حقوق باروری زنان و دختران تحت مستند

جنس, جهانی, عناوین, سلامت, سلامت زنان نظر تظاهرات ضد سقط جنین در Opole, لهستان. اعتبار: Iga Lubczańska. بیر

توسط AKHSHIJNEWS در 8 خرداد 1399
جنس, جهانی, عناوین, سلامت, سلامت زنان

نظر

تظاهرات ضد سقط جنین در Opole, لهستان. اعتبار: Iga Lubczańska.

بیروت / ژنو, مارس 28 2020 (IPS) - سیستم های بهداشتی در سراسر جهان در حال اولویت بندی خدمات مراقبت های بهداشتی و تجهیزات برای درمان افراد مبتلا به Covid-19, که بدان معنی است که بسیاری از روش تلقی می شود انتخابی و غیر ضروری هستند که به حالت تعلیق و یا به سادگی ارائه نشده است. سقط جنین به عنوان مثال طبقه بندی شده است به عنوان غیر ضروری خدمات سلامت توسط برخی از کشورها در حالی که دیگران را حذف کرده و محدودیت های خاصی برای دسترسی به سقط جنین.

برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت فعلی زنان و دختران حقوق باروری و چگونه فعالان پاسخ CRIN صحبت با پائولا Salwan ضاهر ارشد جهانی وکالت مشاور در مرکز حقوق باروری.

برخی از کشورها در حال تلاش برای اعمال محدودیت در دسترسی به سقط جنین از جمله آمریکا و لهستان. شما می توانید به ما بگویید بیشتر در مورد این اقدامات و چگونه است که مرکز حقوق باروری و شرکای آن در پاسخ?

این Covid-19 پاسخ ایجاد کرده است بسیاری از تخلفات از بهداشت جنسی و باروری و حقوق از جمله در ایالات متحده که در آن ما شاهد بسیاری از لوایح تحت فشار قرار دادند به تلاش برای محدود کردن سقط جنین. متحده مانند تگزاس و اوکلاهما, اوهایو, آیداهو و دیگران تصمیم گرفته اند که سقط جنین غیر ضروری خدمات سلامت. این چیزی است که ما در حال به چالش در دادگاه.

در اکثر موارد دادگاه طرفه با ما, اما آن اتفاق افتاده است که دادگاه نیست. ما همچنان هل دادن در برابر این محدودیت از آنجا که ما در حال صحبت کردن در مورد متحده که در حال حاضر بسیار لرزان دسترسی به سقط جنین با گزینه های بسیار محدودی برای زنان و تعداد بسیار کمی از درمانگاه که باز مانده است.

در اروپا در لهستان است که با استفاده از آن همه گیر به بیشتر های بسیار محافظه کار در دستور کار است و instrumentalising بحران به کاهش حقوق زنان. شرکای ما وجود دارد باید مطرح زنگ چرا که مجلس تعیین شد به بحث در مورد دو مضر صورتحساب: یکی از آنها به دنبال از بین بردن یک زمین برای دسترسی به سقط جنین دیگری است که به دنبال در جرم ارائه دهندگان خدمات جنسی و حقوق باروری و خدمات است.

وکالت آنلاین است یک مسئله در لهستان به دلیل آن بود که بسیج تودهای زنان در خیابان ها بود که قادر به متوقف کردن این صورتحساب قبلا. یک دلیل وجود دارد که چرا دولت است و فعال کردن مجدد این لایحه در حال حاضر به عنوان آن را ممکن است برای زنان به حضور در خیابان.

داده شده است که در جاهای دیگر اتفاق می افتد?

ما می دانیم که وجود دارد نمونه هایی از بیمارستان ها در سائو پائولو, برزیل که categorising سقط جنین به عنوان یک ضروری پزشکی و خدمات است. آن را نیز اتفاق می افتد, در کشورهای دیگر, اما آن را کمتر شده است مستند از موارد در ایالات متحده و لهستان.

شما همچنین باید بسیار سودمند سخنرانی های ساخته شده توسط مردم در قدرت مانند رئیس جمهور السالوادور که تصمیم به تکرار است که او در برابر سقط جنین در حالی که اظهار نظر در این بحران است. مثال دیگر این است که پاپ در آینده و بیان کرد که او می خواهد برای حفاظت از جهان را از جنگ و سقط جنین. مطمئنا آنها را از دیگر اولویت های آنها باید با تمرکز بر به جای پلیس که در بدن زنان است.

نیز وجود دارد که نمونه های خوبی که در آن دولت ها گفت که سقط جنین ضروری است خدمات سلامت. در فرانسه فعالان اند قادر به فشار دولت برای گسترش [زمان] محدود کردن دسترسی به پزشکی سقط جنین و گسترش آن از هفت تا نه هفته در پاسخ به تاخیر در دسترسی به خدمات که چگونه نظام سلامت است غرق Covid-19 موارد است. در انگلستان آنها همچنین تسهیل دسترسی به پزشکی سقط جنین از طریق تله مدیسین.

به نظر شما چرا سقط جنین دیده می شود به عنوان یک غیر ضروری روش ؟

که در آن شده اند وجود دارد تلاش در مصرف کردن سقط جنین از لیست خدمات ضروری آن انجام شده است عمدتا در مکان هایی که دسترسی به سقط جنین شد در حال حاضر محدود و Covid-19 بحران ارائه شده بسیار عالی سیاسی فرصت بیشتر برای محدود کردن دسترسی. داروهای مورد استفاده برای پزشکی سقط جنین ذکر شده به عنوان داروهای ضروری سازمان بهداشت جهانی (WHO) [که] تصریح کرد: پیام موجود در سال 1994 کنفرانس بین المللی جمعیت و توسعه (ICPD) که هر زن است که به رسمیت شناخته شده حقوق بشر و حق تصمیم گیری آزادانه و مسئولانه و بدون اجبار و خشونت تعداد فاصله و زمان را از فرزندان خود داشته باشند و اطلاعات و وسیله ای برای انجام این کار و این حق را برای رسیدن به بالاترین استاندارد بهداشت جنسی و باروری. دسترسی به وکیل و سقط جنین ضروری است برای تحقق این حقوق است. نه به رسمیت شناختن شخصیت اساسی از دسترسی به سقط جنین مراقبت در برابر قوانین بین المللی حقوق بشر و کسی که راهنمایی.

چگونه است Covid-19 همه گیر تأثیر مناطق دیگر از کار خود را ؟ و چگونه شما قادر به پاسخ ؟

ما همچنین شاهد نقض حق مادران به مراقبت های بهداشتی. به بهانه Covid-19 پاسخ به برخی از بیمارستان ها در حال انکار زنان تولد همکاران با وجود [این] که توصیه هایی که وجود دارد بهتر, بهداشت مادر و نوزاد, سلامت که زنان باید توانایی به یک شریک [در حال حاضر] زمانی که آنها در حال تولد. ما با موفقیت تحت فشار قرار دادند ملل متحد' روش های ویژه به صدور یک بیانیه صحبت کردن به این مسائل است.

ما نیز دیده می شود نمونه ای از برنامه ریزی های غیر ضروری c-بخش گاهی اوقات رفتن در برابر خواسته های فرد یا تخلیه زنان زودتر از آنها به طور معمول گفت: این یک اقدام برای جلوگیری از آلودگی است. این یک تعادل خوب بین و بهانه داده که مایل به محافظت از زنان و نوزادان و تنبیه زنان و محدود کردن حقوق خود است. آنچه ما واقعا باید بازجویی دولت از نظام سلامت و به همین دلیل آنها در حال ساخته شده است در راه است که کشورها نمی توانند پاسخ به یک بیماری همه گیر بدون محدود کردن حقوق زنان است.

آیا شما دیده می شود هر چیزی خاص برای دختران ؟

نه که من شنیده ام. این موضوع را با دختران است که هر زمان که وجود دارد محدود در چارچوب قانونی و با احترام به سقط جنین برای آنها آن را حتی بدتر است. حتی زمانی که قانون سقط جنین برای زنان بسیار محدود برای دختران وجود دارد همیشه موانع اضافی به دلیل سن خود را مانند شخص ثالث مجوز که contravenes تعهدات قانونی دولت تحت قانون حقوق بشر. یکی از توصیه هایی است که از سازمان ملل متحد و کمیته حقوق کودک را به طور کلی اظهار نظر در مورد حقوق کودکان در دوران بلوغ است که دولت ها باید شامل یک فرض قانونی ظرفیت از نوجوانان برای دسترسی جنسی و باروری خدمات.

ما اغلب نمی شنیدن در مورد حقوق باروری به صراحت از نظر حقوق کودکان. به همین دلیل ممکن است باشد ؟

استانداردهای حقوق بشر بسیار روشن در سمت راست به بهداشت جنسی و باروری که قابل استفاده برای هر دو زنان و دختران (رجوع کنید به سازمان ملل متحد در کمیته اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی, حقوق عمومی, نظر, 22). همچنین همانطور که در سازمان ملل متحد و کمیته حقوق کودک, General نظر, 20, "خطر مرگ و بیماری در طول سال نوجوان واقعی است, از جمله از علل قابل پیشگیری مانند زایمان غیربهداشتی سقط جنین تصادفات جاده بیماریهای مقاربتی از جمله HIV فردی آسیب های روانی, بیماری و خودکشی که همه آنها در ارتباط با برخی رفتارها و نیاز به همکاری میان بخشی."

دختران جنسی و حقوق باروری زیرا آنها موجودات جنسی است که جنسیت ممکن است می خواهید برای دریافت باردار, اما همچنین ممکن است در معرض خطر خشونت و تجاوز به عنف و سوء استفاده جنسی که نیاز به دسترسی به جنسی و باروری اطلاعات و خدمات است.

به همین دلیل برخی از آنها تمایلی به تشخیص girls' حقوق باروری است که به دلیل فراگیر کلیشه است که بازیگران به غیر جنسی افراد یا کسانی که حداقل نباید رابطه جنسی. این کلیشه ها به شدت مضر و حاضر به حساب girls' آژانس حق بدن استقلال و همچنین نیاز به پاسخگویی هنگامی که دختران جنسی و باروری, حقوق نقض شده است.

حتی اگر پاسخ به این سوال ممکن است آشکار می تواند به شما توضیح دهد که چرا دولت در حال تلاش برای محدود کردن زنان از دسترسی به حقوق باروری?

این تمایل به کنترل بدن زنان. باروری عدالت و حق زنان برای بدن استقلال است و یکی از پایه های زنان برابری. هنگامی که یک زن است که قادر به تصمیم گیری برای خودش چگونه بسیاری از فرزندان او می خواهد به – اگر [هر] در همه – و فاصله از این کودکان و با آنها او می خواهد به آنها را در آن قرار می دهد و او را در همان سطح به عنوان یک مرد.

او خواهد شد و سپس می خواهید همان حقوق است که با یک مشکل برای استقرار. این کنترل اجتماعی بیش از زنان به مطمئن شوید که ما در ادامه به ارائه رایگان باروری کار ما ادامه خواهد داد به مراقب اولیه از کودکان در نتیجه محدود کردن توانایی ما را به بیشتر از یک مولد نقش و بیشتر در جامعه و نقش های سیاسی. ظهور بنیادگرایی و از پوپولیسم و محافظه کار ایده که زنان و بدن آنها نیاز به کنترل همراه با کلیشه های جنسیتی در حال ریشه علل محدودیت برای حقوق باروری.

آیا شما بر این باورند که دولت افزایش خواهد یافت و این عقب پیشنهادات/اقدامات?

در زمان بحران از آن زنان و به حاشیه رانده گروه هستند که بدترین آمار و هدف اصلی از سیاست های محدود کننده. آن را به خوبی ممکن است که ما شاهد افزایش واکنش است که ما شاهد بوده اند در حقوق زنان برای چند سال گذشته به دلیل بحران است. آن را نیز یک فرصت برای زنان و به حاشیه رانده گروه از آنجا که کارگران در خط مقدم هستند نامتناسب زنان است. بهداشت باروری کار نوع کار است که برگزاری جوامع با یکدیگر است.

ما نه نیاز به بانکداران ما در نیاز مردم در, تبلیغات در حال حاضر ما در واقع نیاز به افرادی که به ارائه مراقبت های کار و بهداشت کار. این افراد نامتناسب و من پنجره ای از فرصت ها برای زنان و به حاشیه رانده گروه برای سازماندهی و بسیج به خاطر آنها بدترین ضربه است. من یک پنجره از فرصت به درخواست برای تغییرات.

سابین Saliba منطقه ای است مشاور خاورمیانه و شمال آفریقا در CRIN – حقوق کودک شبکه بین المللی است و در لبنان است.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن