دوباره تبدیل ایاصوفیه به مسجد بسیار Trumpian حرکت

برجسته جهانی, عناوین, حقوق بشر, دین, TerraViva سازمان ملل متحد نظر ایان ویلیامز* رئيس جمهور از انجمن مطبوعات

توسط AKHSHIJNEWS در 24 تیر 1399
برجسته جهانی, عناوین, حقوق بشر, دین, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

ایان ویلیامز* رئيس جمهور از انجمن مطبوعات خارجی در نیویورک, رئیس جمهور سابق سازمان ملل متحد خبرنگاران' Association (UNCA) و نویسنده بی حد و حصر: داستان واقعی از سازمان ملل متحد در صلح و جنگ.

به عنوان رئیس جمهور ترکیه امضا فرمان در هفته گذشته تبدیل باستان ایاصوفیه در استانبول به مسجد سازمان ملل متحد فرهنگی سازمان (یونسکو) گفت: آن را "عمیقا ابراز تاسف از تصمیم" ساخته "بدون بحث قبل." آن را نیز نامیده می شود در ترکیه به رعایت آن "تعهدات قانونی و تعهدات" مطابق با وضعیت آن به عنوان یک موزه در فهرست میراث جهانی. اعتبار: سازمان ملل متحد اخبار/Jing Zhang

نیویورک Jul 14 سال 2020 (IPS) - رئیس جمهور اردوغان "گمراهی" از ایاصوفیه به مسجد بسیار Trumpian حرکت های پوپولیستی حرکات به پایگاه خود را فراخوانی مشترک تصورات غلط از تاریخ بی پروا از خود واقعی دیپلماتیک و اقتصادی هزینه.

اواخر روم مادر کلیسای ارتدکسی بود تبدیل به یک مسجد توسط عثمانی هنگامی که آنها در زمان این شهر در سال 1453 و پس از آن تبدیل به یک موزه توسط Kamel آتاتورک های سکولار بنیانگذار ترکیه مدرن.

آن را بسیار بعید است که هر مسلمان زنده مانده که تا کنون پرستش در ساختمان بازسازی شده با مالیات دهندگان و گردشگری نقدی بیش از بیشتر از یک قرن است.

این حرکت توسط اردوغان منصوب دادگاه همچنین نقض کنوانسیون یونسکو در میراث جهانی یونسکو که شامل کل منطقه اطراف ایاصوفیه از کاخ توپکاپی و مرتبط با مساجد.

این یک نعمت غیر مترقبه به یونانی ملی از قضا آن تلفیق ناسیونالیسم و دین قرار می دهد و آن را بر روی یک سطح با یونان که پس از یک قرن است که هنوز هم به تاخیر انداختن در ساختمان رسمی مسجد در آتن.

او مصلحت را تداعی Al Aqsa, فراهم می کند اما یک سابقه برای همین لود دادگاه اسرائیل به "پشت دست" Al Aqsa برای کسانی که می خواهند به repossess سایت Herold معبد.

به عنوان یک ترکیب اشتباه و غیر قانونی آن در افغانستان یک تصمیم عاقلانه توسط کمال آتاتورک بنیانگذار ترکیه مدرن دولت است. و در واقع بسیاری از این منطقه و در واقع به صورت یک عادت برای مشاهده گذشته از طریق "وطن پرست" منشور مدرن و روز ناسیونالیسم با خلاقانه بازسازی تاریخ.

زمانی که اردوغان آغاز شد و او نشان داد نشانه هایی از یک عام رسیدن به مسیحیان و کردها و دیگر اقلیت اما آن روزها از بین رفته و او شده است پرتاب دور مزایا, حداقل نه واقعی محدودیت در کلیسای ارتدکس آن د museification از ایاصوفیه فقط یک نیشگون گرفتن و کشیدن.

اگر او کمتر شده و تونل-visioned او می تواند استانبول زیارت مرکز جهانی سرمایه که با آن پتانسیل جاذبه به هر دو مسیحیان ارتدوکس و مسلمانان است. را رم و یا مکه مانند یک نگاه-حلقه سیرک.

پس از جنگ جهانی اول کمال آتاتورک جمهوری خواه دولت خود را نشان داد کور نه تنها به این شهر زیبایی عظمت بلکه به مقدس آن تاریخ است. همانطور که اردوغان و حزب او می دانم آتاتورک و همکارانش نداشت دوستان خاص از اسلام و تا به حال هیچ احساساتی دلبستگی به عثمانی بودند سرنگون شده بودند خطرناکی جهان وطنی, شامل بیش از حد بسیاری از هویت قومی به راستی "ترکی" در ethnonationalist حالت.

حتی به عنوان یک مسجد ایاصوفیه نگه داشته بود آن یونانی به نام "قرآن حکیم است." دقیق معماران اسلامی – دور از تخریب آن مانند مودی هندو ملی اضافه مناره ساخته شده و آن را از مدل های بسیار عثمانی مسجد.

محمد فاتح قسطنطنیه را نمی بیند خود را به عنوان جایگزین آن افتخارات اما بیشتر وارث آنها. برای عثمانی او را به عنوان Kayser من رم سزار رم و بسیاری از یونانی زبان افراد شد همکاران از سلاطین در حال اجرا امپراتوری.

مدرن ملی دهان-frothing وجود مردم "قسطنطنیه" در نظر گرفته خود را به عنوان رومی ها نه یونانیان و نام شهر خود را Stam پلیس – شهر – که از آن ترک ها ساخته شده استانبول!

پس از آتاتورک تنزل آن از امپراتوری سرمایه به استان و شهر هر آنچه در آن نامیده می شد آنها به شهر رفت و به رکود اقتصادی. یونانی آن جمعیت اگر چه معاف از جمعیت غیر اخلاقی مبادلات بین یونان و ترکیه کاهش یافت و بسیاری از کسانی که باقی مانده بودند به بیرون رانده می شود در یک سیاسی الهام گرفته از پوگروم در 1950s—نه به این دلیل که آنها مسیحیان بودند اما از آنجا که آنها در نظر گرفته شد یک ستون پنجم برای یونانیان ملی که هنوز هم گرامی ایده تصرف این شهر است. با این وجود کوچک باقی مانده جان سالم به در برد. آنها هنوز خود را رومیان "مولانا."

رئیس در میان رومیان باقی مانده است خود را همه حضرت, Bartholomew, اسقف اعظم قسطنطنیه جدید رم و عام ایلخانی که در چشم جهان ارتدوکس است, اگر نه, معصوم, اولین بار در میان برابر و قطعا شایستگی بیست و یک توده سلام یا هر معادل برای پیشگامان همراه با پاپ.

اما آتاتورک سکولار و ناسیونالیست جانشین در نظر گرفته او را به عنوان صرفا سر کلیسا در ترکیه است. آنها اصرار دارند که بزرگ خاندان بود یک شهروند ترکیه اما برای پنجاه سال نگه داشته اند بسته تنها علمیه که روت کشیش در ترکیه است. در گوشه ای در Phanariot منطقه فقیر Bartholomew نمی مونتاژ زائران راه پاپ می تواند در سنت پیتر مربع است.

این نا روشن بین سیاست. و فقط ساده بد برای کسب و کار. که ادیان بزرگ ممکن است تا به حال قلب خود را در مکه و بیت المقدس اما سر خود را در استانبول و رم. استانبول ترکیبی از هر دو. آن است که اصل عام زیارت محل شما ارائه اسقفی و خلافت در یکی از کلیساها و مساجد برای مرگ و آثار بسیار است.

آتاتورک پیروان شد, به همان اندازه ضد و نقیض در مورد افتخارات سلاطین' کاخ توپکاپی که در آن سلاطین دو برابر به عنوان خلیفه انباشته Amanat—"مقدس تراست." هنوز هم بر روی صفحه نمایش مجموعه ای از پیامبر ارضا روی صورت, موهای موهای سر و حتی قطعه یکی از دندان های خود را.

این است که مرتب کردن بر اساس چیزی که مؤمن در حال حاضر به پرداخت برای دیدن. توپکاپی یک یادآوری زمانی که استانبول به اسلام چه به کلیسای کاتولیک رم است. به طور مشابه اسقفی است که شهادت است که این شهر هنوز هم میزبان سر از صدها میلیون نفر از ارتدوکس.

وجود دارد گفته می شود شصت و موهای پیامبر را ریش در مجموعه اگر چه تنها یک شد بر روی صفحه نمایش برای آخرین بار نگاه کردم. این تعداد ممکن است به نظر می رسد بیش از حد, اگر نه تا آنجا که ولتر را پیشنهاد ساخت یک ناوگان با چوب از صلیب و شناور آن در باکره است اما باستان حساب گزارش محمد دور دادن ریش و موی او بریده در روزهای آخر که قطعا شده اند گرامی با پیروان خود را.

در مقابل برخی از بیشتر مشکوک آثار در توپکاپی بودند به ارث برده از مسیحیان مانند جمجمه قطعه و بازو و دست از سنت جان باپتیست. خاستگاه موسی کارکنان یوسف عمامه و ابراهیم را در دیگ پخت و پز, نه به ذکر است داود پادشاه شمشیر همه به نظر می رسد عدم زنجیره ای از شواهد بیشتر به طور مستقیم آثار اسلامی مانند موها و پیامبر را "افتخار استاندارد" که خلفای استفاده می شود به تجمع مؤمنان در آغوش.

برخی از این آثار آورده بودند به استانبول از مکه به محافظت از آنها را از وهابی قیام با اهانت به مقبره ها و آثار و چنین شبه طاغوت عادات ترک مسلمانان است. آثار نمایش داده شده به عنوان موزه قطعات ایدز به مطالعه به جای عوامل از حرمت و بسیاری از خارجی\ گردشگران ورود به نظر می رسد در جستجوی تاریخ سکولار.

آنها صرف به همان اندازه اگر نه بیشتر از وقت خود را gawking در متفرقه احمدی نژاد tchotchkes از سلاطین به عنوان آنها را در آثار. آنها نشان می دهد همان عدم احترام به عنوان انعکاس تور احزاب trotting به از در دو از طریق ایاصوفیه است که برای چندین دهه در یک دولت دائمی تعمیر و تجدید: بیشتر داربست از موزاییک.

Küçük Ayasofya کمی ایاصوفیه سابق کلیسا از اس اس. Sergius و شراب. آن گنبد پیشرو و الگو برای یکی از بزرگ. آن را می دهد یک تصور بهتر از اصلی کلیسا از آن بزرگتر نسل.

آن سنگ مرمر دیوار جان سالم به در برد و در سراسر فضای داخلی آن کتیبه یونانی کتیبه به امپراتور ژوستین و ملکه تئودورا زنده می ماند دست نخورده پس از پانزده صد سال است. آن آرامش و وقار است به مراتب بیشتر احتمال دارد برای بیرون کشیدن این شهرستان در روز های شکوه از آن شبه فسیل جانشین بیشتر تا تپه.

استانبول آماده به گام تا به آن سرنوشت. اما نه مردم به اندازه کافی در مورد آن می دانیم. همه آن را فاقد یک کمپین بازاریابی قوی با مناسب دولت حمایت به واتیکان اجرا برای توریست کیف پول. چشم انداز روشن است; همه که مورد نیاز است پیاده سازی.

این شهرستان می تواند در تقاطع بین اسلام و غرب است. تاریخ خلافت اسلامی آثار و عام پدرسالار کلیساها و مساجد اگر با توجه به فرصت می تواند شروع به جلو در مومن دوستدار فوتبال از سراسر جهان است.

این ممکن است به نظر می رسد عجیب و غریب برای یک سکولار مثل خودم به حمایت از آن, اما بسیاری از مردم که نمی تواند با حداکثر سرعت دویدن در سراسر جاده به صرفه جویی در زندگی خود را تکان داد خود را pom-poms برای منافع اقتصادی از برگزاری بازی های المپیک است.

بیشتر به طور جدی هر چند, آن را قطعا باید به خوبی کلیشه شکن برای یادآوری مردم از قرن ها همزیستی مسیحیت و اسلام در استانبول در طول یک دوره زمانی که تفتیش عقاید سوخته روشن در غرب و ارتدوکس امپراتور میزبانی مساجد در و دیوار و حتی قبل از "سقوط قسطنطنیه."

اگر مدیران جدید از ایاصوفیه مشابهی را نشان احترام به تاریخ به عنوان کسانی که به دنبال پس از Küçük Ayasofya کمی ایاصوفیه پایین تپه از یکی از بزرگ بی پروا تصمیم می تواند ameliorated. آن گنبد پیشرو و الگو برای یکی از بزرگ. آن را می دهد یک تصور بهتر از اصلی کلیسا از آن بزرگتر نسل.

آن سنگ مرمر دیوار جان سالم به در برد و در سراسر فضای داخلی آن کتیبه یونانی کتیبه به امپراتور ژوستین و ملکه تئودورا زنده می ماند دست نخورده پس از پانزده صد سال است. آن آرامش و وقار است به مراتب بیشتر احتمال دارد برای بیرون کشیدن این شهرستان در روز های شکوه از آن شبه فسیل جانشین بیشتر تا تپه.

اما یک ژست از اردوغان به مولانا و مردسالار دفتر و حوزه علمیه را حتی بیشتر برای ساخت پل به جهان ارتدوکس. اردوغان نمی کند حساس است اما اگر او می خواهد خود موشک عرضه مطمئن باشید او می تواند به یاد داشته باشید پوتین espousal از ارتدکسی!

* ایان ویلیامز همچنین یک تحلیلگر ارشد که نوشته شده برای روزنامه ها و مجلات در سراسر جهان از جمله استرالیا, مستقل, New York Observer, فایننشال تایمز و گاردین.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب