در روز جهانی آزادی مطبوعات اتحادیه اروپا باید نجات رسانه ای استقلال در مجارستان قبل از اینکه خیلی دیر

جرم و جنایت و عدالت و دموکراسی اروپا, عناوین, حقوق بشر, آزادی مطبوعات TerraViva سازمان ملل متحد نظر ژوهانسبو

توسط AKHSHIJNEWS در 8 اردیبهشت 1399
جرم و جنایت و عدالت و دموکراسی اروپا, عناوین, حقوق بشر, آزادی مطبوعات TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

ژوهانسبورگ, آفریقای جنوبی, Apr 27 سال 2020 (IPS) - سانسور لام مبارزات و آزار و اذیت. اینها فقط برخی از مبارزات روزمره است که رسانه های حرفه ای رو در مجارستان. و در حال حاضر تهدید زندان زمان ممکن بلندی. در زمینه روز جهانی آزادی مطبوعات کمی وجود دارد به جشن در بلوک شرق منطقه است.

دولت تحت رهبری نخست وزیر ویکتور اوربان و فیدز, پارتی, ramped تا تلاش های خود را برای نابود کردن هر گونه باقی مانده رسانه ای استقلال با آن 'لایحه حفاظت در برابر Coronavirus'. قانون جدید به دولت این قدرت را به حکومت فرمان اجازه می دهد آن را به ادامه اقدامات اضطراری و فرار از نظارت پارلمان. علاوه بر روزنامه نگاران مستقل در مجارستان پوشش همه گیر ممکن است زمان زندان تا پنج سال برای انتشار هر گونه محتوا در مورد این ویروس که در نظر گرفته شده است 'خبر جعلی" توسط دولت است.

مسلما آنچه در نظر گرفته شده است 'انتقال اطلاعات نادرست" است که باز به دولت تفسیر و ممکن است هر چیزی که رنگ یک تصویر منفی از آن پاسخ به همه گیر. یک مورد در نقطه – هفته قبل از این لایحه ارائه شد, دولت و رسانه های طرفدار دولت متهم مستقل مطبوعات از گسترش 'خبر جعلی' برای گزارش مجارستان پزشکان و پرستاران و عدم وجود دنده محافظ مناسب.

جالب اینجاست که انتقاد از جدید کروناویروس لایحه شده است برچسب 'جعلی' توسط اوربن سیاسی متحدان که انکار آن به دولت قدرت نامحدود.

مجارستان پاسخ به COVID-19 بوده است پرچم به عنوان دلیلی برای نگرانی توسط CIVICUS مانیتور یک پلت فرم آنلاین است که سوابق نقض آزادی های مدنی مانند آزادی بیان است. در به تازگی منتشر شده گزارش مستند مدنی فضا محدودیت در طول همه گیر مانیتور به نقل از "بیش از حد گسترده ای اضطراری و قوانین جدید محدود کننده قانون" به اجرا در مجارستان.

این آخرین حرکت توسط اوربن دولت خواهد شد که تاثیر منفی روی کار و زندگی روزنامه نگاران نباید به عنوان یک شگفتی آمده. سانسور شماره یک تخلف مستند در اروپا و آسیای مرکزی توسط CIVICUS نظارت و شایع ترین تخلف در سطح جهان اتفاق می افتد در سراسر 178 کشور جهان است.

آزادی بیان شده است در کاهش چندین سال در مجارستان. در سال 2013 مجارستان قرار گرفت 56 از 180 کشور جهان در فهرست آزادی مطبوعات اما این تضعیف به 89 این سال است.

در ژانویه 2020, مجارستانی اتحادیه آزادی های مدنی (HCLU) گزارش داد که چندین آنلاین رسانه های مستقل از سیستم عامل بودند و محروم از پوشش نخست وزیر سالانه کنفرانس مطبوعاتی ('Orbáninfo') بدون دلیل مشروع.

در حالی که در ماه فوریه یک تحقیق توسط سیاسی گزارش داد که با توجه به ایمیل های داخلی به دست آمده مجارستانی رسانه های عمومی (MTVA) کارکنان خاص نیاز به تایید خود را از ویراستاران برای پوشش برخی از موضوعات مانند آب و هوا فعال گرتا Thunberg و مهاجرت. پوشش گزارش از پیشرو سازمان های حقوق بشر مانند عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر (HRW) است ممنوع است.

علاوه بر این روزنامه نگاران صورت مداوم حمله و ارعاب مانند لام مبارزات که آنها را با نام تجاری 'مجارستان-متنفرم" یا "عوامل خارجی" و روزنامه نگاران زن نیز مورد حمله قرار گرفت.

نمونه هایی از آزار و اذیت در مواجهه با روزنامه نگاران زن مستند در گزارش اخیر موسسه بین المللی مطبوعات (IPI). آن را توصیف مورد Rebeka Kulcsár یک روزنامه نگار با 444.هو که در معرض قلدری ("شما احمق ب***h") خشونت ("من قصد دارم به شما تجاوز") و شرمندگی هنگامی که تصویر خود را آنلاین ارسال شده.

شاخص.هو, ویرایشگر عکس, Tímea Karip توضیح می دهد که برخی از روزنامه نگاران زن را انتخاب کنید خود را به ترک برخي قاعدههاي كلي کردن داستان های خود را به دلیل آزار و اذیت. "سیاست و زن بودن هر دو عوامل خطر برای آزار و اذیت," او می گوید. در عمل مانند این است که با هدف سرکوب آزادی بیان تا به حال یک اثر سرما بر روزنامه نگاران است.

تحولات اخیر در مجارستان یک نگرانی بزرگ برای دموکراسی و آزادی بیان و حکومت قانون است. با این وجود اتحادیه اروپا شکست خورده است را به هر گونه اقدام عملی در برابر آن دولت عضو است.

اتحادیه اروپا خودداری از به طور مستقیم نخوری مجارستان. در ماه مارس کمیسیون اتحادیه اروپا و رئیس جمهور Ursula von der Leyen گفت:"دموکراسی نمی تواند بدون آزاد و رسانه های مستقل. احترام به آزادی بیان و یقین حقوقی ضروری است در این زمان نامشخص." اگر چه او با اشاره مستقیم به مجارستان او شکست خورده به ذکر است اتحادیه اروپا وزارت امور خارجه با نام. Von der Leyen در نهایت شکست سکوت او در ماه آوریل توسط آشکارا محکوم مجارستان جدید کروناویروس لایحه. اما اتحادیه اروپا در واکنش به سختی می تواند در نظر گرفته شود یک سیلی بر روی مچ دست – مجارستان است و در عین حال به احساس هر گونه فشار واقعی از برادر بزرگ خود سرپرست.

اتحادیه اروپا نیاز به عمل قاطعانه: سکوت و حرف دو پهلو ممکن است یک اثر موج دار شدن آزادی رسانه ها برای سایر کشورهای بلوک شرق.

آزادی رسانه ها در حال حاضر در معرض خطر در کشورهای همسایه مانند لهستان. با توجه به موسسه بین المللی مطبوعات (IPI) در حدود 50 کیفری و مدنی موارد آورده شده است در مقابل لهستانی, روزنامه گازتا Wyborczaتوسط دولت های مختلف و یا تحت کنترل دولت نهاد. همچنین حکم قانون و عدالت حزب (PiS) است و با استفاده از چندین روش موفق به سرکوب بحرانی گزارش و PiS سیاستمداران بارها و بارها با استناد جنایی افترا قوانین علیه روزنامه نگاران.

اگر مجارستان برگزار می شود مسئول آن اقدامات اخیر پس از آن یک رویکرد مستقیم مورد نیاز است از اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از آزادی بیان از بدتر شدن هر بیشتر.

در این میان راه دیگری برای محافظت از آزادی رسانه ها در مجارستان است که از طریق سیستم قضایی. این بود که به تازگی نشان داد که بوداپست-پایتخت منطقه ای دادگاه حکم داد که تصمیم مجارستان رقابت قدرت اجازه می دهد تا برای ایجاد یک رسانه های طرفدار دولت امپراتوری (KESMA) غیر قانونی. در اواخر 2018, 476 طرفدار دولت و رسانه های آنان بود به KESMA با بسیاری وابسته به متحدان نخست وزیر ویکتور اوربان.

اگر چه وجود دارد موارد گزارش شده از روزنامه نگاران دستگیر تحت کروناویروس جدید, قانون, لایحه ایجاد یک محیط خصمانه رسانه های حرفه ای و بسیاری از مجارستان روزنامه نگاران در حال حاضر مواجه با تهدید و خواسته های به سانسور خود کار می کنند.

اتحادیه اروپا باید توجه داشته باشید: در حالی که ما منتظر آن به عمل قاطعانه در روز جهانی آزادی مطبوعات روزنامه نگاران همچنان در معرض خطر به عنوان کمی آزادی رسانه ها است که باقی می ماند در مجارستان است که به آرامی برده است.

مجارستان دارای 'مسدود شد' به CIVICUS نظارت بر.

* Aarti Narsee است مدنی تحقیقات فضایی افسر در CIVICUS: اتحاد جهانی برای مشارکت شهروندان



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب