سابق کودک, عروس, دارای پاکستان به حساب به صورت غیر قانونی و حبس در تاریخی با چالش قانونی

آسیا و اقیانوسیه جرم و جنایت و عدالت ویراستاران' انتخاب, ویژه, جنس, عناوین, حقوق بشر, منطقه, دسته بندی TerraVi

توسط AKHSHIJNEWS در 19 اردیبهشت 1399
آسیا و اقیانوسیه جرم و جنایت و عدالت ویراستاران' انتخاب, ویژه, جنس, عناوین, حقوق بشر, منطقه, دسته بندی TerraViva سازمان ملل متحد

جرم و جنایت و عدالت

Rani Tanveer بود که به اشتباه متهم به قتل شوهرش و صرف 19 سال در زندان است و با در نظر گرفتن پاکستان به دادگاه به دنبال جبران. حسن نیت ارائه میدهد: BBC

کراچی پاکستان, مارس 8 سال 2020 (IPS) - سابق پاکستان عروس کودک بود که به اشتباه متهم به قتل شوهرش در 13 و پس از آن صرف تقریبا دو دهه در زندان است و تاریخ ساخت بودن قربانی از سقط جنین از عدالت به دنبال غرامت از دولت می گویند حقوقی کارشناسان حقوق بشر.

این راهپیمایی Rani تنویر که منتشر شد در سال 2017 پس از گذراندن 19 سال در زندان ثبت درخواست به دنبال جبران.

او را وکیل نامیده دادخواست چیزی کمتر از "یاد".

"این اولین باری خواهد بود که یک قربانی است که به درخواست دولت برای جبران کند او را برای سقط جنین از عدالت پرداخت به او" میشل شهید, Tanveer وکیل از حقوقی گروه حمایت بنیاد حقوق اساسی (FFR) گفت: IPS از طریق تلفن از اسلام آباد پاکستان. "من در سراسر آمده در موارد متعدد از قتل غیر عمدی محکومیت به عنوان یک وکیل اما به ندرت از این موارد منجر به پاسخگویی," او اضافه شده است.

"یکی امیدوار است او در مورد شروع یک سفر به سوی اصلاحات و بازگرداندن عمومی اعتماد به نفس در سیستم قضایی" لاهور مبتنی بر وکیل و نماینده کشور برای دیده بان حقوق بشر Saroop اعجاز گفت: IPS.

  • Tanveer او پدر و مادر و برادر بازداشت شدند و در سال 1998 پس از شوهرش بدن کشف شده بود به خاک سپرده شد در محل اقامت خود را. این خانواده تا به حال گزارش شده است در گذشته به دیدن او زنده است. تنویر مادر منتشر شد پس از 6 ماه اما پدر و برادر هر دو از بیماری سل درگذشت و پس از 11 و 15 سال در زندان بود.
  • Tanveer محکوم شد در سال 2001 و حتی اگر او اختصاص داده نشده و دولت مشورت او اقدام به فایل درخواستهای متعدد از طریق زندان سرپرست. این شد و نه واصل شده است.
  • اما در سال 2014 مورد او گرفته شد تا توسط شهيد و سه سال بعد او اعتقاد لغو شد.

در حال حاضر او است که به دنبال جبران خسارت.

"Rani را یک نمونه موردی مبنی بر گرفتاری کسانی که در سکوت رنج می برند پشت میله های زندان از طریق هیچ گسل از خود را تنها به تبرئه سال بعد اگر در همه" گفت: شهيد. او گفت که غفلت و بی حال نگرش می تواند در بر داشت در میان پلیس مقامات زندان و حتی قضات است.

یکی از دلایل این بود که پاکستان ندارد "حل و فصل تعریف" از آنچه به منزله یک "سقط جنین از عدالت".

"پاکستان ندارد سابقه برای پرداخت خسارت/خسارت," اعجاز گفت: IPS بیش از تلفن. "آن را به شروع در جایی من امیدوارم که آن است که این مورد," او گفت:. او افزود که پاکستان در سیستم عدالت کیفری بود "ناکارآمد" و مردم صرف چند دهه در زندان به تبرئه بعدها بسیار به عنوان عذرخواهی از دولت است. او همچنین با اشاره به "دلخراش نمونه" که در آن مردم اعدام شدند در حالی که قانونی خود تجدید نظر شد و هنوز در انتظار.

اگر چه پاکستان تصویب میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی در سال 2010 که در ماده 14(6) به وضوح بیان می کند که یک فرد به ناحق مجازات برای یک جرم جنایی باید جبران شود و وجود چنین مکانیزمی در محل در پاکستان نظام حقوقی برای چنین redressal.

در سال گذشته گفت: شهيد FFR در همکاری با شریک زندگی خود را در انگلستان تاخیر منتشر شده یک گزارشکه از تجزیه و تحلیل دیوان عالی پاکستان سرمایه (ع 2010-2018.

"این مطالعه نشان داد که در 310 پایتخت موارد شنیده های apex دادگاه بین کسانی که سال و 39 درصد منجر به تبرئه. این به این معنی نزدیک به دو در هر پنج زندانی محکوم به اعدام در مطالعه بودند و به ناحق به اعدام محکوم شده و ممکن است گناه از جرم و جنایت که آنها محکوم به مرگ" او گفت:.

این مطالعه نشان داد "سیستمیک نقص" در پاکستان در سیستم عدالت کیفری است که در نتیجه "غم انگیز و اغلب غیر قابل برگشت بی عدالتی" شهيد گفت.

یک سال 2020 گزارش منتشر شده توسط وزارت حقوق بشر یافت می شود وجود دارد 389 محکوم زنان در سراسر پاکستان زندانها در حالی که 755 زنان در حال حاضر تحت محاکمه است.

"پاکستان در سیستم عدالت کیفری است و نیاز فوری به اصلاحات و ما امیدواریم که دادگاه به رسمیت می شناسد که Rani است به تنهایی در مبارزه خود را; بی گناه بی شماری افراد همچنان به ناحق محکوم کرد. این دادخواست این است که یک فرصت برای دولت به جبران آن اشتباه و اطمینان حاصل شود که دستگاه دولتی در مجموع فلسطين تعهدات خود نسبت به شهروندان در دولت عدالت" گفت: شهيد.

اما تنویر نیست که یک رقم مشخص در ذهن از نظر جبران خسارت. "من هیچ نشانه چقدر من باید تقاضا," او گفت: IPS از طریق تلفن از Midranjha یک روستا در Sargodha منطقه در استان پنجاب.

اما او امید جبران خواهد بود به اندازه کافی برای خرید همه چیز برای او مانند "یک جفت charpais [طناب بافته شده تخت] - پتو و کتانی آهن یک فن ماشین لباسشویی و اجاق گاز" — همه چیز مادر و برادر را داده اند او را به عنوان "مهریه" هنگامی که او دوباره ازدواج در سال گذشته اما نمی تواند به دلیل شرایط مالی.

اما در حال حاضر در میان پاکستان کنونی coronavirus مستند تنویر فکر می کند او بهتر بود در زندان جایی که او موفق به دریافت سه وعده غذا مربع و نمی باید به نگرانی در مورد هر کسی.

"من یک بار در [دوم], شوهر," او گفت:. دو ماه پیش زمانی که این مستند آغاز شد, او و شوهرش مانند میلیون ها نفر از دیگران شغل خود را از دست به عنوان روز کارگران.

با هیچ کار و یا پول او گفت که آنها به حال کمی چاره ای جز حرکت به عقب به شوهرش کرد و با او زندگی می کنند در قوانین. "این coronay [COVID-19] ساخته شده است زندگی من بدبخت" را به عنوان او به خرس مستمر jibes و تمسخر برای او زندگی گذشته از او در قوانین.

"من هم شعله ور در کوچکترین تحریک آمیز" او اعتراف کرد و اضافه کرد: "هیچ کس من را درک کنند; گاهی اوقات من حتی نمی دانند خودم. هنگامی که این کلمات از دهان من همیشه احساس گناه می کنم اما آن را خیلی دیر شده" او اظهار تاسف کرد.

داشتن شده است مجبور به زندگی در میان غریبه ها در سن مناقصه ها و مزایده 16 ممکن است تحت تاثیر او تنویر اعتراف کرد.

اما او اصرار داشت او به عنوان بد نیست به عنوان او ساخته شده خود را به خارج بود.

"من حفظ گفتن او نیست به نگرانی در مورد جهان و یا آنچه در خانواده به او می گوید که من در کنار او; من او را دوست دارم لبخند و من فکر می کنم او زیبا, داخل," او گفت: IPS.

"گذشته او برای من مهم نیست; او ساخته شده من یک فرد بهتر خواهد شد و در حال حاضر جای من یک خانه است."



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن