قیمت یک مهاجر کارگر رویای

مهاجرت و پناهندگان این جزوه تصویر منتشر شده و گرفته شده در 17 ژوئن 2019 ترکیه coastguard نشان می دهد که مهاجر

توسط AKHSHIJNEWS در 29 خرداد 1399
مهاجرت و پناهندگان

این جزوه تصویر منتشر شده و گرفته شده در 17 ژوئن 2019 ترکیه coastguard نشان می دهد که مهاجران غیر قانونی بودن نجات پس از قایق خود را غرق در دریای اژه در سواحل جنوب غربی ترکیه است. امروز شانس هستند به شدت انباشته در برابر افراد جوان از بنگلادش و دیگر کشورهای فقیر به دنبال یک زندگی بهتر در اروپا است. عکس: Afp/ترکی Coastguard

Jun 18 سال 2020 - 27 ماه مه سال 2020 مشخص شده یکی دیگر از تاریکی فصل در تاریخ جهانی مهاجرت است. در آن روز 26 فرزندان بنگلادش به طرز وحشیانه ای به قتل در لیبی. جرم و جنایت که برای آنها پرداخت می شود و این قیمت نهایی این بود که آنها جرأت به رویا! آنها از خواب داشتن یک زندگی بهتر. آنها تا به حال جسارت به رد سفت و سخت کلاس مبتنی بر جامعه از آنان ارائه می دهد که کمی دامنه را به سمت بالا انتقال در زندگی است. تا به حال سرنوشت مهربان شده به آنها را ساخته اند آن را به ایتالیا یا اسپانیا و یا برخی از دیگر کشور اروپایی. آنها قمار با زندگی خود را از دست داده و بازی. چه مدت می تواند به چنین قمار ادامه دهید ؟

متاسفانه ما هیچ پاسخ به این دلیل که شانس همیشه انباشته در برابر این مردان جوان است. فکر می کنم از Asadul یکی از این قربانیان بیچاره. وجود زمین برای او را کشت. چه چشم انداز کار او داشته باشد ؟ در حال تحصیل و فرد توانایی کافی برای تضمین کار ؟ آیا او این حق سیاسی تماس و یا پول رشوه به راه خود را به یک کار ؟ شد کسب و کار یک گزینه برای او ؟ جایی که او دریافت سرمایه مورد نیاز است ؟ خواهد هر بانک به او ارائه وام بدون وثیقه ؟

اما ما نمی, یکی ممکن است بپرسید که ضد قاچاق قانون از سال 2012 که قرار است برای جلوگیری از این مصیبت ؟ بسیاری از قضات و وکلا و پرسنل پلیس آموزش دیده اند برای اجرای قانون. بسیاری از سازمان های غیر دولتی آموزش داده اند روستاییان چگونه به فایل فیرث. بسیاری از تله-درام شده اند پخش برای برجسته کردن وضعیت اسفبار کارگران مهاجر. در واقع قوانین را برای اجرای این قانون تنها در قاب 2017. اکثر دادگاه های خاص هستند و در عین حال به تاسیس شود. قاچاق موارد در حال محاکمه در دادگاه ویژه زنان و کودکان است. شده اند وجود دارد بسیاری از موارد سوء استفاده علیه زنان—جهیزیه-خشونت های مرتبط با اسید پرتاب فیزیکی شکنجه توسط شوهر و یا در قوانین ، ما understaffed قضائیه نمی تواند رسیدگی به تمام این موارد اجازه دهید به تنهایی موارد در برابر قاچاقچیان. تا 2019 از 5,700 موارد تنها 250 حل و فصل شد. این kingpins باقی می ماند بالاتر از قانون است. جرات خواهد کرد که به شواهد علیه آنها ؟ پنجاه و چهار خرده سربازان محکوم شدند.

یکی نمی تواند کمک کند اما فکر می کنم که چگونه شجاع آن مردان جوان بودند. Asadul رفت از مدریپور به کلکته از طریق Benapole با اتوبوس و از کلکته با هواپیما به بمبئی دبی قاهره بنغازی و در نهایت تقریبا وجود دارد به طرابلس. آن را سخت به این باور است که این مرد جوان به حال هرگز از مدریپور قبل از این سفر است.

وجود دارد بسیاری از سوالاتی که به ذهن می آیند. چرا قدرت های غربی ساخته شده یک ظرف غذا از کشورهایی مانند عراق و ایران و کویت و لیبی که در آن مردان ما استفاده می شود برای رفتن به محل کار ؟ چرا قدرت های غربی تصویب سیاست "دژ اروپا" زمانی که کارفرمایان از این کشورها هستند خیلی خوشحال به استفاده از نامنظم مهاجران? چرا باید کشورهای توسعه یافته درمان نمی شود قاچاق با همان قدرت به عنوان آنها را رادیکال و افراط گرایی? شاید آنها احساس می کنند که بازی خود را به علت پاره برروی آن بکشید بنگلادش بین لایه 2 و لایه 3 در قاچاق انسان (TIP) گزارش.

ما سازمان های اجرای قانون باید برش لبه, تجهیزات مدار بسته. در عین حال آنها موفق به دستگیری طراحان اصلی که ترافیک بی گناه اسرائیلی توسط preying در امید و آرزوهای خود را.

را در مورد یک مرد جوان به نام Zillur. او همچنین رشته در لیبی در حالی که در تلاش برای رفتن به اروپا است. Zillur چپ بنگلادش با ویزای توریستی به سودان از طریق Chittagong فرودگاه. آیا این عجیب نیست که ما افسران مهاجرت فکر نمی کنم آن را عجیب و غریب که یک فرد بی سواد, با و بدون سابقه سفر و یک نام تجاری جدید گذرنامه باید به طور ناگهانی تصمیم به رفتن به سودان برای گردشگری? آیا مرزی و سواحل پاسداران یدکی فکر که چرا صدها فقیر بنگلادشی و Rohingya مردان و زنان و کودکان بودند و مهاجرت به تایلند توسط قایق ؟ شما می توانید به یاد بیاورید هر مورد که در آن یک عضو از اجرای قانون یا مدنی دولت برگزار شد مسئول این مصیبت ؟ در علوم سیاسی ما به این مصونیت از مجازات.

من تماس کارگران مهاجر "امروز مبارزان آزادی". در سال 1971 مبارزان راه آزادی به ما استقلال است. امروز مهاجران در حال هل دادن کشور به جلو با درآمد ارز خارجی است. برای سال های بسیاری شده اند ارج نهادن به دستاوردهای مهاجران و چپ خود را پشت خانواده به عنوان shonar manush—طلایی پسران و دختران بنگال است. ما حتی قاب یک شعار: "عرق از مهاجران درآمد را نگه می دارد چرخ کشور ما تبدیل."

من اختصاص داده شده 25 سال از زندگی من به این علت است. اما امروز من می توانم جشن مهاجرت نه بیشتر. قلب من شکسته شده است همراه با مادران از همه کسانی که ضعیف مردان جوان است. من دیگر نمی تواند رنگ مهاجرت به عنوان یک زندگی افزایش تجربه برای بسیاری از. نه می توانم آن را یک ابزار برای توسعه با اعتقاد راسخ من یک بار انجام داد. برای فقیر, خانواده های روستایی, آن را تبدیل به یک ترفند برای ورود به آرواره های مرگ—یا در بهترین و سریعترین مسیر به فقر.

تسنیم صدیقی است که موسس صندلی RMMRU و استاد علوم سیاسی دانشگاه داکا.

این داستان در اصل منتشر شده توسط The Daily Star, بنگلادش



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب