نحوه نصب php به همراه MYSQL

نحوه نصب php به همراه MYSQL همانطور که اطلاع دارید،PHP  یک زبان اسکریپ نویسی است که در این زبان برای این

توسط AKHSHIJNEWS در 11 دی 1400

نحوه نصب php به همراه MYSQL

همانطور که اطلاع دارید،PHP  یک زبان اسکریپ نویسی است که در این زبان برای این که بتوانید کدهای خود را اجرا نمایید به یک مفسر احتیاج خواهید داشت. علاوه بر داشتن یک مفسر، وجود یک وب سرور نیز برای شما ضروری خواهد بود تا بتوانید بر روی سیستم خود یک وب سرور داخلی ایجاد کرده و نتایج حاصل از اجرای کد های خود را در مرورگر مشاهده نمایید. یکی از این وب سرورها به نام آپاچی (Apache) شناخته می شود. علاوه بر وجود یک مفسر و وب سرور، شما به یک پایگاه داده ای مانند MYSQL  نیز نیاز خواهید داشت تا بتوانید داده های برنامه خود را در این پایگاه ذخیره کرده و در صورت نیاز بتوانید آن ها را ویرایش کنید. برای این که شما بتوانید کدهای خود را به راحتی اجرا نمایید، یک پکیج کارآمد توسط شرکت Xampp در دسترس قرار گرفته است که تمام مواردِ مورد نیاز ذکر شده در بالا اعم از مفسر، وب سرور و پایگاه داده را به همراه PHPMyAdmin در اختیار شما قرار می دهد.

شما علاوه بر آشنایی با ورژن ها و نحوه نصب php برای افزایش امنیت سایت خود، می توانید با خرید ssl آدرس دامنه خود را نیز ایمن کنید.

Xampp

واژه Xampp در واقع حروف ابتدایی موارد گرد آوری شده در این پکیج را نشان می دهد که شامل X به معنی هر کدام از چهار سیستم عامل ویندوز و لینوکس و MacOS، A بیانگر آپاچی یا Apache، M بیانگر MYSQL، P نشانگر PHP و P نهایی به معنای Perl می باشد. برای نصب php در ویندوز، کاربران می بایست از یکی از ویندوز های windows 2008/Vista یا 10, 8.1, 8, 7, 2016, 2012r2, 2012, 2008r2 استفاده نمایند چون که تنها برا روی این نسخه های ویندوز قابل پشتیبانی می باشد. همچنین لپ تاپ یا رایانه شخصی شما می بایست قابلیت ساپورت کردن php و MYSQL را داشته باشد. در ردیت و تامبلر می توانید اخبار ما را پیگیری کنید.

علاوه بر Xampp پکیج دیگری به نام Wamp که حروف آن بیانگر کلمات Windows Apache MySQL PHP  می باشد نیز به طور اختصاصی برای سیستم عامل ویندوز ساخته شده است و کاربران ویندوز می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند. علاوه بر Wamp نسخه مشابه آن به نام Mamp نیز برای کاربران سیستم عامل Mac تهیه شده است که هر کدام از حروف آن بیانگر کلمات Mac Apache MySQL PHP  می باشد و برای کاربران سیستم عامل Mac طراحی شده است.

آشنایی با نصب و راه اندازی PHP و MYSQL به کمک سرور Xampp

نصب این برنامه بسیار اسان بوده و با چند مرحله ساده قابل انجام است. بعد از اتمام نصب، برنامه را اجرا کرده و ابتدا بر روی تیک ضربدر قرمز کنار Apache کلیک کرده و در پاسخ به سوال "آیا می خواهید سرویس وب سرور آپاچی Apache فعال کنید؟" بر روی Yes کلیک کنید تا این گزینه به تیک سبز رنگ تبدیل شود ، سپس بر روی گزینه Start مقابل وب سرور Apache کلیک کرده تا این سرویس با موفقیت فعال شود و این گزینه به Stop  تبدیل شود. تنها با فعال شدن این گزینه می توان اطمینان حاصل کرد که سرویس به درستی فعال شده است.

برای فعال سازی بانک اطلاعاتی لینوکسی MySQL نیز همین مراحل را تکرار می کنیم تا فعال شود. برای این که بتوانید یک اسکریپت و یک سایت آزمایشی تحت ویندوز را راه اندازی نمایید، فعال کردن این دو مورد کافی می باشد.

وقتی برنامه Xampp را نصب می کنید، یک سری پوشه ها و تنظیمات همراه آن نصب خواهد شد که یکی از آنها محل حفظ اطلاعات اسکریپت یا برنامه تحت PHP شما خواهد بود. این پوشه در نرم افزار Xampp به نام htdocs قرار دارد و در نرم افزار Wamp نیز به نام www می باشد. پس از این که برنامه نصب شد، این پوشه به شکل پیش فرض در درایو C و مسیر C:\xampp\htdocs قرار خواهد گرفت. بهتر است سعی کنید که به صورت پیش فرض هم این نرم افزار را در همین درایو نصب کنید.

 

آخرین مطالب