زنان اغلب بعد از تفکر در یک بحران انسانی

کمک های آسیا-اقیانوس آرام, آموزش و پرورش, ویژه, جنس, جهانی, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری فقر

توسط AKHSHIJNEWS در 6 خرداد 1399
کمک های آسیا-اقیانوس آرام, آموزش و پرورش, ویژه, جنس, جهانی, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری فقر & SDGs, TerraViva ملل متحد, سلامت زنان

نظر

زنان کشاورز در روستایی نپال. اعتبار: IFAD/Anwar Hossain

کاتماندو, نپال, مارس 26 سال 2020 (IPS) - در مصاحبه* بینا Pradhan یک محقق مستقل بر جنسيت اقتصاد کلان و مسائل در حال ظهور از نابرابری.

او تایید کرده است که این فدراسیون از کسب و کار و حرفه ای زنان, نپال (FBPWN) و کار کرده است در ارتقاء و پیشرفت زنان در توسعه سرمایه گذاری و تجارت بعد از زلزله در جامعه بازسازی و بازسازی زندگی و معیشت مردم با تمرکز بر روی پایداری.

در این مصاحبه خانم Pradhan سهام دیدگاه های خود را بر اثرات اجتماعی و اقتصادی از COVID-19 همه گیر به طور خاص در زنان و حذف گروه در نپال.

س: به عنوان یک فمینیست اقتصاددان ارزیابی شما از COVID همه گیر در نپال?

یک: COVID-19 است که به عنوان یک انسان و بحران اقتصادی آن را به عنوان یک بحران بهداشتی و ما در حال شروع به دیدن آن اثرات اجتماعی و اقتصادی در نپال.

با اعلام این مستند و دیگر اقدامات محدود کننده ما می بینیم که هر دو تقاضا و عرضه را تحت تاثیر قرار شده است; و بخش هایی مانند مهمان نوازی و گردشگری به شدت تحت تاثیر. ما به احتمال زیاد شاهد یک افزایش قابل توجهی در نرخ بیکاری و فقر است. خانواده ها بستگی دارد که حواله خواهد بود ضربه سخت.

در نپال بیش از سال های اولیه و ثانویه بخش شده اند کمک زیادی به اقتصاد به عنوان بخش سوم. اما با ادامه بحران در این بخش در حال رفتن به شاقول و در نتیجه موانع جدی برای پیشرفت است که ما را ساخته اند در کاهش فقر, درآمد, بهداشت, آموزش و پرورش و استانداردهای زندگی در 20-30 سال گذشته.

س: آیا شما فکر می کنم که زنان به ویژه کسانی که از مطالعه حذف گروه خواهد شد به طور نامتناسبی تحت تاثیر این بیماری همه گیر? چه در حال ظهور شواهد با اشاره به?

یک: زنان اغلب بعد از تفکر در یک بحران انسانی. در نپال ما هنوز اطلاعات در مورد چگونه همه گیر است مؤثر بر سلامت زنان-دانا است.

تجربه ما از گذشته بحران انسانی – 2015 زلزله به طور خاص نشان داد که آیا بحران است طبیعی و یا ساخته دست انسان, زنان خواهد بود نهفته بیشتر به دلیل شایع نقش های جنسیتی خود را تابع موقعیت در جامعه و مردسالار ساختار جامعه ما است.

بینا Pradhan

زنان به عنوان کمک فنر و دامپر خانگی – زمانی که وجود دارد کمبود مواد غذایی در زنان کاهش مصرف خود را به طوری که وجود دارد این است که بیشتر مواد غذایی برای دیگر اعضای خانواده به خصوص فرزندان خود را. در چنین شرایطی زنان بدون مزد کار بار نیز بالا می رود قابل ملاحظه ای به عنوان استراتژی خود را در زمان برای جبران آنچه از دست رفته در خانواده.

زمانی که آنها در پرداخت اشتغال زنان به احتمال زیاد برای اولین بار اخراج شود در طول یک بحران اقتصادی است. ما همچنین نیاز به شناسایی که با توجه به شایع شغلی تفکیک بیش از 70 درصد از کارگران بهداشت اجتماعی کارگران بخش یا مراقبان زنان هستند. بنابراین در همه جبهه زنان بسیار بیشتر در معرض خطر هستند و به احتمال زیاد به طور نامتناسبی تحت تاثیر قرار.

این بحران که آیا از نظر سلامت و یا خشونت و یا فقط توانایی خانواده برای حفظ و یا بهبود معیشت خود خواهد شد قابل ملاحظه ای به عهده زنان است.

س: آیا دیدگاه های خود را در دولت نپال در پاسخ به COVID تا کنون? چه هستند برخی از چالش هایی که دولت به احتمال زیاد به چهره در نورد این اقدامات امداد در زمان فدرال زمینه ای ؟

یک: تسکین بسته اعلام شده است اما ما هنوز برای دیدن چگونه آن را نورد. وجود دارد باید مواد غذایی مناسب کمک می کند و چگونه آن را نورد مهم است. باید وجود داشته باشد یک گرایش در این روند به دنبال توزیع و یا وجود خواهد داشت هیچ جدیت.

یک پیام است برای رفتن به حاشیه رانده شده گروهی از مردم و این امر می تواند خوب برای دیدن بزرگتر افزایش برای کمک به این گروه از زنان است. وجود دارد باید به اجرای ساز و تعهد دولت به آن را به طور جدی., اما تحویل این بسته خواهد بود یک چالش است.

س: از یک فمینیست, لنز چه باید عناصر اصلی سیاست پاسخ ؟

یک: این مهم است به رسمیت شناختن است که خانواده ها نه تنها مصرف کنندگان بلکه به عنوان تولید کنندگان. در تجزیه و تحلیل ما, ما نیاز به یک واضح تر تمرکز در کار زنان به خصوص آنها پرداخت نشده و کار خانگی که شامل حیاتی خود را در مراقبت و امرار معاش.

برای این کار ما نیاز به یک مقدار جامع تر ساختار توسعه است که بر اساس دوگانگی پرداخت شده و پرداخت نشده مراقبت کار می کنند اما به جای آن در به رسمیت شناختن زنان بدون مزد کار خود را کمک به اقتصاد ملی است.

س: با توجه به گسترده تاثیر COVID – چه اقدامات بلند مدت که دولت نیاز به اتخاذ?

یک: من فکر می کنم بحران جاری فرصتی است برای دولت به عمل با توجه به کوتاه مدت و بلند مدت اثرات این اقدامات است. این اولویت می تواند:

    • خانواده به عنوان واحد اقتصادی تولید و مصرف خواهد بود سخت ترین ضربه از بحران. زنان به مدیریت پرداخت های ارسال شده به خانواده ها که منجر به بهبود در شاخص های توسعه مانند بهداشت و آموزش و پرورش. در این بحران بیش از حد آنها ادامه خواهد داد به شانه از بار پرداخت شده و پرداخت نشده کار را به نیروی تازه یافتن خانواده' اقتصاد است. بنابراین مهم است که به در نظر گرفتن خانوار در سطح انتقال پول نقد به ویژه برای زنان است.
    • ما نیاز به تمرکز بر پرداختن به مشکل بیکاری که منجر به افزایش مهاجرت. با ادامه بحران و تاثیر آن بر اقتصاد جهان دولت باید تمرکز بر روی بخش هایی مانند زیرساخت ها برای ایجاد مشاغل است که می تواند جذب مهاجرین بازگشته مهاجران. تاکید باید بر بهره برداری از ظرفیت های مختلف و مهارت های مهاجرین بازگشته مهاجران. این نیز می تواند به معنای دادن یک محرک مالی از طریق سرمایه گذاری به کارگران مهاجر برای کمک به آنها ایجاد و راه اندازی سرمایه گذاری در نپال.
    • با توجه به تعداد قابل توجهی از زنان در MSME (میکرو, شرکت های کوچک و متوسط وجود دارد که نیاز به بسته مالی برای رسیدگی به چالش های خاص از زنان در این بخش است. بیشتر باید وجود داشته باشد ادامه داد: تمرکز بر توسعه مهارت و upgradation (از جمله فنی و مهارت های مدیریتی و غیر سنتی مهارت) برای کمک به آنها حرکت می کند کسب و کار خود را از کوچک مقیاس به مقیاس کوچک.
    • دولت باید در تعامل با اقتصاددانان فمینیست یا اقتصاددانان و اطمینان از مدل های توسعه در حال فراگیر (خانواده) و ایجاد فضاهای متنوع صداها و دیدگاه برای منعکس شود در برنامه ریزی و بودجه روند.

*این در اصل منتشر شد در سازمان ملل متحد زنان هفتگی به روز رسانی اخبار



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب