چرا تسریع اجرای AfCFTA باید اولویت
نظر
Ahunna Eziakonwa است معاون دبیر کل و معاون مدیر و مدیر برنامه توسعه ملل متحد دفتر منطقه ای آفریقا – جایی که او مسئول نظارت بر برنامه های توسعه در سراسر 46 کشور جهان در کشورهای جنوب صحرای آفریقا.
سازمان ملل متحد Jul 2 سال 2020 (IPS) - 1 جولای سال 2020 قرار بود از تاریخ رسمی برای شروع تجارت تحت آفریقا قاره منطقه تجارت آزاد (AfCFTA). آن را بسیار پیش بینی شده را دنبال کنید تا 2019 آفریقایی در اجلاس سران اتحادیه اروپا که راه اندازی عملیاتی فاز AfCFTA در رنگارنگ مراسم در نیامی – نیجر.
جهان به تماشای آفریقا عمد راهپیمایی در آن درایو برای یکپارچه سازی.
ما تا به حال رشد عادت کرده اند به این پیش بینی که داخل آفریقایی تجارت – ایستاده در حدود 18 درصد (در سال 2019) – دو برابر خواهد شد توسط 2040.
ما می دانستیم که پیش بینی شد کتمان حقیقت – برای تمرکز خود را بر تجارت کالا به تنهایی – در میان بسیار رسمی آفریقایی, بازار پر رونق اما سازمان ملل متحد اسیر تجارت در مرز و پر جنب و جوش بخش خدمات.
و بنابراین ما شروع به نگاه در آوردن وعده به زندگی است. در برنامه توسعه سازمان ملل متحد بر اساس مشاوره با ذینفعان کلیدی به لطف حضور ما بر روی زمین در 54 کشور آفریقایی ما را قادر می سازد با تمرکز بر محیط و ظرفیت های تولیدی برای زنان و جوانان به عنوان یک مرکزی قطعه از ما تمدید استراتژیک ارائه در آفریقا – شکل دادن یک امضا ابتکار در زنان و جوانان در AfCFTA.
ما مانند دیگران بودند فراوان در مورد آفریقا وعده داده بود که انتظار می رود leapfrogged توسط ماشین آلات از افزایش intra-آفریقایی تجارت است.
COVID 19 به این مجموعه بازگشت – نه قول می دهم, اما شروع به معامله. این برای بسیاری از دلایل نیست و حداقل ناتمام مذاکره کسب و کار در قواعد مبدأ و هنوز هم-به-رد و بدل می شود ارائه می دهد برای درمان ترجیحی خواهد بود که پایه ای برای معاملاتی جدید در ترتیبات.
ما را دیده اند تقاضا برای آفریقا صادرات کالا شاقول و قیمت های خود را جست و خیز. ما شاهد جهانی و منطقه ای زنجیره تامین شکستن باعث ترس ناامنی غذایی و انتقادی مورد نیاز تجهیزات پزشکی.
اما دقیقا COVID 19 که باید تحت تاثیر قرار دادن در ما احساس فوریت برای سرعت بخشیدن به اجرای AfCFTA. آفریقا و جایگاه در زنجیره ارزش جهانی نیاز به بحرانی ارتقا – از صادرات مواد خام و کم پردازش کالا به ارزش افزوده بالاتر محصولات.COVID 19 نشان داده است که تولید و زنجیره ارزش سازمان یافته در اطراف استخراج در حال حاضر باید راه را برای روش که امتیاز متنوع صنعتی در این قاره به منظور ترویج و تحول ساختاری در آفریقا است.
و این نه فقط اقتصادی اسلام ، آن است که مرکزی به سیاست توسعه – که در آفریقای منابع (که مواد اولیه برای بسیاری از جهان مرفه ترین صنایع) می تواند و باید به شکل پایه ای برای یک درایو صنعتی در آفریقا و ازدحام در آفریقایی ها: زنان و جوانان به شغل مناسب موجب ترویج رشد فراگیر و توسعه پایدار در آفریقا است.
هیچ ملت را شکسته است فقر دام بدون ایجاد شغل در بخش های تولیدی. آفریقا بخش های تولیدی – کشاورزی, صنعت و اقتصاد دیجیتال باید پشتیبانی برای ایجاد محصولات به صورت محلی و منطقه ای و بازارهای جهانی است.
پس چه چیزی تغییر کرده است ؟
COVID 19 نشان داده آفریقا نبوغ و ظاهر ردپای ظرفیت تولیدی ما به مدت طولانی به دنبال. ضرورت اتحاد birthed نوآوری – از غنا دست عفونی به رواندا facemasks و تولید مشابه در سراسر آفریقا به هواکش در کنیا برای تست کیت در سنگال و ساحل عاج.
این اختراع شد و به معنای واقعی کلمه غیر قابل تصور در زمان قبل از COVID 19 محیط زیست است.
قدرت یک طرز فکر و یک روایت می تواند تغییر یک واقعیت است. COVID 19 اجازه می دهد تا ما را به پذیرش این واقعیت است که نبوغ توزیع شده است در اندازه. اگر وجود دارد یک پوشش نقره ای را از COVID 19 ابرهای طوفانی آن است که آفریقا می – صنعتی شود.
وجود دارد و نقش مهمی برای تجارت و سیاست در تضمین این که چنین طرز فکر شیفت برگزار و داستان های جدید از مشاغل برای زنان و جوانان در تجارت به دست آوردن شتاب.
برای توسعه حرفه ای ترین چالش این است که چگونه به پرورش این رد پا – به اطمینان حاصل شود که آن را نه فقط یک مرحله گذر. هدف باید به پشتیبانی از پوسته پوسته شدن تا از آنچه که شواهد از یک مفهوم ثابت (که دارای یک بازار آماده در جدید-نرمال COVID 19 اقتصاد). این می تواند انجام شود در حداقل شش راه:
- • ایجاد ظرفیت برای دیدار با مقررات ایمنی و استانداردهای فنی برای اطمینان حاصل شود که محصولات می توانید دسترسی محلی و منطقه ای و بازارهای جهانی است.
• سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر به قدرت آفریقای صنعتی پایه.
• اندازهایی تامین مالی به روغن ماشین آلات تولید در آفریقا است.
• اتخاذ incentivizing مالیات سازه از جمله تعطیلات که ارائه اتاق کوچک و متوسط و غیر رسمی اقتصاد بازیکنان به رشد است.
• ایجاد مراکز یادگیری و تعالی که در آن مهارت می تواند honed به تولید در استانداردهای بالا.
• با استفاده از تدارکات دولت برای ارائه به بازار به محصولات از زنان و جوانان است.
فراگیر معماری توانمندسازی محیط کسب و کار دولت است. سرمایه گذاری در اقدامات برای تسهیل تجارت در داخل و در مرزها نیاز به تبدیل شدن به یک اولویت از آفریقا استراتژی برای احیای اقتصاد از توسعه واژگونی گاه با COVID 19.
صحبت به نوآوران و تولید کنندگان مورد حمایت آنها نیاز به گرفتن پیش ضروری است در ى در در چگونه رد پای خود را می توان کوچک به طوری که مدل های مورد استفاده برای ظرفیت سازی در پاسخ به کسانی که نیازهای خاص, حتی در جایی که در آن برای گرفتن کردن آهنگ مورد ضرب و شتم.
سرمایه گذاری در کشاورزی و اقتصاد دیجیتال غیر قابل اجتناب است که همه گیر است گذاشته لخت خطرات ناشی از عدم انجام به طوری.
در میان شکسته جهانی زنجیره تامین و صادرات, ممنوعیت آفریقا مجبور شده است برای پر کردن شکاف. دانشمندان و موسسات تحقیقاتی زنان کارآفرین و جوان مردم را به شدت به صفحه به ارائه راه حل های وطنی هستند که کار خوبی در زمینه.
و در حالی که پرسش باقی می ماند که آیا این بصورتی پایدار و محکم ریشه شاخه های سبز از بهبود پاسخ نهفته در آنچه دولت های آفریقایی انجام در پاسخ به این رد پا.
سرمایه گذاری در موج جدیدی از کارآفرینان نمرات دوقلو هدف از resuscitating درآمد و معیشت در حالی که آماده سازی بدن از محصولات است که پیدا کردن بازارهای در AfCFTA.
ما باید خواندن و نوشتن در مورد این نوآوری ها است. حتی بیشتر از ما باید تشخیص دهد و آنها را بلند کردن – هدف قرار دادن آنها را برای حمایت از برنامه ها و حصول اطمینان از که آنها تبدیل به بخشی از آفریقا را توسعه 2.0 مدل.
در حالی که COVID 19 منجر به تعویق افتادن شروع به معامله تحت AfCFTA ما باید همچنان به حمایت از اوایل شروع قوی تر داخل آفریقایی تجارت است. برای آن نهفته است بخش مهمی از رسیدن به آفریقای توسعه وعده داده است.
tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im