نشانه‌ها شما در بازوبند شنا عالی

این مسابقات از ۱۲ آذر ۱۳۵۰ آغاز شد و در ۵ فروردین ۱۳۵۱ به پایان رسید. در نیمفصل دوم بازیها، تاج همچون فصل پیش

توسط مدیر سایت در 7 اردیبهشت 1402

این مسابقات از ۱۲ آذر ۱۳۵۰ آغاز شد و در ۵ فروردین ۱۳۵۱ به پایان رسید. در نیمفصل دوم بازیها، تاج همچون فصل پیش از آن دچار افت شد و برای سومین سال پیاپی در ردهٔ چهارم جدول ردهبندی لیگ قرار گرفت. شکست ۰-۶ آبیپوشان در برابر پرسپولیس در نیمفصل اول مسابقات از اتفاقات شایان ذکر این فصل بود. شروع تاج در این فصل به گونهای بود که افت تیم در نیمفصل دوم (کسب ۵ پیروزی، ۲ تساوی و ۴ باخت) نیز خللی در صدرنشینی آبیپوشان وارد نکرد. سه ماه پس از این بازی نیز دیدار برگشت دو تیم در لیگ تخت جمشید با تساوی ۱−۱ به پایان رسید. پیوستن جمعی از بزرگان تاج به تیم شهباز تهران نیز از رویدادهای مهم فصل ۵۵−۱۳۵۴ فوتبال ایران بود. از بازیکنان پیشتر جدا شدهٔ تاج نیز نصرالله عبداللهی در تیم شهباز حضور داشت. با حضور شهباز در جام تخت جمشید، رویارویی تاج و شاهین این بار به نوع دیگری ادامه یافت. ماییس میناسیان، شاهین و شاهرخ بیانی، رضا نعلچگر و رضا رجبی از جمله جوانان تازهراهیافته به تیم تاج در این فصل بودند. در این دوره نیز همچون دورهٔ اول، ۱۲ تیم شرکت داشتند و تیمهای هما و سپاهان تیمهای تازهراهیافته به لیگ دسته اول فوتبال ایران بودند.  Art​ic᠎le w᠎as c reated  with t he help of GSA Con​te nt Generator Demov er sion.

در این فصل مصطفی مسلمی، جهانگیر کوثری و سعید مراغهچیان بازیکنان تازهراهیافته به تیم اول تاج بودند. خداحافظی کارو حقوردیان از رویدادهای مهم این فصل بود. بازوبند کاپیتانی به عزت جانملکی، اکبر کارگرجم و کارو حقوردیان که از بازماندگان نسل طلایی دوم تاج بودند سپرده شد و میان آنها دست به دست گردید. او فوتبال را از تیمهای پایهٔ تاج و زیر نظر پدر آغاز کرده بود، اما پس از بازی در تیمهای عقاب و پاس و تنها در زمانی که در تیم ملی ایران جایگاه ثابتی پیدا کرد، به تیم اول تاج اضافه شد. ↑ «تاریخچهٔ لیگ (۴): تاج قهرمانی را پس گرفت». ↑ ۴٫۰ ۴٫۱ «عمو اوغلی؛ پیونددهنده دوچرخهسواران و آبی عشق». ۱۳۲۴ - ۴ مهر، تأسیس کلوب دوچرخهسواران. عنوان سوم جام منطقهای ایران. در پاییز ۱۳۵۰ مسابقات جام باشگاههای تهران ۱۳۵۰ آغاز شد اما به دلیل تداخل برنامه بازیهای این مسابقات و جام منطقهای ۱۳۵۰ بعد از برگزاری چهار هفته از بازیها این مسابقات لغو شد و ناتمام ماند. تاج با ترکیب لیگ گذشته (بدون مسعود معینی و جواد اللهوردی) با هدف قهرمانی وارد مسابقات شد و لیگ را با ۱۰ پیروزی و یک تساوی در ۱۱ بازی اول بسیار توفانی آغاز کرد. در آن هنگام برتری آماری در دیدارهای رودرروی دو تیم با تاج بود و آبیپوشان ۶ برد، ۳ تساوی و ۲ باخت را در برابر پرسپولیس به ثبت رسانده بودند.

در این فصل برای نخستین دورهٔ مسابقات جام حذفی فوتبال ایران نیز برگزار گردید که تاج طبق قرعه در مرحله یک شانزدهم نهایی برابر تهرانجوان قرار گرفت و بعد از تساوی ۱-۱ در وقتهای معمول و اضافه در ضربات پنالتی ۵-۶ مغلوب شد و از در همان گام نخست از دور رقابتها کنار رفت. حذف در مرحله دوم جام حذفی تهران. قهرمان جام حذفی تهران ۱۳۲۶ (اولین عنوان). قهرمان جام حذفی تهران ۳۸-۱۳۳۷ (سومین عنوان). ۳۸-۱۳۳۷ قهرمان لیگ تهران (پنجمین عنوان). ۱۳۳۷ لیگ تهران برگزار نشد. چهارمین دورهٔ مسابقات قهرمانی باشگاههای آسیا از ۱ فروردین ۱۳۵۰ در بانکوک آغاز شد و تیمها در گام نخست برای تعیین گروهبندی بازیها، یک دیدار مقدماتی برگزار کردند. اما در نهایت بازیها با حضور هفت تیم از تهران و پنج تیم از شهرهای دیگر برگزار شد. از دیگر اتفاقات فصل ۱۳۵۱ چهارمین و آخرین حضور تاج در جام میلز بود. قهرمان لیگ تهران (چهارمین عنوان). نائب قهرمان جام حذفی تهران ۱۳۴۹.

Data w as created by G SA C onte nt Generat​or D​em ov er​sion!

عدم حضور در جام حذفی تهران. قهرمان لیگ تهران (اولین عنوان). ↑ «اسناد فوتبال ایران: اولین داربی». ↑ ۴۳٫۰ ۴۳٫۱ ۴۳٫۲ «کاملترین تاریخچه بازیهای استقلال و پرسپولیس». وبگاه رسمی باشگاه استقلال. کانون رسمی هواداران استقلال. بازی ردهبندی در ۱۲ فروردین برگزار شد و تاج با شکست دادن دوبارهٔ ارتش کره جنوبی در ردهٔ سوم مسابقات جای گرفت. ایرج داناییفرد در بازی دوم برابر اسکاتلند و حسن روشن در بازی سوم برابر پرو گلزنی کردند. ۴ بازیکن تاج (حسن نظری، حسن روشن، آندرانیک اسکندریان، ایرج داناییفرد) در جام جهانی ۱۹۷۸ برای ایران به میدان رفتند. مسابقات لیگ تخت جمشید پس از بازگشت تیم ملی از جام جهانی در تابستان ۱۳۵۷ پیگیری گردید اما در شهریور ماه و پیش از رسیدن به نیمفصل، به دلیل گسترده شدن دامنهٔ انقلاب به تعطیلی کشیده شد. در شهریور ۱۳۵۳ هفتمین دوره بازیهای آسیایی به میزبانی تهران برگزار شد. تفاوت این دوره با دورهٔ اول جام منطقهای، در مرحلهٔ دوم بازیها بود که ۸ تیم صعودکننده به دور دوم به جای حضور در دو گروه چهار تیمی، در یک گروه متمرکز به صورت رفت و برگشت به مصاف هم میرفتند. در اردیبهشت ۱۳۵۶ تیم جوان تاج با نتیجهٔ ۳−۰ تیم پر مهرهٔ پرسپولیس را شکست داد و شگفتی دور رفت لیگ پنجم تخت جمشید را آفرید.

آخرین مطالب