سیلویو برلوسکونی کلاهبردار اصلی به بالاترین مقام ایتالیا نگاه می کند

[ad_1] روی کاغذ، کویرینال

توسط AKHSHIJNEWS در 23 دی 1400
[ad_1]

روی کاغذ، کویریناله رومی تپه‌ای است که نمی‌توان از آن برای این سرمایه‌گذار پیر ایتالیایی بالا رفت و مشکلات قانونی، مشکلات سلامتی و شهرت گوگردی را به همراه داشت. اما اخراج سیلویو برلوسکونی همچنان یک شرط مخاطره آمیز است، زیرا او در اواخر این ماه برای ریاست جمهوری ایتالیا می جنگد.

مشهورترین روزنامه نگار ایتالیایی پس از جنگ جهانی دوم، ایندرو مونتانلی، برلوسکونی، سیاستمدار ایتالیایی که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بیشتر صحبت شده است، زمانی به عنوان "بیماری که تنها با واکسیناسیون قابل درمان است" توصیف شد. مونتانلی در آستانه انتخابات عمومی سال 2001 گفت این واکسن شامل "تزریق سالم برلوسکونی به عنوان نخست وزیر، برلوسکونی به عنوان رئیس جمهور، برلوسکونی به عنوان پاپ یا هر کجا که او می خواهد" است. تنها در این صورت است که ما واکسینه خواهیم شد.»

مونتانلی در مورد مصونیت اشتباه کرد، مانند بسیاری از کارشناسان دیگر که آن را حذف کردند شوالیه (شوالیه)، بارها و بارها، حتی زمانی که حرفه سیاسی - و محبوبیت او - دامن زد.

برلوسکونی پس از گذراندن تمام یا بخشی از چهار دوره جداگانه به عنوان نخست‌وزیر، طولانی‌تر از هر رهبر دیگری از زمان بنیتو موسولینی، اکنون به طرز شیطانی قصد صعود از کویریناله، بلندترین تپه رم و مقر ریاست جمهوری ایتالیا را دارد. او که همیشه داستان نویس بود، جستجوی خود را تحقق بخشیدن به وعده ای از دوران کودکی که زمانی به مادرش داده بود توصیف کرد.

این هفته، برلوسکونی دیگر رهبران دست راستی را به ویلای رومی خود احضار کرد، به این امید که حمایت قانونگذاران آنها را جلب کند، زیرا پارلمان روند طولانی انتخاب رئیس دولت بعدی ایتالیا را در 24 ژانویه آغاز می کند. او همچنین به قانون‌گذاران سایر گروه‌های سیاسی، از جمله آن‌هایی که بیشترین دشمنی را با نامزدی او می‌دانند، روی آورد، زیرا می‌دانست که اگر می‌خواهد جانشین رئیس‌جمهور مستعفی سرجیو ماتارلا شود، باید آرای خود را از اردوگاه‌های رقیب بیرون بکشد.

خلاء سیاسی

آغاز بعید برلوسکونی به ریاست جمهوری در سن 85 سالگی درست بیش از یک سال پس از اینکه وی به شدت به کووید-19 مبتلا شد، پنج سال پس از انجام عمل جراحی قلب باز و یک دهه پس از محکومیت وی به اتهام کلاهبرداری مالیاتی و ممنوعیت حضور در انظار عمومی به زندان افتاد. دفتر. جای تعجب نیست که این امر باعث حیرت و سرگرمی شد، به ویژه به این دلیل که نخست وزیر سابق هنوز به اتهام رشوه دادن به شاهدان در یک پرونده روسپیگری نوجوانان که شامل مهمانی های جنسی بدنام بونگا بونگای او بود، محاکمه می شود.

معترضان پوسترهایی در دست دارند که در آن نوشته شده بود "Quirinale Bunga Bunga نیست" در رم در 4 ژانویه 2022
معترضان پلاکاردهایی با مضمون «کویریناله بونگا بونگا نیست» در رم در 4 ژانویه 2022 در دست داشتند. © Guglielmo Mangiapane، رویترز

جوزپه پروونزانو، معاون رهبر حزب دموکرات چپ میانه، این پیشنهاد را یک "شوخی تراژیک" توصیف کرد. با این حال، تحلیلگران نسبت به سهل انگاری آن هشدار دادند و اشاره کردند که برلوسکونی پیش از این بر شانس های به ظاهر غیرقابل عبور غلبه کرده بود.

مائوریتزیو کوتا، استاد علوم سیاسی در دانشگاه سیه‌نا می‌گوید: «برلوسکونی خود مطمئناً جدی است. او پیشنهاد کرد که وضعیت فعلی سیاست ایتالیا به نخست وزیر سابق فرصتی خارجی داده است تا از آن عبور کند.

کوتا توضیح داد: «در حال حاضر، هیچ اکثریت سیاسی قوی در کشور وجود ندارد و هیچ رهبر سیاسی با استراتژی مشخص وجود ندارد. برلوسکونی همانگونه که در سال 1994 و پس از فروپاشی احزاب قدیمی پس از جنگ انجام داد، از این خلاء حداکثر استفاده را می کند.

برو ایتالیا!

دو دهه قبل از اینکه امانوئل مکرون فرانسوی یک حزب سیاسی را از کلاه خود بیرون بیاورد و در کاخ الیزه به پیروزی برسد، برلوسکونی، یک غول رسانه ای بدون قدرت سیاسی، همان حقه را در ایتالیا انجام داد - و نصف شد. با کارکنانی با استراتژیست های بازاریابی در لباس های تجاری، بیا ایتالیا (برو، ایتالیا) تنها پنج ماه داشت که بنیانگذار آن در بهار 1994 به قدرت رسید. در حالی که اولین دولت بی‌تجربه او به زودی سقوط کرد، این سیاستمدار سرمایه‌دار تا دو دهه آینده همچنان بر سیاست ایتالیا تسلط خواهد داشت و با بهبودی بیشتر بهبود می‌یابد. پیروزی های انتخاباتی در سال های 2001 و 2008.

برای اخراج برلوسکونی برای آخرین بار در سال 2011، در میان طعنه های تظاهرکنندگانی که در مرکز رم جمع شده بودند تا برلوسکونی را جشن بگیرند، ترکیبی از بحران بدهی منطقه یورو، اختلافات تلخ حزبی و داستان های شوم عیاشی شامل دختران نمایشی و روسپی در اقامتگاه خصوصی او لازم است. عزیمت، خروج. مشکلات حقوقی او سرانجام در سال بعد گریبانگیر او شد، زمانی که به دلیل کلاهبرداری مالیاتی زندانی شد و از کار برکنار شد، اگرچه به دلیل کهولت سن مجازاتش کاهش یافت.

از آن زمان، برلوسکونی به فعالیت در سایه ادامه داد و نقش پادشاه را برعهده گرفت. حالا او می خواهد جایگاهش دوباره در کانون توجه باشد.

کوتا گفت: «انتخاب شدن به عضویت Quirinale، انتقام او را پس از اخراج از پارلمان به دلیل مشکلات قانونی‌اش، رقم خواهد زد.» این امر اتهامات برلوسکونی مبنی بر توطئه علیه او را توجیه می کند و اوج فعالیت سیاسی او را رقم می زند.

بازگشت به بازار

Quirinale در اوج سیستم سیاسی ایتالیا، جایی بین ریاست قدرتمند فرانسه و تا حد زیادی نقش تشریفاتی رئیس دولت آلمان قرار دارد. قدرت‌های قابل توجه آن در زمان‌های بی‌ثباتی سیاسی - که ایتالیا در کمبود آن است - آشکارتر است.

کوتا گفت: «زمانی که احزاب سیاسی می توانند کشور را به تنهایی اداره کنند، رئیس جمهور تمایل دارد در صندلی عقب قرار گیرد. با این حال، به طور فزاینده ای اتفاق می افتد که مجلس به بن بست رسیده و رئیس جمهور را مجبور به مداخله می کند. این مدل احتمالاً در آینده نزدیک ادامه خواهد یافت، بدون اینکه چشم‌انداز فوری برای ایجاد یک ائتلاف قوی وجود داشته باشد.»

در سال های اخیر، روسای جمهور ایتالیا نقش مهمی در تشکیل ائتلاف، تایید یا وتو انتصابات وزیران، و انتصاب کابینه ها و نخست وزیران تکنوکرات - از جمله نخست وزیر فعلی ماریو دراگی - ایفا کرده اند.

Palazzo del Quirinale در رم، مقر ریاست جمهوری ایتالیا.
Palazzo del Quirinale در رم، مقر ریاست جمهوری ایتالیا. فیلیپو مونتفورته، خبرگزاری فرانسه

رئیس سابق بانک مرکزی اروپا به عنوان قوی ترین نامزد احتمالی ریاست جمهوری معرفی شده است. اما تحلیلگران ابراز نگرانی کرده‌اند که کناره‌گیری زودهنگام دراگی توازن ظریف قدرت را در دولت وی بر هم بزند، درست زمانی که ایتالیا از ویرانی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا خارج می‌شود.

این ترسی است که برلوسکونی سعی کرد بازی کند و نسبت به انتخابات جدید و بی ثباتی احتمالی در صورت انتقال دراگی از دفتر نخست وزیری به ریاست جمهوری هشدار داد.

در تلاش برای بهبود قدرت خود، برلوسکونی خود را به عنوان یک دولتمرد باتجربه معرفی کرد که می تواند بر نبرد سیاسی غلبه کند. نوامبر گذشته، او گلچینی از سخنرانی های خود را برای تقریباً همه حدود 1000 نماینده مجلس که رئیس جمهور بعدی را انتخاب می کنند ارسال کرد. او اخیراً طرح کمک های اجتماعی شهروندان را که توسط جنبش ضد نظام پنج ستاره حمایت می شود در تلاش برای تأثیرگذاری بر برخی از اعضای آن - که معمولاً از بدترین دشمنان آن هستند - تمجید کرد.

غول سابق مسکن، تبلیغات و رسانه، که اولین درآمد خود را از فروش جاروبرقی خانه به خانه به دست آورد، تمام تلاش خود را می کند تا نامزدی خود را معرفی کند. به گزارش روزنامه ایتالیایی جمهوری، او بیشتر فصل تعطیلات کریسمس را با اهدای تبریک، هدایا و برقراری تماس های تلفنی شخصی با قانونگذاران در سمت چپ، راست و مرکز گذراند.

"برلوسکونی مستاصل کار است. کوتا گفت: او هر کاری که ممکن است انجام می دهد تا آن را به دست آورد و آرا را یکی یکی جمع آوری می کند. او هنوز هم متقاعد کننده بزرگ است. فروشنده ای بی نظیر و در این مورد فروشنده ای برای خودش.»

ضامن فساد

نامزدهای Quirinale باید دو سوم آرا را به دست آورند تا برنده ریاست جمهوری شوند. اما اگر در سه دور اول هیچ کس به این هدف نرسد، همانطور که معمولاً اتفاق می افتد، نوار به 50 درصد آرا به اضافه یک کاهش می یابد.

برای پاک کردن این نوار، برلوسکونی امیدوار است بتواند بر حدود 50 رای از یک گروه 113 قانونگذار "غیر مرتبط" تأثیر بگذارد، در حالی که حمایت عظیمی را از بلوک راست میانه کسب کند. این امر مستلزم تایید رسمی جناح راست ناسیونالیست متئو سالوینی و جورجیا ملونی است، که هر دو تا کنون تنها حمایتی کم از خود ارائه کرده اند.

کوتا گفت که سالوینی و ملونی بین تمایل به متحد نگه داشتن راست میانه و عدم تمایل به اجازه دادن به برلوسکونی برای به دست آوردن مجدد رهبری بلوک درگیر هستند. او توضیح داد: «آنها می‌دانند که برلوسکونی بسیاری از توجه‌ها را از آنها دور خواهد کرد. "حس من این است که آنها او را در ریاست جمهوری نمی خواهند، اما نمی دانند چگونه این را بگویند.

کوتا گفت که با توجه به ریاضیات، شانس برلوسکونی برای برنده شدن در ریاست جمهوری اندک به نظر می رسد، اما افزود: "یک تصادف همیشه ممکن است - و این سیگنال بسیار بدی را ارسال می کند."

ماه گذشته خبرنگاران وارد یک پدیده روزمره این روزنامه طوماری منتشر کرد که در آن از قانونگذاران ایتالیایی خواسته بود از نخست وزیر سابق چهار بار حمایت نکنند. رئیس جمهور باید ضامن قانون اساسی باشد. [whereas] آنها در طوماری که توسط بیش از 200 هزار نفر امضا شده است، نوشته اند: «سیلویو برلوسکونی ضامن فساد و فحشا است».

کوتا موافقت کرد، علاوه بر محکومیت او به دلیل تقلب مالیاتی، مشکلات حقوقی فراوان این میلیاردر "مشکل کوچکی نیست". برلوسکونی نه بالاتر از نبرد است و نه از نظر قانونی "خالص". برخی از پرونده ها با تبرئه وی به پایان رسیده است و برخی دیگر به دلیل انقضای مدت زمان. در هر صورت، آنها برای پست ریاست جمهوری، مشخصاتی می کشند.»


[ad_2]
https://20khababr.ir https://afkharebartar.ir https://akhabarebartar.ir https://andnews.ir https://avatefepak.ir https://baranmajale.ir https://behtaringam.ir https://daltek.ir https://elmitarin.ir https://fardayeashena.ir https://forbos.ir https://foxirani.ir https://gisoon.ir https://hodhodirani.ir https://iranisard.ir https://kahkashani.ir https://lasttimes.ir https://lilaki.ir https://livejame.ir https://magirani.ir https://majaleiranian.ir https://mervina.ir https://mineralnews.ir https://modirezard.ir https://momon.ir https://moniseh.ir https://nationaliran.ir https://netcrafti.ir https://news-single.ir https://newsexpress.ir https://newslife.ir https://newsspot.ir https://newsteen.ir https://nikmag.ir https://officemag.ir https://okaziyon.ir https://one-news.ir https://pandamag.ir https://parsroids.ir https://patris-fun.ir https://senatornews.ir https://seratmag.ir https://sibala.ir https://sohanian.ir https://sosokan.ir https://tazekhabari.ir https://technoirani.ir https://timesirani.ir https://yamorani.ir https://yandexkhabari.ir https://abdoosnews.ir https://zehnenoandinsh.ir https://abestanews.ir https://abtinnews.ir https://akhbarebartaaar.ir https://akhbaremaaaa.ir https://akhbareshomaaa.ir https://akhshijnews.ir https://atrinnews.ir https://atroticnews.ir https://atshnews.ir https://bashariatemrooz.ir https://dastesalamatt.ir https://dostemansalam.ir https://elementorsite.ir https://emrooztafahom.ir https://ensanedirooooooz.ir https://etelaresankhabar.ir https://examplenews.ir https://fardaalefba.ir https://gisooyekhabar.ir https://halohekayatha.ir https://hashtadonoh.ir https://hekayatfardayeemaaa.ir https://honarmandkhabar.ir https://istgaheshomareyek.ir https://ketabkhoooon.ir https://kimyagaaaar.ir https://markazeakhbar.ir https://masternewss.ir https://mohamadrezasite.ir https://morvarideasia.ir https://mramins.ir https://naserinews.ir https://nasermr.ir https://newsamins.ir https://newsatropat.ir https://newscenterals.ir https://newsmineral.ir https://newsouls.ir https://newspishgamannn.ir https://newssalam.ir https://newsshans.ir https://newsworlds.ir https://parinews.ir https://patris-music.ir https://poshtibannews.ir https://powernewss.ir https://recordejadid.ir https://salamnewws.ir https://23ncfst.ir/ https://amiran-carpet.ir/ https://armanenergytec.ir/ https://blogenews.ir/ https://blogkhoon.ir/ https://bvfars.ir/ https://charsounews.ir/ https://chsnews.ir/ https://dezfil.ir/ https://dmwebmaster.ir/ https://dota2news.ir/ https://erfanhd.ir/ https://etminan110.ir/ https://faratarazkhabar.ir/ https://farsgardi20.ir/ https://footynews.ir/ https://goto98.ir/ https://ilyarkhabar.ir/ https://ir2khabar.ir/ https://iranalmanac.ir/ https://irandaryafest.ir/ https://khabarehaft.ir/ https://khabarontime.ir/ https://lolsms.ir/ https://maadgig.ir/ https://masoudtb.ir/ https://mp3news.ir/ https://music-ha.ir/ https://nakhlestankhabar.ir/ https://newcharge.ir/ https://news-links.ir/ https://news180.ir/ https://pimn.ir/ https://prmf.ir/ https://pvnews.ir/ https://rejawnews.ir/ https://sahab-co.ir/ https://samanbarg.ir/ https://semanews.ir/ https://shirinonews.ir/ https://soheilesonghor.ir/ https://tacity.ir/ https://taktanews.ir/ https://tarabaranmag.ir/ https://telegram-persian.ir/ https://tfcenter.ir/ https://trika.ir/ https://velninews.ir/ https://vidnaz.ir/ https://wajnews.ir/ https://your-news.ir/ https://zangannews.ir/ https://2016downloadnew.ir/ https://paxsolomusic.ir/ https://daryamedia.ir/ https://andikakhabar.ir/ https://seo-pbn.ir/ https://ghezelwich.ir https://panaztebtabriz.ir https://shayna-net.ir https://kanooneslamshahr.ir https://raynuts.ir https://honare2.ir https://itsama.ir https://flingpet.ir https://foreverpro.ir https://fraeesi.ir https://gkhabar.ir https://18amlak.ir https://pooyesh-khabar.ir https://matsef.ir https://photo-land.ir https://tabarestan118.ir https://disachain.ir https://chikaapp.ir https://mahestan18.ir https://radyaabkala.ir https://c-civil.ir https://saeeed.ir https://copytops.ir https://modirsearch.ir https://shz1music.ir https://m-khosravi.ir https://iranhayashi.ir https://iranian-dress.ir https://gigblog.ir https://basitcg.ir https://mashhadhekmat.ir https://rahetamin.ir https://radolyamani.ir https://bnemati.ir https://face-wood.ir https://tourvare.ir https://centertasisat.ir https://bidarirafsanjan.ir https://namahaa.ir https://30pp.ir https://script-tabadol-link.ir https://simayesarbedar.ir https://pakdashtiha.ir https://rentacars.ir https://2019movies.ir https://ekar24.ir https://saber-ramezani.ir https://teb-saharsina.ir
آخرین مطالب