Q&A: پست COVID-19 همه گیر اجازه می دهد جلوگیری از موج بعدی از Medicalisation بر سلامت روان

ویژه, عناوین, سلامت, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه, جمعیت TerraViva سازمان ملل متحد سلامت دیوار در یک

توسط AKHSHIJNEWS در 6 تیر 1399
ویژه, عناوین, سلامت, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه, جمعیت TerraViva سازمان ملل متحد

سلامت

The wall at a Community Mental Health Movement in Brazil. Credit: Mario Osava/IPS

دیوار در یک جامعه با سلامت روانی حرکت در برزیل. اعتبار: ماریو Osava/IPS

سازمان ملل متحد Jun 26 سال 2020 (IPS) - از زمان همه گیر است که نه تنها تشدید سلامت روان, نگرانی, اما همچنین ممکن است قرار دادن بسیاری در خطر نهادینه شدن و یا نادیده گرفته شده توسط سیستم.

این است که با توجه به Dainius Pūras این گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حق برخورداری همگان از بالاترین استانداردهای قابل دسترسی از سلامت جسمی و روانی.

Pūras به تازگی با ابراز نگرانی در مورد "تاریخی غفلت از وقار مراقبت های روانی" است که حتی بیشتر افزایش تحت این بیماری همه گیر.

"قبل از همه گیر من انتقادی خطاب فعلی وضعیت موجود جهانی بهداشت روان, و در حال حاضر با این بیماری همه گیر موقعیت من: حتی بیشتر از من توصیه می کنم به تجدید نظر ما چگونه سرمایه گذاری در سلامت روان" Pūras یک پزشک با قابل توجه تخصص در بهداشت روان و سلامت کودکان گفت: IPS.

او افزود که وجود دارد دو اصل استفاده می شود که پرداختن به سلامت روان: حقوق بشر و رویکرد مبتنی بر شواهد. در حال حاضر تحت گیر دومی آمده است تحت حمله با یک مقدار عظیم از اطلاعات غلط و نادرست اخبار, پخش كردن, که او می گوید می تواند بر سلامت روانی افراد و جوامع خود.

گزیده ای از مصاحبه با Pūras دنبال کنید. برخی از پاسخ ها شده اند بازنویسی برای وضوح.

اینتر پرس سرویس (IPS): آنچه در راه اتحاد همه گیر تحت تاثیر سلامت روان مردم ؟

Dainius Pūras (DP): در طول یک بیماری همه گیر هستند خطرات وجود دارد که اگر یک فرد دارای یک بیماری روانی او و یا او ممکن است در بیمارستان بستری است. همچنین از آنجا که این ویروس وجود دارد ممکن است سوء ظن است که این فرد ممکن است گسترش این ویروس که یک عامل خطر برای تبعیض علیه افرادی که با سلامت روانی و نگرانی است.

وجود دارد باید تحقیقات بیشتری انجام شود اما وجود دارد بسیاری از بینش و مشاهدات اولیه است که این بیماری همه گیر خواهد شد و احتمالا تاثیر جدی بر سلامت افراد و جوامع است.

دلایل متعددی وجود دارد که برای این: گسترش ویروس و الزامات مورد نیاز برای فاصله گرفتن و انزوا به علاوه اقتصادی و اجتماعی [اثر] و اشتغال نیز افزایش اشکال مختلف خشونت برای مثال خشونت خانگی. همه این خواهد سوخت پریشانی روانی اضطراب و ترس تمام این احساسات از عدم اطمینان در مورد آینده

من باید برجسته — یکی دیگر از خطر جدی عاملی است که ما شاهد حجم انبوهی از اخبار دروغ تئوری های توطئه در اطراف ویروس منشاء ویروس و اطراف آمار. این خوب است برای سلامت روانی است.

هنگامی که کودکان در حال رفتن به مدرسه آنها از دست رفته بسیار مهم است جنبه اجتماعى کردن. برای بسیاری از کودکان آن را تنها راه خود را برای رسیدن به یک وعده غذایی — سلامت جسمی و روانی مرتبط هستند در این راه است.

IPS: یکی از چالش های فعلی از پرداختن به مسائل مربوط به سلامت روان به خصوص در زیر همه گیر?

DP: من را پشتیبانی نمی کند روایت است که این بیماری همه گیر سوخت پریشانی روانی و ترس و اضطراب و روایت است که بیشتر بیماری های روانی خواهد آمد. آن را در مورد تولید بیشتر بیماری های روانی — این باعث می شود افراد مضطرب و ترسیده اما این بخشی از زندگی عادی من نمی خواهم به medicalise که.

ما نیاز به کار در برابر pathologisation و medicalisation. چرا که اگر ما می گویند میلیون ها نفر از مردم در حال حاضر بیشتر مضطرب تر از قبل می کند ما را در سطح جهان با medicalisation? آیا ما نشان می دهد روانی دارو به تمام این افراد از جمله کودکان و بزرگسالان ؟

من در برابر دارو, اما زمانی که من تجزیه و تحلیل جهانی شرایط برای مطمئن شوید که این رفته بیش از حد است. احساسات شده اند medicalised. من هشدار ميدهم که با این بیماری همه گیر وجود دارد خواهد بود یک موج بعدی از medicalisation. که زمانی که مردم در حال اضطراب و مبارک وجود دارد ممکن است تلاش برای "medicalise آنها را حتی بیشتر از قبل". ما باید خلاق و فکر می کنم برخی از نوآورانه اشکال حمایت و درمان لزوما medicalise.

IPS: چه خطرات برای کسانی که با سلامت روان در این زمان ؟

DP: بیشتر و بیشتر مردم تشخیص داده شد. اما پس از آن به دلیل این تشخیص آنها تبعیض شده است. و نیز از آنجا که در بسیاری از نقاط جهان بسیاری از رنج می برند از institutionalisation: گاهی اوقات که می تواند مادام العمر.


گاهی اوقات که به دلیل عدم خدمات در جامعه و [نتیجه] آنها زندگی می کنند در نهاد اما در حال حاضر ما می دانیم که این موسسات در حال نقاط مهم برای ویروس. همانطور که برای بسیاری از کشورها فضاهای بسته مانند زندان یا روانپزشکی موسسات در حال حاضر ساخت آن بدتر با توجه خطرناک چگونه می توان آن را برای ساکنان و کارکنان از آنجا که این ویروس می تواند گسترش.

IPS: در حال وجود دارد برخی از جوامع بیشتر در معرض خطر مواجهه با سلامت روان خطرات در این بیماری همه گیر?

DP: بسیاری از افرادی که در حال حاضر سمت چپ پشت رنج می برند به طور نامتناسبی... بنابراین در بسیاری از نقاط جهان همجنسگرایان مردم تبعیض علیه افراد معلول دیگر از روانی-اجتماعی آنهایی که مورد بحث ما و کسانی که با ناتوانی جسمی مردم بومی مهاجران و پناهندگان در شرایط دشوار و همچنین جمعیت زندان — این افراد در معرض خطر بیشتری هستند.

IPS: موضوع بهداشت روان به نظر می رسد که لایه های متعدد از موانع: به معنای مالی و انگ اجتماعی. چگونه شما حرکت هر دو نگرانی های مالی و همچنین انگ اجتماعی این موضوع ؟

DP: رویکرد من این است که ما همیشه باید در ذهن نگه داشتن اصول و پس از آن ما نمی خواهد از دست داد هنگامی که آن را بتن می باشد. ما باید به دنبال عدم تبعیض توانمندی پاسخگویی و دیگر اصول است.

مشکل این است که همه این جهانی بهداشت روان [پاسخ] مبتنی بر رویکردهای تبعیض آمیز; برای مثال اگر یک فرد مبتلا به یک بیماری روانی یا بیماری آنها می تواند تبعیض با سلامت روان در کشور خود.

هفته آینده من خواهد شد ارائه بسیاری از استدلال به دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر (OHCHR) مورد نیاز برای تغییر در پارادایم به جای ایجاد تغییرات کوچک. تغییر مورد نیاز است. وجود دارد بیش از حد: پزشکی مدل این است که مصرف زیاد آن خوب است اما هنگامی که آن را بیش از حد آن مضر است.

 IPS: آنچه در حال امید خود را برای رفتن به جلو ؟

DP: با این همه گیر چه من تاکید در بیانیه ای; در حال حاضر ما باید در نهایت متقاعد شده است که ما نیاز به حرکت به جلو با کاهش تعداد این [بهداشت روان] موسسات با هدف نهایی از رها کردن این میراث.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن