همبستگی جهانی و موثر همکاری در COVID-19

کمک های جامعه مدنی, توسعه و, کمک, اقتصاد و تجارت, ویژه, جهانی, عناوین, حقوق بشر, فقر & SDGs, TerraViva ساز

توسط AKHSHIJNEWS در 20 خرداد 1399
کمک های جامعه مدنی, توسعه و, کمک, اقتصاد و تجارت, ویژه, جهانی, عناوین, حقوق بشر, فقر & SDGs, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

شارلوت پتری Gornitzka است معاون دبیر کل و یونیسف معاون مدیر اجرایی, مشارکت; رابرت پایپر است معاون دبیر کل و مدیر توسعه و هماهنگی دفتر; و Ulrika Modéer است دستیار مدیر UNDP & مدیر اداره روابط خارجی و حمایت است.

Coronavirus همه گیر را تهدید می کند بحران زده جوامع به عنوان درخواست برای پشتیبانی جهانی. اعتبار: سازمان ملل متحد

سازمان ملل متحد Jun 9 2020 (IPS) - این COVID-19 pandemic طرح میتوانست تقریبا در هر جنبه از زندگی به عنوان ما آن را می دانم. حتی آن دسته از کشورهایی که قرار است به وسیله ای برای مدیریت و کاهش اثرات در حال مبارزه.

علاوه بر $5 تریلیون بسته محرک اقتصادی که G20 اقتصاد موافقت کردند برای مقابله با این بیماری همه گیر فردی کشور نیز ابداع اقدامات مختلف به ساحل تا خود را در سیستم مراقبت های بهداشتی ایجاد ثبات در اقتصاد خود و کمک به کارگران آسیب دیده و کسب و کار.

حتی قبل از فشار پر از شیوع کروناویروس رسیده برخی از فقیرترین کشورهای اثرات اقتصادی آنها در حال حاضر احساس می شود. با کاهش تقاضای جهانی برای مواد خام و شکست زنجیره تامین جهانی و نصب بار بدهی های اقتصادی تاثیر COVID-19 همه گیر است که برآورد شده بیش از $220 میلیارد.

فوری نباید جمعیت از مهم

بیشتر با عدم اطمینان و ترس از رکود اقتصادی جهانی بلندی زیادی, دولت به دنبال منابع مورد نیاز برای کاهش اقتصادی-اجتماعی درد از بحران است. در این فرایند رسمی کمک های توسعه (ODA) نمی خواهد در امان خواهد بود و می تواند در زیر آمده است افزایش یافت.

تصمیمات اتخاذ شده در حال حاضر خواهد شد که به طور بالقوه مخرب – و یا تحول – تاثیر برای سال آمده است. با وجود رکود اقتصادی و فشار سیاسی ما باید محافظت ODA است که بیش از همیشه مورد نیاز.

گسترش COVID-19 به خصوص در مکان هایی با حکومت های ضعیف و سلامت زیرساخت است و انتظار می رود قریب به اتفاق اگر جامعه بین المللی عمل نمی کند در حال حاضر.

برای مثال در کشورهای جنوب صحرای آفریقا و بسیاری از کشورهای دارای کمترین تعداد از پزشکان سرانه در جهان در حالی که برخی از تجربه درگیری های جاری ساختن آن دشوار برای مبارزه با ویروس.

اعتبار: سازمان صندوق جمعیت ملل متحد

وثیقه تاثیر COVID-19 بهداشت و آموزش و تغذیه سیستم خواهد شد بسیار مضر و در بسیاری از موارد غیر قابل برگشت برای کودکان و جامعه. و زمانی که جهان دوباره باز می شود تا انعطاف پذیری ضعیف ترین سیستم های سلامت را دیکته کند که چگونه به خوبی ما را در برابر تهدیدات آینده.

دبیر کل سازمان ملل متحد معتقد است که "این بحران انسان خواسته های هماهنگ و قاطع و فراگیر و نوآورانه سیاست اقدام و حداکثر مالی و پشتیبانی فنی برای فقیرترین و آسیب پذیرترین مردم و کشور است."

این مهم است برای جامعه بین المللی برای تحقق بشردوستانه درخواست تجدید نظر برای COVID-19 دیدگاه در حالی که حفاظت از تعهدات موجود برای توسعه بلند مدت و دیگر 'سکوت' شرایط اضطراری.

انجام این کار کمک خواهد کرد که حفاظت از آسیب پذیرترین مردم از در معرض بودن به اثرات COVID-19 و حفظ سخت به دست آورده و توسعه سود در مبارزه با فقر جهانی و گسترش خدمات اساسی.

از چپ به خود را تهیه شکننده سازمان ملل ممکن است خطر فروپاشی اجتماعی و سیاسی نظم ناآرامی های مدنی و دولت سقوط بیشتر تشدید وضعیت وخیم.

بودجه انعطاف پذیر کلید برای مقابله با COVID-19

COVID-19 نه تنها یک بحران انسانی بلکه یک توسعه بحران است. توسعه سازمان های حمایت از کشور را به آماده شدن برای پاسخ به و از بحران بهبود می یابند.

اثربخشی خود را در پاسخ به برخی از درجه ای بستگی به انعطاف پذیری فراهم شده به آنها در بودجه و روش های عملیاتی.

برای مقابله با این منحصر به فرد مجتمع سلامت و توسعه بحران کفایت و انعطاف پذیری بودجه به سازمان های توسعه محوری هستند. انعطاف پذیر "هسته" بودجه در حال حاضر در حال ساخت یک تفاوت در COVID-19 پاسخ به رسیدن به مردم نیاز به سریعتر توانمند سازی محلی بازیگران استقرار لوازم ضروری به خط مقدم و محافظت از آسیب پذیر ترین – کودکان پناهنده زنان است.

این فعال جوامع آسیب دیده به عمل علت سعی و کوشش و از خود رانده اختیار بلافاصله در پاسخ به تهدیدات این بیماری همه گیر در حالی که انتظار برای متعهد کمک به می رسند. برای مثال در نیجریه بودجه انعطاف پذیری اجازه یونیسف به آمده تا با یک راه حل ابتکاری برای مبارزه با اطلاعات غلط در اطراف COVID-19 در حالی که برنامه توسعه ملل متحد قادر به پشتیبانی از دولت دو ونتیلاتور ظرفیت در کشور است.

همکاری و نه رقابت

این COVID-19 همه گیر است ویرانگر بحران در تاریخ است. اما این نیز مسلم فرصتی برای یادآوری جامعه جهانی چرا multilateralism حیاتی برای تامین امنیت جهان را به صلح و امنیت و رفاه.

ما شاهد چگونه بحران بهداشت و درمان از امروز جهانی interlinks جهانی اقتصاد جغرافیای سیاسی و ارزشهای اجتماعی است. ما پاسخ موثر به بحران بهداشت عمومی باید به عنوان کلید حل متعاقب آن اقتصادی و انسانی و چالش های توسعه.

این درک پیوسته و پیچیده واقعیت COVID-19 دولت نیاز به همکاری نزدیک با هم به اقدامات هماهنگ و به اشتراک گذاری اطلاعات علمی و منابع و تخصص است.

این است که این حرکت قوی برای همکاری است که زیربنای سازمان ملل متحد تعهد به تقویت انسانی-توسعه nexus به طور مشترک در پاسخ به COVID-19 بحران از نزدیک کار از طریق سازمان ملل متحد در بحران تیم های بشردوستانه پاسخ طرح سازمان ملل متحد پاسخ و بازیابی صندوق COVID-19.

برای مثال در گینه بیسائو, که, UNICEF, برنامه توسعه ملل متحد و سازمان بین المللی مهاجرت پیوست دست برای کمک به ایجاد انزوا امکانات و فضای تریاژ و تهیه تجهیزات لازم برای COVID-19 هر دو برای بیمارستان ملی و همچنین برای دوباره سازی از سازمان ملل متحد درمانگاه.

با همبستگی و همکاری موثر جامعه بین المللی نه تنها بازداشت COVID-19 اما همچنین با استفاده از اورژانس به ساخت بهتر سیستم های سلامت و فراگیر تر و پایدار اقتصاد است.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن