میل سوپاپ برای مبتدی‌ها و همه دیگران

میل سوپاپ یا این که میل بادامک شفتی می باشد که بر روی آن برای هر سیلندر بادامک هایی قرار داراست که کار باز و ب

توسط AKHSHIJNEWS در 27 آبان 1401
میل سوپاپ یا این که میل بادامک شفتی می باشد که بر روی آن برای هر سیلندر بادامک هایی قرار داراست که کار باز و بسته نمودن سوپاپها در زمانبندی معلوم شده را انجام می دهد. پمپ روغن موتور نمیتواند فشار به اندازه برای «افزایش طول» را مهیا کند. در موتور احتراق داخلی، تسمه تایم میل لنگ را به میل بادامک(ها) متصل میکند، تا به نوبت بسته شدن و بازشدن روزنه سوپاپها را کنترل کند. میل لنگ کلیدی لنگها یا این که نقاط اتصال ثابت و متحرک میباشد، لنگهای اثبات به وسیله یاتاقانهای اثبات بر روی بلوک سیلندر بسته می گردند و تنها حرکت چرخشی دارا هستند و به این جهت به این اسم خوانده میشوند. همچنین میلسوپاپ دود یا exhaust حساس کد 704 هوتن هومن با لیفت 8.7 میلیمتر و دیوریشن 252 جايگاه میباشد. میلسوپاپ هوا یا intake اهمیت کد 704 هوتن هومن اهمیت لیفت 8.7 میلیمتر و دیوریشن 259 رتبه است. همچنین در همین پیشرانهها نمیتوان در هر سیلندر بیش از دو سوپاپ کارگزاری کرد و با یک میل سوپاپ هستند. پیشرانهها از نظر طراحی و پیرایش به چهار دسته تقسیم میشوند: OHV، OHC، SOHC و DOHC. از مزایای آن میتوان به هزینه ناچیز ساخت، عمر فراوان و همینطور ابعاد کوچکتر همین پیشرانهها اشاره کرد. و ارتقا قدمت موءثر موتور می شود. موتورهای خطی دو میل سوپاپ DOHC دارند که در انواع V شکل آن ها این تعداد به 4 میل سوپاپ ارتقا می یابد. راندمان مضاعف ذیل تر، نسبت به DOHC. در این سیستم میل بادامک در تحت سیلندر قرار داراست و نیرو از نحوه میله های بلندی به سوپاپ ها منتقل می شود. سیستم DOHC نسبت به سایر سیستم ها؛ اصلی حجم یکسان توان بیشتری تولید می نماید از همین رو در ماشین های مدرن از این سیستم به کار گیری می کنند. فساد این قطعه و عدم رسیدگی به موقع به آن، موجب زخم به سایر قطعات موتوری می شود که ضرر و هزینه های گزافی را به ملازم خواهد داشت. یکی از مهمترین علتهای فساد همین قطعه در خودروی جک J3 به کارگیری از میل سوپاپهای بی کیفت میباشد که از آلیاژهای بی کیفیتی ایجاد میشوند. باز و بستهشدن سوپاپها در زمانه مشخص و معلوم زیاد حائز اهمیت است. میل بادامک، سوپاپها را برای زمانه کوتاه و مشخص و معلوم در چرخهٔ مکش سوخت و بیرون دهی دود باز میکند. در موتورهای مجهز به میل بادامک های DOHC، به جهت هر سیلندر چهار سوپاپ در حیث گرفته شده است؛ دو سوپاپ برای ورود هوا و سوخت و دو سوپاپ به جهت خروج گازهای حاصل از احتراق. سوپاپ های ورودی همان سوپاپ های ورود سوخت و هوا به باطن سیلندر است. اسم میل بادامک به وجود بادامک های موجود بر روی این قطعه بر بر روی این قطعه گذاشته شده است. برای عیب یابی این قطعه به وسیله دستگاه دیاگ،ابتدا دستگاه را به اتومبیل وصل می کنیم و بعد اتومبیل را پر‌نور می کنیم.وارد قسمت پارامترها شده و مقدار آوانس جرقه را طبق استاندارد ماشین مقایسه می کنیم.اگر آوانس جرقه از مقدار استاندارد کمتر باشد یعنی ریتارد باشد ممکن هست علت این عیب خرابی سنسور حالت میل سوپاپ باشد. در ویدئوی جیسون فنسکه از وب سایت "مهندسی به لهجه ساده" تفسیر مختصری در همین آیتم میدهد و پنج برهان را برای استقبال از تولید پیشرانههای میلسوپاپ بالاسری برمیشمارد.فنسکه از گشتاور پیشرانه در دورهای زیر آغاز میکند؛ هرچند پیشرانههای میلسوپاپ بالاسری معمولا بی آلایش به نظر میرسند، ولی آنان در دورهای پایین، گشتاور بالایی ساخت میکنند. ویدئوی کوتاه و اندک تراکم جهت تعریف کارایی انواع میل سوپاپ یا میل بادامک در این نوشته و در هر بخش گنجانده شده میباشد تا وصف و تجسم قابل قبولی از مسئله گزینه مشاجره حادث گردد. برای مهیا آوردن همین شرایط صفحه کلاچ بایستی از لنتهای مناسبی برخوردار بوده و فنرهای آن کار کشته به جذب شوک ناشی از درگیری باشند و رگلاژ تیم هم به رخ درست صورت گرفته باشد. برای مثال خودروی پژو 405 کلیدی انجین XU7 8V از همین نوع سیستم استفاده می کند. پژو پارس در دو مدل پارس سال و پارس LX و پژو ۴۰۵ در دو جور GLX و SLX ساخت می شوند. شتاب چرخش میل بادامک در موتور چهار زمانه نصف شتاب موتور ، و در موتور دو زمان برابر مهم سرعت موتور است. دنده میل سوپاپ روبین یک قطعه فلزی هست که یک طرف آن یک چرخ دنده قرار گرفته و وسط آن یک اهرم قرار دارد، روی اهرمها دو عدد بادامک وجود دارااست که اصلی به حرکت در داخل شدن میل سوپاپ، سوپاپها به وسیله همین دو بادامک باز و بسته میشود. میل بادامک یا میل سوپاپ (Camshaft)؛ قطعه ای هست که وظیفه گشوده و بسته کردن سوپاپ ها را به عهده دارد. گشوده هم دسته ایجاد شده بوسیله چاپ سهبعدی نشان میدهد که چگونه پیشرانه میلسوپاپ بالاسری بسیار جمعوجورتر از گونه DOHC است. این میلسوپاپ به دور آهسته مهربانی را به جهت موتور tu5 به ارمغان می آورد و بعد از آن از کارگزاشتن میلسوپاپ 704 H&H نیازی به تغییر بدور آیدل نخواهید داشت. درصورتیکه از تایپ کردن همین مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد لینک لطفا از برگه ما بخواهید.
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن