سازمان ملل متحد در اهداف توسعه تهدید جهانی اقتصاد رو به رکود

توسعه و کمک های, ویژه, محصولات غذایی و کشاورزی جهانی, عناوین شرایط اضطراری انسانی, IPS سازمان ملل متحد: در داخ

توسط AKHSHIJNEWS در 4 اردیبهشت 1399
توسعه و کمک های, ویژه, محصولات غذایی و کشاورزی جهانی, عناوین شرایط اضطراری انسانی, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه جمعیت فقر & SDGs, TerraViva سازمان ملل متحد

به عنوان قحطی از "کتاب مقدس نسبت به" برچسبها شورای امنیت خواست به "سرعت عمل". اعتبار: سازمان ملل متحد

سازمان ملل متحد Apr 23 سال 2020 (IPS) - سازمان ملل متحد 17 اهداف توسعه پایدار (SDGs) به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از آن بسیار بلند پروازانه توسعه را در دستور کار خود ممکن است در مشکل عمیق است.

با هدف پرداختن به برخی از چالش های جهانی چهره جهان– از جمله فقر شدید و گرسنگی و نابرابری در درآمد و جنسیت و تغییر آب و هوا و تخریب محیط زیست– این SDGs در حال حاضر به نظر می رسد تهدید جهانی اقتصاد در مواجهه با یک رکود است.

با یک سال 2030 مهلت SDGs در نزدیکی بی نظمی به عنوان coronavirus همه گیر است نابود اقتصاد هر دو کشور فقیر و غنی—حتی به عنوان علائم هشدار دهنده منعکس احتمالا عظیم در افزایش فقر و گرسنگی در سراسر جهان است.

رکود در اقتصاد جهانی موجب رکود اقتصادی در پیوند دهنده سازمان ملل از جمله ژاپن, آمریکا, انگلستان, فرانسه, آلمان و چین, در میان دیگران.

در تازه ترین گزارش منتشر شده در مارس 14, صندوق بین المللی پول (IMF) هشدار داد که جهان با آن مواجه است آن بدترین رکود اقتصادی از زمان رکود بزرگ دهه 1930 و اقتصاد جهانی خواهد قرارداد با 3.0 درصد در سال 2020 است.

این معنادار معکوس از اوایل سال جاری زمانی که صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد اقتصاد جهان خواهد سبقت گرفتن 2019 و رشد 3.3 درصد در سال 2020 است.

سفیر مونا Juul نروژ رئيس جمهور از سازمان ملل متحد شورای اقتصادی و اجتماعی (ECOSOC) گفت: نمایندگان مارس 23 که COVID-19 نشان می دهد "آن است مهم تر از همیشه به تمرکز بر روی اجرای SDGs." مسائلی مانند بسیج منابع غیر قانونی تامین مالی بدهی و توانمندسازی زنان باید اولویت," او گفت:.

هنوز هم در سازمان ملل متحد چندین طولانی سوال باقی می ماند: چه موانع جدید روبرو اجرای SDGs? آیا آنها زنده ماندن یک آینده نامشخص?

خواهد اهدا کننده سازمان ملل کمک به نجات در دستور کار توسعه? Andwill مجمع عمومی مجبور به عقب براند 2030 مهلت?

طارق احمد, Oxfam America ارشد سیاست مشاور پژوهشي و گفت: IPS: "ما شاهد COVID-19 انتقام ویران کردن در اقتصاد جهانی است که احساس بشدت در خانه ها و جوامع آسیب پذیر ترین در میان ما".

اقتصاد رکود گفت: رنگ ملال انگیز تصویر از آنچه منابع در دسترس خواهد بود برای تامین مالی SDGs. این بحران می تواند با فشار یک میلیارد و نیم بیشتر مردم به فقر مگر اینکه فوری و اقدام جدی گرفته شده است.

اخیر آکسفام مختصر است به نام برای اقتصادی طرح نجات برای همه نشان می دهد جهان چگونه می تواند کمک به امور مالی سازمان ملل متحد برآورد نیاز دارد در حالی که کنفرانس سازمان ملل برای تجارت و توسعه (UNCTAD) از سوی دولت به بسیج حداقل $2.5 تریلیون دلار برای حمایت از توسعه اقتصاد به منظور مقابله با این بیماری همه گیر و جلوگیری از اقتصاد جهانی سقوط.

و یک مطالعه جدید که توسط سازمان ملل متحد دانشگاه موسسه جهانی برای توسعه اقتصاد پژوهش (UNU-گسترده تر) پیش بینی کرد که COVID-19 همه گیر می تواند به افزایش فقر جهانی به میزان یک و نیم میلیارد نفر یا 8 درصد از کل جمعیت انسانی. این خواهد بود که اولین بار که فقر افزایش یافته است و در سطح جهانی در سی سال پس از سال 1990 است.

در آن سالانه گزارش های جهانی غذا در بحران های بین المللی و اتحاد ملل متحد, سازمان های دولتی و غیر دولتی گفت: در پایان 2019, 135 میلیون نفر در سراسر 55 کشور و سرزمین با تجربه حاد ناامنی غذایی.

اما coronavirus همه گیر است و انتظار می رود تا وضعیت بدتر و تاثیر منفی بر گرسنگی و عدم امنیت غذایی به طور خاص در کشورهای در حال توسعه.

ینس Martens, مدیر اجرایی سیاست جهانی انجمن (جامعه مدنی فکر می کنم تانک مستقر در نیویورک و بن) گفت: IPS این COVID-19 همه گیر نه تنها عواقب جدی برای سلامت وضعیت در بسیاری از کشورهای جهان, اما آن را نیز تاثیر بسیار زیادی در اجرای تقریبا تمام SDGs.

"بلندی رکود اقتصادی جهانی به طور چشمگیری افزایش بیکاری و فقر و گرسنگی در سراسر جهان," او گفت:.

وضعیت او اشاره کرد که حتی جدی تر به این دلیل که وضعیت اقتصاد کلان در بسیاری از کشورهای جنوب جهان در حال حاضر رو به وخامت گذاشته و قبل از شیوع ویروس.

یک دور باطل از بدهی و سیاست های ریاضت اقتصادی را تهدید اجتماعی و اقتصادی توسعه از آرژانتین به لبنان هشدار داد.

"این مواد غذایی وضعیت به حال نیز رو به وخامت گذاشته و در بسیاری از کشورها حتی قبل از COVID-19 به عنوان مثال با توجه به ملخ طاعون در شرق آفریقا".

بدون موثر و همه جانبه مبارزه با اقدامات Martens استدلال نابرابری بین فقیر و غنی کشور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

"COVID-19 نتیجه نیز جهانی شوکی برای همکاری های بین المللی و همبستگی", او اعلام کرد.

حفظ بحرانی تامین مواد غذایی و زنجیره های عملیاتی برای نجات جان انسان ها در طول COVID-19 خواستار یک گزارش تصویری اعدام. اعتبار: سازمان ملل متحد

در یک گزارش منتشر شده در مارس 20 برنامه جهانی غذا (WFP) گفت: COVID-19 همه گیر می تواند تقریبا دو برابر تعداد زیادی از مردم رنج گرسنگی حاد سوق دادن آن به بیش از یک چهارم از یک میلیارد دلار در پایان سال 2020 است.

تعداد زیادی از مردم در مواجهه با ناامنی غذایی حاد می ایستد به افزایش به 265 میلیون نفر در سال 2020 تا 130 میلیون از 135 میلیون نفر در سال 2019 به عنوان یک نتیجه از تاثیر اقتصادی COVID-19 با توجه به WFP طرح.

احمد گفت: یکی از راه های آزاد کردن منابع حیاتی برای مقابله با این مسائل از گرسنگی و فقر خواهد بود به لغو بدهی های کشورهای در حال توسعه.

برای مثال آکسفام نیز به طور مشترک هشدار داد خطر ابتلا در غرب آفریقا از 50 میلیون نفر در معرض خطر گرسنگی و سوء تغذیه در ماه های آینده.

در ضمن غنا در حال گذراندن 11 برابر بیشتر در سرویس دهی بدهی های خود را از آن بر سلامت. هزینه بدهی در حال پرداخت توسط فقیرترین افراد کاهش به خدمات دولت در حالی که زنان با سخت ترین ضربه.

کمک یک عنصر حیاتی برای کمک به تامین مالی پاسخ. از حدود 2.5 تریلیون دلار نیاز دارند, سازمان ملل متحد تخمین می زند نیاز به 500 میلیارد دلار در سال جدید و رسمی کمک های توسعه (ODA).

در به زودی منتشر خواهد شد گزارش آکسفام تخمین زده می شود حدود 300 میلیارد دلار از این باید provided by سنتی شمالی اهدا کنندگان. و هنوز هم وجود دارد برخی از ضعف های اساسی در سیستم فعلی است که به جلوگیری از کمک از حمایت محلی پاسخ در خط مقدم مراقبت از.

"این بحران زمان برای پررنگ و رویایی انتخاب برای آینده جمعی ما. این زمان برای کمک کنندگان به شدت متحول کمک های خود را برای ساختن جهانی عاری از فقر است که بیشتر در برابر فمینیستی و پایدار است. COVID-19 می توان از مبارزه با فقر دهه – ما در حال حاضر باید با عمل و ساختن آینده ای بهتر" او اعلام کرد.

پرسید: اگر 193 عضو مجمع عمومی سازمان ملل متحد باید به تعویق انداختن 2030 مهلت زمانی SDG اهداف Martens گفت: به تعویق انداختن مهلت برای دستیابی به SDGs به دلیل COVID-19 ارسال خواهد بود به طور کامل اشتباه سیگنال.

بر خلاف او گفت: coronavirus بحران نشان می دهد که چگونه مهم این اهداف چند جانبه هستند و چگونه منجر به مرگ آن شد که دولت گرفته اند و نه اجرای آنها به طور جدی به اندازه کافی پس از 2015.

کلید SDG اهداف توسعه اجتماعی و حفاظت در سیستم های مراقبت های بهداشتی جهانی و عملکرد زیرساخت های عمومی باید با توجه به اولویت. فقط در این راه می تواند بحران کنونی غلبه و آینده بحران جلوگیری کرد. این نیز نیاز به سیاست های موثر از همبستگی جهانی گفت: Martens.

"آنچه ما نیاز داریم در حال حاضر یک اجلاس همبستگی تحت نظارت سازمان ملل متحد برای مقابله با پيامدهای اقتصادی و اجتماعی از COVID-19 همه گیر در شیوه ای یکپارچه" او اعلام کرد.

پرسید: در مورد به تعویق افتادن احمد گفت: "عقب هل دادن SDG مهلت نمی خواهد کمک جلو و هر کسی که در مواجهه با فقر و گرسنگی – به جای ما نیاز به دیدن جارو عمل در سراسر جهان برای کمک به جبران برخی از این بحران بدترین اثرات در جهان آسیب پذیر".

چالش در اینجا این است که این اراده سیاسی او اشاره کرد.

"این بی سابقه است دلهره آور چالش جهانی است, اما ما باید آن را هر دو با اقدام فوری است که موجب صرفه جویی در زندگی در حال حاضر و مداخلات است که ایجاد یک سیستم عادلانه رفتن به جلو مانند لغو بدهی های کشورهای در حال توسعه و حمایت های دیگر برای کمک به خانواده سالم و امن تا زمانی که آنها قادر به کسب یک زندگی دوباره است."

حتی قبل از COVID-19 او گفت: "ما خطرناکی در پشت در جلسه بسیاری از SDGs اما اگر این لحظه به ما آموخته است هر چیزی را که ما قادر به ایجاد عظیم تغییرات در نحوه زندگی میکنیم و همکاری برای مقابله با چالش مشترک – ما باید همان رویکرد گرفته شده برای دیدار با اهداف توسعه پایدار."

نویسنده را می توان در تماس thalifdeen@ips.org



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن