چرا عمدی بعد از Multilateralism باید شروع نظم نوین جهانی

کمک تغییر آب و هوا, توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, محیط زیست, ویژه, جهانی, فقر & SDGs, TerraViva سازمان م

توسط AKHSHIJNEWS در 5 اردیبهشت 1399
کمک تغییر آب و هوا, توسعه و کمک ویراستاران' انتخاب, محیط زیست, ویژه, جهانی, فقر & SDGs, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

Savio Carvalho یک کمپین جهانی رهبر در سازمان بین المللی صلح سبز. توییتر: @savioconnects
 
و هنگامی که شما می خواهید چیزی است که همه جهان توطئه در کمک به شما برای رسیدن به آن ― پائولو کوئلیو, کیمیاگر

فعالان صلح سبز در مقابل دفتر نخست وزیر در ورشو, لهستان. "ما نیاز به ساخت یک سبز دولت رفاه". اعتبار: Maks Zieliński را

لندن, Apr 24 2020 (IPS) - در حال حاضر ما COVID 19 زمینه از درد و رنج و ترس است که ممکن است صدای عجیب و غریب و شبح وار نقل قول. اما اجازه دهید روشن است: آنچه که ما تا کنون به دست آورد در حال حاضر نیست – و نباید – نشان دهنده آنچه می تواند ما را در رسیدن به آینده است.

و همچون آرونداتی روی ما یاد آوری لحظات بحران می شود, پورتال به یک جهان متفاوت است.

وجود دارد به اندازه کافی شواهد علمی نشان می دهد که ما زندگی می کنند در زمان قرض گرفته شده. ما نه تنها تحمیل بی بند و خسارت به سیاره بلکه عبور از مرزهای سیاره که نباید عبور کرد.

در طول قرن گذشته به عنوان یک تمدن ما متمرکز در سازمان ملل متحد-رشد پایدار و قدرت و سود و در این معامله ما meandered از ارزشها و انسانیت ما و درون ما خواهان صلح و آرامش.

ما آن را شنیده گفت: چندین بار است که ما در حال زندگی در یک "بی سابقه" وضعیت. همان بود که گفت: برای جنگ جهانی و حمله 9/11. چه بی سابقه است هم می تواند طبیعی جدید و یا یک فرصت برای تغییر و ایجاد چیزی جدید.

و در وضعیت COVID 19 که نفوذ کرده و نهفته کل سیاره جهان در حال حاضر باید کنار گذاشته اختلافات خود آمده و با هم به سوی یک هدف یکپارچه برای پیدا کردن دارو و واکسن و دادن دسترسی به آنها برای همه.

و ما باید بیشتر از آن است. ما باید ایجاد یک نظم نوین جهانی. ما در جنگ با این ویروس. اما ما در یک وضعیت جهانی و به عنوان پیشگامانه به عنوان دو جنگ جهانی. و با وجود درس های ما می توانند یاد بگیرند.

جنگ جهانی اول منجر به تغییرات اساسی در سیاست و اقتصاد و جامعه است. گذشته از این به شدت بالا انسانی هزینه های این جنگ منجر به سرزمین های جدید که در آن مرزهای سیاسی و نقشه های دوباره ترسیم شد به خصوص در اروپا.

جنگ ویران امپراتوری جدید ایجاد دولت-ملت و تشویق استقلال جنبش. قدرت استبداد و طبقه فوقانی شد, کاهش, اگر نه نابود. این همه تغییر مثبت برای اطمینان حاصل کنید. اما تغییر اساسی در آن بود.

جنگ جهانی دوم نیز منجر به تغییرات قابل توجه و برخی به نام 1945 "سال صفر" است. این جنگ منجر به ایجاد سازمان ملل متحد در نتیجه در افزایش همکاری و صلح آمیز همکاری میان ملت ها.

یکی دیگر از دستاورد مشترک است که از جنگ جهانی دوم بود که برتون وودز کنفرانس جمع آوری بیش از 700 نماینده از 44 سازمان ملل متحد که توافق برای ایجاد نهادهایی مانند صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) و بانک بین المللی بازسازی و توسعه بین المللی به منظور افزایش همکاری های اقتصادی.

دوباره آن نهاد شد کامل نیست (و در دهه های اخیر این موسسات شد, راه های که در آن توسعه یافته جهان اعمال بی رحمانه اقتصادی conditionalities در کشورهای فقیر). اما آنها نهادهای جدید متولد خارج از روال و ارزش وقت خود را.

این COVID 19 بحران است نه یک جنگ جهانی است اما فقط مانند جنگ آن منجر به یک جمعی, جهانی, شوک, شوک است که در حال حاضر اصرار نوع بشر به یک زندگی مبتنی بر ارزش ها و اصول است که کار را برای مردم و سیاره.

در طول این زمان هنگامی که ما از نزدیک تجربه غیر قابل تصور ما به دست آورده اند تجدید احترام و تحسین برای ما خط مقدم ضروری کارگران بیشتری قدردانی محبت انسان نسبت به خود و جامعه و همچنین قدردانی عمیق تر برای طبیعت – پرندگان و ماهی در حال بازگشت به مناطق آنها را رها; شهرستانها شاهد یک افت شدید در آلودگی هوا و سطوح نيتروژن وجود دارد این است که کمتر وابستگی به سوخت های فسیلی; مخرب اقتصادی سرمایه داری مدل استخراج و رشد در هر قیمت است به معنای واقعی کلمه بر روی زانو خود را.

در عین حال با وجود رشد جهانی جنبش های اجتماعی سوخت توسط مردم و شهروندان – مانند روزهای جمعه برای آینده مبارزه با نابرابری داد یا شهری جنبش برای تغییر در سراسر جهان – رهبران جهان ما را متاسفانه و به طور مداوم اجازه دهید ما به پایین.

اما اینها همه بیشتر دلایل چرا این زمان به فشار دکمه تنظیم مجدد – همچنین برای multilateralism جهانی و نهادهای! این زمان برای ایجاد چیزی متفاوت مبتنی بر ارزش های انسانی صلح و عزت و هماهنگی با طبیعت در حالی که احترام به مرزهای سیاره.

در نظر گرفتن یک برگ از صفحات تاریخ در حال حاضر زمان مناسب برای مردم و شهروندان به صورت یک نظم جهانی که نشان دهنده این ذاتی ارزش های انسانی است. در حال حاضر زمان را به تولد یک نظم نوین جهانی بر اساس اصول همبستگی که COVID 19 ظاهر شده اند به عنوان ارزش های کلیدی برای همه ما در سراسر جهان است.

به عنوان سازمان ملل متحد مشخص شده 24 آوریل به عنوان روز بین المللی Multilateralism و دیپلماسی برای صلح این است که لحظه مناسب برای گرفتن توپ نورد و کار در همکاری نزدیک و هماهنگی برای یک فراخوان جهانی برای اقدام. چنین جهانی تماس را ذخیره کردن پایه برای ایجاد نظم نوین جهانی.

شهروندان باید فشار رهبران خود را به نشان می دهد واقعی دولتمردی با همکاری با یکدیگر و پررنگ باشد و ایجاد یک مسیر جدید مهم نیست که چقدر دشوار ممکن است. این حکومت برای مردم و سیاره ما باید بر اساس ارزش های انسانی و نه سود.

ما نیاز به حکومت جهانی قرار می دهد که برابری و صلح و کرامت و دموکراسی پایدار و اقتصاد همه در آن است. عمومی خوب باید پیروزی بر خصوصی سود.

این مسیر را شامل مقابله با تغییرات آب و هوایی در حال توسعه سبز و فقط اقتصاد از طریق فقط انتقال حصول اطمینان از مواد غذایی حاکمیت و همچنین سرمایه گذاری برای ترویج کوچک, ترجمه کشاورزی, ترجمه سبز تولید انرژی و حمل و نقل پایدار و شهرستانها.

کمک های مالی مشوق های پشتیبانی فنی و مالی باید ارائه شده به اقتصادهای در حال ظهور در حالی که در همان زمان incentivising اقتصادهای توسعه یافته را لازم شیفت به سمت این مسیر جدید برای مردم و سیاره. شرکت ها باید به طور کامل پاسخگو به مردم و سیاره و تجارت نیاز به خدمت به مردم خوب است.

نظم نوین جهانی شروع می شود با نهادهای جدید مانند پس از دو جنگ. یا می توان آن را دوباره تاسیس سازمان ملل متحد. آنچه کلیدی است این است که ما باید جهانی موسسات با دندان. ما نیاز به مراقبت های بهداشتی و حمایت های اجتماعی و محیط زیست, حکومت جهانی حداقل به عنوان قدرتمند به عنوان سازمان تجارت جهانی است که در تجارت است.

ما نیاز به نهاد جهانی(s) است که توانایی برای نگه داشتن دولت و شرکت های بزرگ به حساب اگر آنها موفق به ارائه جهانی موافقت نامه از جمله اهداف توسعه پایدار (SDGs) و یا توافق پاریس قادر به ارائه حمایت مالی و مشوق به نقض نکرده است, 1.5 درجه گرم شدن کره زمین آستانه و اطمینان از حفاظت و مرمت از تنوع زیستی در روی زمین جنگل و اقیانوس ها.

پاک و پایدار و سبز سیستم اقتصادی باید یک نیروی گریز از مرکز از نظم نوین جهانی – و نه اسیر حرص و آز شرکت های بزرگ و یا گرفتار پیچیده روش های اداری – و حرکت در سرعت روشن برای این سیاره و مردم آن است.

اجازه دهید آخرین روز از این بیماری همه گیر بود که برای اولین بار بعد از آغاز یک جهان جدید بسیاری از رویای شده اند. چرا که به عنوان نشان داده شده در کیمیاگر زمانی که ما واقعا می خواهید چیزی جهان را توطئه برای کمک به ما برای رسیدن به آن است.

زمان برای ضربه زدن به دکمه تنظیم مجدد در حال حاضر.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.rushrtco.de
آخرین مطالب