Teleworking نیست و کار برای فقرا جوان و زنان

اقتصاد و تجارت, جنس, جهانی, عناوین, سلامت, شرایط اضطراری انسانی عدالتی, کار, فقر & SDGs, TerraViva سازمان

توسط AKHSHIJNEWS در 19 تیر 1399
اقتصاد و تجارت, جنس, جهانی, عناوین, سلامت, شرایط اضطراری انسانی عدالتی, کار, فقر & SDGs, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

Jul 9 2020 (IPS) - این COVID-19 همه گیر است ویرانگر بازار کار در سراسر جهان است. دهها میلیون نفر از کارگران شغل خود را از دست میلیون ها نفر بیشتر از نیروی کار در دسترس نباشد و بسیاری از مشاغل چهره های آینده. اجتماعی فاصله اقدامات تهدید شغل نیاز به حضور فیزیکی در محل کار و یا چهره به چهره تعامل. کسانی که قادر به کار از راه دور مگر اینکه ضروری صورت قابل توجهی بالاتر خطر کاهش ساعت یا پرداخت موقت furloughs و یا اخراج دائم. چه نوع از مشاغل و کارگران هستند بیشتر در معرض خطر است ؟ جای تعجب نیست که این هزینه ها کاهش یافته است بیشتر به شدت در کسانی که حداقل قادر به تحمل آنها: فقیر و جوان در پایین ترین شغل پرداخت.

در یک مقاله جدید ما بررسی امکان سنجی به کار از خانه در یک نمونه بزرگ از پیشرفته و در حال ظهور اقتصاد بازار است. ما تخمین می زنند که نزدیک به 100 میلیون نفر از کارگران در 35 پیشرفته و کشورهای در حال ظهور (از 189 اعضای صندوق بین المللی پول) می تواند در معرض خطر هستند چرا که آنها قادر به انجام شغل خود را از راه دور. این است که معادل 15 درصد از نیروی کار خود را به طور متوسط. اما تفاوت مهم وجود دارد در سراسر کشور و کارگران است.

ماهیت مشاغل در هر کشور

بسیاری از مطالعات اندازه گیری امکان کار از خانه به دنبال شغل تعاریف مورد استفاده در ایالات متحده است. اما همان مشاغل در کشورهای دیگر ممکن است متفاوت باشد در این صورت به چهره تعاملات مورد نیاز فن آوری شدت از فرایند تولید و یا حتی دسترسی به دیجیتال و زیرساخت ها است. برای منعکس کردن که کار از خانه امکان سنجی شاخص است که ما ساخته شده است با استفاده از وظایف در واقع انجام شده در هر کشور با توجه به بررسی انجام شده توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه برای 35 کشور جهان است.

ما در بر داشت تفاوت های قابل توجهی در سراسر کشور و حتی برای همان مشاغل. آن را بسیار آسان تر به telework در نروژ و سنگاپور از ترکیه و مکزیک و اکوادور و پرو به سادگی از آنجا که بیش از نیمی از خانواده ها در بسیاری از کشورهای در حال ظهور و کشورهای در حال توسعه حتی نمی باید یک کامپیوتر در خانه است.

که بیشتر در معرض است ؟

به طور کلی کارگران در مواد غذایی و مسکن و عمده فروشی و خرده فروشی در حال سخت ترین ضربه برای داشتن حداقل "teleworkable" مشاغل در همه. این بدان معناست که بیش از 20 میلیون نفر در نمونه ما که کار در این بخش هستند در بالاترین خطر از دست دادن شغل خود. در عین حال برخی از آنها آسیب پذیر تر از دیگران:

• کارگران جوان و کسانی که بدون تحصیلات دانشگاهی هستند به طور قابل توجهی کمتر احتمال دارد به کار از راه دور. این خطر بالاتر است که مطابق با سن پروفایل از کارگران در این بخش سخت ترین ضربه مستندات و اجتماعی فاصله سیاست. متاسفانه یک این نشان می دهد که این بحران می تواند به تقویت نابرابری بین نسلی.
• زنان می تواند به خصوص ضربه سخت و تهدید به لغو برخی از دستاوردهای برابری جنسیتی ساخته شده در دهه های اخیر. دلیل این است که زنان به طور نامتناسبی متمرکز در سخت ترین ضربه بخش مانند خدمات غذا و محل اقامت. علاوه بر این زنان حمل یک بار سنگین تر از مراقبت از کودک و کارهای داخلی در حالی که بازار ارائه این خدمات بوده است مختل شود.
• کارگران پاره وقت و کارکنان کوچک و متوسط شرکت های بیشتر در خطر از دست دادن شغل. کارگران پاره وقت کار اغلب برای اولین بار به اجازه دهید که شرایط اقتصادی رو به زوال و آخرین به استخدام می شود زمانی که شرایط را بهبود بخشد. آنها همچنین کمتر احتمال دارد به دسترسی به مراقبت های بهداشتی و رسمی بیمه کانال های که می تواند کمک به آنها آب و بحران است. در اقتصادهای در حال توسعه به ویژه کارگران پاره وقت و کسانی که در رسمی کار صورت به طور چشمگیری بالاتر از خطر افتادن به فقر است.

تاثیر بر کم درآمد و precariously اشتغال کارگران می تواند شدید به خصوص تقویت دیرینه نابرابری در جوامع است. ما پیدا کردن—که کارگران در پایین درآمد توزیع هستند حداقل قادر به کار از راه دور—است موید اخیر آمار بیکاری از سوی ایالات متحده و کشورهای دیگر است. این COVID-19 بحران را تشدید نابرابری درآمد.

به ترکیب اثر کارگران در پایین توزیع درآمد در حال حاضر به طور نامتناسبی متمرکز در سخت ترین ضربه بخش مانند غذا و محل اقامت و خدمات است که در میان این بخش حداقل متمایل به teleworking. کارگران کم درآمد نیز بیشتر احتمال دارد به زندگی دست به دهان و مالی کمی بافر مانند پس انداز و دسترسی به اعتبار.

چگونه برای محافظت از آسیب پذیر ترین?

این بیماری همه گیر است که به احتمال زیاد به تغییر چگونه کار انجام می شود در بسیاری از بخش ها. مصرف کنندگان ممکن است تکیه بیشتر بر روی e-commerce به ضرر خرده فروشی شغل; و ممکن است منظور بیشتر takeout, کاهش بازار کار برای کارگران رستوران.

چه چیزی می تواند به دولت ها انجام دهید ؟ آنها می توانند تمرکز بر کمک به کارگران آسیب دیده و خانواده های آنان با گسترش بیمه های اجتماعی و شبکه های ایمنی برای کوسن برابر درآمد و اشتغال از دست دادن. دستمزد یارانه ها و آثار برنامه می تواند کمک به آنها را دوباره معیشت خود در دوران بهبودی.

به کاهش نابرابری و به مردم بهتر چشم انداز دولت نیاز به تقویت آموزش و پرورش و آموزش برای بهتر آماده شدن کارگران برای شغل آینده. یادگیری مادام العمر نیز به معنی تقویت دسترسی به تحصیل و آموزش مهارت برای کمک به کارگران آواره توسط شوک های اقتصادی مانند COVID-19.

این بحران را به وضوح نشان داده است که قادر به دریافت آنلاین بسیار مهم بود تعیین کننده به توانایی مردم برای ادامه درگیر شدن در محل کار. سرمایه گذاری در زیرساخت های دیجیتال و بسته شدن شکاف دیجیتال اجازه خواهد داد که گروه های محروم به شرکت به طور معنی داری در آینده اقتصاد است.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن