آیا استفاده از مشاوره ارتوپدی کودکان (پزشک اطفال) تنها به درمان نرمی استخوان می پردازد؟

از آن جایی که کلسیم و فسفر عنصر هایی هستند که در کنار هم کار می کنند و باعث استحکام و تقویت استخوان ها در بدن

توسط AKHSHIJNEWS در 26 شهریور 1400

از آن جایی که کلسیم و فسفر عنصر هایی هستند که در کنار هم کار می کنند و باعث استحکام و تقویت استخوان ها در بدن بزرگسالان و کودکان می شوند؛ وجود بیماری هایی که باعث می شوند این دو عنصر کاهش پیدا کنند، موجب وجود مشکلاتی در ساختمان استخوان بندی بدن شما می شود. این مشکلات شامل تضعیف استخوان، پوکی و نرمی استخوان و ... می باشد و همچنین؛ پیشروی این مشکلات، با بیماری های دیگر و درد شدید در مفاصل را به همراه خود خواهد داشت و سپری کردن روز ها، سخت خواهد شد!

تضعیف استخوان ها موجب نرمی آن ها می شود و همین، باعث ایجاد مشکلاتی دیگر خواهد شد که اگر از آن ها مراقبت لازمه صورت نگیرد؛ تغییر فرم بدن دیگر به درستی انجام نمی شود و موجب بد فرم شدن بدن در نواحی چون پا و یا قفسه سینه خواهد شد.

برای مثال، اگر کودکی دچار نرمی استخوان باشد؛ به مرور زمان و با بزرگ تر شدن و راه رفتن، به دلیل ایجاد فشار بر روی استخوان ها، باعث می شود که استخوان پا و زانو بر اثر فشار شکل بگیرند و بد فرم شوند که اصطلاحاً به این نوع فرم پا، پای پرانتزی گفته می شود.

برای به وجود نیامدن چنین مشکلاتی و بیماری های فراتر از آن، به یک مشاوره ارتوپد و متخصص برای پیشگیری و یا درمان نیاز است.                                                                       رجوع به پزشک ارتوپد و دریافت مشاوره بهینه، باعث پیشگیری از عواقبی دردناک و پر خطر خواهد شد و شما می توانید با استفاده از آن، زندگی بهتری را سپری کنید و دیگر نگرانی بابت سلامتی بدنی خود و فرزندتان، نداشته باشید.

لازم به ذکر است که مشاوره ارتوپدی کودکان فقط مختص به مشکلاتی چون نرمی استخوان نیست و به طور کل، یک پزشک و یا مشاوره متخصص در زمینه ارتوپد، آگاهی های کامل را در زمینه کل اسکلت بدنی و مفاصل خواهد داشت و می تواند بیماری های مرتبط به استخوان ها که در مطالب بالا هم‌ ذکر شده است را، درمان و پیشگیریی کند.

پزشک ارتوپد در رابطه با تمامی نکات استخوان های بدن، اطلاعات تخصصی دارد و مشکلاتی که به استخوان ها مرتبط هستند؛ با مراجه به پزشک و یا مشاوره ارتوپد، به طور کامل حل خواهد شد. البته این را بدانید که نباید اهمیت مشاوره را برای پیشگیری از وقوع هر اتفاقی دست کم بگیرید.

منبع:

https://tabnakjavan.com/fa/news/41986/بهترین-روش‌های-درمان-نرمی-استخوان-طبق-نظر-مشاوره-پزشک-اطفال-ارتوپدی-کودکان-چیست

 

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن