اقتصادی ارواح بلوک پست-مستند بازیابی

اقتصاد و تجارت, آموزش و پرورش, بحران مالی جهانی, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری TerraViva سازمان ملل متحد نظ

توسط AKHSHIJNEWS در 20 خرداد 1399
اقتصاد و تجارت, آموزش و پرورش, بحران مالی جهانی, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

کوالا لامپور, مالزی, Jun 9 2020 (IPS) - به عنوان دولت ها در سراسر جهان در تلاش برای احیای اقتصاد خود را پس از ناتوان کننده مستندات آنها تحمیل زیر شکست خود را به انجام مناسب پیشگیرانه مهار اقدامات برای جلوگیری Covid-19 سرایت نئولیبرالی naysayers در حال حاضر هشدار در برابر نیاز به تامین مالی کسری بودجه برای تسکین و بهبود.

گزینه های تامین مالی کسری بودجه
طیف وسیعی از گزینه های تامین مالی کسری کمی تغییر کرده است پس از اولین قانونی توسط روزولت و کینز در دهه 1930 و استفاده گسترده برای تامین مالی جنگ هزینه های دولت.

جومو Kwame Sundaram

اول بدهی تامین مالی شده است به طور معمول درگیر استقراض دولت. اخیر بیشتر درک از بدهی استرس پیامدهای منبع استقراض داخلی یا خارجی به عنوان مثال ژاپن در مجموع بدهی های دولت در حال حاضر تا حد زیادی بیش از دو سالانه ملی درآمد اما این در نظر گرفته نشده است و یا به بیشتر از آن است که در داخل کشور برگزار می شود ،

دوم کنترل قیمت کلی و یا انتخابی می توانید هر دو روش برش و ممکن است نیاز به یارانه. کنترل قیمت ها در استخراج منابع طبیعی همچنین می توانید فعال دولت برای جذب منابع رانت برای افزایش درآمد است.

سوم استفاده گسترده از غیر متعارف پولی اقدامات از سال 2008 بحران مالی جهانی را مجبور اقتصاددانان به تجدید زودتر monetarist مقالات ایمان در مورد تامین مالی کسری بودجه توسط 'مالیات' هر کس از طریق تورم نیز به طور غیر منتظره افزایش به مدرن پولی تئوری.

سیاست نرخ ارز
در نهایت بالاتر از حد ارزشگذاری نرخ ارز بوده است مورد علاقه نخبگان که در سفر و خرید در خارج از کشور که مایل ارزهای قوی است که آنها اغلب به تصویر بکشد به عنوان دلیلی برای غرور ملی. پس از همه دولت ها جمع آوری مالیات در ارز داخلی اما برای پرداخت بدهی های بین المللی و واردات با ارز خارجی است.

با این حال افزایش نرخ ارز تنها فراهم می کند یک راه حل موقت بدتر شدن تراز پرداخت ها' مشکلات در دراز مدت مطلوب مصرف کنندگان بیش از تولید کنندگان و واردکنندگان بیش از صادرکنندگان علاوه بر تشویق مصرف در هزینه صرفه جویی. افزایش واردات برای مصرف یا نایاب ذخایر ارز خارجی و یا نیاز به استقراض خارجی.

بالاتر از حد ارزشگذاری نرخ ارز' بالقوه برای مبارزه با تورم خطرناک است به عنوان تراز پرداخت کسری نمی تواند پایدار به طور نامحدود. نرخ ارز بر اساس ارز مدیره و ثبات ترتیبات در حال گذار و کشورهای در حال توسعه به طور مشابه مشکل ساز است. اقتصاد حفظ بالاتر از حد ارزشگذاری نرخ ارز اغلب بعد از تجربه شدید بحران ارز.

شبه ملی توسعه ایدئولوژی و ضعیف نخبگان اپوزیسیون فعال بسیاری از اقتصادهای شرق آسیا به کم ارزش استفاده از نرخ ارز برای تضعیف واردات و ترویج صادرات موثر برای حفاظت از صنایع جایگزین واردات مشروط بر موفقیت صادرات است.

اقتصاد کلان پوپولیسم?
کسری هزینه های ظاهرا در پاسخ به "پوپولیستی" مطالبات توسط 'توزیعی ائتلاف از گروه های ذینفع خواستار دستمزد بالاتر ارزان و مسکن و بهداشت و تحصیل رایگان. بدون شک آنها حمایت سیاسی بود که به دنبال رژیم های منتخب و یا در غیر این صورت که به طور معمول مایل و یا قادر به جمع آوری درآمد به اندازه کافی برای حفظ چنین هزینه ها.

در دهه های اخیر اقتصاد کلان پوپولیسم تبدیل شده است گرفتن همه توضیح برای تامین مالی کسری بودجه ظاهرا به امور مالی redistributive هزینه های دولت صرف نظر از واقعی هزینه الگوهای. اما به جای پوپولیستی توزیع مجدد کسری هزینه های اغلب برای 'امنیت' (یعنی ارتش و پلیس) و یا زیرساخت های فیزیکی به جای مخارج اجتماعی و یا فساد.

این روایت نشان میدهد که رژیم نمی تواند مقاومت در برابر خواسته برای توزیع مجدد احتمالا قیمت حفظ قدرت سیاسی و نفوذ است. بدون شک دولت ظرفیت به طور مستقیم مالیات بر درآمد و دارایی باید محدود شده و با نفوذ به طور کلی بهتر قادر به فرار از مالیات است.

بدهی و بحران مالی به دلیل استقراض به صرف فراتر از بودجه به معنی بودند و به ندرت به دلیل 'بیش از حد' پوپولیستی خواسته است. دلایل واقعی برای کسری بودجه بودند و اغلب متعدد و همچنین از لحاظ تاریخی و سیاسی خاص به جای به سادگی با توجه به رژیم تسلیم به redistributive ادعا می کند.

ما ریاست جمهوری حمایت از Arthur Laffer را عرضه' اقتصاد' ادعای بیشتر رشد با توجه به سرمایه گذاری بیشتر با کاهش مالیات بر ثروتمندان سوخت ضد انقلاب در برابر مالیات مترقی. با این وجود 'اقتصاد کلان پوپولیسم' شد به طور پیش فرض توضیح برای همه شیوه ای از تامین مالی کسری بودجه از جمله نرم محدودیت های بودجه' در 'کمونیست' 'فرماندهی اقتصاد'.

آمریکای لاتین پوپولیستی حکایات
اگر چه وجود داشته است چند واقعا "پوپولیستی" رژیم در آمریکای لاتین معروف ترین Peronist آرژانتین 'اقتصاد کلان پوپولیسم" تبدیل شده گرفتن تمام مدت به توضیح دهد که چرا دولت از افزایش هزینه های و اجرا, کسری بودجه.

بدون شک بسیاری از آمریکای لاتین رژیم دنبال جایگزین واردات صنعتی با استفاده از تعرفه بالا برای محافظت از 'نوزاد صنایع' از 1930s. اما بالا تعرفه واردات افزوده به جای کاهش درآمدهای دولت در مقایسه با معافیت های مالیاتی و یارانه برای رشد صادرات.

اگر چه رسوب سپس توسط فدرال رزرو آمریکا رئیس بانک پل ولکر بالا بردن نرخ بهره بانکی از سال 1980 به کشتن تورم آمریکای لاتین بحران بدهی از سال 1982 بودند دوباره گمراه کننده در درجه اول نسبت به قبل پوپولیستی سیاست های اقتصاد کلان.

به طور مشابه به پیشرفت های قابل توجهی در محبوب تندرستی در اوایل این قرن در برزیل تحت PT اروگوئه تحت Frente Amplio, اکوادور تحت کوریا و بولیوی تحت مورالس در درجه اول درگیر عظیم ایجاد اشتغال و در درجه دوم, 'تولیدی' حمایت اجتماعی به جای غیر قابل تحمل و انتقال تصویر کشیده شده توسط اقتصاد کلان پوپولیسم.

نئولیبرالی بازگشت ارواح
اقتصاد کلان پوپولیسم نتیجه شد به طور پیش فرض فرمولی واشنگتن اجماع 'توضیح' برای تامین مالی کسری بودجه از سال 1980 به توضیح همه شیوه ای از کسری مالی و برای توجیه سیاست های اعمال شده توسط برتون وودز موسسات تسریع منطقه را "دهه از دست رفته'.

صندوق بین المللی پول مورد نیاز در کوتاه مدت اقتصاد کلان (قیمت) تثبیت سیاست های ضد اغلب فراری تورم است. بانک جهانی به طور معمول در میان مدت 'نئولیبرالی' سیاست های تعدیل ساختاری به دنبال آزاد سازی نه تنها کالاها و خدمات در بازارهای اما همچنین کسانی که برای سرمایه گذاری, کار و خدمات اجتماعی ارائه شده توسط دولت و شرکت های دولتی.

احیای ایدئولوژیک ارواح از گذشته نئولیبرالی مفسران بار دیگر هشدار در برابر تامین مالی کسری بودجه. به جای به رسمیت شناختن نیاز به به طور مداوم ضد ادواری سیاست های مالی در طول مدت چرخه کسب و کار آنها dogmatically اصرار حداقل سالانه کمبود بودجه در کوتاه مدت و در موازنه بودجه سال آینده بدون در نظر گرفتن رکود اقتصادی طبیعت و مدت.

رکود دهه گذشته بود و با توجه به شکست به اصلاحات به اندازه کافی پس از بحران مالی جهانی. Covid-19 رکود بدون شک متفاوت از بحران مالی اخیر و نیاز جسورانه پولی عرضه و سیاست صنعتی اقدامات لازم برای تسریع و حفظ اقتصادی امداد بازیابی و بازسازی اقدامات به آدرس قبلی آفات و پست مستند بی قراری است.

بحران ما با ارائه یک فرصت برای انجام بهتر به جلو حرکت کند. بسیار وجود دارد برای یادگیری و انجام به پیشرفت از جمله رها کردن بسیار حالت از تفکر است که منجر به ظروف سرباز یا مسافر ما هستند. Exorcising ارواح از گذشته ضروری خواهد بود.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن