ما می کشد پلاگین در سازمان ملل متحد در جهانی آتش بس قطعنامه

مسلح درگیری ویراستاران' انتخاب, ویژه, جهانی, جهانی, جغرافیای سیاسی, جهانی, حکومت, عناوین, حقوق بشر, صلح, Terra

توسط AKHSHIJNEWS در 23 اردیبهشت 1399
مسلح درگیری ویراستاران' انتخاب, ویژه, جهانی, جهانی, جغرافیای سیاسی, جهانی, حکومت, عناوین, حقوق بشر, صلح, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

دالی ده او است محقق در خاطرات سابق دبیر کل سازمان ملل متحد بان کی مون "حل: سازمان ملل متحد در یک تقسیم جهان" منتشر شود در 2021. او یک مدیر کل سازمان ملل از هلند و سابق متولی از اونا-انگلستان. او دارای کارشناسی ارشد در رشته روابط بین الملل از دانشگاه آکسفورد.

دبیر کل آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ دارای مجازی کنفرانس مطبوعاتی برای ترویج یک گزارش تماس خود را برای جهانی آتش بس در طول Covid-19 شیوع آوریل 3 سال 2020 است. شورای امنیت پیش نویس قطعنامه حمایت خود را از فراخوان حذف شد توسط ایالات متحده در مارس 8, رو کم فرصتی برای احیای. اعتبار: LOEY فلیپ/سازمان ملل متحد عکس

سازمان ملل متحد, مارس 12 سال 2020 (IPS) - پس از شش هفته از مذاکرات ایالات متحده شات پایین امید به یک قطعنامه به تصویب شورای امنیت سازمان ملل در مارس 8, امتناع از بازگشت در سراسر جهان آتش بس به عنوان ما همچنان به تنبیه کردن چین و سازمان بهداشت جهانی برای Covid-19 بیماری همه گیر. در ضمن حرکت در پشت شکننده آتش بس است محو کارشناسان می گویند.

مدتها در انتظار لحظه ای برای این شورا به تصویب یک قطعنامه در حمایت از دبیر کل سازمان ملل متحد در مارس 23 تماس برای توقف جنگ در مناطق جنگی در طول coronavirus بحران رفته است در حال حاضر.

در این قطعنامه آمده بود نزدیک به گرفتن از طریق آن به نظر می رسید با شب پنج شنبه, مه 7 با توجه به برخی از دیپلمات ها. فرانسه و تونس به حال گردش یک redraft از این قطعنامه آمده توسط PassBlue با سازش زبان مورد که.

این فرمول جدید حمایت "مربوط به همه نهادهای سازمان ملل از جمله تخصصی سازمان بهداشت و درمان" در آشکار اشاره به این که بدون نام بردن از آن است. سازمان ملل متحد تنها تخصصی سلامت سازمان است.

فرانسه brandished آن مهارت دیپلماتیک به عنوان یک دائم عضو شورای برای دریافت پیش نویس قرار داده و در زیر سکوت روش — طول زمان اجازه می دهد احزاب به شی — تا 2 P. M. جمعه, Eastern Daylight Time.

امیدوار بودند بالا در میان بسیاری از اعضای شورا که به وضوح می بینید که نور روز مهلت به ویژه به دلیل در روز جمعه شورای برگزاری یک جلسه البته آنلاین با آرایه ای از سطح بالا مقامات دولتی به مناسبت پایان جنگ جهانی دوم در اروپا.

آخرین پیش نویس قطعنامه — آن را از طریق رفته متعدد تکرار — تا به حال غلبه بر بسیاری از موانع گذاشته شده توسط ایالات متحده و چین است. استونی اولین عضو شورا به ارائه پیش نویس قطعنامه ای در این بیماری همه گیر در اوایل ماه مارس بود اما swatted پایین عمدتا توسط چین از جمله حقوق بشر و مراجع یک دیپلمات است.

سپس یک فرانسوی-led پیش نویس منتشر شد, تمرکز بر بازار جهانی آتش بس آن شد که در نهایت با هم ادغام شدند با یک چراغ تونس. این نسخه با تغییرات بیشتر بود و یکی در زیر قرار داده سکوت روش در اواخر هفته گذشته.

حدود ظهر در روز جمعه, مه 8, سکوت شکسته شد و حتی چندین دیپلمات گفت PassBlue که مقامات ارشد امریکا نشان داده بود نشانه شب قبل از آن ما بود در هیئت مدیره. اما در روز جمعه روسیه نیز گفت: این مورد نیاز به زمان بیشتری برای در نظر گرفتن این پیش نویس به عنوان یک دیپلمات قرار داده و آن را روسیه از خواب بیدار شدم و تا به حال برای قرار دادن خود را به روند.

در رد پیش نویس وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت که شورای امنیت یا باید ادامه با رزولوشن محدود برای حمایت از آتش بس و یا گسترش قطعنامه "است که به طور کامل آدرس نیاز برای تمدید کشورهای عضو تعهد به شفافیت و پاسخگویی در زمینه Covid-19."

پشت در 23 مارس به دنیا آمد و به مقابله با جاذبه كردن coronavirus دبیر کل سازمان ملل متحد آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ به دادگاه تجدید نظر به دو طرف درگیر را به رعایت آتش بس برای کمک به مبارزه با کروناویروس با تضمین این که کمک های بشردوستانه را تامین می تواند از طریق مناطق جنگی. "ویروس نمی مراقبت در مورد ملیت و یا قومیت جناح یا ایمان. این حملات همه خستگی ناپذیر" او گفت:. "همین دلیل است که امروز من خواستار یک اقدام فوری جهانی بس."

به طور گسترده ای در بازدید اول به عنوان نجیب اما غیر عملی درخواست تجدید نظر با این وجود موفق به دریافت حمایت از جامعه مدنی و گروه های مسلح در سطح جهان است. "من موفقیت اولیه از تماس گفت:" ریچارد Gowan, سازمان ملل متحد, مدیر برای گروه بین المللی بحران یک مخزن فکر می کنم در نیویورک است.

او گفت که او "بود که تمایل به نمایش آن کمی skeptically در اواخر ماه مارس است اما تعداد قابل توجهی از گروه های مسلح را پاسخ مثبت. من فکر می کنم اشاره به این حادثه تلخ تا به حال ممکن است تاثیر بیشتری از او می رود."

سازمان ملل متحد می گوید از 16 جنگ احزاب در آمریکای لاتین و آفریقا و خاورمیانه و شرق آسیا را اعلام کرد جانبه مکث در مبارزه پس از اشاره به این حادثه تلخ را تجدید نظر. این به ویژه شامل آتش بس توسط عربستان سعودی در جنگ با شورشیان حوثی در یمن است.

با این وجود این کشور توافق کرده اند که به یک مکث و عربستان سعودی شده اند بمباران یمن در طول تمدید آتش بس موافقت کردند به هفته پیش.

با توجه به یمن داده پروژه ائتلاف به رهبری عربستان سعودی انجام داده است حداقل 83 حملات هوایی به 356 فردی حملات از 9 آوریل تا مارس 30 جدید ترین اطلاعات در دسترس است.

با وجود موفقیت های اولیه از اشاره به این حادثه تلخ را درخواست شورای امنیت تا کنون نه تایید آن باقی می ماند و عملا سکوت در Covid-19 به جز صدور "مطبوعات عناصر" — ضعیف ترین پاسخ رسمی شورای نگهبان می تواند ارائه عمومی — هنگامی که آن را در یک بسته مجازی جلسه در 9 آوریل.

بیانیه ای که پدید آمده از آن جلسه گفت که اعضای شورای "حمایت خود را از تمام تلاش های دبیر کل در مورد تاثیر بالقوه COVID-19 pandemic به درگیری-کشورهای آسیب دیده و به یاد می آورد نیاز به وحدت و همبستگی خود را با تمام کسانی که تحت تاثیر قرار است."

"من می ترسم که حرکت در حال حاضر dissipating," Gowan گفت: در مورد اشاره به این حادثه تلخ را به درخواست تجدید نظر به عنوان دیگر آتش بس اعلام کرد در پی آن اند که پس از شکسته از جمله یک اعلام کرد در کلمبیا توسط ELN ارتش و یا, در زبان انگلیسی, ارتش آزادی بخش ملی.

"من فکر می کنم که یک قطعنامه شورای امنیت در حمایت از فراخوان در اواخر ماه مارس یا اوایل ماه آوریل خواهد شده اند بسیار مثبت" Gowan اضافه شده است. "متاسفانه شورای صبر بیش از حد طولانی است."

آمریکا حق وتو-wielding عضو به شدت مخالف است و به هر بیان و حمایت از این که در تمام نسخه های از پیش نویس قطعنامه شورای.

این پیش نویس توسط فرانسه و تونس حمایت آتش بس تجدید نظر منتشر شده در آوریل 21, گفت: در یادداشت "سازش مربوط به زبان که به تصمیم در پایان مذاکره است."

چین تا به حال اصرار داشت در یک بند ستایش این سازمان برای تلاش های خود را در برابر این بیماری همه گیر در حالی که ما که به حالت تعلیق کمک های مالی خود را از آن حاضر به موافقت با اشاره به آژانس.

مغلوب ساختن پیشی جستن دولت نیز فشرده برای پرداختن به ریشه های جدید کروناویروس شرمسار چین خواستار آن است که آن را به نام "ووهان ویروس" در اشاره به چینی استان که در آن Covid-19 اعتقاد بر این است نشات گرفته است.

تماس کشورها به تعهدات خود به طور شفاف نیز تقاضا شده توسط ما به طور مستقیم به چالش کشیدن چین است. سایر موارد مورد نیاز از جمله لغو تحریم توسط روسیه و دیگران و معافیت از رزم مربوط به مبارزه با تروریسم توسط آمریکا و روسیه و نیز غلبه بر, با توجه به دیپلمات.

مغلوب ساختن پیشی جستن دولت را فسخ چین و, که به طور گسترده ای به عنوان حواس او را پرت از آن خود کند پاسخ به Covid-19 به عنوان رای گیری های اخیر در آمریکا نشان می دهد که بیشتر آمریکایی ها از رد تهمت را از دست داده و همه گیر.

چین موضع گیری در حمایت از این که ممکن است در نوبه خود می تواند به معنای شرمسار ما Gowan گفت و برای جبران چین نادرست از کروناویروس که از آن پدید آمده است.

"رابطه بین واشنگتن و پکن افزایش یافته بدتر و بدتر به تازگی گفت:" جرمی Greenstock سابق سفیر بریتانیا در سازمان ملل متحد که صحبت با PassBlue از آکسفوردشایر انگلستان است. "این احساساتی, واقعا, که آنها را دور انداختن مثل این که آنها نیاز به همکاری."

در یک کنفرانس مطبوعاتی در 30 آوریل اشاره به این حادثه تلخ ابراز ناامیدی در مورد شورای امنیت اختلافات در وسط مرگبار بیماری همه گیر. "رابطه بین قدرت های بزرگ در جهان امروز بسیار ناکارآمد" او گفت:. "واضح است که عدم وجود رهبری است."

به عنوان Gowan گفت: "چه افسرده در مورد این است که اساسا هر کس که ثبت نام بر روی آتش بس. آن را به گروگان برگزار می شود با این که موضوع است که مرتب کردن بر اساس از احساساتی است."

*PassBlue مستقل زنان-چراغ روزنامه نگاری سایت در نظر گرفته است که با نفوذ ترین رسانه منبع پوشش آمریکا و سازمان ملل متحد در رابطه, مسائل زنان, حقوق بشر, صلح و دیگر فوری مسائل جهانی در سازمان ملل متحد است. به عنوان یک غیر انتفاعی سایت خبری PassBlue یک پروژه جدید مدرسه برنامه های تحصیلات تکمیلی در امور بین المللی پشتیبانی شده توسط شرکت کارنگی نیویورک و 100+ افراد و عضو موسسه غیر انتفاعی اخبار.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن