الهیات بیماری های همه گیر

توسعه و کمک های ویژه جهانی, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری TerraViva سازمان ملل متحد نظر سام بن-Meir است ک

توسط AKHSHIJNEWS در 3 اردیبهشت 1399
توسعه و کمک های ویژه جهانی, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

سام بن-Meir است که یک استاد فلسفه و ادیان جهان در رحمت کالج در شهر نیویورک است.

اعتبار: حقوق بشر, مرکز دانشگاه دیتون اوهایو

نیویورک Apr 21 سال 2020 (IPS) - اینگمار برگمن 1957 فیلم مهر هفتم است که در قرون وسطی سوئد به عنوان طاعون نابسامانی روستا. در یک صحنه معروف در صفوف زامبی مانند flagellants وارد یک روستا و قطع طنز, مرحله نشان می دهد.

مردم شهر در حال حاضر به شنیدن صفوف رهبر یک بمب افکن واعظ که اعلام کرد که مرگ در حال آمدن است برای همه آنها را آنها پر از گناه – شهوانی و پر خور و طاعون است که مجازات خدا برای خود wicked ways.

که صحنه است بدون تاریخی شایستگی: flagellants شد در واقع یک پدیده واقعی و با طاعون جنبش رشد و گسترش در سراسر اروپا است.

برای بسیاری از ما در مکان عمومی, خودزنی و توبه و طلب بخشایش است به ویژه شدید و دافعه فرم از تعصب های مذهبی. اما در غرب ما هنوز راه شلاق خودمان و هر یک از دیگر در صورت از طاعون و وبا و ترور آنها افشانده; و بیماری های همه گیر هنوز هم همواره بی درنگ مذهبی توضیح.

در طول اپیدمی ایدز به ما گفته شد که خدا مجازات همجنسگرایان و قاچاق مواد مخدر. در سال 1992 36 درصد از آمریکایی ها اعتراف کرد که ایدز ممکن است مجازات خدا برای فساد جنسی.

این سوال جالب است: چه وسوسه برای مشاهده یک فاجعه مانند طاعون به عنوان مجازات الهی به عنوان یک واقعیت خشن از طبیعت ؟

مطمئنا حداقل یکی از دلایلی که ما در حال وسوسه به انجام این کار است زیرا اگر آن را آسمانی قصاص و سپس مشکلات هنوز برخی معنی; ما هنوز هم زندگی در یک جهان با یک زمینه ای اخلاقی ،

در واقع به بسیاری از این ایده که چنین فاجعه است چیزی بیش از یک حیوان عمل از طبیعت به مراتب دردناک تر به تامل بیش از یک حساب کاربری است که توسط آن خدا مراقبت به اندازه کافی درباره ما به ما مجازات.

در مورد شما فکر می کنم coronavirus هر گونه متفاوت است. در 8 مارس سال 2020 تایمز اسرائیل گزارش داده است که خاخام Meir Mazuz "ادعا کرد که گسترش مرگبار coronavirus در اسرائیل و در سراسر جهان است, عذاب الهی برای, گی پراید رژه می روند."

توسط برخی از پیچ و تاب و جالب خاخام اساسا در توافق با ریک Wiles یک کشیش فلوریدا که گفت: گسترش coronavirus در کنیسه مجازات از مردم یهودی.

اورشلیم پست به نقل از Wiles عنوان کرد و گفت: "این تبلیغ در اسرائیل از طریق کنیسه. خدا است که پخش آن در کنیسه! شما تحت قضاوت از آنجا که شما در مخالفت با پسرش عیسی مسیح است. است که چرا شما باید یک طاعون در کنیسه. توبه و ايمان در نام عیسی مسیح و طاعون را متوقف خواهد کرد."

وسوسه برای مشاهده فجایع به عنوان مجازات الهی است که هیچ چیز را به مسخره و یا پوزخند در: آن را کاملا مشروع می خواهید برای ساخت یک روایت از آنچه رخ داده است – برای پیدا کردن یک الگو برای استخراج برخی از این معنی که نجات از رنج و مشقت و مرگ است.

دبیر کل سازمان ملل متحد آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ تجدید نظر برای جهانی آتش بس در مجازی کنفرانس مطبوعاتی پخش UN Web TV در ماه گذشته. اعتبار: سازمان ملل متحد اخبار/دانیل دیکینسون

آنچه مایه تاسف است این است که تمایل به اشاره به برخی از درک شرارت که دیگران در حال ظاهرا گناه به عنوان توجیهی برای خشم خدا.

هر دو خاخام و کشیش هستند: هر دو بحث مانند شغل را بدنام اصحاب کسانی که به اصطلاح دوستان از تاسف و گناه کار که اصرار دارند که او باید گناه است که او باید از گناه برای خدا به حمله او را با خشم.

البته در پایان شعر خدا می گوید اصحاب که آنها در اشتباه بودند: کار درست بود – او درد و رنج بود و نه مجازات برای هر گونه گناه او متعهد است. در واقع کتاب مقدس می آموزد که خدا می بیند اغلب مناسب برای تست دقیقا کسانی هستند که خوب و صالح. متاسفانه کشیش و خاخام کاملا بی اعتنایی که کتاب مقدس درس.

اگر یک بیماری همه گیر است که مجازات الهی و پس از آن در احساس ما می تواند در صلح – تا آنجا که ما ارائه کرده اند این معضل با شر است که توجیهی خدا راه برای انسان است.

هر زمان که ما در مواجهه با فاجعه انسانی ما نمی توانیم اما سوال چگونه یک omnibenevolent و قادر مطلق الوهیت خواهد اجازه درد و رنج های زیادی رخ می دهد. طاعون تیز نگرانی هایی است که دروغ در قلب کلامی مشکل از شر این مشکل از آشتی با محبت خدا با واقعیت و در همه جا از انسان و حیوان رنج می برند.

خوشبختانه اکثر رهبران مذهبی تمایلی به بازیگران این بار از گناه در هر گروه خاص از آنها که ممکن است رد. در عوض آنها را به یک صفحه از کار و تاکید بر غیر قابل نفوذ و راز از درد و رنج – مصرف خود را الهام شاید از گفتار خداوند است به کار از خارج از گردباد جایی که او شروع می شود با یکی از معروف نمایش داده شد از کتاب مقدس: "کجا بودی وقتی که من گذاشته زمین پایه?"

و او همچنان با پژمرده طعنه "که مشخص کردن ابعاد مختلف آن ؟ مطمئنا شما می دانید!" در تلاش برای صدا اعماق خدا را مرموز هدف.

برای هر بیماری همه گیر وجود دارد یک کلام; های خود را در طبیعت آنها تماس چهارم مفاهیم گناه, گناه و مسئولیت. آن را تقریبا به عنوان اگر ما نمی توانیم اما مشاهده آنها از طریق کلامی دسته.

هر بیماری همه گیر آغاز می شود با یک نوع از "سقوط" و یا گناه اصلی که ما اقدام به جابجایی با ما جستجو برای "بیمار صفر" فردی به نمایندگی از منبع فاجعه کسی که لگد ما را از بهشت به عنوان آن بودند.

نویسندگان از سال 2011 فیلم "سرایت" به وضوح به عنوان های زیادی را در ذهن زمانی که آنها تصمیم گرفتند که داستان خود را بیمار صفر (با بازی Gwyneth Paltrow) نیز باید زناکار.

یک بیماری همه گیر نیز برجسته اجتناب ناپذیر تابع از همه مهم عمل انسان – یعنی که اقدامات ما همیشه پیشی جستن نیت ما. همه چیز ما است عواقب که ما هرگز پیش بینی می خواست و یا حتی تصور است.

ما دوست داریم به فکر می کنم که ما مسئول همه اعمال ما ممکن است – اما واقعیت این است که ما نمی توانیم گول زدن و یا به طور کامل واگذاری مسئولیت ما حتی برای کسانی که همه چیز ما هرگز در نظر گرفته شده.

شاید مانند هیچ چیز دیگری یک بیماری همه گیر نشان می دهد بار عمل انسان ما بی نهایت مسئولیت همانا ما indeclinable مسئولیت.

وجود دارد یک کلام همراه هر طاعون زیرا انسان نیاز به ایجاد حس از چنین عظیم رنج می برند. که کلام ممکن است به صورت یک تئوری توطئه, اما آن است که یک کلام همه یکسان است.

یکی از نمونه های ماندگار حدس و گمان است که coronavirus سرچشمه در برخی از نوع زیستی-سلاح های آزمایشگاهی در ووهان چین. این توضیح صرف نظر از آن فقدان مدارک شایستگی است وسوسه به دلیل آن را به ما ارائه می دهد یک داستان است اما یک سکولار نسخه از سقوط.

ویژگی های اساسی وجود دارد: می گویند که انسان به عمد ایجاد شده ویروس است که می گویند که این بیماری همه گیر است و در نتیجه انسان گناه; که انسان غرور معرفی این عنصر غیرقابل کنترل که ناراحت منظور از همه چیز.

از زمان همه گیر ترک کرده ترس از مرگ و تنهایی و رکود در پی آن است. ما باید شروع به پرسیدن خودمان آنچه در آن تمام شده است ،

در نهایت این جزر و مد از درد و رنج خواهد شد و فراز زندگی را از سر اقتصاد خواهد بازگشایی و انتخاب کنید تا بخار و coronavirus را به آرامی محو شدن از ما فوری نمایش – که در آن نقطه زمانی که ما فکر می کنم از تمام کسانی که بسیاری از دهها و شاید صدها نفر از هزاران نفر که مرده به تنهایی چه خواهد شد و ما قادر خواهید بود به نقطه را به عنوان میراث خود را? چه آنها می میرند ؟
بدون شک بسیاری می گویند که تنها مرگ تاسف همه ما می توانید انجام دهید برای خود افتخار و فداکاری است و بازگشت به زندگی به عنوان آن را رونق و رشد اقتصاد در دو درصد سالانه است. اگر ما اجازه می دهد که به اتفاق می افتد, پس از آن ما خواهد شکست خورده اند به طور کامل و کاملا.

اگر ما دست گرفتن این بحران به عنوان لحظه ای برای تحول پس از آن ما خواهد شد از دست داده اند جنگ. اگر انجام این کار نیاز به احیای مفاهیم گناه جمعی و مسئولیت – از جمله مسلما ناراحت کننده مشاهده است که هر یک از ما بی نهایت مسئول و سپس پس از آن می شود; به عنوان ما نمی اخلاقی پلیس با سرزنش برخی از گروه به عنوان درست گناهانش گناه و خدا سنگین قضاوت.

یک بیماری همه گیر روشن ماهیت عمل: که ما با هر عمل ما پاسخ به هر یک از دیگر. در آن نور ما یک وظیفه برای به دست گرفتن این بحران به عنوان یک فرصت برای reframe ما مسئولیت متقابل به یک دیگر و جهان است.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن