آشنایی با وظایف وکیل ملکی

وکیل ملکی به وکیلی گفته می شود که برای رسیدگی به دعاوی ملکی به کمک شما آمده و مسائل و موضوعات مربوط به ملک و ا

توسط AKHSHIJNEWS در 20 دی 1400

وکیل ملکی به وکیلی گفته می شود که برای رسیدگی به دعاوی ملکی به کمک شما آمده و مسائل و موضوعات مربوط به ملک و املاک را حل و فصل می کند. بنابراین اگر می خواهید یک سرمایه گذاری ملکی انجام دهید و یا بر سر یکی از اموال غیرمنقول خود به مشکل برخورده اید، بهتر است حتما به یک وکیل ملکی خبره مراجعه کرده و از او مشورت بخواهید. در ادامه تمام وظایف وکیل ملکی و ویژگی های آن را با هم بررسی خواهیم کرد.

وکیل ملکی چه ویژگی هایی دارد؟

موضوعات و پرونده های مربوط به ملک و املاک با پیچیدگی ها و حساسیت های زیادی همراه بوده و تنوع آن ها هم بسیار زیاد است. بنابراین یک وکیل ملکی متخصص باید بتواند با وجود تمام حساسیت ها و پیچیدگی های یک پرونده، موکل خود را به اهدافی که می خواهد برساند و از حق و حقوق او دفاع کند.

یک وکیل املاک خبره و حرفه ای باید از قدرت تحلیل بسیار بالایی برخوردار باشد تا بتواند پرونده های ملکی را به طور کامل بررسی کرده، و تمام جزییات مربوطه را شناسایی کند.

وکیل ملکی چه وظایفی به عهده دارد؟

وکیل ملکی به صورت تخصصی روی قوانین و مقررات مربوط به ملک و املاک تسلط داشته و فقط در زمینه ها و پرونده های اموال غیر منقول فعالیت دارد. به همین دلیل به ندرت پیش می آید که سایر وکلا در این زمینه ها فعالیت داشته باشند و حتی در زمان مشاوره هم به شما توصیه می کنند به یک وکیل ملکی مراجعه نمایید. چرا که ممکن است سایر وکلا در خصوص تمام قوانین و ایین نامه های ملکی اطلاع نداشته باشند.

از جمله وظایف مهم وکیل متخصص ملکی ، می توان به مواردی مانند تقسیم اموال، تفکیک ملک، دستور فروش، حق مالکیت، دستور تخلیه، تصرف عدوانی، خلع ید، تنظیم سند، و... اشاره کرد.

اگر به تازگی قصد دارید یک معامله ملکی مثل خرید ملک خاصی را انجام دهید، حتما با یک وکیل خوب مشورت نمایید. چرا که با این کار از بسیاری مشکلات احتمالی که ممکن است در اینده با آن ها مواجه شوید جلوگیری خواهید کرد. در موارد زیادی مشاهده شده که در یک معامله ملکی، فروشنده از تنظیم سند در زمان مقرر شانه خالی کرده است. در چنین شرایطی اگر شما از یک وکیل امور ملکی کمک نگرفته باشید، نمی توانید به راحتی از حق و حقوق خود دفاع کنید.

معیار های مهم برای انتخاب وکیل ملکی

اکنون که با وظایف یک وکیل ملکی و اهمیت حضور یک وکیل خوب برای رسیدگی به پرونده های حقوقی آشنا شدید، وقت آن رسیده یک وکیل خوب برای خود انتخاب کنید.

یکی از مهم ترین معیارهایی که برای تشخیص خوب بودن وکیل در نظر گرفته می شود، میزان تجربه و موفقیت های کاری او در پرونده های پیشین می باشد. در واقع تمام وکلای دادگستری می توانند در زمینه های مختلف ملکی، کیفری، حقوقی، خانواده و... فعالیت داشته باشند و پرونده های مربوطه را به دست بگیرند. اما اینکه یک وکیل به اندازه کافی در خصوص مسائل مربوط به ملک و املاک تجربه داشته باشد، احتمال موفقیت در پرونده را به میزان قابل توجهی بیشتر خواهد کرد. همانطور که در قسمت های قبلی هم اشاره کردیم، بهترین وکیل املاک کسی است که از پذیرش پرونده هایی به غیر از موارد ملکی جلوگیری کند.

معیار مهم دیگری که برای انتخاب وکیل ملکی باید در نظر بگیرید، توجه به میزان تخصص و دانش او در زمینه های مربوطه می باشد. یکی از مشخصات اصلی وکیل ملک این است که او باید با تمام قوانین و مقررات مربوط به ملک و اراضی آشنا بوده و به خوبی از نظرات و تجربیات اساتید بزرگ حقوق استفاده کند.

برای انتخاب یک وکیل خوب، شما می توانید چند وکیل را تحت نظر گرفته و با تحقیق و پرس و جو در خصوص عملکرد ها و میزان توانایی آن ها، بهترین وکیل ملکی را برای خود انتخاب کنید.

انتخاب وکیل ملکی در تهران

برای انتخاب بهترین وکیل ملکی تهران باید توجه داشته باشید که وکیل مورد نظر شما تا چه میزان از دانش و تجربه کافی برخوردار است. در واقع انتخاب یک وکیل غیر حرفه ای نه تنها کمکی به شما نخواهد کرد، بلکه باعث می شود زمان زیادی را هدر داده و حتی میزان ضررهای بیشتری را متحمل شوید.

بنابراین ما به شما توصیه می کنیم قبل از انتخاب وکیل ملکی در تهران، ابتدا با چندین نفر که مشکلاتی مشابه شما داشته اند مشورت کرده و از تجربیات آن ها در زمینه انتخاب وکلای خود کمک بگیرید.

تعرفه و میزان حق الوکاله وکیل ملکی تهران

هزینه وکیل ملکی به موارد زیادی بستگی دارد و اینطور نیست که یک حق الوکاله ثابت و مشخص وجود داشته باشد. برای مثال مواردی مانند نوع مشکل حقوقی شما و میزان پیچیدگی پرونده از موارد تاثیر گذار روی هزینه های وکیل ملکی خواهند بود.

بنابراین برای اینکه بفهمید هزینه وکیل ملکی تهران دقیقا چقدر است، باید با یک وکیل خوب مشورت کنید.

جمع بندی

همانطور که از این مطالب متوجه شدید، وکیل ملکی به وکیلی گفته می شود که در زمینه اموال غیرمنقول تخصص و دانش داشته و به دعوای حقوقی در این خصوص رسیدگی می کند. شما با انتخاب یک وکیل خوب می توانید به راحتی حق و حقوقتان را به دست بیاورید و از وارد شدن ضرر و زیان به خود جلوگیری کنید. بنابراین اگر با یک مشکل ملکی روبرو هستید، بهتر است در سریع ترین زمان ممکن رسیدگی به پرونده خود را به یک وکیل خبره بسپارید.

آخرین مطالب