Coronavirus نشده آهسته زیست محیطی زنان کشاورز در پرو ارتفاعات آند

شهروندان فعال جامعه مدنی و توسعه و کمک به اقتصاد و تجارت ویراستاران' انتخاب, ویژه, مواد غذایی و کشاورزی, جنسیت

توسط AKHSHIJNEWS در 17 اردیبهشت 1399
شهروندان فعال جامعه مدنی و توسعه و کمک به اقتصاد و تجارت ویراستاران' انتخاب, ویژه, مواد غذایی و کشاورزی, جنسیتی, سبز, اقتصاد, عناوین, امریکا لاتین و کارائیب منطقه ای, دسته, گزارش ویژه زنان و اقتصاد

زنان و اقتصاد

Quechua indigenous farmers from the town of Huasao, in the Andes highlands of Peru, cut insect repellent plants in front of Juana Gallegos' house, while others prepare the biol mixture, a liquid organic fertiliser that they use on their vegetable crops. CREDIT: Mariela Jara/IPS

Quechua بومی کشاورزان از شهر Huasao در ارتفاعات آند پرو برش دافع حشرات گیاهان در مقابل جوانا گالگوس " خانه در حالی که دیگران آماده biol مخلوط مایع آلی کود است که استفاده از آنها در محصولات گیاهی. اعتبار: Mariela Jara/IPS

HUASAO, پرو, مه 6 2020 (IPS) - آن را به هشت ساعت در صبح و Pascuala Ninantay حمل دو ظروف بزرگ آب در چرخ دستی برای آماده سازی با همسایه زنان کشاورزان 200 لیتر از کود آلی است که خواهد شد و سپس توزیع به fertilise محصولات خود در این شهر در ارتفاعات آند در پرو.

"ما رشد سالم و مغذی مواد غذایی بدون مواد شیمیایی," او می گوید IPS, توصیف کشاورزی پایدار, او شیوه های Huasao یک شهر در حدود 1500 نفر در Quispicanchi استان از 3300 متر بالاتر از سطح دریا در گروه کوسکو در جنوب مرکزی پرو.

آن را به آنها را چهار ساعت به تهیه "biol" یک کود مایع تشکیل شده از ورودی می باشد که توسط کشاورزان محلی به عنوان بخشی از یک کار جمعی سنت Quechua مردم بومی که بسیاری از ساکنان Huasao و همسایه ارتفاعات روستا در این منطقه تعلق دارند.

"بین همه ما ما را مواد مختلف اما ما کوتاه در آب رفتم پیش بهار برای پر کردن من galoneras' (multi-ظروف گالن)" توضیح می دهد که Ninantay.

زنان با حضور در خانه جوانا Gallegos, کار در جامعه است. در حالی که برخی از جمع آوری دافع حشرات گیاهانی مانند گزنه و muña (Minthostachys مللیس یک آند ارتفاعات گیاه) دیگران آماده سازی بزرگ پلاستیکی درام که در آن آنها را مخلوط که شامل خاکستر و تازه گاو باشه.

آنها کار نگه دارید تا ظرف پر شده است با 200 لیتر از کود است که پس از دو ماه از تخمیر در مهر و موم شده, درام, توزیع خواهد شد در میان آنها به طور مساوی.

ساخت کود آلی است که یکی از کشت و شیوه های زیست محیطی که Ninantay و 15 از همسایگان خود اتخاذ کرده اند برای تولید مواد غذایی است که هر دو برای سلامتی مفید و متناسب با تغییر آب و هوا.

آنها فقط تعداد کمی از تقریبا 700,000 زنان که با توجه به آمار رسمی مشغول در فعالیت های کشاورزی در پرو و کسی که نقش کلیدی در امنیت غذایی و حاکمیت خود را از جوامع با وجود این واقعیت است که آنها انجام این کار تحت شرایط نابرابر زیرا آنها کمتر دسترسی به زمین و مدیریت آب و اعتباری بیش از مردان است.

این است که این دیدگاه از النا Villanueva, یک جامعه شناس با فلور Tristán مرکز پرو زنان, یک سازمان غیر دولتی است که برای دو سال گذشته بوده است ترویج حقوق زنان و آموزش های فنی میان مقیاس کوچک زنان کشاورز در Huasao و شش دیگر مناطق منطقه با پشتیبانی از دو نهاد در اسپانیا سرزمین باسک: باسک توسعه همکاری های آژانس و غیر دولتی Mugen Gainetik.

"در طول این زمان ما را دیده اند چقدر قدرت 80 زنان ما حمایت کرده اند به دست آورده اند به عنوان یک نتیجه از خود آگاهی از حقوق خود و استفاده از آنها را کشت-تکنیک های زیست محیطی. در یک چارچوب مشخص مردانگی (تبعیض جنسی), آنها در حال به دست آوردن شناخت برای کار خود را که قبلا نامرئی" او گفت: IPS.

A group of women farmers are ready to head out to the plots they farm on the community lands outside of Huasao, a rural town in Peru's Andes highlands department of Cuzco. They are wearing masks to prevent the spread of COVID-19, because they depend on their production for food and income from the sale of the surplus, to cover their household expenses. CREDIT: Nayda Quispe/IPS

یک گروه از زنان کشاورز در حال آماده به سر و توطئه های آنها مزرعه در جامعه اراضی خارج از Huasao یک شهر روستایی در پرو ارتفاعات آند گروه کوسکو. آنها با پوشیدن ماسک برای جلوگیری از گسترش COVID-19 زیرا آنها بستگی دارد تولید خود را برای مواد غذایی و درآمد حاصل از فروش مازاد خود را برای پوشش هزینه های خانگی. اعتبار: Nayda Quispe/IPS

این گروه از زنان کشاورز معتقد است از نیاز به مواد غذایی مغذی است که نه آسیب به سلامت مردم و یا طبیعت و آنها خوشحال به انجام آنها بخش کوچکی را که اتفاق می افتد.

"ما می خواهیم به انواع مختلفی از مواد غذایی به طور مداوم در دسترس, اما مراقبت از ما در خاک و آب و گیاهان و درختان و هوا می گوید:" Ninantay.

"ما دیگر با استفاده از مواد شیمیایی می گوید:" گالگوس. "با تشکر از آموزش های ما را دریافت کرده اند ما را درک چگونه خاک و محصولات ما تبدیل شده بود به طوری وابسته به آن مواد ما فکر می کردند که تنها با استفاده از آنها می ما یک عملکرد خوب است. اما هیچ با خود ما کود ما رشد کاهو, گوجه فرنگی, برگ چغندر, کنگر فرنگی, تربچه و همه ما بزرگ, زیبا, سبزیجات خوشمزه. همه چیز آلی است."

هنگامی که آنها تولید خود را تازه تولید با استفاده از agro-ecological تکنیک های زنان نیز تصمیم به شروع به رشد خود را جزء اصلی محصولات سیب زمینی و ذرت ارگانیک. "من می بینم که گیاهان شادتر و برگ سبزتر در حال حاضر که من fertilise آنها را به طور طبیعی می گوید:" Ninantay.

بیانوبا می گوید: این تصمیم گیری در آنچه به گیاه و چگونه به انجام آن کمک به اشکال جدید تولید محصولات کشاورزی که در دیدار با گروهی از زنان و خانواده خود را در حالی که همچنین کمک به توسعه پایدار جوامع خود.

"با کشت و محیط زیست آنها غنی سازی دانش خود را در مورد مقاومت گياهان به تغییر آب و هوا آنها انجام مدیریت یکپارچه آفات و بیماری ها, و آنها را به ابزار خود را برای بهبود برنامه ریزی تولید," او توضیح می دهد.

و حتی مهم تر است "این روند افزایش اعتماد به نفس و تقویت احساس خود را از مولد بودن شهروندان زیرا آنها آگاه هستند که آنها را در حال مراقبت از تنوع زیستی, تنوع محصولات خود و افزایش بازدهی آن را," او اضافه می کند.

با تشکر از این, این زن روستایی در حال به دست آوردن مازاد است که آنها در حال حاضر در بازار است.

سه بار در هفته Ninantay و دیگر زنان راه اندازی غرفه در Huasao اصلی میدان جایی که آنها به فروش محصولات خود را به مردم محلی و گردشگران که در جستجوی محلی, درمانگر معروف برای گفتن ثروت و درمان که رسم سنتی در آیین ها و مراسم.

The agro-ecological women farmers set up their stall three times a week in the main square of the rural municipality of Huasao to sell lettuce, tomatoes, Chinese onions, radish and other fresh produce. They are now marketing their wares in compliance with the health regulations put in place in response to the coronavirus pandemic, for which they have received training from the municipal authorities. CREDIT: Nayda Quispe/IPS

کشت و زیست محیطی زنان کشاورزان راه اندازی غرفه سه بار در هفته در میدان اصلی روستایی شهرداری Huasao به فروش کاهو, گوجه فرنگی, چینی, پیاز و تربچه و دیگر محصولات تازه. آنها در حال حاضر بازاریابی اجناس خود را در انطباق با مقررات بهداشت در جای خود قرار داده و در پاسخ به این بیماری همه گیر کوروناویروس که آنها با دریافت آموزش از مقامات شهرداری. اعتبار: Nayda Quispe/IPS

Coronavirus تغییر محلی دینامیک

اما اقدامات اجرا شده توسط دولت مرکزی در دریا. 15 برای جلوگیری از گسترش این COVID-19 همه گیر را کاهش تجارت با اجازه دادن به بیگانگان برای بازدید Huasao شناخته شده به صورت محلی به عنوان "روستا از witchdoctors" به دلیل درمانگران.

اما کار در این زمینه را متوقف کرده و در مقابل زنان در حال کار سخت تر از همیشه.

"ما استفاده می شود به درآمد شوهر من که مشغول به کار در این شهر اما به دلیل وضعیت اضطراری او دیگر نمی تواند ترک می گوید:" Ninantay. "همکار من زنان کشاورزان در همان قایق بنابراین ما همچنان به برداشت و فروش در میدان و آنچه که ما کسب می رود برای خرید دارو, ماسک سفید کننده و چیزهای دیگر برای خانه."

در ابتدا او می گوید: شوهران نمی خواهم همسران خود را برای شرکت در این پروژه و اقامت یک شبه به دور از خانه برای حضور در این کارگاه های آموزشی. اما پس از آنها دیدم پول به آنها صرفه جویی در مواد غذایی و درآمد زنان شد و درآمد "آنها در حال حاضر می دانیم که کار ما مهم است."

شوهران خود را مانند بسیاری از Huasao مردان کار نمی کنند در این زمینه است. آنها در کار ساخت و ساز و یا خدمات در شهر کوسکو حدود 20 متر دور یا مهاجرت فصلی برای استخراج از معادن مناطق در جستجوی بهتر درآمد.

بنابراین جامعه زمین که در آن هر خانواده حق عمری و رقبی حقوق در سه هکتاری قطعه سمت چپ بود در دست زنان حتی اگر به عنوان است که معمولا برگزار شده توسط مردان است. با فرصت های ارائه شده توسط فلور Tristán پروژه آنها افزایش یافته و خود را برداشت و دیگر صرفا امرار معاش کشاورزان اما کسب درآمد نیز هست.

با وجود این همه گیر زنان به دست آمده اجازه از مقامات و دریافت آموزش در مراقبت و پیشگیری از اقدامات به دنبال سفارش به بازار محصولات خود را تحت شرایط است که امن برای آنها و مشتریان خود را.

خود غرفه در فضای باز بازار در شهر اصلی مربع است در حال حاضر شناخته شده برای ارائه مواد غذایی سالم و در روزهای دوشنبه سه شنبه و پنج شنبه ها آنها اجرا از سبزیجات و دیگر محصولات را به آنها ارائه دهد. آنها همچنین در حال فروش اجناس خود در دیگر نمایشگاه ها و بازار.

خود غرفه در شهرداری ها در بازار نیز دیده می شود به عنوان یک جایگزین برای بازگشت به غذاهای طبیعی تر در صورت افزایش تغییر در الگوهای غذا خوردن در مناطق روستایی است.

"بسیاری از مردم نمی خواهید به غذا خوردن کوینولا و یا 'oca' (ترشک tuberosa یک آند،) آنها ترجیح می دهند نودل یا برنج می گوید:" Ninantay. "کودکان را پر کنید تا در شیرینی و تنقلات و آنها در حال گرفتن تغذیه خوب و درست نیست. ما باید برای آموزش مردم در مورد غذا خوردن سالم اگر ما می خواهیم قوی نسل جدید است."

او بر اهمیت مردم درک است که طبیعت "زمین مادر" باید محترم شمرده شود.

"ما برای بازیابی حکمت از اجداد ما از مادربزرگ های ما به مراقبت از همه چیز را که ما نیاز به زندگی می کنند" او هشدار می دهد. "اگر ما این کار را انجام نمی ما نوه ها و فرزندان خود را نمی خواهد که آب برای نوشیدن دانه به گیاه و یا غذایی برای خوردن."

فلور Tristán را بیانوبا اعلام کرد که 80 زنان کشاورز در این برنامه خواهد شرکت در طرح برای بهبود کشاورزی و برداشت آب از شیوه های مبتنی بر forestation و نفوذ خندق با استفاده از درختان بومی و شناخته شده به عنوان chachacomas (Escallonia resinosa) و queñuas (Polylepis).

زنان امید است که دانش و تجربه خود تمدید خواهد شد در مقیاس بزرگ است اگر چه آنها را به اشتراک با خانواده و همسایگان و بستگان آنچه آنها در حال یادگیری آنها بر این باورند که مقامات باید کمک به گسترش این شیوه.

"ما می خواهیم نه تنها Huasao اما همه کوسکو به کشت و زیست محیطی منطقه به طوری که ما می تواند کمک به طبیعت و تضمین غذای سالم برای خانواده ها از روستا و شهر می گوید:" گالگوس متقاعد شده است که اگر آنها می تواند آن را انجام دهد هر کس می تواند.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.net
آخرین مطالب