U S پروفسور مطالعات Dene زبان در میان جوانان سخنرانان

محتوای مقاله در ادامهاما آنچه که ما متوجه است که وجود دارد بسیار کمی تنوع در جامعه چگونه مردم با آن صحبت می کن

توسط AKHSHIJNEWS در 5 مرداد 1399

محتوای مقاله در ادامه

اما آنچه که ما متوجه است که وجود دارد بسیار کمی تنوع در جامعه چگونه مردم با آن صحبت می کنند. و همچنین است که بسیار مهم برای جامعه Dene گفتاری در آن جوامع است که کمی متفاوت از Dene صحبت در جای دیگر در آلبرتا, Saskatchewan یا مناطق شمال غربی.

(یک گل) به منظور بررسی تنوع درون جامعه به دلیل آن به نظر می رسد مانند یک عامل مهم است سن از سخنرانان. جوان سخنرانان صحبت می کنند کاملا متفاوت از سخنرانان.

س: چگونه شما انجام تحقیقات خود را?

یک: ما در حال برنامه ریزی در ضبط 100 ساعت حداقل از مردم صحبت Dene در تمام گروه های سنی. که تمام خواهد شد رونویسی و ترجمه به زبان انگلیسی. همه این کار انجام خواهد شد محلی تحقیقات دستیاران در افرادی که زندگی می کنند وجود دارد که صحبت Dene که نوشتن Dene.

و سپس آنچه در جامعه انجام خواهد شد را به قطعات از آن ضبط شده و استفاده از آن برای استخراج مواد آموزشی.

یکی از چیزهایی که جامعه واقعا می خواهد یک فرهنگ لغت. یا readalong کتاب از داستان که در آن شما می توانید گوش دادن به صوتی و خواندن کلمات به طوری که کودکان می توانند یاد بگیرند به عنوان خوانده شده Dene.

Q: چگونه زبان از دست دادن تاثیر تحقیقات خود را?

یک: جوان سخنرانان اغلب به من گفت: "من"m مسلط به, اما من نه روان مثل یک سالمند." من فکر می کنم یک چیزی که ممکن است آنها ممکن است در تلاش برای گفتن است که به دلیل Dene زبان پیچیده است در واقع آنها تنها یاد بگیرند که تمامیت این سیستم پیچیده تا حدودی بعد از آن در بزرگسالی است.

(زبان دست دادن) است و دیگر امکان, در واقع. امکان من نمی خواهم به همان اندازه است. این واقعیت که جوانتر سخنرانان ندارد و این توانایی برای تولید این (اشکال پیچیده) در واقع می تواند نشانه ای فرسایشی است که این زبان است که واقعا ساده توسط جوان بلندگو.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب