زمان برای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول به این راه حل مشکل نیست

کمک, اقتصاد و تجارت, آموزش و پرورش, بحران مالی جهانی, عناوین, سلامت, شرایط اضطراری انسانی, کار, امریکا لاتین و کارائیب TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

Franciscka لوسین است که مدیر اجرایی موسسه برای عدالت و دموکراسی در هائیتی. جوئل پرده است مدیر وکالت در همکاران در سلامت.

PORT-AU-PRINCE Haiti و بوستون, مه 7 سال 2020 (IPS) – بانک جهانی و صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) باید یک فرصت تاریخی برای کمک به ایجاد ثبات در جهان وضعیتی وخیم از COVID-19. انجام این کار نیاز به این موسسات برای تغییر دوره و شدت حمایت کشورهای فقیر توانایی برای سرمایه گذاری گسترده در دولت خدمات جمعیت خود نیاز دارید.

این بیماری همه گیر است, افشای پیامدهای چهار دهه از کاهش هزینه های عمومی در جنوب جهانی بسیار از آن لازم الاجرا توسط بانک جهانی و صندوق بین المللی پول (که اغلب به نام “موسسات مالی بین المللی” و یا “IFIs”). کسانی که عواقب بودند در حال حاضر به شدت آشکار به مردم در آمریکای لاتین و خاورمیانه و جاهای دیگر بودند که انبوه در اعتراض به از دست دادن خدمات عمومی تا همه گیر نگه داشته و آنها را به خانه.

شروع در سال 1970 به IFIs تحمیل شرایط وام از طریق “برنامه های تعدیل ساختاری” که مجبور تیز کاهش در مخارج دولت در کشورهای در حال توسعه و محدود توانایی خود را برای مالیات برای تنظیم کسب و کار و برای محافظت از کارگران است. این برنامه ها مجبور به کاهش قابل توجهی در بهداشت عمومی آموزش و پرورش, کشاورزی حمایت و مهم دیگر اجتماعی و اقتصادی برنامه های.

تعدیل ساختاری نیز انتقال قدرت از دولت های ملی که در حال پاسخگو به شهروندان خود به شرکت ها و IFIs. این نهادهای قدرتمند برای تصمیم گیری مؤثر بر زندگی مردم بدون آن نهفته داشتن هر گونه می گویند. این انتقال قدرت شتاب که 1980s اعتباری بحران کشور از جان گذشته برای وام های, به ویژه به این دلیل که صندوق بین المللی پول را مهر و موم از تصویب یک پیش نیاز برای وام توسط وام دهندگان دیگر.

هائیتی پذیرفته تعدیل ساختاری در ازای کمک مالی در طول آن گذار دموکراتیک در اواسط 1990s. در این شرایط دولت مجبور به از بین بردن نیمی از آن مدنی بندگان خصوصی سازی خدمات عمومی و بریده بریده تعرفه ها که تا به حال محافظت کشاورزان است.

بیست و پنج سال بعد خارجی بازیگران افزایش دسترسی به هائیتی اقتصاد اما مردم هائیتی را محدود کرده اند دسترسی به مراقبت های بهداشتی و دیگر خدمات اساسی. هزینه های بهداشت عمومی رفت و از 16.6 درصد از بودجه ملی در سال 2004 به 4.4% در سال 2017, و وجود دارد در حال حاضر حدود 124 تخت ICU و 70 هواکش برای 11 میلیون نفر است. این چروکیده سلامت و بهداشت بودجه تا به حال عواقب فاجعه بار در سال 2010 زمانی که وبا آلوده به نشت فاضلاب از سازمان ملل متحد پایگاه نظامی باعث بدترین اپیدمی وبا دوران مدرن با بیش از 800,000 بیمار و 10000 کشته شدند. بعد از دیدن کشور خود را ویران شده توسط یک بیماری است که می تواند متوقف شود با آب تمیز و کافی و بهسازی مردم هائیتی در حال نیروبخش برای بدترین از COVID-19.

اگر چه IFIs رها شده “تعدیل ساختاری” به عنوان یک اصطلاح جهانی, جنوب, دولت هنوز دوره نقاهت بعد از برنامه’ اثرات و IFIs همچنان به تحمیل شرایط وام که محدود کردن هزینه های برای خدمات دولتی. پاسخ به COVID-19 همه گیر است که یک فرصت برای ترمیم این آسیب با پشتیبانی را قادر می سازد که کشورها به سرمایه گذاری در سیستم های انعطاف پذیر است که می تواند پاسخ به طیف وسیعی از بحران و تحویل پایه خدمات دولتی مانند بهداشت و درمان و آموزش و پرورش.

تصرف این فرصت نیاز به بازگشت قدرت به مردم و دولت است. صندوق بین المللی پول در زمان یک گام کوچک در مسیر درست مارس 13 توسط تعویق انداختن پرداخت بدهی برای هائیتی و 24 کشور دیگر. بدهی بالا و پایین و کشورهای با درآمد متوسط همراه با تخصیص از صندوق بین المللی پول ارز ذخیره ― حقوق نقشه کشی ویژه ― ارائه می کنند دولت ها مناسب تر سطح از انعطاف پذیری مالی. در مارس 17, بانک جهانی اعلام کرد صندوق برای کمک به کشورهای در حال آماده شدن برای بیماری شیوع است.

صندوق بین المللی پول مدیر عامل با اقتصاددانان و بسیاری از دولت ها به حمایت از این اقدامات مبتنی بر عقل سلیم. دولت آمریکا نه بالا می برد که این موضوع از قدرت در IFIs. رای گیری قدرت در هر دو IFIs اریب است عمیقا به نفع ثروتمند کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط شهرستانهای داشتن تنها 40 درصد آرا با وجود نمایندگی حدود 85 درصد از جمعیت جهانی است. این عدم تعادل قدرت است و هر دو یک علامت است و باعث افزایش نابرابری جهانی.

آمریکا یکی از هر شش رای در دو IFIs. لایحه ثبت شده در هفته گذشته را با لينک مستقيم کسانی که رای به حمایت جهانی جنوبی دولت های سرمایه گذاری در آموزش و پرورش, بهداشت و درمان و دیگر خدمات خود را به شهروندان باید بدون تحمیل شرایط نامناسب. این لایحه به نام قوی بین المللی پاسخ به همه گیر عمل می کنند., شد اسپانسر شده از طرف نمایندگان Jesús García (IL-04), Jan Schakowsky (IL-09) و علامت Takano (CA-41). بقیه کنگره باید به افزایش به چالش COVID-19 ارائه و تصویب این لایحه است.

tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im