سلامت عمومی و شیوع

هنر, اقتصاد و تجارت, جهانی, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری TerraViva سازمان ملل متحد نظر استک

توسط AKHSHIJNEWS در 11 اردیبهشت 1399
هنر, اقتصاد و تجارت, جهانی, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

استکهلم / رم Apr 30 سال 2020 (IPS) - برای برخی از زمان ووهان در چین و لمباردی در کشور ایتالیا شد epicentres از COVID-19 ویروس چیزی که تغییر کرده است که سرایت به سرعت در حال گسترش در آمریکا است. یک لومباردی در چنگال یک بیماری همه گیر مرگبار ممکن است در میان چندین ایتالیایی ها منجر به خاطرات دوران مدرسه خود را. برای تقریبا یک قرن Alessando Manzoni عظیم رمان نامزد (I promessi sposi) از سال 1842 شده است و الزامی برای خواندن تمام ایتالیایی ها در طول آخرین دوره ابتدایی در سال است. کاملا چشمگیر تلاش با توجه به این که این رمان بیش از 700 صفحه است.

من فرض تقریبا هر فرد بالغ ایتالیایی آشنا با کمدی الهی, پینوکیو و البته نامزد. هیچ, ایتالیایی, رمان شده است هدف از خیلی ستایش موشکافی و شدید بورس تحصیلی. من گفته شده توسط دوستان است که آنها در حال تعجب است که نامزد است نه بیشتر شناخته شده و قدردانی خارج از ایتالیا و برای بی اعتبار کردن من کرده اند که اغلب مجبور به اعتراف است که من تا به حال نه آن را بخوانید.

در حالی که قرنطینه در رم من برداشت نامزدتفکر "خود را در حال حاضر و یا هرگز". آن ثابت می شود جالب آشنایی. در نظر گرفتن آن به عنوان نقطه عزیمت کوچک Lombardian جامعه در طول قرن 17 این رمان توضیح داد که چگونه ضعیف و بیدفاع مردم با تجربه جنگ طاعون اشغال خارجی و فقر و قحطی و سوء استفاده از قدرت مذهبی تعصب مافیا حکومت قانونی و بی عدالتی و دستکاری مقامات فاسد. این تم های مشترک در دیگر آثار ادبی نیز اگر چه نامزد لذت به عنوان خوانده شده بود Manzoni استفاده از زبان است. برای چنین یک رمان این احساس شگفت آور تازه است. الساندرو Manzoni ساخته شده با استفاده از یک دستگاه ادبی با بازگویی یک داستان در حالی که بیان آن نوشته شده بود توسط یکی دیگر از نویسنده. این او را قادر به نگه داشتن مضحک فاصله به داستان خود و به میان امدن شوخ نظرات در مورد حوادث و قهرمانان. Manzoni همچنین گاهی اوقات به یاد خوانندگان خود را که داستان خود را تکامل یافته در یک مستند تاریخی واقعیت است.

با نصب انتظارات من گذشته رسیده و بخش سوم از رمان مشهور خود شرح طاعون در میلان. در اینجا Manzoni ارائه می دهد یک شرح طیف گسترده ای از واکنش ها به یک فاجعه که رخ کل جامعه: "در هر مکان بدبختی در هر اختلال از هر آنچه که ممکن است نظم طبیعی از چیزهایی که ما همیشه پیدا کردن یک رشد یک تشدید انسان فضیلت است; اما متاسفانه آن است که همیشه همراه با افزایش در انسان شرارت." 1

در سال 1628 این امپراتوری مقدس روم شامل لومباردی که شد صحنه خونریزی و غارت در حالی که نیروهای فرانسوی مبارزه عمدتا آلمانی مزدوران توانید توسط اسپانیایی شعبه Habsburgs. سربازان انجام شده با آنها طاعون. در میلان, مرکز Lombardian صنعت و تجارت مقامات اجرای موثر بهداشت عمومی اقدامات است. اما آرام مقررات در طول فصل کارناوال در سال 1630 ناشی از عمده شیوع طاعون و توسط همان زمان سال بعد حتی مرگبارتر موج طاعون فرا گرفته شهرستان. به طور کلی میلان رنج می برد حدود 60,000 مرگ و میر از مجموع جمعیت 130,000.

میلان شمارش بر کمیسیون بهداشت عمومی دور از رسیدن به قدرت. آن را شامل یک رئیس جمهور چهار دادستانی و دو پزشک پزشکی است. آن احکام به طور موثر به اجرا توسط پلیس. میلان نیز بر شمارش یک قرنطینهیک quaratine بیمارستان با 288 اتاق, در تاسیس 1489 که مشکوک به طاعون قربانیان آورده بودند برای مشاهده و درمان است.

شایعات در مورد قربانیان طاعون در روستاهای اطراف رسید میلان در ماه اکتبر 1628. این کمیسیون بلافاصله اعزام پزشکان به روستای لکو. اما آنها آمدند و گزارش شیوع بیماری تا به حال احتمالا ناشی از بخارات از اطراف مرداب. با این وجود در طول هفته بعد بیشتر طاعون گزارش در آمد از روستاها حتی نزدیک به میلان. دو کمیسیون فرستاده شد و آمد با گزارش های نگران کننده ای که طاعون مرگ و میر در حال حاضر رخ داده است بیش از همه به روستاها و مردم وحشت. میلان دروازه شهر بسته شد و خارجی ها مجاز در تنها تحت شرایط فوق العاده همه ورودی کالاهای ذخیره شده بودند و برای بررسی حشرات موذی است. در اواسط ماه نوامبر یک بیمار شماره 1 ترسیم خاصی Pier Paolo نقاط تا به حال به خانه بازگشت لباس پوشیدن و در لباس نظامی احتمالا گرفته شده از جسد. تنها چند روز پس از ورود او نقاط افتاده بود پایین مرده در یک بازار مربع است. همه افراد او تا به حال شده است در تماس نزدیک با دنبال کردن و quaratined در قرنطینهدر حالی که سابق خود زندگی چهارم مهر و موم شد ، سلامت کمیسیون بازدید فرماندار اسپانیایی درخواست مالیات به چشم پوشی می شود و کمک های اقتصادی ارائه شده به فروشگاه پاسداران و دیگران بودند که ساخت دست دادن با توجه به اجرا گذاشته شده است. این قرنطینه نیز تا به حال به اجرا با پزشکان و جراحان medicins مواد غذایی و eqiupment. فرماندار اعلام کرد او desolated با این خبر اما پس از یک جنگ بود برپا علیه او می تواند نه مالیات کمتر و نه انتشار هر گونه وجوه و او توصیه می شود برای باز کردن شهر برای کسب و کار دوباره بدون در نظر گرفتن خطرات.

احتمالا با توجه به تلاش های کمیسیون بهداشت عمومی, میلان بود که تا کنون شده است بسیار تحت تاثیر طاعون و مردم خواستار آن شدند که این قرنطینه تا به حال برداشته شود. این شهر رئیس پزشک هشتاد سال Lodovico Settala که زندگی کرده بود و از طریق یکی دیگر از طاعون و دائما التماس کرد حتی برای اقدامات شدیدتر شد و تقریبا بدون محاکمه اعدام توسط مردم خشمگین. زمانی که کارناوال جشن برنامه ریزی شده بود برای 1630 اکثریت میلان شهروندان التماس کرد با شورای شهر است که محدودیت تا به حال برداشته شود. شهر مقامات در داد. خارجی ها اجازه داده شد برای ورود به مغازه ها و رستوران ها باز نگه داشته بودند. کمیسیون بهداشت عمومی اعتراض کردند و حتی تا به حال یک کالسکه با گرفتار زده اجساد گرفته شده از قرنطینه و رانده شده از طریق این شهر به عنوان یک هشدار از آنچه که می تواند اتفاق می افتد اگر مردم ماندن در خانه.

با این وجود میلان رفت و همراه با کارناوال. چند روز بعد طاعون به طور کامل خارج از کنترل است. به زودی ده ها هزار نفر از قربانیان طاعون بودند انباشته در قرنطینه. اما بسیاری از افراد همچنان به غفلت کمیسیون در مورد احکام اجتماعی فاصله. به جای شایعات پخش شد که طاعون بود که طاعون شایع در همه, اما توسط یک فرانسوی تولید مواد مخدر در نظر گرفته شده برای کشتن Lombardians vanquish اسپانیایی ها و کنترل بیش از اروپا است. این ماده گفته شده است آغشته بر روی دیوار و درب توسط عوامل و یا گسترش در میان جمعیت در قالب یک پودر. مردم شروع به دیدن به اصطلاح anointers در همه جا. مردم بی گناه بودند بدون محاکمه اعدام متهم بودن anointersحتی مقامات محکوم و اعدام inculpable افراد به عنوان anointers فقط برای اثبات آنها اقدامات برای توقف طاعون."حس خوب نمی شد وجود ندارد اما آن را پنهان از خشونت از افکار عمومی است." 2

مقامات پزشکی و پزشکان که در فرض اعتبار خود را وابسته به مردم قدردانی اقتباس "تخصص" خود را به کلی برداشت. "از اختراعات جمعیتتحصیل مردان قرض گرفته شده و همه آنها می تواند آشتی با ایده های خود را; از اختراعات تحصیل, جمعیت قرض گرفته شده تا آنجا که آنها می تواند درک [...]. از این همه ظهور یک اشتباه وحشتناک و تجمع عمومی حماقت." 3 بیشتر خیالی این نظرات بودند, بیشتر, با صراحت کامل آنها پذیرفته شد: "poisionous هنر شیطانی عملیات توطئه از مردم گسترش طاعون توسط مسری venoms یا سیاه و سفید سحر و جادو است." 4 Manzoni ارائه چند نمونه از چگونه "تحصیل کرده" مردم به پوشش خود را کمبود دانش چگونه یک بیماری همه گیر عمل و مهمتر از همه برای جلوگیری از, توصیه منفور راه حل اجتماعی فاصله اختراع مفاهیم که طاعون نمی تواند متوقف شد و پس از آن به وجود آمد از "پدیده های کیهانی" یا این که آن را ناشی از بدخواه "خارجی ها" که می خواستم برای به دست آوردن کنترل بیش از میلان. برای مبارزه با طاعون آنها توصیه می شود بی ارزش دارو و درمان, هر چیزی, اما ناخواسته شده است.

آن شهر ایتالیایی متحده, بسته, تجارت بین الملل, مانند, ونیز, میلان و جنوا که اولین کسانی بودند که متوجه است که کارآمد ترین راه برای جلوگیری از همه گیر شد به قرنطینه مردم است. کلمه quarantena به معنی "چهل روز" یعنی مدت تعیین شده که خدمه و مسافران مشکوک بودن طاعون حامل پردازنده کشتی های لنگر در ونیز شد مورد نیاز برای جدا شود برای قبل از آنها بودند اجازه ساحل. ونیزی سنا تا به حال فقط در زمان قبل از رسیدن مرگ سیاهدر 1340 منصوب سه نگهبان بهداشت عمومی برای کنترل تماس های ورودی کشتی ها و ایجاد که آیا آنها انجام طاعون یا نه. در 1403 ونیز تاسیس یک قرنطینهیک پناهندگی برای مشکوک قربانیان طاعون در تالاب جزیره مسکن صومعه به نام Santa Maria di ناصری (Nazaretto) که بعدها معروف شد به قرنطینه.

رسما پشتیبانی تاسیسات و مقررات در نهایت یک سیستم از دولت کنترل بهداشت عمومیکه میلان کمیسیون بهداشت عمومی شد یک مثال است. از طریق چنین نهادهای دولتی علم اپیدمیولوژی به تدریج پدید آمده است. ویروس ها و باکتری ها هنوز ناشناخته است. اما ایتالیایی طاعون پزشکان مانند Girolamo Fracastoro (1483-1553) شد و 300 سال قبل از لویی پاستور و کخ رابرت بینی که بیماری های مسری می تواند ناشی از به سرعت در حال ضرب "دانه" انتقال توسط تماس مستقیم از طریق هوا و یا آلوده پوشاک و منسوجات. چنین بینش بدان معنی است که lazzarettos و شهرداری به عنوان یک درمان در برابر بیماری های عفونی و پرورش کنترل سلامت و نظافت کلی. توافق شد که از جمله اقدامات موثر بودند تنها در صورتی اجرا شده توسط یک هیت سیستم رایگان است.

نامزد توضیح داد که چگونه حس مشترک منتشر شده توسط دولت پشتیبانی کمیسیون بودند اختلال های پوپولیستی رهبران جامعه. اگر چیزی می تواند از آموخته های جذاب, پیر, رمان مانند نامزد آن است که حتی چهار صد سال پیش اعتماد در پزشکی تجربه می تواند مانع مرگبار بیماری همه گیر. اما در قرن 17 میلان رهبران مسئول رفاه و امنیت شهروندان خود را ظاهرا نه از آموخته های قبلی اشتباهات. آنها را نادیده گرفته هشدار دادند در این شهر کمیسیون بهداشت عمومی به حداقل برسد و این رفتار از یک بیماری همه گیر قاتل با عواقب فاجعه بار است. اجازه دهید ما فقط امیدواریم که که زمان تحولات ناگهانی و عمده است و نه در سطح جهانی تکرار شود به همان وحشتناک حدودی در میلان 1630-1631.

1 Manzoni, Allesandro (1972) نامزد. پنگوئن کلاسیک: بونگی, Suffolk, p.596.
2 Ibid. p. 603.
3 Ibid. صفحات 600-601.
4 Ibid. p. 578.

Jan Lundius دارای مدرک دکترا. در تاریخ دین از دانشگاه لوند و به عنوان یک متخصص توسعه محقق و مشاور در SIDA, یونسکو, FAO و دیگر سازمان های بین المللی.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب