تیرآهن 20

تیرآهن 20 برترین کارخانه های تولید کننده تیرآهن 20 کارخانه های متعددی در ایران وجود دارند که اقدام به تولید

توسط AKHSHIJNEWS در 30 مرداد 1400

تیرآهن 20

برترین کارخانه های تولید کننده تیرآهن 20

کارخانه های متعددی در ایران وجود دارند که اقدام به تولید تیرآهن 20 می کنند . اگر قصد خرید تیرآهن 20 دارید آهن بانک فروشنده تیرآهن 20 کارخانه های ذوب آهن اصفهان ، فایکو ، اهواز ، یزد می باشد .

از دیگر کارخانه  های معروف تولید تیرآهن می توان به : نورد آریان فولاد ، فولاد ناب تبریز ، مجتمع تولیدی فولاد صنعت بناب(شاهین بناب) ، جهان فولاد غرب(کرمانشاه) و فولاد خوزستان اشاره کرد .

 

تیرآهن IPE 20 ذوب آهن اصفهان

تیرآهن 20 ذوب آهن اصفهان دارای استاندارد IPE می باشد . واحد فروش تیرآهن 20 ذوب آهن اصفهان شاخه ای است . طول هر شاخه از تیرآهن 20 ذوب آهن اصفهان 12 متر می باشد.

از آن در طبقات زیرین ، بعنوان تیر در پوشش سقف ها ، پل های لانه زنبوری و در سازه های سنگین و تحمل بار تنشی و خمشی استفاده می شود. وزن هر شاخه تیرآهن 20 ذوب آهن اصفهان 270 کیلوگرم می باشد .

قیمت تیرآهن 20 به طور کلی فرقی بین نوع رفتار تیرآهن های بزرگ و ساختمانی وجود ندارد.هر دو این تیرآهن در برابر فشار های بیرونی مقاوم اند. تیرآهن هایی که سایز کوچکتر هستند توسط تیرآهنهای اصلی محافظت می شوند.

 

ویزگی های تیرآهن 20 ذوب آهن

این تیرآهن نسبت به تیرآهن های نوع I سنگین تر بوده و بال های آن دارای ضخامت بیشتری می باشند.

جان این تیرآهن ها استحکام بسیار زیادی دارد و در مقابل نیروهای برشی و خمشی مقاوم است. پهنای بال در مقایسه با ارتفاع تیر برابر می باشد.

 

تیرآهن IPE 20 فابریک فایکو

شرکت فولاد البرز ایرانیان فایکو از تولید کنندگان تیرآهن 20 با استاندارد IPE اروپا میباشد .

تیرآهن 20 فایکو عضو اصلی ساخت اسکلت ساختمان است که نقش اساسی در حفاظت از سطح افقی سازه ، تحمل تنش نیروهای برشی ساختمان را داراست. معمولا تیرآهن بر اساس لنگر خمشی بارهای وارد بر سازه طراحی میشود .

تیرآهن 20 فایکو بشکل انواع ستون ، تیر، خرپا و نعل درگاه در سازه ها نقش خود را بازی میکند .وزن تیرآهن 20 فابریک فایکو حدود 255 کیلوگرم میباشد.

قیمت تیرآهن های فولاد البرز ایرانیان (فایکو) بر اساس شاخه بوده است.

 

تیرآهن 20 ظفربناب

تیرآهن 20 ظفربناب، 12 متری، به دلیل قابلیت تحمل تنش های حاصل از نیرهای وارد شده از اصلی ترین المان های مورد استفاده در سازه های ساختمانی محسوب می شود.

تیرآهن 20 ظفربناب، 12 متری، 245 کیلوگرمی براساس استاندارد IPE  است.

IPE  تیرآهنی معمولی و استاندارد  I  شکل است که طبق استاندارد اروپا تولید می شود و مهم ترین مشخصه این نوع تیرآهن یکنواخت بودن حفاظت بال ها از ابتدا تا انتها می باشد. همچنین از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

کاربرد: در ستون ها، خرپا، بیم ها، نعل درگاه و...

دسته بندی تیرآهن 20 بر حسب عملکرد؟

 تیرآهن 20 بر حسب عملکرد به سه  دسته ی زیر تقسیم می شود:

تیرآهن اصلی:این نوع از تیرآهن ها در سازه ها و ساختمان ها به ستون ها متصل می شوند.در واقع عملکرد آنها به اینگونه است که فشاری که روی تیرآهن های فرعی می باشد را به سمت ستون ها منتقل می کنند.

تیرآهن فرعی:یک تیرآهن افقی است که متصل به تیرآهن های اصلی می باشد.عملکرد این تیرآهن ها به گونه ای است که فشار به تیرآهن های اصلی منتقل می کنند.البته نباید اتصال آنها طوری باشد که به صورت مستقیم به ستون ها متصل شده باشند.

تیرآهن کلاف:این تیرآهن به دو تیر عرضی که معمولا در سقف وجود دارند متصل شده اند.وظیفه ی این تیرآهن منتقل کردن فشار از تیر آه عرضی به ستون ها است.باید توجه داشت که از این تیرآهن به صورت عمومی در سقف استفاده نمی شود.

 

مشخصات فنی و کاربرد تیرآهن 20

 تیرآهن 20 با استاندارد IPE دارای سطح مقطع 28.5 سانتی متر مربع است و فاصله بین دو بال آن نیز 159 میلی متر می باشد  . وزن هر متر از تیرآهن 20 برابر 22.4 کیلوگرم می باشد.

طول هر شاخه از تیرآهن 20 برابر با دوازده متر می باشد..تیرآهن 20 محصولی فولادی است که به وسیله ی فرآیند نورد گرم تولید می شود و یکی از اساسی ترین پروفیل ساختمانی است که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در طبقات زیرین و بعنوان تیر در پوشش سقف ها، پل های لانه زنبوری و سازه های سنگین استفاده می شود.از تیرآهن 20 می توان در طول هایی نزدیک به 100 متر استفاده کرد.

از آن جایی که سطح مقطع تیرآهن 20 زیاد می باشد می توان از آنها به شکل ستون و یا حتی تکیه گاه عمودی بهره برد. این تیرآهن با توجه به اینکه تنش کمتری نسبت به انواع دیگر تیرآهن متحمل می شود گزینه ی خوبی برای ستون ها می باشد.

 

قیمت تیرآهن 20 همیشه در حال تغییر بوده است به گونه ای که در یک پروژه ی بزرگ امکان دارد تیرآهن های مورد نیاز خود را با چند قیمت متفاوت خریداری کنید.به همین دلیل وجود یک منبع قابل اعتماد و به روز در حوزه ی آهن آلات از نیاز های مهم دنیای صنعت در این عصر محسوب می شود.

منبع : ahanhyper

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن