دریای چین جنوبی تحریک آمیز و رفع چین در نیمه راه

دموکراسی, اقتصاد و تجارت, ویژه, جهانی, عناوین TerraViva سازمان ملل متحد نظر دکتر یوسف Gerson است که رئیس جمه

توسط AKHSHIJNEWS در 1 مرداد 1399
دموکراسی, اقتصاد و تجارت, ویژه, جهانی, عناوین TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

دکتر یوسف Gerson است که رئیس جمهور از مبارزه برای صلح و خلع سلاح و امنیت مشترک و معاون رئيس جمهور از دفتر بین المللی صلح. کتاب های او عبارتند از امپراتوری و بمب: چگونه آمریکا با استفاده از سلاح های هسته ای برای تسلط بر جهان و با هیروشیما چشم: جنگ اتمی هسته ای اخاذی و تخیل اخلاقی.

نیویورک Jul 22 سال 2020 (IPS) در کلمات (ret.) سرهنگ لارنس Wilkerson, وزیر دفاع کالین پاول رئیس ستاد مغلوب ساختن پیشی جستن دولت شده است خطرناکی "مجبور چین در چشم است."

پس از ارسال ناوهای هواپیمابر و ناوشکن به این حوزه از تنگه تایوان هفته گذشته پنتاگون اعزام دو ناو هواپیمابر اعتصاب گروه – از جمله اسکورت رزمناو و ناوشکن, 120 جنگنده و 12000 نیروهای نظامی به دریای چین جنوبی آبهای ادعا توسط چین است. چین در پاسخ به استقرار جت های جنگنده به آن نزدیک پایه چوبی جزیره و یادآوری جهان از آن ضد هواپیما حامل موشک قابلیت های.

این یک ناوگان ایالات متحده است مستقر شده به این شدت رقابت منطقه پس از سال 2014. این تنها دومین بار در دو دهه که چنین bellicose نمایش قدرت بوده است متحیرکننده نمایش داده شده در آسیا و اقیانوس آرام.

در این میان می آید رئیس جمهور تهمت تلاش برای منحرف کردن توجه از خود فاجعه بار Covid-19 شکست سرزنش و قربانی چین است. ما تا به حال مغلوب ساختن پیشی جستن "ووهان ویروس" تغییر علامت تجاری. در جولای 13, وزیر امور خارجه, Pompeo با صدور بیانیه ای که به نظر می رسد به وضع حقوقی پایه برای جنگ با چین است.

و دانش آموزان چینی و محققان در ایالات متحده تمام شده است به عنوان برچسب جاسوس و جاسوس بالقوه. نادیده گرفتن تبعات و یا غیر قابل پیش بینی جنگ مغلوب ساختن پیشی جستن به نظر می رسد فشار چین به آستانه, به دنبال یک نظامی حادثه است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد به تجمع آمریکایی ها در اطراف واقعی زمان جنگ رئیس جمهور و نجات خود را از عدم انتخاب مجدد مبارزه است.

یوسف Gerson

دو هزار و پانصد سال پیش به احترام مورخ یونانی Thucydides نوشت تاریخ خود را از حسادتهایی جنگ بین آتن و اسپارت. تجزیه و تحلیل خود را از اجتناب ناپذیر تنش بین افزایش و کاهش قدرت که اغلب اما نه همیشه – در نتیجه فاجعه بار جنگ شناخته شد به عنوان Thucydides دام.

در جنوب دریای چین, رئیس جمهور مغلوب ساختن پیشی جستن است بازی خطرناکی با دام ماشه. حتی به عنوان ما نگرانی پکن را نقض حقوق بشر و اقدامات تحریک آمیز برای ایجاد نسخه خود را از دکترین مونرو در دریای چین جنوبی ما فوری مسئولیت برای جلوگیری از جنگ و به فشار برای ابتکار دیپلماتیک به جلو و دو هسته ای با قدرت از آستانه.

رقابت مدعیان

بحران شده است و دم برای چند دهه. دریای چین جنوبی بخش که ادعا توسط چین و تایوان و ویتنام و فیلیپین و مالزی و اندونزی و برونئی گسترش در سراسر 1.3 میلیون مایل مربع از غرب اقیانوس آرام است.

آن دریا-تخت است که به فکر باشد تا به 17.7 میلیارد تن نفت خام (و آن را جهان چهارم بزرگترین ذخیره نفت), مقادیر عظیم گاز و سایر مواد معدنی است.

آن نیز نهفته است بر خطوط آبی که بیش از 40 درصد از جهان را در تجارت گذر از جمله سوخت های فسیلی است که قدرت چینی و ژاپنی و کره جنوبی اقتصاد. آن امواج دامان برابر چین آسیب پذیر ترین frontier – آن را به ساحلی اقتصادی نیروگاه از شانگهای به گوانگجو است.

بسیار شبیه تنگه هرمز در خلیج فارس در طول نیمه دوم قرن 20 دریای چین جنوبی به عنوان توابع jugular vein جهان پویا ترین اقتصاد سرمایه داری.

بودند تنگه مالاکا در جنوب دریای چین غربی محیط و یا دیگر آن دریا خطوط ارتباطی به محاصره این منطقه را در اقتصاد خواهد چهره فاجعه است. در دریای جنوب چین و در نتیجه می تواند به عنوان درک این قرن ژئواستراتژیک مرکز مبارزه برای قدرت جهانی.

در سال 1949 چین و تایوان برای اولین بار گذاشته شد ادعای خود را به U شکل به اصطلاح "نه نقطه خط" متشکل از حدود 80 درصد از کل دریای چین جنوبی و غنی از مواد معدنی دریایی-تخت.

اعتبار: سازمان ملل متحد

اواخر 1990s با اتحاد جماهیر شوروی پروری به حافظه و چین "اصلاحات و باز کردن" به خوبی در راه geo-استراتژیست در واشنگتن خود را آغاز کرد وسواس با مدیریت و یا حاوی چین افزایش یابد.

داده در چین در حال رشد قدرت اقتصادی و به آن افتخار میراث بودن جهان پیشرفته ترین و قدرتمند ملت برای بسیاری از تاریخ ثبت آنها قابل درک است که پادشاهی میانه خواهد به ناچار آزمون و چالش ایالات متحده منطقه ای و جهانی داده است.

تایوان دیده می شود توسط چین به عنوان یک "تبادل نظر استان" اولین و بارز ترین flashpoint. از آن زمان چندین دهه برای اقیانوس آرام "آمریکایی دریاچه" پس از شکست ژاپن در سال 1945 به یک بار دیگر تبدیل به یک نقطه کانونی قدرت های بزرگ تنش است.

پس از چینی رهبران ملی تکمیل مرز مذاکرات خود را با غرب و همسایگان غربی – به جز هند و دریای چین جنوبی در آن شرق و جنوب اقیانوس آرام در سواحل همچنان آسیب پذیر است. علاوه بر ارائه دسترسی به دریا-تخت ثروت ساحل باقی مانده نظامی خط گسل.

در اواسط قرن 19 در دو "جنگ تریاک" مبارزه برای به اجرا درآوردن انگلیسی (ایالات متحده) حقوق به سیل پادشاهی میانه با اعتیاد تریاک و در نتیجه اصلاح عظیم تراز پرداخت نابرابری های انگلیسی, نیروی دریایی و زمینی نیروهای مورد تاخت و تاز چین از ساحل را شکست داد و چین و رسوب پس از آن سقوط سلسله چینگ.

سپس ابتدا در سال 1895 ژاپن تهاجم از چین آمد از دریا.

رقابت ادعاهای ارضی دروغ در نمایان هسته ای از دریای چین جنوبی تنش است. این روغن غنی از ماهیگیری در آبهای اطراف بسته سلیمان ادعا توسط چین و تایوان و ویتنام در شمال می رسد دریای چین جنوبی درست در جنوب چین در جزیره هاینان و آن جدید و عظیم نیروی دریایی و نیروی هوایی پایگاه.

به جنوب هستند Spratly Islands, ادعا شده توسط چین و تایوان و ویتنام و فیلیپین و مالزی و برونئی. و نزدیک به فیلیپین در آبهای نام غرب فیلیپین دریا توسط بسیاری از فیلیپینی است که در سکربروق Shoal ادعا توسط چین و تایوان و فیلیپین.

در اوایل سال 1974 زمانی که توجه بین المللی با تمرکز بر ایالات متحده-چینی مثلث علیه شوروی, چین, کشف و ضبط یک ویتنامی پادگان در غرب بسته جزیره و تبدیل آن به یک پایگاه نظامی.

به سمت جنوب آتشین صلیب ساخته شده بر روی یک سنگ در سال 1988 است که مهم ترین چین Spratly جزیره پایگاه. ساخت و ساز آن شد و به دنبال آن در Subi و فساد صخره. و با گارد ساحلی و نیروی دریایی استقرار چین دارای عملکرد ضبط Scarborough, Shoal از فیلیپین.

ایالات متحده پاسخ

این ایالات متحده است که یک حزب به این اختلافات ارضی, اما دشمن دشمن اغلب به عنوان یک دوست. ایالات متحده تبدیل شد استعمار اقیانوس آرام قدرت خود را با وحشیانه به نوبه خود از قرن 20th فتوحات فیلیپین و گوام ساموآ و الحاق هاوایی – در اندازه های بزرگ برای به دست آوردن ممتاز دسترسی به برنامه به طور بالقوه عظیم چین بازار است.

آن اقیانوس آرام امپراتوری بود و بعد گسترش و تثبیت با ژاپن شکست در جنگ جهانی دوم است. برای حفظ این امپریال, دامنه, ایالات متحده پس از تشویق مقاومت به چین در دریای چین جنوبی ادعای ارضی و اتحاد انجام تحریک آمیز "آزادی ناوبری" نیروی دریایی و هوایی پیشتاز در نزدیکی جزایر مورد مناقشه. تعداد بی سابقه ای برگزار شد در 2019 با مغلوب ساختن پیشی جستن ظاهرا در مسیر به تنظیم یک رکورد دیگر در سال 2020 است.

حتی قبل از اینکه باراک اوباما – هیلاری کلینتون "محوری به آسیا" با تعهد به استقرار 60 درصد از نیروی دریایی ایالات متحده و airpower به اقیانوس آرام و آسیا جمهور G. H. W. بوش آغاز شد و ایالات متحده در آسیا و اقیانوس آرام ساخت تا برای مهار چین افزایش یابد. به تقویت نظامی آمریکا, قدرت, بوش, اوباما و پنتاگون را از تمرکز بر تقویت متحده آمریکا اتحاد اسلحه فروش و تحویل همراه با پایگاه های نظامی خود را که در محاصره مقدار از چین است.

با وجود تهمت توجهی ایالات متحده آمریکا ژاپن و کره جنوبی از متحدان خود و خروج از Transpacific مشارکت که طراحی شده بود به حد اقتصادی چین تاثیر نظامی ساخت تا همچنان apace.

آمریکا قدرت نظامی هنوز به مراتب بیش از چین است. سوخت توسط یک نظامی بودجه چهار بار بیشتر از پکن یک کمپین برای افزایش حجم نیروی دریایی ایالات متحده ارتقاء نیروی هوایی بازگرداندن هسته ای آمریکا تقدم و افزایش جنگ سایبری قابلیت تعهد حاوی چین شامل متعدد و اغلب تحریک آمیز تمرینات نظامی مشترک نه دست کم از آن "آزادی ناوبری" استقرار.

با آسه آن (انجمن جنوب شرق کشور) متقاضیان قادر به رقابت با چین نظامی اولیه خود را وسیله دفاع از خود ادعای ارضی شده اند از طریق دیپلماتیک مرجع تخصصی و دادگاه بین المللی و افکار عمومی.

ریشه ادعای خود در سازمان ملل متحد کنوانسیون حقوق دریاها, آنها به دنبال مذاکرات چند جانبه با چین برای ایجاد جنوب دریای چین کدهای رفتاری که با توافق شده است اما آنها هنوز به طور کامل اجرا شده است. تشویق واشنگتن آنها نیز در زمان خود را به سازمان ملل و دیوان دائمی داوری که در آنها غالب شد.

با تکیه بر آن ادعاهای تاریخی و ایالات متحده سنت از درک قوانین بین المللی بودن و چه کسانی که قدرت اجرای آن می گویند آن است که چین را رد کرد دادگاه داوری یافته است.

تقویت اهرم های اقتصادی پکن تمرینات بیش از کشورهای آسه آن که از لحاظ اقتصادی وابسته به چین و حزب کمونیست تندرو روزنامه زمان جهانیs هشدار داد که کسانی که باقی بماند در به چالش کشیدن چین ادعا می کنند باید "ذهنی آماده برای تلفن های موبایل از توپ."

اما به عنوان دو امپراتوری فیل مبارزه برای جغرافیای سیاسی استفاده اقیانوس آرام مورچه ها ثابت قدم باقی می ماند در ادعای خود و پیگیری راه حل دیپلماتیک.

جلسه چین در نیمه راه

در کتاب خود به مقصد جنگسابق دستیار وزیر دفاع گراهام آلیسون به ما یادآوری می کند که در حالی که Thucydides دام است که اغلب منجر به جنگ قدرت های بزرگ conflagrations نیز اجتناب شده است. جنگ با چین اجتناب ناپذیر است.

یک مورد در نقطه قرن 20 در ایالات متحده و اتحاد شوروی در مسابقه برای تسلط. در اوج جنگ سرد سوئدی نخست وزیر اولاف پالمه برگزار نخبگان ارقام از اروپا و شمال امریکا و اتحاد جماهیر شوروی برای جلوگیری از به طور بالقوه omnicidal جنگ هسته ای.

نقاشی بر روی پر واضح است که نه افراد و نه سازمان ملل می تواند امن مگر اینکه رقبای خود را به طور همزمان لذت بردن از امنیت آنها ایجاد امنیت مشترک رویکرد به دیپلماسی است.

کمیسیون توصیه می شود که ما "باید دستیابی به امنیت در برابر دشمن اما با هم با او" به رسمیت شناختن است که زمانی که سازمان ملل به توسعه و استقرار سلاح های جدید نظامی و آموزه برای مقابله با تهدید درک شده اقدامات خود را در حال دیده شدن توسط رقبای خود به عنوان افزایش تهدیدات. این به نوبه خود منجر به تازگی تهدید ملت به پاسخ در نوع خود و در نتیجه فزاینده مسابقه تسلیحاتی و افزایش خطرات مرگبار محاسبات غلط.

این کمیسیون در ادامه به پیشنهاد دیپلماتیک مراحل است که در زمان منجر به INF (Intermediate نیروهای هسته ای) پیمان که عملکرد پایان جنگ سرد است.

در این سنت لایل J. Goldstein, یک استاد در دانشکده جنگ نیروی دریایی ایالات متحده است برشمرده ده "همکاری spirals" را نقطه عطفی حجم جلسه چین در نیمه راه: چگونه برای خنثی در حال ظهور آمریکا و چین رقابت. یکی از گلدشتاین spirals متقابل و پی در پی دیپلماسی با تمرکز بر کاهش تنش ها و برقراری ثبات روابط در سراسر دریای چین جنوبی است.

او اذعان دارد که این مذاکرات دشوار خواهد بود, خواهد شد نیاز به صبر و شکیبایی و می تواند به احتمال زیاد بر بهبود یافته است. مهم این است که ایجاد خواهد شد در هر دو طرف اقیانوس آرام به همزیستی با وجود تفاوت های ما.

واضح ترین و فوری کسانی که با تاثیر گذاری بر رئیس جمهور تهمت باید فشار او را به عقب البته در دریای چین جنوبی به عنوان او را با "آتش و خشم" تهدید در برابر کره شمالی. او ناو هواپیمابر ناوگان باید به یاد می آورد. "آزادی ناوبری" اقدامات تحریک آمیز باید متوقف شده است.

و آن است که زمان گذشته به سیگنال یک تعهد ایالات متحده به دنبال امنیت مشترک دیپلماسی با چین و کشورهای آسیا و اقیانوس آرام.

گلدشتاین تصدیق میکند که ممکن است راه های بهتر برای دیدار با چین در نیمه راه در جنوب دریای چین اما متقابل و مرحله متوالی است که او به تشریح ارائه یک مسیر است که آغاز می شود با اعتماد سازی مراحل و که منجر به همزیستی است که باید به طور جدی در نظر گرفته شود مورد بحث و بر بهبود یافته است. او توصیه می کند:

مرحله 1: ایالات متحده دعوت چین برای پیوستن به سالانه قیراط (همکاری شناور آمادگی و آموزش) تمرینات در تایلند است. این متوسط گام می تواند یک "پل بین این دو قدرت است." در پاسخ به چین را پیشنهاد می کنیم یک "منطقه ای antipiracy گشت" با تمرکز بر این مهم تنگه مالاکا. این امر با ارائه یک وسیله نقلیه برای "ایجاد اعتماد و اعتماد به نفس."

مرحله 2: U. s. پیشنهاد Southeast Asia-Pacific Coast Guard فروم. با آن گارد ساحلی تمرکز آن کمک خواهد کرد به demilitarizing دریایی مسائل امنیتی و بهبود روابط کاری از ایالات متحده و دیگر رهبران منطقه ای.

در پاسخ چین خواهد دعوت آسه آن مقامات دفاعی سالانه تورهای PLA (افراد ارتش آزادی) امکانات از جمله جزیره هاینان. این اجازه می دهد برای شفافیت بیشتر و اعتماد سازی بین چین و رقیب خود در جنوب دریای چین متقاضیان.

مرحله 3: ایالات متحده آن را کاهش می دهد تحریک آمیز فعالیت های نظارتی همراه چینی در ساحل و جزیره هاینان. این نظارت می تواند انجام شده از ماهواره ها و دیگر ویژگی های به معنی کاهش امکان بالقوه خطرناک و حوادث نظامی به چین و عربستان اقدامات ضد. (حوادث جدی رخ داده است در سال 2001 و 2009 و 2014.)

در پاسخ چین خواهد روشن شدن آن هنوز مبهم دریای چین جنوبی ادعای ارضی آنها را مطابق با قانون از دریا. در انجام این کار "چین به شکل U خط ممکن است همچنان وجود داشته باشد اما در عين هماهنگ" فرم به توافق با صلح و ثبات...."

مرحله 4: در پاسخ به چین امتیاز از روشن آن SCS ادعای آمریکا که تا Pompeo تحریک آمیز جولای بیانیه باقی مانده بود خنثی در مورد رقابت در دریای چین جنوبی ادعای خواهد "تایید' نقش چین به عنوان یک مدعی به Spratley/Nansah سلیمان.

این خواهد بود نه حمایت از چین ادعا می کند اما آن را نشان می دهد که چین ادعا می کنند که در رقابت با دیگران ادعا می کند. چین در واکنش به حرکت در نهایت به "operationalize سیاست خود را از 'توسعه مشترک'" برای دریای چین جنوبی منابع با یک 50-50 تقسیم خدمت به عنوان پایه و اساس.

گام 5: ایالات متحده متوقف مشترک عملیات نظامی با ویتنام تنها مدعی ملت است که با توجه به سابقه طولانی خود را از تنش با چین – ممکن است مایل به دیدن متحده آمریکا "درگیر در رویارویی با چین است." پکن در واکنش به متوقف همکاری نظامی با فیلیپین و اندونزی به عنوان یک راه برای ایجاد ثبات در منطقه است.

در سال 1964 قبل از ایالات متحده و چین به لحاظ اقتصادی یکپارچه و قبل از جنگ سایبری می تواند تهدید انفجار ملی زیرساخت اطلاعاتی ایالات متحده گزارش داد که چین در آستانه آزمایش اول آن کلاهک هسته ای است.

در پاسخ متحده و اتحاد جماهیر شوروی رهبران در نظر گرفته شده امکان پیوستن با هم در یک حمله پیشگیرانه به از خط خارج پکن' برنامه هسته ای. عاقلانه رئیس جمهور جانسون بود که منجر به تجدید نظر و لغو چه بوده است یک جنگ فاجعه بار.

هشت سال بعد رئیس جمهور نیکسون بود که مائو تسه-تونگ مهمان در پکن. ایالات متحده-چین جنگ باید جلوگیری شود. صلح و همزیستی با وجود تفاوت های ما امکان پذیر است.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.nettny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن