کمین کلاهبرداران خرید خودرو

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ بازار امروز خودرو یکی از بازارهایی است که قیمت‌های آن نه به صورت روزانه

توسط AKHSHIJNEWS در 20 مهر 1399

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ بازار امروز خودرو یکی از بازارهایی است که قیمت‌های آن نه به صورت روزانه که به صورت ساعتی تغییر می‌کنند. این تغییرات بیشتر روند صعودی دارند. از این رو حتی یک ساعت تعلل در خرید خودرو می‌تواند منجر به پرداخت خسارت‌های چند ده میلیونی شود. از این رو دیگر شیوه‌های سنتی خرید خودرو که بسیار زمان‌بر هستند، کارایی نخواهند داشت.

افزایش قیمت خودرو و نبود نظارت بر بازار آن باعث شده است که قدرت خرید بسیاری از خریداران خودرو کاهش پیدا کرده و بازار خرید و فروش خودرو به بازاری مناسب برای دلالان و کلاه‌برداران تبدیل شود. کلاه‌برداران این بازار دام‌های خود را برای کسانی پهن کرده‌اند که قدرت خرید خودروی صفر را نداشته و به دنبال خودروی دست‌دوم با مناسب‌ترین قیمت می‌گردند. هرچند که شیوه‌های کلاه‌برداری هرروز در حال پیشرفت بوده و دزدان همواره یک قم از پلیس‌ها جلوتر هستند، اما برای آشنایی با رایج‌ترین شیوه‌های کلاه‌برداری با ما همراه باشید.


روش اول: خرید خودروی کارشناسی نشده و دریافت خسارت


معروف‌ترین روش کلاه‌برداران در بازار خرید و فروش خودرو خرید خودروی کارشناسی نشده است. در چنین مواقعی کلاه‌بردار در لباس خریداری مهربان ظاهرشده و اعلام می‌کند که نیازی به کارشناسی خودرو در هنگام خرید وجود ندارد. یا ضمن اطلاع از وضعیت رنگ بدنه و دیگر مشکلات خودرو بدون ذکر مشکلات در قرارداد، قولنامه را می‌نویسد.
پس‌ازآن هنگام تعویض پلاک خریدار کلاه‌بردار با کارشناس متخصص از راه می‌رسد و با سند و مدرک در حضور ماموران پلیس ایرادهای خودروی شما را بیان کرده و با استناد به عدم ذکر ایرادات در قولنامه ادعای خسارت می‌کند. بهترین برخورد در چنین مواقعی پرداخت خسارت و سکوت است. توصیه می‌کنیم که به‌هیچ‌عنوان در مسیر شکایت قرار نگیرید. چراکه همه مدارک و شواهد علیه شما بوده و بدون دریافت هیچ نتیجه‌ای تنها مجبور به پرداخت هزینه‌های شکایت و دادگاه می‌شوید.


روش دوم: تحویل خودرویی دیگر به‌جای خودروی اصلی

این بار کلاه‌بردار در نقش یک فروشنده مهربان ظاهر می‌شود. در این شگرد کلاه‌برداری در بازار خرید و فروش خودرو، فروشنده از شما می‌خواهد که یک کارشناس معتمد با خود بیاورید و همه زوایای پنهان خودرو را بررسی کنید. پس از تایید و قیمت‌گذاری خودرو توسط کارشناس، قولنامه نوشته می‌شود اما فروشنده کلاه‌بردار با ترفندهایی شماره شاسی خودرو را در قولنامه ذکر نمی‌کند. به‌این‌ترتیب در روز تعویض پلاک خودروی دیگری با همان مشخصات ظاهری اما با بدنه تعویضی به شما تحویل داده می‌شود.
در چنین موردی نیز همه‌چیز کاملا قانونی پیش رفته و کارشناس هم از سوی خودتان معرفی شده است. با توجه به نبود شماره شاسی در قولنامه مدرک قابل استنادی برای اثبات ادعای شما وجود ندارد. بنابراین شما یک خودروی چپ شده با اتاق تعویضی را به‌جای یک خودرو با اتاق اصل تحویل گرفته‌اید و دستتان هم به‌جایی بند نیست.

آپلود عکس و فایل رایگان و دائمی

برای فرار از دام کلاه‌برداران چه باید کرد؟

مراجعه به یک مرکز معتبر خرید خودرو کارشناسی شده کلید حل مشکل است. همراه مکانیک بزرگ‌ترین نمایشگاه آنلاین معامله خودرو است که با پشتوانه تجربه کارشناسی بیش از 100 هزار خودرو و استفاده از کارشناسان خبره می‌تواند بخش عمده‌ای از کلاه‌برداری‌ها را تشخیص داده و جلوی ضرر شما را قبل از خرید بگیرد. با استفاده از این شیوه خریداران و فروشندگان در کمال آرامش اقدام به معامله خودروی خود کرده و خودرویی کارشناسی شده و مطمئن خریداری می‌کنند. حضور کارشناس حقوقی در زمان عقد قرارداد نیز باعث رفع همه ابهامات حقوقی شده و مشکل قانونی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن