حفاظت از بهداشت باروری زنان در طول همه گیر

جنسيت عناوین خبری, سلامت, حقوق بشر جمعیت, نظر زن تولد می دهد به نوزاد سالم در ...., جمهوری دموکراتیک کنگو تس

توسط AKHSHIJNEWS در 23 اردیبهشت 1399
جنسيت عناوین خبری, سلامت, حقوق بشر جمعیت,

نظر

زن تولد می دهد به نوزاد سالم در ...., جمهوری دموکراتیک کنگو تسهیل تحویل که بعد از اورژانس بهداشت باروری کیت. اعتبار: سازمان صندوق جمعیت ملل متحد

مارس 12 سال 2020 (IPS) - "هنگامی که من 13 بود... من باردار شدم از برادر بزرگتر من... من تجاوز می کرد شروع زمانی که من 11 بود" یک دختر از گواتمالا گفت که یکی از ما در سال 2015. او یکی از 2 میلیون دختر زیر 15 سال در سراسر جهان که به هنگام تولد هر سال اغلب به دلیل خشونت جنسی.

این Covid-19 همه گیر است که با قرار دادن خود در خطر حتی بیشتر. در حالی که مستندات کاهش گسترش Covid-19 آنها نیز درایو جهانی سنبله در گزارش خشونت در خانه و ترک برخی از زنان و دختران جدا شده با معتادان منجر به افزایش حاملگی ناخواسته.

این بیماری همه گیر است که با قرار دادن فشار زیادی بر سیستم های بهداشتی در سراسر جهان به عنوان دولت کار حاوی ویروس و درمان افراد بیمار. اما دولت نیز باید برای حفظ سایر خدمات ضروری است که با توجه به سازمان بهداشت جهانی عبارتند از بهداشت جنسی و باروری خدمات.

حق عدم تبعیض در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی بخشی از حق بهداشت و درمان تحت قوانین بین المللی و حقوق داخلی در بسیاری از کشورها. دولت نیاز به پیدا کردن راه هایی برای محافظت از این حق حتی در این بیماری همه گیر
غیرمنتظره و بیمارستان و سفر به, ممنوعیت مستندات و مرز تعطیلی در حال ساخت دسترسی به این خدمات به طور فزاینده ای دشوار است. فقیر و به حاشیه رانده شده زنان و دختران از جمله کسانی که با معلولیت به خصوص در معرض خطر از دست دادن دسترسی به خدمات مورد نیاز است. و برخی از دولت های پاسخ های در حال ساخت بدتر توسط تبعیض آمیز علیه زنان و دختران که به آنها نیاز دارید.

این بیماری همه گیر است و تشدید نابرابری های موجود. بیش از 5 میلیون خانواده در آفریقا و آسیا و آمریکای لاتین و کارائیب در حال حاضر صرف بیش از 40 درصد سالانه خود را غیر غذایی هزینه های خانوار بر بهداشت خدمات قبل از همه گیر. با خانواده های فقیر ترین آمار توسط همه گیر اقتصادی عواقب آنها به احتمال زیاد برای پیدا کردن آن را حتی سخت تر برای رسیدن مادر با کیفیت مراقبت های بهداشتی.

دولت نیاز به مطمئن شوید که مردم می توانند از این خدمات بدون در نظر گرفتن توانایی پرداخت که زنان باردار نه تنها قبل از زایمان و تولد مراقبت و حق تصمیم گیری در مورد کار خود و تحویل طرح است.

اما آنها همچنین نیاز به حفاظت از همه انتخاب در مورد اینکه آیا برای باردار شدن و یا ادامه بارداری است. بین المللی برنامه ریزی شده والدین فدراسیون گزارش می دهد که این بیماری همه گیر است و آنها را مجبور به بستن هزاران خانواده برنامه ریزی امکانات—یا با توجه به دستور دولت و یا اجتماعی فاصله نیاز— کلمبیا, ال سالوادور, پاکستان, آلمان, غنا, مالزی و سری لانکا سودان و اوگاندا و زامبیا و زیمبابوه هر حال به حداقل 100 امکانات است.

مدیران برای ماری Stopes یک سازمان فراهم می کند که پیشگیری از بارداری و خدمات سقط جنین در بسیاری از کشورها در اوگاندا و زیمبابوه گفت: آنها باید منتظر بیهوده برای تامین می رسند. "ما در انتظار یک کمبود بزرگ از بارداری در کشورهای آفریقایی" است. در ونزوئلا هزاران نفر از زنانی که قبلا سفر به همسایه کلمبیا برای به دست آوردن لوازم پیشگیری از بارداری در حال حاضر مسدود شده توسط مرز بسته شدن. تولید کنندگان یک هشدار جهانی, کاندوم به دلیل کمبود تولید کنندگان قفل شده است و برای متوقف کردن گسترش ویروس. این کمبود وسایل پیشگیری از بارداری لوازم افزایش خطر بارداری ناخواسته عفونت مقاربتی است و نیاز به سقط جنین.

Anti-انتخاب سیاستمداران و سازمان های سرمایه گذاری در این بیماری همه گیر با اصرار دولت به منع سقط جنین مراقبت در طول بحران. در ایالات متحده 11 متحده به تلاش برای محدود کردن دسترسی به سقط جنین. لهستان پارلمان است و با توجه به عقب قوانین برای از بین بردن دسترسی قانونی به سقط جنین در برخی موارد و به جرم روابط جنسی آموزش و پرورش است.

سقط جنین نمی تواند با تاخیر و انکار دسترسی نقض حقوق بشر است.

حق عدم تبعیض در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی بخشی از حق بهداشت و درمان تحت قوانین بین المللی و حقوق داخلی در بسیاری از کشورها. دولت نیاز به پیدا کردن راه هایی برای محافظت از این حق حتی در این بیماری همه گیر.

انکار این خدمات را تضعیف توانایی زنان برای بهبود یافتن از این بیماری همه گیر. و افزایش بارداری و یا سقط جنین ناامن می تواند به افزایش فشار در حال حاضر سبب سلامت سیستم است.

این بیماری همه گیر است که شکل دهی مجدد جهان ما, اما آن را نیز یک فرصت برای تغییر شکل ارائه خدمات بهداشت باروری. این ممکن است شامل گسترش استفاده از پزشکی از راه دور و اطلاعات در دسترس آنلاین. گسترش دسترسی به پزشکی سقط جنین در خانه, به عنوان انگلستان و اسکاتلند و ولز انجام داده اند کمک می کند. در جوامع با دسترسی محدود به تکنولوژی دولتها باید اطمینان حاصل شود که ارائه دهندگان خدمات سلامت باید تجهیزات و منابع آنها نیاز به با خیال راحت به بیماران است.

دولت باید نظارت بر زنجیره تامین از نزدیک و به دنبال راه حل اگر کمبود وسایل پیشگیری از بارداری بوجود می آیند از جمله توزیع منابع در دسترس در سراسر محلات و حتی کشور است. آنها باید اطمینان از دسترسی به وسایل پیشگیری از بارداری اطلاعات و خدمات از جمله اورژانس پیشگیری از بارداری و سقط جنین مراقبت.

دولت باید حفاظت جنسی و حقوق باروری جلو در پاسخ به Covid-19. این خدمات ضروری به زنان و دختران خود و خانواده خود را– زنده ماندن و سالم باقی مانده و بیش از همیشه مورد نیاز در طول Covid-19 بیماری همه گیر.

آناند Grover سابق گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حق برخورداری همگان از بالاترین استانداردهای قابل دسترسی از سلامت جسمی و روانی و Ximena کسس یک حقوق زنان پژوهشگر دیده بان حقوق بشر.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.nettny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن