استفاده از تبلیغات اینستاگرام برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه2024-05-10

چطور بازخورد تبلیغات در اینستاگرام را تحلیل کنیم؟ باما تبلیغات

با توجه به عملکردهای قبلی و نتایج ثبت‌شده، بهتر است برای افزایش ROI بخش بزرگ‌تر بودجه خود را به این کانال‌ها اختصاص دهید. ما ترجیح می‌دهیم که بیشترین بازده را از سرمایه‌گذاری خود به دست آوریم و به همین دلیل مهم است که بدانیم در برابر هزینه‌ای که پرداخت کرده‌ایم، چه نتیجه‌ای گرفته‌ایم. بازده سرمایه‌گذاری (ROI) یک شاخص مالی مهم است که توسط سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها برای ارزیابی کارایی یک سرمایه‌گذاری یا مقایسه کارایی چند سرمایه‌گذاری مختلف استفاده می‌شود. این نشان می‌دهد که هر یک تومان سرمایه‌گذاری شده، ۴ تومان بازگشت داشته است. تحلیل دقیق نمودارهای مالی و عملکردی، بازاریابان را قادر می‌سازد تا منابع را به صورت بهینه تخصیص دهند و بازدهی بالاتری داشته باشند.

سپس این میزان را بر هزینه سرمایه‌گذاری اولیه تقسیم و در نهایت در 100 ضرب می‌کنیم. با استفاده از این داده‌ها و تعاملات، می‌توانید استراتژی‌های بازاریابی خود را بهتر تنظیم کنید و آن‌ها را برای مخاطبان خاص هدف قرار دهید. این شخصی‌سازی نه‌تنها مشتریان را راضی‌تر می‌کند، بلکه می‌تواند به وفاداری بیشتر آنان و در نهایت بهبود مستمر در ROI منجر شود.

برای همین موضوع تنها با محاسبه عددی ROI شاخص نرخ بازگشت سرمایه نمی توان در مورد هر کمپین نظر داد و باید با توجه به نوع تبلیغات و شاخص های دیگر اظهار نظر کرد. بارها دیده شده است که افراد برای گرفتن حداکثر کلیک وعده‌ای دروغین یا غیر واقعی در بنر تبلیغاتی خود می‌دهند یا به اصطلاح از روش تبلیغات زرد استفاده می‌کنند. این کار نتیجه‌ای از بین رفتن بازگشت سرمایه و اعتبار کسب‌وکارتان نخواهد داشت. درآمد حاصل از بازاریابی را از هزینه‌های مربوطه کم کنید و بر سرمایه‌ی اولیه تقسیم کنید. نرخ بازگشت سرمایه را همیشه می‌توان افزایش داد، فقط باید برای ریسک، تغییر، تست و بهینه‌سازی مداوم آماده باشید.

همین مسئله است که دیجی‌کالا حتی دربارهٔ برخورد مامور پست هم به سراغ نظرسنجی از مشتری می‌رود. داده‌ها به شما می‌گویند کدام نقاط تماس و کانال‌های بازاریابی بازدهی بیشتری دارند و کدام عملکرد ضعیفی نشان می‌دهند. تبلیغات چند محصوله، یا تبلیغات ورقه‌ای را می‌توان در اینستاگرام درست همانند فیسبوک استفاده کرد. اینستاگرام یک پلت فرم به شدت تصویری است، بدان معنی که تصاویر الصاق شده به تبلیغات ما نسبت به هر فرمت دیگری بیشتر بیننده را جذب خواهد کرد. در صورت امکان، لوگو را با عنصر قابل تشخیص دیگری از برند خود جایگزین کنید.

با دسترسی به داده‌های دقیق و تحلیل‌های جامع، می‌توانید تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید و تعامل بیشتری با مخاطبان خود برقرار کنید. اگر به دنبال بهبود عملکرد پیج اینستاگرام خود و افزایش بازدهی کمپین‌های تبلیغاتی هستید، کوکو یک انتخاب ایده‌آل برای شماست. ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics، Google Search Console و ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی (مانند Hootsuite یا Buffer) به شما کمک می‌کنند تا عملکرد کمپین‌های بازاریابی خود را به دقت بررسی کنید. برای جذب لیدهای ارزشمند، تبلیغات کلیکی (PPC) و بازاریابی ایمیلی بسیار موثر هستند. تبلیغات کلیکی باعث می‌شوند تا با هدف‌گیری دقیق مخاطبان بر اساس سن، جنسیت و علایق، لیدهای باکیفیت جذب کنید. از سوی دیگر، بازاریابی ایمیلی با ارسال پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده به مشتریان بالقوه، نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.

پارامتر utm_campaign برای شناسایی کمپین خاصی که ترافیک از آن آمده‌است، استفاده می‌شود. این می‌تواند نام یک کمپین بازاریابی، فصل خاصی از فروش (مانند بلک فرایدی Black Friday) یا هر رویداد خاص دیگری باشد. UTM شامل مجموعه‌ای از پارامترها است که به لینک‌های وب‌سایت شما اضافه می‌شوند تا اطلاعات بیشتری درباره نحوه دسترسی کاربران به وب‌سایت جمع‌آوری و نقاط تماس آن ها (Marketing Attribution) شود. این پارامترها شامل utm_source، utm_medium، utm_campaign، utm_term و utm_content هستند. در سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از مصرف‌کنندگان اعلام کردند که پس از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کرده‌اند.

بخش‌بندی که انجام شود، زمینه برای بازاریابی و تبلیغات شخصی‌سازی‌شده هم فراهم می‌شود. برای مثال می‌توانید محصولات چند منظوره‌ای را برای جذب مخاطب کنار هم قرار دهید. همچنین می‌توانید محصولات مکمل خریدهای گذشته را برای بعضی مخاطبان خود ارائه کنید. یا اینکه از تبلیغات ورقه‌ای برای بازگو کردن یک روایت و یا برای برجسته کردن استفاده‌های متعدد یک محصول واحد سود ببرید. تبلیغات ورقه‌ای بصورت اتوماتیک در اینستاگرام به چشم می‌آیند، پس از این فرصت برای پیشنهادات خود بهره ببرید. حتی با وجود اینکه تبلیغات با توجه به هشتگ‌ها در اینستاگرام پیدا نمی‌شوند، شامل کردن هشتگ در تبلیغات به شما این فرصت را می‌دهد که محتوای مناسبی را برای مشترکان خود ارسال کنید.

آیا چین می‌تواند جایگزین آمریکا در رهبری دنیای غرب شود؟

بازاریابی سنتی، از طریق کانال‌های ارتباطی آفلاین، محیطی و حضوری انجام می‌شود؛ بازاریابی با استفاده از تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات محیطی مانند چاپ تراکت یا نصب بیلبورد از مثال‌های بازاریابی سنتی هستند. این روش‌ معمولاً هزینۀ بالایی دارد و به مخاطبان محدودی نیز نمایش داده می‌شود. همچنین اگر از سایت یا کانال دیگری بهره می‌گیرید، راه‌های ارتباطی خود را در صفحه قید کنید و پاسخگوی سوالات و مشکلات کاربران خود باشید. به همین منظور شما باید کانال‌های مختلف تبلیغاتی را با شاخص‌های مختلف از جمله ROI ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که بودجه در جای درست خرج می‌شود.

این سود می‌تواند از طریق فروش مستقیم از طریق شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات وابسته، یا دیگر منابع درآمدی باشد. برای مثال، اگر از یک کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام برای فروش یک محصول استفاده می‌کنید، می‌توانید تعداد فروش‌های انجام شده از طریق این کمپین را به عنوان سود محاسبه کنید. بازگشت نرخ سرمایه یا ROI به طور کلی معیاری است که نشان می‌دهد یک کسب‌وکار چقدر از سرمایه‌گذاری خود در یک فعالیت خاص سود به دست آورده است. در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ROI به مقدار سودی که یک کسب‌وکار از فعالیت‌های بازاریابی در این شبکه‌ها کسب کرده، در مقایسه با هزینه‌های صرف شده برای آن فعالیت‌ها اشاره دارد. تغییرات الگوریتمی اینستاگرام تأثیر قابل توجهی بر هزینه تبلیغات اینستاگرام دارد. با این حال، با استفاده از استراتژی‌های مناسب و تطبیق با این تغییرات، کسب‌وکارها می‌توانند از این پلتفرم به بهترین شکل بهره‌برداری کنند.

چه عواملی بر روی بازگشت سرمایه (ROI) بنرهای تبلیغاتی تاثیرگذارند؟

با استفاده از استراتژی های هدفمند و بهره گیری از ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام می توان نه تنها برندینگ قوی تری ایجاد کرد بلکه تعامل بیشتری با فالوورها برقرار نمود. به علاوه تحلیل دقیق داده ها و بهینه سازی کمپین ها نقش موثری در افزایش بازگشت سرمایه دارد. بنرهای تبلیغاتی، یکی از ابزارهای رایج در دنیای بازاریابی دیجیتال هستند که نقش مهمی در جذب مخاطب و افزایش آگاهی از برند ایفا می‌کنند.

در بازاریابی، باید همیشه تلاش کرد که میزان درآمد نسبت به میزان هزینه، بیشتر و درآمد، روندی رو به رشد داشته باشد. شاید بهتر است که سعی کنید به این سوال که “ROI چقدر خواهد بود؟” قبل از اجرای هیچ تستی، پاسخ ندهید. اندازه‌گیری و تحلیل عملکرد بنرها یکی از مهم‌ترین مراحل در هر کمپین تبلیغاتی است.

به خاطر داشته باشید که موفقیت در تبلیغات مستلزم برنامه ریزی دقیق و بهینه سازی مستمر است تا اطمینان حاصل شود که این سرمایه گذاری به حداکثر بازده خود می رسد. در دنیای تبلیغات دیجیتال، داده‌ها به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند شناخته می‌شوند. تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از کمپین‌های تبلیغاتی می‌تواند به شرکت‌ها این امکان را بدهد که الگوهای مصرف کاربران و تاثیر تبلیغات را شناسایی کنند.

{

بهینه‌سازی محتوا برای کاهش هزینه‌ها

|}

البته یکی دیگر از عواملی که می توان به کمک آن از تاثیرگذاری تبلیغاتدر افزایش ترافیک آگاهی پیدا کنیم پیشرفت رتبه الکسا می باشد. چالش دیگری که با آن روبرو هستیم زمانی است که می خواهیم تاثیر تبلیغات در فروش را بررسی کنیم. برای کمپین ها و برنامه های مختلف می توانیم MROI را به صورت جداگانه اندازه بگیریم و با هم مقایسه کنیم تا کمترین هزینه را محاسبه نماییم. این روش برای تعیین بودجه بازاریابی، تخصیص بودجه برنامه ها و کمپین های مختلف ما را راهنمایی می کند.

در دنیایی که حدود ۲۷ درصد از خریدهای مردم از طریق اینترنت انجام می‌شود (Tidio)، چشم‌پوشی از تبلیغات پولی یعنی از دست دادن مشتریان بالقوه! برنامه‌های وفاداری مانند ارائۀ تخفیف‌های ویژه و پلکانی، در نظر گرفتن امتیاز به ازای هر خرید یا جوایز مختلف می‌توانند مشتریان را به خرید چندباره تشویق کنند. به عنوان مثال، می‌توانید به هر خرید یک مشتری، امتیازی اختصاص دهید و پس از جمع‌آوری امتیازهای مشخص، هدیه یا تخفیف ویژه‌ای را ارائه دهید. این کار نه تنها نرخ بازگشت مشتریان را افزایش می‌دهد، بلکه باعث می‌شود مشتریان احساس ارزشمندی بیشتری داشته باشند و به برند شما وفادار بمانند.

اگر این نشانه‌ها را در کسب‌وکار خود پیدا کردید، یعنی زمان آن رسیده است که در ارزش‌ها، روابط، فرایندها و چارچوب‌های کسب‌وکار تجدید نظر کنید و دنبال راه‌حل‌های جدید برای بالابردن نرخ بازگشت سرمایه باشید. نتیجه اینکه شما نمی‌توانید نرخ بازگشت سرمایه را در صورت نبود این مناسبت‌ها محاسبه و بعد با میزان قبلی مقایسه کنید. برای اینکه در این دام نیفتید، می‌توانید دوره‌های زمانی طولانی‌تری را مقایسه کنید.

مثلاً کسب‌وکاری که سراغ اتومیشن نرود، هزینه‌های تمام‌شدهٔ بالاتری در مقایسه با کسب‌وکاری که از آن استفاده می‌کند، دارد. البته آزمایش همیشه به‌سادگی مقایسهٔ نرخ فعلی بازگشت سرمایه با نرخ آن در گذشته نیست. ممکن است بتوانید بدون هزینه‌کردن برای استخدام نیروهای جدید، کارتان را هم توسعه دهید. این کار به‌اصطلاح ارزیابی عملکرد نیروها با هدف افزایش بازدهی عملکردشان است.

انتشار محتوا در زمان‌های مناسب باعث می‌شود که تعداد بیشتری از دنبال‌کنندگان با آن تعامل کنند. اگر کاربر تبلیغ شما را کلیک می‌کند؛ اما منجر به تبدیل نمی‌شود، پس ممکن است به‌خاطر صفحه فرود (لندینگ‌پیج) ضعیف شما باشد. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل صفحه لندینگ را از نظر بهینه‌سازی عناصر مختلف مانند عنوان، محتوا، تصاویر و CTA بررسی کنید تا به بهترین نحو انجام شد. ریمارکتینگ را برای هدف قراردادن کاربرانی که قبلاً با سایت شما تعامل داشته‌اند، ایجاد کنید. نسخه تبلیغاتی خود را طوری تنظیم کنید که به طور مستقیم با این مخاطبان صحبت کنید. ممکن است بخواهید قیمت پیشنهادی خود را برای به حداکثر رساندن نمایش تبلیغ انجام دهید.

HubSpot یکی از منابع اصلی برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی است و ابزارهای آن می‌توانند به بازاریابان در تحلیل بازگشت سرمایه کمک کنند. به‌طور کلی، عبارت ROI یا Return on Investment به میزان بازگشت سرمایه در یک پروژه یا فعالیت خاص اشاره دارد. این معیار به شما امکان می‌دهد تا بازدهی و موفقیت سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف، مثل بازاریابی را ارزیابی کنید. از ROI در بازاریابی برای محاسبه نسبت بازدهی کمپین‌های بازاریابی و مقایسه هزینه‌ها با درآمد حاصل از آن‌ها استفاده می‌شود.

کوکو به کاربران اجازه می‌دهد تا مشخصه‌هایی همچون نرخ تعامل، میزان دسترسی به مخاطبان و نرخ تبدیل اینفلوئنسرها را بررسی کنند و براساس داده‌هایی معتبر، انتخاب خود را انجام دهند. در این حالت، کمپین‌ها از ابتدا تا انتها به‌شکلی موثر و هدفمند انجام خواهند شد. یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود ROI، استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده برای تصمیم‌گیری است. برای محاسبه سود خالص، باید درآمد حاصل از فعالیت‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را مشخص کنید.

به علاوه اگر از محتوا در کمپین شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید اکثر ترافیکی شبکه‌های اجتماعی را نیز محسوب کنید. در عصر امروز، به دلیل نیاز روزافزون مشتریان به تجربه‌های چندجانبه از برندها، محاسبه‌ی دقیق ROI برای موفقیت کمپین‌ها اهمیت زیادی دارد. این امر به تیم‌های بازاریابی اجازه می‌دهد که تأثیر کمپین‌ها را در کلیه کانال‌ها اندازه‌گیری کنند و بهترین مسیر را برای رشد شرکت مشخص کنند. Salesforce Marketing Cloud یکی دیگر از منابع ارزشمند برای سنجش عملکرد کمپین‌های بازاریابی در شرکت‌های بزرگ است. بسته به نوع کسب و کار و مخاطبان هدف، انتخاب کانال تبلیغاتی مناسب مهم است. در مقابل، برای برخی از مشاغل، تبلیغات سنتی مانند تلویزیون، رادیو یا چاپ ممکن است همچنان موثر باشد.

    {
  • این کار به‌اصطلاح ارزیابی عملکرد نیروها با هدف افزایش بازدهی عملکردشان است.
  • |}{
  • از نظرسنجی‌ها، نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌ها برای جمع‌آوری بازخورد استفاده کنید.
  • |}{
  • ایجاد ارتباطات قوی با مشتریان و فالوورها می‌تواند به افزایش وفاداری و تکرار خرید منجر شود و در نهایت ROI را بهبود بخشد.
  • |}
  • بهتر است برای جلوگیری از این مشکل صفحه لندینگ را از نظر بهینه‌سازی عناصر مختلف مانند عنوان، محتوا، تصاویر و CTA بررسی کنید تا به بهترین نحو انجام شد.
  • ابزارهای خودکارسازی تبلیغات می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا تبلیغات خود را بر اساس داده‌های واقعی و به صورت لحظه‌ای تنظیم کنند.
  • بعد از محاسبه سود پیش‌بینی‌شده می‌توانید نرخ بازگشت سرمایه را هم پیش‌بینی کرده و در حین برگزاری کمپین آن را رصد کنید.

برای سفارش بنر تبلیغاتی روی می‌توانید از صفحه طراحی بنر تبلیغاتی اقدام کنید. وقتی فهمیدید کدام کانال بازدهی بالاتری دارد، روی آن متمرکز می‌شوید و بخش بزرگ‌تری از هزینه‌ها را به آن اختصاص می‌دهید و در نتیجه شاهد بهبود در نرخ بازگشت سرمایه خواهید بود. در ادامه با ردیابی معیارهای مختلف در طول زمان باید روشن کنید که کدام کانال‌ها بهتر از همه عمل می‌کنند.

Contact Us
https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
Email: info@www.hamyarit.com
Phone: 09145622900
, iran, iran

این روند نشان‌دهنده قدرت بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی است و بر اهمیت آشنایی با نحوه بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) تاکید می‌کند، چراکه این موضوع برای کسب‌وکارهای دیجیتال اجتناب‌ناپذیر است. این سبک از بازاریابی، مقرون‌به‌صرفه‌تر از بازاریابی سنتی‌ست و استراتژی‌های سودآورتری دارد که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالاتری به همراه دارند. چرا که با به کارگیری این استراتژی‌ها، مخاطبانی را هدف تبلیغات خود قرار می‌دهید که علاقۀ بیشتری به کسب‌وکار شما دارند و با سرمایه‌گذاری روی آن‌ها، نرخ تبدیل مخاطبان عادی به مشتری را افزایش می‌دهید. در فضای رقابتی اینستاگرام، استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند کوکو می‌تواند تفاوت قابل توجهی در موفقیت استراتژی‌های بازاریابی شما ایجاد کند.

به عنوان مثال شما وقت و هزینه خود را بدون فایده از دست داده‌اید بی آنکه بدانید جامعه هدف شما چیست؟ همچنین از جذب مشتریان یا کاربران جدید باز خواهید ماند. صاحب پیج برای تولید محتوای خود با ارائه پست‌ها و استوری‌های متفاوت تلاش می‌کند اما با نادیده گرفتن ارسال در زمان مناسب و ضروری، بازدید خود را به میزان زیادی کاهش خواهد داد. به عنوان یک تخمین، می‌توانید هزینه‌های ماهانه خود را با مزایای سود ماهانه کمپین محتوای خود مقایسه کنید تا نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی محتوایی را تعیین کنید. با این حال مزایای محیطی و عوامل پیچیده باعث پیچیدگی بیشتر در تعیین مقدار دقیق این محاسبه می‌شود.

بسیاری از کسب و کارهای کوچک بر تجارت الکترونیک زمان و انرژی زیادی مصرف می‌کنند، اما بسیاری از این کسب و کارهای محلی بیشتر نیازمند به پیاده روی برای تبلیغ هستند. از هدف‌گذاری مکانی برای نشان دادن تبلیغات خود به مخاطبان محلی استفاده کنید،و این کار را به امید افزایش علاقه آنها و ایجاد بازدیدهای بیشتر به مغازه فیزیکی خود انجام دهید. اما همچنین می‌توانید از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطبان بیشتر برای برند خود استفاده کنید؛ چیزی که در دیگر پلت‌فرم‌های تبلیغاتی بخاطر هزینه‌های بالایشان کمتر انجام می‌شود. اگر از بیشتر برندها درباره اهداف تبلیغاتی آنها پرسیده شود اغلب جواب می‌دهند که به دنبال فروش بیشتر و طبیعتا سود بیشتر هستند. اما تبلیغات در اینستاگرام می‌توان به شما در رسیدن به اهداف کسب و کاری خود نیز کمک کند. در این مطلب در مورد ۲۶ نکته درباره تبلیغات در اینستاگرام برای کسب بالاترین نرخ بازگشت سرمایه صحبت خواهیم کرد.

در این مثال، با اینکه ROAS ثابت است اما کل پروژه سودآور نیست (مجموع هزینه‌ها از کل درآمد، بیشتر است و نرخ بازگشت سرمایه، منفی شده است). اما به این نکته توجه داشته باشید که حتما باید لندینگ پیج مناسبی برای هر کمپین خود طراحی کرده باشید در غیر اینصورت هدف اصلی تبلیغات محقق نخواهد شد و نرخ تبدیل و لید و فروش افزایش نخواهد داشت. در این مقاله مفهوم نرخ بازگشت سرمایه و روش‌هایی را که برای محاسبه آن در کمپین های مختلف دیجیتال مارکتینگ وجود دارد آموزش داده شده است. تا وقتی دنبال افزایش نرخ بازگشت سرمایه هستید، باید نتایج فعالیت‌های خود را آزمایش کنید.

به این روش می‌توانید ترافیک ورودی وب‌سایت خود را به سرعت و با هزینۀ نسبتاً کمی افزایش دهید. یکی از محبوب‌ترین راهکارهای تبلیغات کلیکی، استفاده از گوگل ادز (Google Ads) برای نمایش وب‌سایت کسب‌وکار در بالاترین نتایج گوگل با تگ «Sponsored» است. هر کسب‌وکار، مشتریان بالقوه‌ای دارد که در گوگل یا سایر موتورهای جست‌وجو، به دنبال محصولات و خدمات مورد نظر خود می‌گردند. سئو (SEO) یا بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت برای موتورهای جستجو، باعث می‌شود تا به مرور، وب‌سایت شما در میان نتایجی که گوگل به کاربران نمایش می‌دهد، رتبۀ بالاتری داشته باشد.

با انجام این کار می‌توانید با حذف موارد زیان‌‌ده و بهبود عملکرد، در بودجه تبلیغاتی صرفه‌جویی کنید. مایند یکی از پیشگامان ارائه‌دهنده راهکارهای مارکتینگ اتومیشن است که با  ارائه راهکاری اتوماسیون بازاریابی، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و در عین حال کارایی تیم بازاریابی را بهبود می‌بخشد. این‌ها در کنار سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتالی است که آماده‌ی پیاده‌سازی آن‌ها با بودجه‌ای که به داده شما داده شده، هستید. بعد از مدتی این را احساس خواهید کرد که تبلیغات دارد جواب می‌دهد و همه چیز روان و در حال حرکت رو به جلوست..

با بهره‌گیری از این استراتژی‌ها و تکنیک‌ها، می‌توانید کمپین‌های تبلیغاتی خود را بهینه‌سازی کرده و نرخ بازگشت سرمایه خود را به حداکثر برسانید. دارت ادز همراه شماست تا با ارائه راهنمایی‌های لازم، به موفقیت در تبلیغات آنلاین دست یابید. در واقع این ابزار به شما امکان بررسی و تحلیل آماری دقیق رفتار کاربران را می‌دهد. در این راهنما از بخش آموزش کسب‌وکار اینترنتی، ابتدا به توضیح مفاهیم پایه‌ای UTM می‌پردازیم. سپس در مورد پارامترهای آن، نحوه ساخت UTM، ابزارهای آنلاین برای ساخت UTM و کاربردهای آن صحبت خواهیم کرد. همچنین نقش UTM در گوگل آنالیتیکس و نحوه بهبود عملکرد کمپین‌ها را بررسی کرده و ارتباط آن با افزایش ROI (بازگشت سرمایه) را توضیح خواهیم داد.

با استفاده از شاخص‌های کلیدی مختلف می‌توان به خوبی عملکرد بنرها را ارزیابی کرد. در نهایت پس از محاسبه مقادیر بالا می‌توانیم با قرار دادن مقادیر در فرمول، نرخ بازگشت سرمایه در شبکه‌های اجتماعی را بدست آوریم. برای مثال، اگر دورهٔ بهینه‌سازی یک کسب‌وکار خرده‌فروشی از آذر تا فروردین باشد، نرخ بازگشت سرمایه تحت تاثیر مناسبت‌های این مدت، ممکن است حسابی بالا برود؛ جمعهٔ سیاه، یلدا، ولنتاین و نوروز.

یکی از مهم‌ترین کاربردهای کد UTM یا همان UTM Codes، استفاده از آن‌ها در گوگل آنالیتیکس (Google analytics) است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید ترافیک ورودی به وب‌سایت خود را به‌طور دقیق ردیابی و تحلیل کنید. تبلیغات همسان به نوعی از تبلیغات پولی گفته می‌شود که در آن، محتوای تبلیغاتی از نظر ظاهری با محیط یا بستری که در آن قرار دارد هیچ تفاوتی ندارد. از ویدیوها برای معرفی محصولات، آموزش نحوۀ استفاده از خدمات یا به اشتراک‌گذاری تجربیات مشتریان استفاده کنید. ویدیوها نه تنها نرخ تعامل را افزایش می‌دهند، بلکه می‌توانند به صورت ویروسی (وایرال) پخش شوند و ترافیک بیشتری به سایت شما هدایت کنند.

با تجزیه و تحلیل این داده ها، می توانید متوجه شوید که کدام جنبه های تبلیغات شما موثر است و کدام بخش ها نیاز به بهبود دارند. این بهینه سازی مداوم کمک می کند تا از بودجه تبلیغاتی شما به بهترین شکل استفاده شود. با قابلیت اجرای مستقیم کمپین‌ها، برندها به داده‌های واقعی و تحلیل‌های دقیقی دسترسی خواهند داشت.

تیم متخصص ما با ارائه راهکارهای مناسب و استراتژی های هدفمند به شما کمک می کند تا به اهداف تبلیغاتی خود دست یابید. وقتی سفارش تبلیغ به گوگل و انتخاب درست کلمات کلیدی برای نتیجه‌بخشی کافی نیست. شما باید فضایی را که کاربر اولین‌بار با برند شما برخورد دارد نیز با راهکارهای اصولی جذب مخاطب بیاراید. لندینگ پیج یا صفحه فرود کاربر نیز باید دارای طراحی خوب و متناسب با تبلیغتان باشد. مخاطب انتظار دارد که با ورود به صفحه فرود یا لندینگ پیج برندتان یک صفحه متناسب با تبلیغ را با وجود قسمت فراخوان (کال تو اکشن) ببینید تا برای اقدام نیز گمراه نشود.

از این ابزار بصورت بسیار شفافی برای کارهایی استفاده کنید که دوست دارید مخاطبانتان آن را انجام دهند. شما می‌توانید از گزینه‌های CTA برای ترغیب ارسال ایمیل یا ثبت نام و یا ارتباط مستقیم مخاطبان با فروشگاه شما استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که همه چیز را در تبلیغ خود شامل کنید، از تصویر گرفته تا توضیحات؛ و سعی کنید تصویر را به نحو خوبی برای مخاطب بهینه کنید. به مرور زمان یاد خواهید گرفت که چه نوع محتوایی بیشتر با اهداف کمپین شما همخوانی دارد و اینکه متوجه خواهید شد چگونه آنها را به نمایش بگذارید.

این روش، تأثیر تبلیغات پولی را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهد و می‌تواند نقش پررنگی در رشد فروش داشته باشد. گوگل و شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک اطلاعات جامعی درباره‌ی مخاطبانی که تبلیغات شما را دیده‌اند ارائه می‌کنند. اگر به دلیل هزینه‌های تبلیغات پولی از اجرای کمپین‌های تبلیغاتی منصرف شده‌اید، شاید وقت آن رسیده که در تصمیم‌تان تجدید نظر کنید.

با اینحال، اگر هدف شما مشارکت بیشتر مشتریان با برند شما است، از تبلیغات ویدیویی استفاده کنید چون کاربران به آنها علاقه‌ی بیشتر نشان می‌دهند و آن را با دوستانشان به اشتراک می‌گذارند. در آخر، شما می‌توانید محتوای تولید شده توسط کاربر را در پست خود قرار دهید و آزمایش کنید که کدام یک نتایج بهتری برای شما خواهد آورد. اگر تا بحال بصورت فعالانه تبلیغاتی را بر روی اینستاگرام انجام نداده باشید، چیزی درباره علاقمندی و نیازهای مخاطبانتان در اینستاگرام نمی‌دانید. درست همچون فیس بوک، یک تبلیغ که بیشترین سطح مشارکت بر روی اینستاگرام را دارد بیشتر نمایش داده می‌شود. پس برای جلوگیری از حذف شدن تبلیغات شما از فید مخاطبان، بر ایجاد یک استراتژی تمرکز کنید و بر موضوعاتی وقت بگذارید که با مخاطبان شما همخوانی دارد.

بهبود طراحی وب‌سایت، ساده‌سازی فرآیند خرید و ارائۀ محتوای مرتبط می‌تواند تجربه کاربری را ارتقا دهد. همچنین، استفاده از دکمه‌های CTA واضح و جذاب، کاربران را به انجام اقدامات مورد نظر (مانند خرید یا ثبت‌نام) تشویق می‌کند. اگر صاحب پیج خواه به عنوان اینفلوئنسر یا فروشنده محصول نتواند پیج اینستاگرام و بازخورد تبلیغات خود را بررسی کند، مشکلاتی برای او پیش خواهد آمد.

پس از اولین کمپین‌های خود برای فهمیدن این نکات درباره مخاطبانتان استفاده کنید. در واقع نسبت کسر سودآوری یک کمپین از هزینه‌های کلی بر تمام هزینه‌ها بوده که با صرف آن کمپین شکل‌گرفته است. این جمله معروف ست گادین، نویسنده و کارآفرین معروف آمریکایی، به‌‌خوبی اهمیت...

یکی از راه‌های کلیدی برای کاهش هزینه تبلیغات اینستاگرام، بهینه‌سازی محتوا است. محتوایی که به‌دقت طراحی شده و با الگوریتم‌های جدید هماهنگ است، می‌تواند دیده شدن بیشتری داشته باشد و در نتیجه، هزینه‌های تبلیغاتی را کاهش دهد. با تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط کمپین UTM، می‌توانید رفتار کاربران را بهتر بشناسید و کمپین‌های خودتان را بهینه کنید.

تبلیغات در اینستاگرام https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
این سایت