انواع روش های سرمایه گذاری پر سود کدامند؟

همه ما به طور پیوسته در حال تلاش و کوشش هستیم تا بتوانیم به اهدافی که در نظر داریم دست یافته و رفاه بیشتری ب

توسط AKHSHIJNEWS در 12 شهریور 1401

همه ما به طور پیوسته در حال تلاش و کوشش هستیم تا بتوانیم به اهدافی که در نظر داریم دست یافته و رفاه بیشتری برای خود و عزیزانمان فراهم کنیم. مثلا ممکن است در پی خرید خانه یا ماشین باشیم. یا بخواهیم برای آینده تحصیلی و شغلی فرزندانمان، مبالغی را به انواع روش های مختلف انواع روش های سرمایه گذاری گذاری کنیم. یا قصد خرید لوازم خانگی بهتری را داشته باشیم. یا

 

برای دستیابی به این اهداف کوچک و بزرگ، مسلما نخستین و مهمترین گام داشتن یک منبع درآمدی مناسب است که بتواند انواع روش های سرمایه گذاری مورد نیاز را برای ما ایجاد کند. اما آیا همین امر کافی است؟ آیا می‌توان بدون داشتن یک برنامه درست و هدفمند، به اهداف مالی خود در آینده رسید؟

 

ارتباط با متخصصان انواع روش های سرمایه گذاری گذاری مشاوره رایگان انواع روش های سرمایه گذاری‌گذاری

برای پاسخ به این سوال، تصور کنید سه شخص با اسامی A – ‌B – C که درآمد ماهانه یکسانی دارند، تصمیم می‌گیرند در هر ماه، یک میلیون تومان از درآمد خود را برای خرید خودرو کنار بگذارند. شخص A درآمد ماهیانه خود را پس‌انداز می‌کند. شخص B درآمد خود را در یک سپرده بانکی با بازدهی سالانه ۱۸ درصد انواع روش های سرمایه گذاری‌گذاری می‌کند. شخص C درآمد خود را در یک صندوق انواع روش های سرمایه گذاری‌گذاری با متوسط بازدهی سالانه ۳۰ درصد، انواع روش های سرمایه گذاری گذاری می‌کند. در تصویر زیر، میزان انواع روش های سرمایه گذاری هر فرد پس از طی ۱۰ سال نمایش داده شده است.

 

روند رشد انواع روش های سرمایه گذاری در گذر زمان

همانطور که مشاهده می‌کنید، با این که درآمد ماهیانه این سه فرد کاملا یکسان بود، اما در پایان ۱۰ سال، انواع روش های سرمایه گذاری شخص C تقریبا ۶ برابر انواع روش های سرمایه گذاری فرد A و ۲ برابر انواع روش های سرمایه گذاری فرد B شده است. این مثال به خوبی نشان می‌دهد که نحوه برخوردی که هر شخص با درآمدهای خود دارد، می‌تواند نقش بسیار مهمی در وضعیت مالی آینده او داشته باشد. بنابراین:

 

برای تضمین آینده مالی خود، باید ضمن داشتن یک منبع درآمدی مناسب، برنامه‌ای هدفمند برای درآمدهای کسب شده خود تنظیم کنید.

 

چگونه می‌توان برای درآمدهای خود برنامه ریزی کرد؟

به طور کلی به دو روش می‌توان برای بخش مازاد درآمدهای خود برنامه‌ریزی کرد که عبارتند از «پس انداز» و «انواع روش های سرمایه گذاری گذاری». در ادامه با هر یک از این موارد بیشتر آشنا می‌شویم.

 

پس انداز چیست؟

پس انداز به پولی که پس از کسر هزینه‌های مصرفی از درآمد هر فرد یا خانواده باقی می‌ماند، گفته می‌شود. توجه داشته باشید که معمولا پس انداز به شکل وجه نقد نگهداری می‌شود. از این رو بازدهی چندانی برای شخص ایجاد نخواهد کرد!

 

مسلما این روش در کشور ایران که تورم بالایی دارد، منطقی به نظر نمی‌رسد. برای درک بهتر این جمله، تصور کنید که در سال ۱۳۷۵، ۱۰ میلیون تومان انواع روش های سرمایه گذاری در اختیار داشتید. در آن زمان با این پول می‌توانستید یک خانه ۶۰ متری در مرکز تهران بخرید. این در حالی‌است که در سال ۱۴۰۰، با ده میلیون تومان حتی یک متر خانه هم نمی‌توان در مرکز تهران خریداری کرد!

 

انواع روش های سرمایه گذاری گذاری چیست؟

در علم اقتصاد، انواع روش های سرمایه گذاری گذاری به معنای تخصیص منابع مالی به یک یا چند دارایی مختلف، به امید به دست آوردن منابع با ارزش‌تر در آینده است. شما می‌توانید منابع مالی خود را در دارایی‌هایی نظیر سهام شرکت‌ها، اوراق درآمد ثابت، مسکن، زمین، طلا، خودرو، ارزهای خارجی و … انواع روش های سرمایه گذاری‌گذاری کنید. در این صورت اگر قیمت آن دارایی‌ها افزایش یابد، انواع روش های سرمایه گذاری شما نیز به همان نسبت بیشتر خواهد شد.

 

البته بایستی توجه داشت، از آنجایی که انواع روش های سرمایه گذاری‌گذاری با هدف کسب سود بیشتر در آینده انجام می‌شود، همیشه با سطح خاصی از ریسک همراه است. به بیان دیگر این احتمال وجود دارد که با انجام یک انواع روش های سرمایه گذاری‌گذاری نادرست، نه‌تنها هیچ درآمدی برای انواع روش های سرمایه گذاری‌گذار به دست نیاید، بلکه ارزش انواع روش های سرمایه گذاری او نیز دچار کاهش شود. لذا اگر مایلید به انواع روش های سرمایه گذاری‌گذاری در بازارهای مختلف بپردازید، بهتر است ابتدا با قواعد و ویژگی‌های هر یک آشنا شوید. در ادامه توضیحاتی در خصوص هر یک از روش های انواع روش های سرمایه گذاری گذاری رایج در ایران ارائه شده است.

 

انواع روش های سرمایه گذاری گذاری چه مزایایی دارد؟

۱- با انواع روش های سرمایه گذاری گذاری می‌توانید به اهداف مالی خود دست پیدا کنید

بی شک هر یک از ما انسان‌ها برای خود اهدافی را مشخص کرده‌ایم که معمولا بخش زیادی از آن‌ها نیاز به انواع روش های سرمایه گذاری‌ای بیشتر از آنچه که در اختیارمان هست، دارد. از جمله این اهداف می‌توان به خرید خانه، زمین، ویلا، وسیله نقلیه، لوازم منزل، تجهیزات کامپیوتری و … اشاره کرد. انواع روش های سرمایه گذاری گذاری هدفمند به شما کمک می‌کند تا با مدیریت صحیح بخش مازاد درآمدهای خود، بتوانید به انواع روش های سرمایه گذاری لازم جهت رسیدن به اهدافتان دست پیدا کنید.

 

۲- با انواع روش های سرمایه گذاری گذاری از تورم در امان می‌مانید

انواع روش های سرمایه گذاری گذاری درست نه تنها ارزش دارایی شما در شرایط تورمی حفظ می‌کند، بلکه باعث افزایش آن نیز می‌شود. مثلا فرض کنید همان ده میلیون تومان سال ۱۳۷۵ را که می‌شد با آن یک خانه ۶۰ متری در مرکز تهران خرید، در یک دارایی با سود سالانه ۳۰ درصد انواع روش های سرمایه گذاری‌گذاری می‌کردید. در این صورت انواع روش های سرمایه گذاری شما در سال ۱۴۰۰ حدودا برابر ۷ میلیارد می‌شد. و شما می‌توانستید با آن یک خانه ۲۴۰ متری در مرکز تهران بخرید!

 

۳- با انواع روش های سرمایه گذاری گذاری درست، در دوران بازنشستگی دغدغه مالی نخواهید داشت

دوران بازنشستگی یکی از بخش‌های مهم زندگی هر انسانی است که بایستی از سنین جوانی برای آن برنامه ریزی داشته باشد؛ چرا که در این قسمت از عمر، توان کاری ما تقلیل رفته و به احتمال زیاد نمی‌توانیم درآمد مطلوبی را به دست بیاوریم. لذا توصیه می‌شود که از سنین جوانی، بخشی از درآمد خود را در یک بازار مناسب انواع روش های سرمایه گذاری گذاری کنید تا در دوران بازنشستگی و کهنسالی، دغدغه مالی نداشته و بتوانید در کنار عزیزانتان از زندگی لذت ببرید.

 

مردم جهان چگونه دارایی‌های خود را انواع روش های سرمایه گذاری گذاری می‌کنند؟

حال که با مفهوم انواع روش های سرمایه گذاری گذاری و مزایای آن آشنا شدیم بهتر است مروری بر آمارهای کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه جهان داشته باشیم تا ببینیم مردم جهان چگونه درآمدهای خود را مدیریت می‌کنند.

 

ایالات متحده آمریکا

نمودار زیر که از وبسایت gallup.com آمده است، دیدگاه مردم آمریکا در خصوص بهترین روش انواع روش های سرمایه گذاری گذاری طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰ را نمایش می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌کنید در سال ۲۰۲۰، بازار املاک و مستغلات با ۳۵ درصد، بورس با ۲۱

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن