پس از همه گیر بهداشت روان بیماری همه گیر

آسیا-اقیانوس آرام, عناوین سلامت سلامت اعتبار: Gopen Rai/NEPALI بار بایگانیApr 26 سال 2020 (IPS) - تعداد یمن

توسط AKHSHIJNEWS در 8 اردیبهشت 1399
آسیا-اقیانوس آرام, عناوین سلامت

سلامت

The prolonged lockdown and its economic impact could exacerbate Nepal’s hidden mental health crisis

اعتبار: Gopen Rai/NEPALI بار بایگانی

Apr 26 سال 2020 (IPS) - تعداد یمن مبتلا به مسائل مربوط به سلامت روان است که با افزایش طولانی مدت COVID-19 مستند و عدم درمان و مشاوره به معنی این کشور ممکن است در مواجهه با یک بیماری همه گیر از اختلالات روانی.

سلامت روان است که یک موجود از قبل بحران در نپال به دلیل انگ اجتماعی با بررسی سه سال پیش نشان می دهد که تکان دهنده 37 درصد از جمعیت دچار نوعی مشکل روانی.

"در طول زمان از یک فاجعه یا یک بیماری اختلال اضطراب ترس وسواسی تمایلات و افکار افسردگی هستند به احتمال زیاد در ذهنی افراد بیمار و تشدید وضعیت آنها"
اما یک نظرسنجی جدید در این ماه نشان می دهد که COVID-19 همه گیر و مستند برای جلوگیری از سرایت کرده است تشدید این مشکل با یک چهارم از کسانی که در نظر سنجی گفت: آنها احساس بی ترس و اضطراب نگران تمام وقت.

42 درصد دچار حداقل یک نوع مشکل روانی و 26 درصد از دو یا بیشتر. حداقل 15 درصد از پاسخ دهندگان اذعان کرد که آنها تا به حال گرفته شده به الکل و سوء مصرف مواد.

بیش از 1500 یمن شرکت کننده در این نظرسنجی توسط Transcultural روانی-اجتماعی سازمان (TPO) نپال و Sharecast ابتکار در این مستند که در حال حاضر یک ماه به طول انجامید.

"واقعیت این است که 25 درصد از افراد مورد مطالعه مراجعه کننده به تجربه ثابت مشکلات روانی اجتماعی با توجه به COVID-19 همه گیر قابل توجهی پیدا کردن" گفت: کمال Gautam, روانشناس در TPO نپال. او توضیح داد که مشکلات بیشتر شایع در میان زنان و دانش آموزان تاکید کرد در مورد به تعویق افتاد امتحانات افرادی که کسب و کار نهفته مستند و روزانه دستمزد حقوق بگیران.

این یافته ها می تواند یک هشدار در مورد قریب الوقوع بیماری همه گیر از مشکلات روانی به عنوان مستند و تاثیر آن احساس می شود در سراسر جامعه است. در واقع روان ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می گویند که آنها در حال حاضر شاهد بیشتر بیماران مبتلا به اختلال اضطراب و افسردگی و همچنین بیشتر شدید و جنون.

21 ساله بود که به تازگی بستری شده پاتن بیمارستان روانی شکست بعد از او شروع به پرتاب چیزهایی در اطراف خانه خود و فریاد که هر کس می گذرد به مرگ از coronavirus. همچنین در هفته گذشته یک دختر که تا به حال گرفته شده از شاهدانه استفاده در طول مستند در آورده بود با توجه به عوارض جانبی جدی است.

"بسیاری از مردم رنج می برند سکوت قادر به آمدن به آمریکا به دلیل مستند و آن را بسیار به احتمال زیاد بسیاری از به رسمیت نمی شناسد علائم اختلال روانی" گفت: Raju Shakya استاد روانپزشکی در پاتن آکادمی علوم سلامت. "این طبیعی است نگران شود در طول زمان از یک بیماری همه گیر و اکثر مردم می توانند با آن کنار بیایند. اما برخی از تجربه مداوم علائم اختلال در سلامت روان و استرس طولانی مدت نیز می تواند منجر به خود آسیب برساند."

مصرف الکل به عنوان یک مکانیسم مقابله می افزاید: موجود ذهنی و فیزیولوژیکی مشکلات و همچنین منجر به افزایش استفاده داخلی. الکل عود در میان شایع ترین موارد در طول مستند در پاتن بیمارستان.

برای سلامت روان مشاوران این یک یادآوری زنده از سلامت روانی بحران پس از زلزله پنج سال پیش در این هفته. یک نظرسنجی از زلزله آسیب دیده ولسوالی Rasuwa, Nuwakot و Makwanpur توسط TPO نپال در سال 2017 نشان داد که نزدیک به 40 درصد از پاسخ دهندگان دچار افسردگی و اضطراب برای یک سال و نیم پس از زلزله است. یکی دیگر از 22 درصد گفت: آنها تا به حال افکار خودکشی و یک چهارم گرفته بود به نوشیدن به شدت.

"ما در حال رفتن به دیدن یک افزایش بزرگ در سلامت روان, موارد, هنگامی که مستند و COVID-19 همه گیر شده است. ما باید به امکانات محدود ما آماده رسیدگی به وضعیت" Shakya پیش بینی کرد.

میتا رعنا روانشناس بالینی در بیمارستان آموزشی توافق کردند که ارائه دهندگان خدمات غرق خواهد شد و بیماران جدید اگر مستند صرف است. او گفت: بسیاری از بیماران مبتلا از قبل موجود اختلالات روانی شده اند قادر به آمده برای پیگیری مشاوره و یا دریافت داروها.

"در طول زمان از یک فاجعه یا یک بیماری اختلال اضطراب ترس وسواسی تمایلات و افکار افسردگی هستند به احتمال زیاد در ذهنی افراد بیمار و تشدید وضعیت آنها" رعنا توضیح داد.

اگر چه کودکان تمایل دارند به طور کلی در امان توسط ویروس آنها را به راحتی انتخاب کنید تا اضطراب از پدر و مادر و بستگان. کارکنان مراقبت های بهداشتی کارگران مهاجر و خانواده های آنها در میان بیشترین آسیب به سلامت روان خرابی زیرا آنها اغلب به صورت انگ و تبعیض از همسایگان و بستگان.

روانی ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی از جمله بیمارستان و درمانگاه و غیر انتفاعی شروع کرده اند tele-برنامه بهداشت روان در طول مستند. TPO نپال به تنهایی در پاسخ به 126 تماس در سه هفته گذشته از طریق یک شماره تلفن رایگان. دیگران باید راه اندازی سیستم عامل رسانه های اجتماعی و 24/7-خدمات مشاوره.

نپال دوم تایید coronavirus بیمار Prasiddhi Shrestha, در وبلاگ خود نوشت: این هفته پس از یک بازیابی موفق: 'یک چیز من شده اند برای تحقق بخشیدن به این فرآیند این است که اغلب اوقات ما بی توجهی به سلامت روحی و روانی بخشی از ویروس. نشانه هایی مانند تنگی نفس تا حد زیادی قادر به تشدید یک اضطراب و همچنین جهل عمومی ممکن است نسبت به آنها.'

TPO نپال:

شماره تلفن رایگان: 16600102005

مرکز بهداشت روان و مشاوره, نپال

تلفن رایگان: 16600185080, تدریس خصوصی در خانه: 1145

این داستان در اصل منتشر شده توسط نپالی بار



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن