روز جهانی آزادی مطبوعات: حمله به آزادی رسانه ها در آسیا بدتر در طول COVID-19 همه گیر

آسیا و اقیانوسیه جرم و جنایت و عدالت جهانی, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری آزادی مطبوعات TerraV

توسط AKHSHIJNEWS در 10 اردیبهشت 1399
آسیا و اقیانوسیه جرم و جنایت و عدالت جهانی, عناوین, سلامت, انسان, حقوق بشردوستانه اضطراری آزادی مطبوعات TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

کوالا لامپور, مالزی, Apr 29 2020 (IPS) - May 3rd, علائم روز جهانی آزادی مطبوعات در سراسر جهان است. در طول این COVID-19 گیر قوی رسانه ای محیط زیست بسیار مهم است: دسترسی به صرفه جویی در زندگی اطلاعات کلیدی در مبارزه با ویروس. به عنوان دولت تحمیل طیف وسیعی از محدودیت در تلاش برای مهار بیماری همه گیر و روزنامه نگاران کمک به نگه مقامات به حساب با ارائه تحلیل درگیر شدن در بحث در مورد اقدامات دولت و ایجاد فضایی برای گفت و گو در مورد آینده همه ما امیدواریم که برای دیدن.

اما آزادی های مدنی تحت حمله در سراسر جهان است. اطلاعات منتشر شده توسط CIVICUS نظارت در آن قدرت مردم تحت حمله گزارش — که نرخ و آهنگ های احترام به آزادی های اساسی در 196 کشور — نشان می دهد که در مقایسه با سال گذشته دو بار به عنوان بسیاری از مردم در حال زندگی در کشورهایی که آزادی از کانون تجمع مسالمت آمیز و بیان حال نقض شده است.

در آسیا, درصد از مردم ساکن در مناطق با بسته سرکوب و یا مسدود مدنی فضایی است که در حال حاضر در 95 درصد است. شده است وجود دارد رشد عدم تحمل برای مخالفت در این منطقه و ایالات متحده به طور فزاینده ای با استفاده از قوانین محدود کننده و یا ارعاب تاکتیک های پوزه فعالان و منتقدان. در سال گذشته متعدد آسیایی, دولت ها – از پاکستان به دلار هنگ کنگ – استفاده از نیروی بیش از حد به اخلال در تظاهرات در حالی که سازمان های جامعه مدنی انتقاد از مقامات مواجه لام مبارزات بودند و یا مجبور به تعطیل.

این ساخته شده است, منطقه بسیار سرکوبگر و مکان خطرناک برای روزنامه نگاران و رسانه ها به کار گیرند. بسیاری از به دنبال افشای موارد نقض حقوق بشر و فساد توسط کسانی که در قدرت و یا کسانی که سعی می کنید برای تقویت صدای انتقادی از دولت اغلب خود قرار داده و در راه آسیب است.

روزنامه نگاران نیز در حال criminalised در بسیاری از کشورها در آسیا برای خود گزارش. در فیلیپین, ماریا Ressa اجرایی سردبیر وب سایت خبری Rapplerکه منتشر کرده است به طور گسترده در موارد نقض حقوق بشر در جمهوری Duterte را "جنگ با مواد مخدر' مواجه است بی اساس موارد فرار مالیاتی و افترا. در میانمار مقامات بارها و بارها هدف روزنامه نگاران در حالی که در کامبوج نخست وزیر کامبوج اقدام به سکوت باقی مانده چند مستقل روزنامه نگاران و رسانه ها در کشور است. کامبوج Radio Free Asia, روزنامه نگاران, Yeang Sothearin و Uon Chhin ادامه به صورت ساخته اتهام جاسوسی پس از 2017 برای گزارش خود به رغم فقدان هر گونه مدرک معتبری در برابر آنها.

حتی در کشوری مانند هند که در آن مطبوعات نقش مهمی در حفاظت از این کشور دموکراسی پس از استقلال روزنامه نگاران در حال حاضر احساس مورد حمله قرار گرفت. Kishorechandra Wangkhem یک روزنامه نگار از مانیپور صرف یک سال در زندان تحت سخت گیرانه امنیت ملی عمل برای ارسال ویدئو در رسانه های اجتماعی نخوری حزب حاکم است.

دولت نیز افزایش استفاده از سانسور به بلوک جریان اخبار در منطقه آسیا است.

حزب کمونیست چین اصلی مجرم به عنوان آن را همچنان به گسترش سانسور رژیم مسدود کردن انتقادی رسانه ها و سایت های رسانه های اجتماعی. در بنگلادش مقامات مسدود شده اند الجزیره و متعدد دیگر پورتال خبری و وب سایت های مهم دولت است. در حالی که در کشورهایی مانند سنگاپور مقامات هدفمند سایت های خبری مستقل مانند آنلاین شهروندبه سرکوب آن بحرانی گزارش. متحده نیز با استفاده از اینترنت خاموش شدن ناگهانی برای جلوگیری از گزارش به عنوان مثال در مکان هایی مانند هند-اداره کشمیر در چانه و رخین متحده در میانمار و در غرب پاپوآ در اندونزی.

در سراسر آسیا و روزنامه نگاران نیز در مواجهه با حملات فیزیکی و تهدید و ارعاب از مقامات و دیگر بازیگران غیر دولتی. افغانستان همچنان یکی از خطرناک ترین کشورها برای روزنامه نگاران است. ده ها تن از روزنامه نگاران مورد حمله قرار گرفته توسط نیروهای امنیتی و اعضای گروه های مسلح. ده روزنامه نگاران به ضرب گلوله کشته شدند در سال 2019 توسط افراد مسلح ناشناس و برخی از آنها ربوده شده توسط گروه های مسلح.

در فیلیپین وجود دارد این است که فرهنگ معافیت از مجازات در سراسر حملات و کشتار روزنامه نگاران با عاملان به ندرت برگزار می شود به حساب آورد. در سال 2019 و رادیو و روزنامه نگار ادواردو Dizon که اغلب گزارش فساد شد در حالی که در راه خانه خود را در شهرستان کیدپون پس از میزبانی اخبار روزانه تفسیر نشان می دهد. او پایدار پنج زخم گلوله هنگامی که دو مرد مسلح در یک موتور سیکلت متوقف شده در کنار ماشین خود را در گوشه و او را به گلوله بست.

روزنامه نگاران نیز از دست رفته است. Shafiqul اسلام Kajol پیشرو در بنگلادش عکاس خبری و روزنامه و سردبیر بوده است و به زور ناپدید شده در 10 مارس, یک روز پس از افترا اتهامات عنوان شده علیه او را با نفوذ حزب حاکم داشتند ،

این تهدیدات به آزادی مطبوعات در حال تشدید همانطور که ما در مبارزه با COVID-19 بیماری همه گیر. همانطور که دولت در تلاش برای کنترل این روایت مبارزه با اطلاعات غلط و سکوت انتقاد روزنامه نگاران در خط آتش است.

در ماه فوریه, چینی, روزنامه نگار مستقل Li Zehua رفت و گم شده است. او تا به حال سفر به ووهان از پکن به گزارش COVID-19 شیوع و تا به حال شده یک ویدیو گفت که محله های محلی کمیته تا به حال انجام نشده اساسی مقابله وعده داده شده توسط مقامات و تا به حال نیز سعی در پنهان کردن اطلاعات در مورد موارد آلوده در جامعه است.

در فیلیپین دو روزنامه نگار متهم شدند در اوایل مارس برای پخش "اطلاعات نادرست" در مورد این کشور COVID-19 بحران است. در حالی که در کامبوج پلیس بازداشت یک روزنامه نگار Sovann Rithy به نقل از نخست وزیر این کشور را که صحبت در مورد عواقب اقتصادی COVID-19. مقامات همچنین لغو مجوز برای Rithy اخبار سایت.

اخیرا در یک تلاش آشکار برای استفاده همه گیر برای ارعاب منجر به خروجی رسانه ها در هند, Siddharth Varadarajan موسس سردبیر سیممتهم شد به گزارش یک وزیر دولت نقض کشور coronavirus مستند. این موارد برجسته روند نگران کننده است که باید بررسی شود قبل از آن رو به وخامت بیشتر است.

بنابراین بسیار مهم است در حال حاضر بیشتر از همیشه ما را به عقب براند در این حملات و محدودیت برای آزادی مطبوعات. افراد و جوامع خود نمی تواند محافظت از خود در برابر بیماری زمانی که اطلاعات را رد کرده است به آنها. حمایت از رسانه ها است و حفاظت از مردم را از حق دسترسی به اطلاعات. ما به عنوان علامت این روز مهم برای آزادی مطبوعات ما باید اطمینان حاصل شود که روزنامه نگاری رشد و نقش آن نقش اساسی اطلاع رسانی عمومی و برگزاری مقامات مسئول.

Josef بندیکت یک فضای مدنی پژوهشگر با CIVICUS جهانی جامعه مدنی داد. او را پوشش می دهد آسیا و اقیانوس آرام.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن