Q&A: COVID-19 بدان معنی است که ما باید نوآوری جمع آوری داده ها به خصوص در جنس

توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, جنس, خشونت جنسیتی, جهانی, عناوین, حقوق بشر, فقر & SDGs منطقه, دسته ب

توسط AKHSHIJNEWS در 16 اردیبهشت 1399
توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, ویژه, جنس, خشونت جنسیتی, جهانی, عناوین, حقوق بشر, فقر & SDGs منطقه, دسته بندی TerraViva سازمان ملل متحد

جنسیت

اطلاعات مهم در تضمین برابری جنسیتی و کارشناسان می گویند به عنوان سنتی به معنی جمع آوری اطلاعات دیگر ممکن است ممکن است تحت زمان COVID-19 محدودیت ها و مستندات این یک فرصت برای جمع آوری داده ها در بیشتر راه های خلاقانه. اعتبار: استلا پل/IPS

سازمان ملل متحد ممکن است 5 سال 2020 (IPS) - در زمان بیماری همه گیر کوروناویروس می تواند ارائه بینش چگونه به لرزش تا روش های سنتی جمع آوری داده های ارائه شده ممکن است یک فرصت به آن را در راه های نوآورانه بیشتری در افزایش پیشرفت به سوی برابری جنسیتی.

"ضرورت مادر اختراع است و هنگامی که شما نگاه در جامعه بحران – آیا این یک بحران بهداشتی و یا بلایای طبیعی یا جنگ – [آنها] واقعا ما را وادار به فکر کردن در مورد راه کار و اینکه آیا یا نه آنها در خدمت ما به خوبی به عنوان یک جامعه" سوزان Papp, مدیر عامل سیاست و دفاع در زنان تحویل یک سازمان بین المللی طرفدار در سراسر جهان برای برابری جنسیتی و سلامت و حقوق زنان و دختران می گوید IPS.

جهانی و همه گیر است برجسته نقاط ضعف و خطرات در سیستم های سنتی در سراسر جهان: بهداشت و درمان دسترسی به, اقتصاد ابزار به آدرس خشونت جنسیتی.

"از آنجا که همه چیز در حال حرکت به سرعت با COVID-19 آن نشان می دهد چقدر مهم است و چگونه متکی ما به عنوان یک جامعه در سیستم های اطلاعات. و که ما راه تعامل با اطلاعات کافی قادر به محافظت از مردم ما به مطمئن شوید که آنها سالم هستند و آنها را به فرصت" او می افزاید.

Papp مشترک افکار خود را تنها چند روز پس از سازمان ملل متحد زنان منتشر شد مختصری در مورد نحوه جمع آوری اطلاعات در مورد خشونت علیه زنان و دختران (VAWG) تحت شرایط فعلی با توجه به افزایش موارد خشونت خانگی موارد زنان و دختران در سراسر جهان روبرو هستند. مختصر همچنین آمده است که تحت شرایط فعلی و سنتی به معنی جمع آوری اطلاعات دیگر ممکن است ممکن است.

در ضمن دسترسی به یک مسئله بزرگ برای مجموعه ای از داده ها از تکنولوژی نقش کلیدی در تضمین این که اطلاعات ابلاغ میشود. در موارد VAWG استفاده از تکنولوژی ممکن است در تشدید این وضعیت با یک فرد بدرفتار.

این نگرانی ها برجسته نیاز به دقیق و داده های مهم و همچنین به عنوان چالش مطرح شده در تلاش برای رسیدن به آنها. IPS صحبت می کند با Papp بر اهمیت اطلاعات در حصول اطمینان از برابری جنسیتی و همچنین چالش های فعلی روش استفاده می شود — و چگونه است که می تواند تغییر در "نوآورانه" راه.

اینتر پرس سرویس (IPS): چرا اطلاعات دقیق مجموعه مهم است برای اطمینان از برابری جنسیتی?

سوزان Papp (SP): یک جنسیتی برابر جهان است سالم و ثروتمند و سازنده تر است. ما باید قادر به درک درستی از واقعیت زنان و دختران به منظور پیشبرد برابری جنسیتی. ما دیده ایم که چه می شود اندازه گیری است که بهترین شانس گرفتن انجام می شود. و واقعا قابل اعتماد و به موقع جنسيت داده های خاص بسیار مهم است که پاسخگویی.

رهبران جهان می تواند بسیاری از وعده ها در مورد ایجاد یک بیشتر جنسیتی برابر جهان اما بدون اطلاعات شما هیچ راهی برای دانستن اینکه آیا آن وعده ها بخشی از واقعیت است.

علاوه بر این, شما باید قادر باشد که اطلاعات به نقطه که در آن شکاف در خدمات هستند و که در آن مشکلات وجود داشته باشد برای دختران و زنان است. زیرا بدون که سیاستگذاران در حال تیراندازی در تاریکی. و شما نمی توانید سیاست هایی است که بیمار مطلع و اصلا تصویر کشیدن کل تصویر.

سوزان Papp است مدیر عامل سیاست و دفاع در زنان ارائه.

IPS: با توجه به زنان ارائه تنها 13 درصد از کشورهای جنسیتی آمار بودجه. چگونه می تواند چنین بودجه برگزاری, دولت پاسخگو در حصول اطمینان از برابری جنسیتی?

SP: این مهم در درمان SDGs که جنسیت, آمار سرمایه گذاری هستند که آماری دفاتر و divisons قادر به جمع آوری داده ها disaggregated جنسی با یک intersectional لنز. پس در حالت ایده آل آنها خواهد بود شروع به فکر کردن در مورد جنسيت داده است که نگاهی به سوالات در اطراف گرایش جنسی و هویت جنسی نیز هست.

در حال حاضر فوق العاده ای وجود دارد عدم وجود اطلاعات برای غیر دودویی هویت جنسیتی. پس چگونه آنها را شمارش و چگونه نیازهای خود و واقعیت منعکس شده?

بیش از حد اغلب, [برای] دختران و زنان غیر دودویی افراد نیازهای خود را به طور کامل منعکس نشده است و برای درک آن نیاز دارد شما نیاز به اطلاعات بهتر سیستم.

IPS: چگونه است که اعمال می شود به وضعیت کنونی?

SP: آنچه که ما نیاز به انجام به عنوان یک جامعه است که شاید کمی کمتر شخصیکه در استعمال کلمات صحیح در رویکرد ما به جمع آوری داده ها روش ها و استفاده از یک لحظه مانند COVID-19 به عنوان یک فرصت واقعا نوآوری در مورد جمع آوری داده ها در زمان واقعی است. و [به] پیدا کردن راه هایی است که به منظور بررسی داده هایی را که ممکن است لزوما نمی تواند به عنوان دقیق و وقت گیر به عنوان مکانیسم های گذشته برای تایید داده ها.

IPS: چه خواهد بودن بیشتر نوآورانه به دنبال ؟

SP: این نمونه به عنوان مستند توسط بانک جهانی, و یا بلومبرگ است ابتکار در نیویورک برای تماس با-ردیابی با استفاده از GPS اطلاعات کارت اعتباری قادر به پیگیری که در آن شما بوده ام یا نه, شما ممکن است شده اند در تماس با کسی که این ویروس: که آینده است و من فکر می کنم COVID-19 واقعا چشم باز لحظه ای ما را به رسمیت بشناسد که راه ما شده است جمع آوری داده ها و اطلاعات در گذشته است و دیگر در خدمت جهان ما هست.

IPS: در این معنا, جمع آوری داده ها می تواند تلفیق شدهاست با به خطر انداختن حریم خصوصی با زنان و جنسیت غیر دودویی مردم به ویژه آسیب پذیر به آن است. وجود دارد هر گونه گفتگو در آن جنگ ؟

SP: کاملا. و شما شروع به دیدن برخی از واقعا خوب اصول در حال توسعه و آمد در اطراف این.

بسیاری از داده های جمع آوری شده در طول تاریخ در VAWG جمع شده و چهره به چهره است. و در حال حاضر بسیاری از این داده ها نیاز به جمع آوری می شود عملا و قوی تر از طریق چیزهایی مانند تلفن همراه سیستم عامل های تلفن, خطوط تماس ویژه. برخی از اصول تعیین شده است که بسیار مفید بوده است در اطراف ایمنی و حفظ حریم خصوصی و محرمانه در اطراف زنان پاسخ انجام هیچ آسیبی مطمئن شوید که داده های جمع برخی از حساسیت آموزش و که آنها درک اخلاقی و اصول ایمنی است که آنها نیاز به نگه دارید.

IPS: از نظر جمع آوری داده ها آنچه را که به شما می گویند عامل اصلی است که یک مانع برای دولت و رهبران محلی?

SP: داده ها می تواند گران قیمت برای جمع آوری و می توان آن را واقعا گران به تجزیه و تحلیل. و من فکر می کنم عدم سرمایه گذاری در داده ها یکی از چیزهایی است که باید حل شود. دوم بسیاری از واقعا شگفت انگیز انجام داده وجود دارد اما این مشکل ممکن است دروغ در درک چگونگی دسترسی و استفاده از داده ها که در راه است که اخلاقی مسئول در راه است که محافظت از هویت مردم, به طوری که آن را هنوز هم مفید و در عین حال anonymised.

بسیاری از فرآیندهای هر چند بسیار درخشان و مهم کار توسط U. N., نیاز به تجدید نظر شود. جهان در حال حرکت در یک مقدار بیشتر در سرعت سریع تر از قبل از آن بود و [ما نیاز به فکر می کنم در مورد] چگونه برای آشتی دادن بسیار puristical استاندارد جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل روشها و قابلیت استفاده با برخی از نیازهای با باز کردن داده ها.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن