انحراف ستون فقرات یا اسکولیوز ؛ علت، علائم و درمان قطعی

هفته دوم تا چهارم آن گاه از کار جراحی دیسک کمر نیازی به ردوبدل روزانه ی پانسمان نیست، مگر کلیدی توصیه ی پزشک.

توسط AKHSHIJNEWS در 10 آبان 1401
هفته دوم تا چهارم آن گاه از کار جراحی دیسک کمر نیازی به ردوبدل روزانه ی پانسمان نیست، مگر کلیدی توصیه ی پزشک. نشستن در اتومبیل یا این که رانندگی در فاصله های کوتاه به شرطی که مدت آن از 45 دقیقه بیشتر نشود، بلامانع است. به تدریج می توان فعالیت های یگانه و ورزش های منحصر به فرد را به جهت تقویت عضله‌ها کمری abcmag.ir و نگه دارنده ستون فقرات آغاز کرد. بارداری به طور کلی فشار زیادی را به ستون فقرات ذیل کمر وارد می کند. از سوی دیگر در برهه زمانی بارداری هورمون های زنانه از قبیل استروژن و هورمون ریلکس کننده رباط های بدن باعث می شوند رباط ها و ساختارهای کمر ریلکس شوند تا تن برای وضع حمل مهیا گردد. دیسک های کمر که در فی مابین استخوان های ستون فقرات قرار گرفته اند نیز به عنوان مهره میان استخوان کار می کنند و از ساییدگی آن ها روی هم پرهیز می کنند. در صورتی که این دیسک ها در گیر شکستگی و زخم شوند، برآمدگی و شکستگی ها می تواند به عصب داخلی فشار آورده و دلیلی برای پیدایش دردهای ستون فقرات شود. کمردرد یا به شکل کلی دردهای ستون فقرات جز دارای ترین و شایع ترین مواقعی است که افراد برای آن ها به دکتر معالج مراجعه می نمایند یا بضاعت عمل کردن و عمل های روزمره خود را از دست می دهند. به رخ کلی دردهای ستون فقرات از موارد مهم دردهای ناتوان کننده در سراسر عالم می باشد. اگر هم‌زمان حیاتی همین نصیب در ناحیه ستون فقرات نیز همین انحراف ساخت شود، حالت اس رخ به خود می‌گیرد. حتی درصورتیکه شما در هفته شانزدهم برهه زمانی بارداری باشید، تمرینات ورزشی به کاهش درد و فشار ناشی از فتق دیسک کمر یا سیاتیک یاری می‌کند. همین تمرینات دارای تقویت نصیب تحتانی کمر، ماهیچه ها شکم و لگن به کاهش دردهای مدت زمان بارداری کمک می‌کند. اما قبل از انجام هر جور تمرین ورزشی حتماً کلیدی پزشک خود مشورت کنید. اگر درصورتی که در صورتیکه در‌صورتی‌که در صورتی‌که هیچ کدام از روش‌های غیرجراحی سرانجام مناسبی به دست ندهد و درد بیمار آن‌قدر شدید باشد که او را از یک زندگی معمولی و موءثر محروم ساخته باشد، جراحی پیشنهاد می‌شود.
  • سیاتیک درد، بی‌حسی یا این که گزگزی می باشد که در اثر تحریک عصب سیایتک در تحت کمر حس می‌شود.
  • آرتروز وقتی اتفاق می افتد که غضروف از میان مفاصل جدا می شود.
  • در صورتیکه اهمیت هرمورد از نشانه ها و علائمی که تولید درد در کمر می کنند نیاز هست که در اسرع وقت به پزشک معالج کارشناس مراجعه نمایید تا اصلی معاینات ضروری و دقیق خلل شما را برطرف نماید.
مراقبت از خویش و محافظت موقعیت درست بدن و تلاش به جهت درست خط مش رفتن مهمترین کاری است که شما می‌توانید در حق خویش انجام دهید. حوزه‌ لومبر و قسمت تحت کمر بخشی دوچندان متعددی از وزن شما را تحمل می‌نماید به این عامل حفظ موقعیت مطلوب همین حوزه‌ می‌‌تواند از جراحت دیدگی دیسک و مورد خودداری کند. به این ترتیب اعتنا به وضعیت تن در هنگام خط مش رفتن و در هنگام نشستن و توجه به عادات خواب می‌‌تواند به حفظ سالم ستون فقرات یاری مضاعف زیادی نماید. همچنین یاد گرفتن طرز درست خم شدن و برداشتن اشیا حساس زیاد متعددی دارد. در صورتی که شما چاق می باشید یا اضافه وزن دارید یا این که این‌که سیگار می‌کشید می‌توانید کلیدی ترک نمودن سیگار و کاهش وزن اضافی به کمتر علامت ها و نشانه‌های خویش امداد کنید.

انواع اختلالات ستون فقرات

به علاوه هنگام بلند نمودن اشیای سنگین می‌توانید از بریس مولر به جهت حمایت از کمر به کارگیری کنید. طراحی دو لایه و فشار قابل تنظیم بریس مولر هم آن را به گزینه‌ای مطلوب تبدیل می‌کند. به طور کلی بعضی از اندام های تن از قبیل کلیه، پانکراس، روده و رحم در نزدیکی کمر قرار دارا‌هستند که بروز خلل در همین اندام ها می تواند منجر پیدایش درد در سمت چپ کمر شود. هرچند بعضا از این اختلالات به معالجه نیاز دارا‌هستند اکثر آن‌ها یک ایراد جدی محسوب نمی شوند. چاقی به یکی از نگرانی های پزشکان در مرحله عالم تبدیل شده میباشد و تحقیقات نشان داده که چاقی و طولانی تر وزن رابطه مستقیمی اهمیت درد مزمن زیر کمر دارد. دسته‌بندی نشده ستون فقرات سالم به صورت “S” است، شکل همین ستون به دلایلی زیرا قابلیت و امکان تحمل فشار و یا توزیع یکنواخت وزن تن به این شکل می‌باشد. اگر این انحنا ها از مقدار خاصی فراتر پروسه بیماری تلقی شده و تهی دست درمان خواهند بود که معالجه به طور معمول به صورت غیر جراحی و به وسیله بریس های مناسب انجام میشود. یکی از دیگر از اشتباهات مرسوم در دیسک های انتهایی منطقه کمری می باشد که درد آنان در پاشنه پا حساس می گردد که به غلط گاها به جای خار پاشنه معالجه میشود. نادرست شده و پزشک کارشناس ارتوپد یا این که فوق تخصص ستون فقرات را به اشتباه بیاندازد. ناهنجاری ها و تغییر و تحول شکل ستون فقرات مانند اسکولیوز، کیفوز و لوردوز می توانند سبب ساز درد و سوزش گردد. زوائد شوکی یا این که اسپاینوس پراسس ، این زائده ها از محل تلاقی دولامینای راست و چپ به طرف عقب از مهره خارج می‌شود.

روش های درمانی دیگر

این اختلال عصبی معدود از مغز آغاز می شود و باعث انقباضات غیرارادی ماهیچه‌ها گردن می شود. همین انقباضات ممکن می باشد مداوم باشند یا ممکن میباشد به رخ اسپاسم هایی که می توانند شبیه لرزش باشند ظواهر شوند. شدت همین بیماری گوناگون است، البته می تواند باعث درد قابل اعتنا و شرایط غیر طبیعی شود، که هر دو می توانند شرایط زندگی را تحت تاثیر قرار دهند. این دسته از آرتروز به طور معمول منجر سفت و مشقت بار شدن ، و درد در نصیب های زیر کمر و باسن می شود ( به خصوص در صبح ) . اهمیت گذشت زمان همین بیماری می تواند در کل ستون فقرات شما و بقیه مفاصل و اندام ها بسط پیدا کند . در این بیماری مهره ها و استخوان های موجود در قفسه ی سینه به یکدیگر نزدیک شده و سبب ساز می شود شخص ظاهر خمیده ای بگیرد . بیماری روماتیسم ستون فقرات ، در مردان برنا ، شایع خیس از زنان میباشد و ممکن هست منشاء آن ژنتیکی باشد . درمان زودرس اساسی ورزش و دارو ، سبب ساز کند شدن روند پیشرفت این بیماری می شود . این مرکز جهت تمرکز تخصصی فوق تخصصی بر بر روی مشکلات پا تاسیس شد تا بتواند با نگاهی حرفه ای مرهمی باشد بر درد و بیماری های پا در هموطنان عزیزمان. هر چند کمردرد یک اتفاق متداول می باشد ولی فرد میبایست در مواقعی What are the 5 parts of the spinal cord? مسلما ذیل نظر متخصص ارتوپدی قرار بگیرید. کلینیک پزشک میردر راستا ی بیماری های ارتوپدی، اشکال آزمون های تشخیصی و هرگونه خلل در این حوزه همواره در مرتبه ی اول رضایتمندی بیماران قرارگرفته است.

اسپاسم و گرفتگی ماهیچه ها کمر

افراد دچار به همین عارضه اکثر اوقات التهاب مزمن را در دستگاه گوارش تجربه می نمایند که شبیه بیماری التهابی روده است. اهمیت وجود جراحات نخاع، فشردگی یا فتق دیسک بسته به محل و شدت فتق و کشیدگی رباط ها، احتمال بروز مشکلات گوارشی نیز وجود دارد. استراحت، حفظ وقار و انجام نرمش‌های مناسب، توان عضلات و انعطاف‌پذیری ستون فقرات را گشوده می‌گرداند.

بریس ها

تنگی نتورک نخاعی نخ نما یا فشرده شدن کانال نخاعی هست که ناحیه ای در درون ستون فقرات است که طناب نخاعی را در بر می گیرد. همین باریک شدن به نخاع فشار وارد می کند که سبب به بی‌حسی و درد شده و به کمر، باسن و پاها می‌رسد. ماهیچه ها و رباط های پشت کمر ممکن میباشد در اثر فعالیتهای مشقت بار کشیده و یا پاره شوند. درد و سفتی قسمت پایین کمر و گرفتگی ماهیچه‌ها از پاراگراف نشانه ها همین نقص‌ است. جهت درمان این نوع کمردرد استراحت و فیزیوتراپی سفارش می‌گردد.

درد زیر کمر سمت راست به کارشناس ارتوپدی مراجعه کرد؟

تق تق کردن کمر یا شکستن قولنج زمان خم شدن به سمت جلو یا این که چرخاندن کمر، آرم آن هست که غضروف بین مهره ها آغاز به تحلیل رفتن نموده و نمی‌تواند از مفاصل فاست در برابر اصطکاک حفظ کند. قولنج کمر طبیعی هست و به علت حرکت نمودن بافت های نرم بر روی یکدیگر یا در امتداد استخوان تولید می شود. زمانی که همین بافت ها حرکت می‌کنند سبب شنیده شدن صدای تق تق یا قولنج خواهند شد. اگر انحراف ستون فقرات در منطقه تحتانی مفصل کمر ساخت شود باعث می شود که استخوان پلویس در یک سمت به سمت جلو قرار بگیرد و یکی از ساق پاها کوتاهتر از ساق پای دیگر به لحاظ برسد. علت درد در سمت چپ پشت و کمر | براساس اعلام انجمن کایروپراکتیک آمریکا، کمردرد سو‌مین استدلال شایع مراجعه به دکتر معالج و یکی از شایع ترین عوارض عدم حضور در محل فعالیت است. کارداران متعددی می تواند باعث درد در سمت چپ در قسمت میانی پشت و کمر شما شود. در اینجا نگاهی به آنچه می تواند باعث درد در سمت چپ پشت و کمر شما شود و علائمی که بررسی آن می تواند نقص‌ جدی را نشان دهد، می اندازیم. بیماری بررسی رفتن دیسک به طور معمول بدون یک روی داد اهمیت حرکتی شکل می دهد. این یک برهان طبیعی بر اثر پیری و ساییدگی و پاره گی دیسک شماست.

گرد پشتی

جریان الکتریکی تولید شده باعث می شود تا مغز شما درد را تشخیص ندهد و به درمان شما امداد کند. در حقیقت دستگاه محرک الکتریکی اذن عبور سیگنال‌های درد از کمر به روان را نمی‌دهد؛ زمانی که مغز شما سیگنال درد را اخذ نکند، شما هم دردی را احساس نمی‌کنید. بسته به میزان درد کمر و لگن، می‌توان از شدت و مقدار مطلوب محرک الکتریکی استفاده کرد. ماهیت دسته درد انتشاری کلیدی درد موضعی و درد اسپاسم عضله متعدد است. داروی تزریقی ضدانعقاد در بیشتر بیماران بعد از آن از جراحی خصوصا سنگین ستون فقرات استعمال میشود. همین دارو در زیر پوست اطراف ناف تزریق می شود و آن‌گاه از دو سه توشه تزریق بوسیله شخص تدریس دیده، خویش شما میتوانید همین عمل را تا مدتی که جراحتان صلاح بداند ادامه دهید. طریق درست خوابیدن و بلند شدن از بستراز مصرف سیگار به شدت غربت نمایید که برای ترمیم و جوش خوردن استخوان فراوان تهدید کننده است و خصوصا در بیماران مبتلا پوکی استخوان احتمال شکست معالجه را تعدادی برابر میکند. از سوی دیگر حساس داشتن رژیم غذایی سرشار از پروتئین و ویتامین و اندک چربی از افزایش وزن طی همین بازه جلوگیری نمایید و مصرف لبنیات را اکثر نمایید. روشهای رادیو گرافی و سونوگرافی از پاراگراف اقدامات تشخیصی هستند که در عمده موردها در صورت عدم دقت، می‌توانند مسیر تشخیص، در اختیار گرفتن و معالجه بیماری را تغییر تحول دهند و حتی به قیمت جان مریض ختم شوند. امروزه مرکزها رادیولوژی و سونوگرافی مجهز، دقیق و مدرن متعددی در اکثر اوقات شهرها از پاراگراف اصفهان وجود دارد که انتخاب و مراجعه به آنها می‌تواند نتیجه های مثبتی در پی داشته باشد.

شناخت تاریخچه بیماری

کمی خم شدن نیز می‌تواند دارای باز کردن فضاهای میان مهره‌ها به جهت کمتر فشار بر جاری یاری کند. اگر به جهت رسیدن به دکان مواد غذایی شجاعانه درد کشیده‌اید، ممکن است اصلی دیدن این که فشار دادن سبد خرید کردن می‌تواند تصور شما را راحت نماید بسیار شادمان خواهید شد. مشکلات ستون فقرات بهایی هست که برای خط مش رفتن به صورت ایستاده پرداخت می‌کنیم. سایت منبع ساییدگی و پاره شدن ستون فقرات و کشیدن مداوم نیروی جاذبه در مهره‌های ما به مرور زمان اثرات خود را به یار دارد. تعداد زیادی از بیماران پس از انجام همین طرز شاهد بهبود علامت ها خود خواهند بود ولی غالبا تسکین درد موقت است. در صورتی که تزریق دارو سبب التیام درد شده باشد شما می‌توانید برای تزریق دوباره به پزشک معالج مراجعه کنید. در صورتی که ماهیچه ها شکمی و ماهیچه‌ها عمقی کمری شما ضعیف باشد، احتمال آسیب دیدگی و یا پارگی ماهیچه‌ها شما ارتقاء می یابد. گرفتگی های کمر می توانند در اثر آرتروز و یا فتق دیسک های کمری هم ساخت شود. در صورتی که زخم شما حاد است، به کار گیری متناوب از سوز‌و‌سرما و گرما می تواند موجب بهبود گردش خون و کمتر التهاب و درد در شما شود .
آخرین مطالب