورد پتانسیل فوری و دراز مدت عواقب مضر از عمل و بحث در مورد راه هایی برای جلوگیری از این مشکلات سلامتی در آینده است.

در نهایت به جای سرزنش یا نخوری اعضای جامعه را تشویق به بحث در مورد شیوه های مانند ختنه که مضر هستند برای آنها که پس از آن منجر به تصمیم گیری برای پایان دادن به این عمل است.

تاثیر چشمگیر بوده است نشان می دهد Melching. بیش از 8000 جوامع از سنگال و هفت کشور دیگر در کشورهای جنوب صحرای آفریقا را علنا اعلام کرد برای پایان دادن به ختنه زنان و کودک/ازدواج اجباری.

میکرو اعتباری برای جلوگیری از GBV

ملکه سبا Cisse متولد, آلاباما, ایالات متحده, اما بازگشت به ریشه های خود را در سنگال بیش از یک دهه پیش. طی هفت سال Cisse است که به کمک زنان M'bour یک شهر در غرب Thies منطقه تبدیل شده و از نظر مالی مستقل است.

Cisse را NGO راه اندازی میکرو اعتباری برنامه ای است که کمک می کند زنان خود را توسعه کسب و کارهای محلی. از شرکت کنندگان خواسته شد تا به سوالات مانند "چه می خواهید ؟ کسب و کار چه کار خواهد کرد ؟ چه خواهد شد آنها را بالاتر می گویند در خانواده ؟ و غیره."

"وجود دارد هیچ انکار که GBV مانند برش است که هنوز هم یک چالش بزرگ در جامعه ما است. اما به جای نگاه کردن به آن به عنوان یک جدا شده موضوع ما در زمان یک نگاه جامع و متوجه شدم که برش انجام شده توسط زنان زیرا آنها بر این باورند در این مراسم.

"ما همچنین متوجه شدم که که در آن زنان بودند و از لحاظ اقتصادی قدرت آنها تا به حال صدا و صدای آنها گرفته شد به طور جدی. بنابراین ما تصمیم به تقویت صدای زنان و کمک به آنها برای تبدیل شدن به لحاظ مالی مستقل, به طوری که آنها می تواند در تصمیم گیری خود به خود GBV," Cisse می گوید IPS.

ادامه داد: سرمایه گذاری – نیاز COVID ساعت

با توجه به گزارش اخیر منتشر شده توسط U. N. صندوق جمعیت (افزايش) با عنوان "در برابر من خواهد شد: وضعیت جمعیت جهان در سال 2020" اضافی دو میلیون نفر از ختنه رخ خواهد داد در سطح جهان تا سال 2030. اضافی 5.6 میلیون کودک ازدواج نیز انتظار می رود در سطح جهان به دلیل بیماری همه گیر کوروناویروس.

جدید U. N., آموزشی, علمی و فرهنگی سازمان گزارش "تمام معنی همه" نشان می دهد که محرومیت در آموزش و پرورش راکد شده است که در طول COVID-19 همه گیر و حدود 40 درصد از کم و پایین-متوسط درآمد کشورها حمایت کرده اند محروم مانند فقیر و اقلیت های زبانی و زبان آموزان معلول در مدرسه آتن.

این لیست شامل سنگال که در آن تنها 13 درصد از مدارس مجهز به اینترنت و 28 درصد از مدارس رایانه به شدت محدود کردن آموزش آنلاین.

به پل شکاف این گزارش باعث می شود یک سری از توصیه هایی است که بیشتر شامل مشاوره با جوامع مشارکت بیشتر توسط سازمان های غیر دولتی و ارائه هدفمند تامین مالی برای کسانی که در حال حاضر به عقب.

مشابه تماس برای پشتیبانی مداوم به سنگال دختران و زنان مبتلا به بیماری همه گیر داده بود با تحویل برای خوب کمپین جهانی. در ماه آوریل این کمپین با انتشار نامه ای سرگشاده خواستار همه دولت ها به "درخواست یک جنس لنز قرار داده و دختران و زنان و برابری جنسیتی در مرکز COVID-19 آمادگی پاسخ و بازیابی".

طراحی شده توسط زنان ارائه و شرکای مختلف این کمپین با هدف به اهداف توسعه پایدار از جمله هدف چهار آموزش و پرورش بهترین کار برای زنان و دختران.

سکک از COSYDEP که یکی از تحویل برای مبارزه خوب همکاران در سنگال چگونه توصیف مبارزات انتخاباتی است ادامه داد: برای حمایت از دختران و زنان آموزش و پرورش در سراسر سنگال.

"ما کار کرده اند در های مختلف شهرداری ها در سراسر کشور سازماندهی جلسات محلی و زمینه بازدید و دیده اند بسیاری از این شوراهای شهری دستیابی به موفقیت های بزرگ," او می گوید.

برای مثال در Keur Massar شهرداری, شهردار اعلام شد "شهردار قهرمان آموزش و پرورش" توسط همسالان خود را پس از او متعهد به افزایش بودجه اختصاص داده شده به بهداشت باروری نوجوانان و جوانان است.

در Guinchor, Casamence که در آن Nadiaye زندگی با دو فرزند جوان این بیماری همه گیر آورده زندگی متوقف.

به جای تعلیق خود را برای بالا بردن آگاهی کار Ndiaye در حال حاضر کاوش مناطق جدید مانند اینترنت نشان می دهد بحث به ادامه داستان سرایی.

"زیبایی غیر رسمی آموزش و پرورش این است که آموزش و یادگیری در هر راه ممکن است. بنابراین من در حال حاضر برنامه ریزی برای شروع یک صدا نشان می دهد. به دلیل خاموش من نمی توانم سفر اما با این نشان می دهد من می توانم عبور از مرز و آموزش مردم در طرف دیگر بیش از حد."



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب