مارک 75 سال از منشور ملل متحد

جهانی, عناوین, حقوق بشر, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه انتقال & پناهندگان صلح فقر & SDGs, TerraV

توسط AKHSHIJNEWS در 2 مرداد 1399
جهانی, عناوین, حقوق بشر, IPS سازمان ملل متحد: در داخل گلخانه انتقال & پناهندگان صلح فقر & SDGs, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ نهم دبیر کل سازمان ملل متحد.

آنتونیو اشاره به این حادثه تلخ تخمگذار دست چپ خود را در منشور سازمان ملل متحد طول می کشد سوگند دفتر به عنوان دبیر کل سازمان ملل متحد برای یک دوره پنج ساله آغاز شد که در 1 ژانویه 2017. پیتر تامسون پس از آن رئیس جمهور از مجمع عمومی سازمان ملل اداره مي گردد. 12 دسامبر 2016. اعتبار: سازمان ملل عکس/Eskinder Debebe

نیویورک Jul 23 سال 2020 (IPS) - منشور سازمان ملل متحد بوده است و حضور مستمر در زندگی من است. آگاهی من از آن آغاز شده و با معمول مقدمه مختصر به اصول سازمان ملل متحد به عنوان یک سازمان است که بسیاری از افراد جوان دریافت در مدرسه است. بعد به من آگاهی سیاسی شکل گرفت در برابر پس زمینه از حکومت نظامی در پرتغال و وضعیت کشور به عنوان یک قدرت استعماری منشور را خواستار خود مختاری و دیگر آزادی های ثبت شده با فوریت. در طول زمان من صرف به عنوان یک داوطلب در محلات فقیر لیسبون منشور چشم انداز عدالت اجتماعی بود به همان اندازه تشدید شده است. در خدمات پس از آن به عنوان یک نماینده مجلس و سپس به عنوان نخست وزیر بودم ممتاز به یک فرصت برای پیشرفت نه تنها ملی پیشرفت اما یکی از منشور را دیگر هدف اصلی: همکاری های بین المللی. در سراسر دهه به عنوان کمیساریای عالی پناهندگان و در حال حاضر در حال حاضر من نقش منشور را قدرت الهام بخش من به بعد هر روز در خدمت "ما مردم" از جمله آسیب پذیر ترین اعضای خانواده بشری که ویژه ادعا می کنند که نقطه عطفی سند مقررات و حمایت.

تصویب منشور ملل متحد بود و محوری و لحظه تاریخی. سند مندرج عزم و اراده برای ایجاد یک های جدید بین المللی منظور ساخته شده با هدف اجتناب از جنگ جهانی سوم پس از دو جمله تغییرات صورت گرفته در این فضا از یک نسل. بیش از گذشته هفتاد و پنج سال منشور ثابت کرده است که یک جامد در عین حال انعطاف پذیر چارچوب است. آن آرمان را تحمل کرده اند و حقوقی آن بنیاد به تدریج تعدیل شده به شرایط جدید و نیازهای. در میان بحران و پیچیدگی منشور باقی مانده است سنگ محک همه ما مراجعه و تکیه بر رعایت مسئولیت مشترک ما و رسیدن ما به تعهدات جهانی.

در عصر گسترش نفرت و مصونیت از مجازات منشور ما را به یاد تقدم از کرامت انسانی و حکومت قانون است. و در یک زمان سریع تحول و تغییرات تکنولوژیکی منشور ارزش ها و اهداف تحمل: صلح آمیز حل و فصل اختلافات; حقوق برابر مردان و زنان عدم مداخله در تعیین سرنوشت و حاکمیت برابری عضو و حذف قوانین حاکم بر استفاده از زور به عنوان در ماده 2 بند 4 و فصل هفتم از منشور.

این اصول نه سوغات و یا سازش است. آنها به شکل سنگ بستر روابط بین الملل و مرکزی برای صلح است. آنها را نجات داد و زندگی پیشرفته اقتصادی و پیشرفت اجتماعی و الهام گرفته از پیچیدگی بیشتر از قوانین بین المللی شامل مناطق کلیدی مانند حقوق بشر و محیط زیست و بین المللی عدالت کیفری.

نمایی از پل گلدن گیت در سان فرانسیسکو, ایالات متحده, این شهر که در منشور سازمان ملل متحد امضا شد در 26 ژوئن 1945. اعتبار: کیشان رعنا

هنگامی که این اصول شده اند مسخره قرار داده و کنار و یا اعمال انتخابی و نتایج فاجعه بار شده است: جنگ, هرج و مرج, مرگ سرخوردگی و بی اعتمادی. مشترک ما چالش این است که برای انجام به مراتب بهتر رعایت منشور ارزش ها. یکی از موثر ترین راه برای تحقق تعهدات ما این است که برای سرمایه گذاری در پیشگیری به عنوان پیش بینی شده در منشور را فصل ششم. دیگری است که با همکاری نزدیک تر با سازمان های منطقه ای به عنوان پیش بینی شده در فصل هشتم. و در حالی که حافظ صلح است نه ذکر شده در منشور آن تجسم نوع اقدام جمعی برای صلح که در منشور پیش بینی است و یک ابزار ضروری است که شایستگی های قوی بین المللی پشتیبانی می کند.

انعطاف پذیر و رویایی, منشور سازمان ملل متحد صحبت می کند به همه مردم متعلق به همه ، در زمانی که جهان کشتی با COVID-19 گیر افزایش تنش های سیاسی و رشد آب و هوا اختلال, منشور امتیاز راه به همبستگی ما نیاز امروز و در سراسر دنيا ، به عنوان ما در تلاش برای حفظ صلح و امنیت بین المللی حفاظت از حقوق بشر در دستیابی به اهداف توسعه پایدار و تقویت multilateralism ما باید بازگشت به اصول اساسی; ما باید بازگشت به چارچوب است که ما را نگه داشته و با هم; ما باید به خانه می آیند به ما منشور.

سازمان ملل متحد کرونیکل رسمی نیست و رکورد. نظرات بیان شده توسط فردی نویسندگان و همچنین مرزهای نام و نشان و نامگذاریهای مورد استفاده در نقشه ها و یا مقالات لزوما دلالت رسمی تایید و یا پذیرش توسط سازمان ملل متحد.

این مقاله برای اولین بار توسط سازمان ملل متحد ایسنا



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن