خرید کانکس

خرید کانکس فرصت طلایی : تخفیف 50 درصدی روی تمامی انواع کانکس کانکس با کاربرد های مختلفی بوده اما ایده

توسط AKHSHIJNEWS در 13 تیر 1401

خرید کانکس

فرصت طلایی : تخفیف 50 درصدی روی تمامی انواع کانکس

خرید کانکس

کانکس با کاربرد های مختلفی بوده اما ایده اول آن به جهت به کارگیری به عنوان سکونت گهگاه موقت که بصورت پرسرعت ساخته و در محل ساکن شود بوده می باشد که مهم گذشت زمان کاربری هایی مانند فروشگاهی و خدماتی هم به آن افزوده شده است. در جمهوری اسلامی ایران به کار گیری از کانکس کاربرد های مختلفی داراست که یک عدد از مهمترین آنان استفاده برای اسکان سریع زخم دیدگان زمین لرزه می باشد که در زمین لرزه پائیز سال 1396 کرمانشاه این مسئله فراوان گزینه اعتنا قرار گرفت و خیرین زیادی گرد هم آمده و یک کمپین به جهت جمع آوری یاری های مردمی به جهت خرید کانکس و اهدا به شهر کرمانشاه تشکیل دادند.

کاربرد کانکس

مهمترین کاربرد کانکس در حوزه اسکان موقت می باشد ولی کاربرد های دیگری نیز بعد ها به آن افزوده شد که سبب پرورش این صنعت و تعامل آن اصلی شهر وندان گردید. من جمله مهمترین آنها استفاده به عنوان کیوسک های خدمات شهری ، کانکس مسکونی و دکه های روزنامه فروشی یا کیوسک تلفن عمومی بوده که سرویس ها متفاوتی را به مردمان ارائه می کردند. مقداری آن گاه تر نیز کاربرد هایی برای اسکان دائم خانوار مثل ویلایی و منزل های قابل حمل نیز در زیرشاخته محصولات ساخت کنندگان بنا های پیش ساخته قرار گرفت و استقبال مشتریان از آن منجر بسط تمدن پیش ساختگی در همه جای عالم از گزاره جمهوری اسلامی ایران گردید. یک نمونه کیوسک تلفن عمومی به عنوان او‌لین نمونه های کانکس و یک کیوسک نگهبانی امروزی در تصویر پایین قابل تماشا میباشد.

کانکس قدیمی

انواع کانکس

در ادامه به برسی چند از مهمترین و پرکاربرد ترین انواع کانکس پرداخته و توضیحات مختصری در باره هرکدام ارائه خوا هیم کرد. نگهبانی : همین مدل به طور معمول مهم بعد ها کوچک و برای استقرار پاسبان یا کارمندان حراست در ورودی تیم ها و کمپانی ها گزینه به کار گیری قرار می گیرد و موقعیت آن بگونه ای است که نفر به همه جهات دید تام داشته باشد تا بتواند کل محدوده را زیر در دست گرفتن داشته باشد.

 کارگاهی : اسکان نیرو ها در سوله های ساختمانی و همینطور دفتر ها اداری به جهت مهندسین پروژه مستضعف فضایی می باشد که مهم هزینه اندک و سرعت  ساخته شود. از این رو استعمال از کانکس کارگاهی بهترین آیتم برای همین نیاز بشمار می رود و انواع معمولا اساسی بعد ها و اندازه های متمایز در هر کارخانه می اقتدار آن ها را یافت.

کانکس ویلایی : به کارگیری به عنوان خانه پیش ساخته از همین بنا ها باعث بوجود آمدن محصولی بنام کانکس ویلایی شوید که همین بنا به نظیر یک خانه مجهز اهمیت اتاق های متفاوت و سرویس بهداشتی می باشد.بسته به بعد ها امکانات داخلی آن هم متغییر بوده و بخش اعظم در مناطقی مانند لواسانات و شهر های خوش آب و هوا از آن‌ها به کار گیری می کنند.

سرایداری : در اکثری از مجتمع های آپارتمانی بخصوص اداری و گاها مسکونی با تعداد واحد های فراوان نیاز به یک سرایدار یا نگهبان دارا‌هستند که بصورت همیشگی در آنجا بومی باشد از همین رو به جهت سکونت و استقرار پاسبان و خانواده اش مبادرت به تهیه یک کانکس سرایداری می نمایند که به طور معمول در ایوان یا پارکینگ مجتمع قرار می گیرد.

 فروشگاهی : غالبا در تقاطع های لبریز رفت و آمد به جهت فروش محصولات مختلف فرهنگی و روزنامه های مطبوعاتی از کانکس فروشگاهی استفاده می شود. این گونه به طور معمول ابعاد کوچکی داشته که کلیدی کرکره های برقی و نورپردازی برای روشنایی در هنگام شب می باشد.

کیوسک سرویس ها شهری : همین سازه ها وظیفه ارائه خدمات متعدد اجتماعی و شهروندی را در داخل فضای شهری دارا هستند که از گزاره مهمترین آنها ایستگاه های دوچرخه ، کیوسک های دستگاه خودپرداز بانکی ، اهدای خون ، ارائه مشاوره های طبی و عرضه محصولات فرهنگی می باشد. چرخدار : مدل چرخدار غالبا برای کاربری هایی که نیاز به جابجایی های بسیار دارا‌هستند آیتم استعمال قرار می‌گیرد و گاها اهمیت نام کاروان های سیار یا کاروان مسافرتی هم از ان یاد می شود.نمونه های بارز آن ایستگاه های سیار پلیس رویه و کاروان های توریستی می باشد.

روش های ساخت کانکس

روش های ساخت کانکس

 سبک ها و شیوه های مختلفی برای تولید کانکس وجود دارااست و این تنوع سبک به استدلال تنوع فراوان در مورد های موجود به جهت گزینش مصالح اول می باشد البته چیزی که در اکثر نحوه های ایجاد کانکس مشترک است تولید شاسی کف حیاتی تیر آهن و اسکلت فلزی از مهم پروفیل های آهنی در بعدها 40*40 میلیمتر می باشد که بنا به بعد ها و دسته درجه کیفی ضخامت ها و نمره های مختلفی از آن ها بکار می رود.اتصالات در بیشتر مواقع از روش جوش ممتد بوده ولی در برخی موردها نیز اهمیت نحوه پیچ و مهره نیز جهت مونتاژ و دمونتاژ آن‌ها را تولید می کنند.

پوشش بدنه و سقف هم از مصالح مختلفی مانند ورق های فولادی گالوانیزه شده ، چوب ، فایبرگلاس و پانل های پیش ساخته می باشد که خریداران کانکس در هنگام توصیه یکی از از آنها را انتخاب می کنند چرا که هرکدام اهمیت ویژگی ها و مزایایی بوده و از لحاظ هزینه هم دارای یکدیگر متعدد هستند.

مزایای کانکس چیست

مهمترین مزایای استفاده از کانکس خلاصه شده در صرفه جویی زمان و هزینه ها البته در کنار آن اهمیت مزایایی دیگری هم می باشد. در اینجا برای واضح شدن مورد قضیه بطور خلاصه هر مورد از مزایای آن را شرح داده ایم.

 سرعت در ساخت : بطور کلی سرعت در ساخت و ساز کلیدی سبک پیش ساختگی زیاد اکثر از طریق های معمول و سنتی می باشد که سرعت زیاد برابر با برگشت سریع تر سرمایه و صرفه جویی در دوران و هزینه ها می باشد.

 مقاومت در برابر ز‌لزله : به عامل استفاده از ترفند پیش ساختگی و مصالح مهم تایل های تبارک و سبک مقومت همین سازه ها در برابر ز‌لزله بسیار بالا بوده و از طرفی در شکل تخریب آوار آن به جهت انسان خطر آفرین نبوده چرا که تراکم آنها نسبت به مصالح ساختمانی زیاد کاهش است.

 عایق حرارتی : استعمال از عایق های مناسب در جداره های کانکس بخصوص جور ساندویچ پانل که در آن از فوم پلی یورتان به کار گیری شده باعث گردیده تا اتلاف انرژی در آن‌ها به حداقل رسیده و بتوان از آنان در مناطق خیلی سرد و یا خیلی گرم استفاده کرد.

 قابلیت جابجایی : این‌که بتوان یک سازه یا منزل پیش ساخته را به راحتی جابجا نمود مزیت دوچندان مهربانی بوده بخصوص در کارخانه های ساختمانی و عمرانی که می توانند پس از اتمام پروژه سریعا بنا ها را جهت تجهیز کارخانه تازه به محل دیگری منتقل کنند.

امکان ذخیره سازی : یکی از نکته ها اصلی و کاربرد کانکس استفاده از آنها در مواقع چالش مانند زمین‌لرزه و سیل می باشد که بتوان در مدت روزگار کوتاهی جراحت دیدگان اتفاق را اسکان موقت داد.

از همین رو می توان همین بنا ها را بصورت انبوه ایجاد و به جهت مواقع لازم در محلی مراقبت کرد تا در رخ نیاز تعداد زیادی از آنان را در اختیار مردمان قرار داد.

 تنوع در طرح : قابلیت و امکان اجرای گونه های طرح ها به جهت کاربری های گوناگون بطوری که هر بنا تماما اهمیت مدل به کارگیری خویش هماهنگ و بیشترین بازدهی را داشته باشد نیز یکی از از مزایای آن بشمار می رود که همین عمل به طور معمول در طراحی کانکس به زمان برسی های فنی و تحقیقات پیش تولید شکل می گیرد.

معایب کانکس

معایب کانکس

 از بیشتر ترین معایب همین سازه ها به نبود در اختیار گرفتن کیفی در بیشتر واحد های ساخت کننده در سطح در آغاز باید اشاره کرد. چرا که اکثری از ایجاد کنندگان آن ها را کارخانه های ریز و غیر استاندارد تشکیل داده اند که فارغ از در نظر گرفتن اصول مهندسی در صنعت پیش ساختگی مبادرت به ساخت کرده و کلیدی به کارگیری از مصالح بی کیفیت یک سازه نا مرغوب را ساخت می کنند.

 همین عمل سبب کمتر هزینه ها می گردد چرا که مصالح اولیه بی میزان مرغوب بودن قیمت تمام شده آخرین پائین تری خواهد داشت و بسیاری از خریداران به دلیل ارزش پائین از آنهاخرید و در نهایت از همین عمل خود ابراز افسوس می کنند.به این عامل سفارش می شود مسلما متاع خویش را از کارگاه های اعتبار ایجاد کننده کانکس با رعایت اصول فنی مهندسی تهیه و تنظیم فرمائید.

 از دیگر معایب آن می اقتدار به موارد پایین اشاره کرد :

کاهش ارزش پس از به کار گیری : غالبا پس از خرید و استفاده چنانچه بخواهیم یک کانکس را بفروش برسانیم حدود 30 تا 40 درصد از هزینه نخستین آن کسر می گردد.

حصر در ابعاد زمان حمل : هر بنا می بایست برای اینکه قابلیت حمل را داشته باشد اساسی بعد ها استاندارد چه در طول و عرض و چه در طول داشته باشد تا مجوز تردد در جاده های درون مرزو بوم را کسب نماید که در بعد ها تبارک برای حل همین ایراد طرز دوقلو و یا ساخت در محل استفاده می شود.

قیمت کانکس

 بهای نهای و قیمت کانکس بر طبق در خواست مشتریان و این‌که چه بعدها و امکاناتی را التماس کرده اند در قالب یک پیش فاکتور حاوی مشخصات فنی و توضیحات به آنها ارائه می شود که باید برای هر بنا بصورت منحصربه‌فرد چک شود . اما بعضا از انواع آن‌ها که معمول و پرکاربرد تر میباشند بصورت تیپ ساخت می شوند که برای اطلاع از مشخصات و هزینه های آن‌ها می توانید به صفحه ارزش کانکس 12 متری و همچنین کاغذ قیمت کانکس مراجعه فرمایید که داده ها فنی و لیست مصالح بکار رفته در آنان بصورت تام تفسیر داده شده است.

 واحد شمارش کانکس چیست

سوالی که مطرح می شود این میباشد که واحد شمارش کانکس چیست. در پاسخ به همین پرسش باید بگوئیم که واحد آن یا این که عدد می باشد و یا دستگاه . بخش اعظم در موارد فنی مهندسی از دستگاه به جای عدد استفاده می شود.بطور نمونه می گویند یک دستگاه کانکس یا این که پنج دستگاه اما در حالت های عامه معمولا از عدد به کار گیری می نمایند . هردو صحیح می باشد ولی برای کانکس سرویس بهداشتی و حمام از واحد دیگری بنام چشمه استفاده می شود که هر یک خدمت یا حمام را یک چشمه میگویند. بطور نمونه کانکس سرویس بهداشتی چهار چشمه راهرودار.

کانکس چیست

-پایان عمر کانکس

هرمحصولی پس از مدت ها استفاده به نقطه نهایی قدمت اثر گذار خویش رسیده که کانکس نیز مثل همگی مصنوعات ساخت بشر روزی به این مرحله خواهد رسید. حالا ممکن است مدت زمانه استفاده کاربر مهم سازه به اتمام رسیده باشد که در این شکل آن را یا این که بصورت ضایعات یا به عنوان بنا فرسوده و دست دوم بفروش رسانیده و یا این که ممکن میباشد هنوز به آن احتیاج داشته که در این رخ اهمیت انجام یک تجدید و تعمیرات بخش های فرسوده مجددا گزینه به کار گیری قرار می دهد.

اگر مدت زمان عمر مفید همین بنا ها را بخواهید بایستی گفت که بسته به میزان میزان مرغوب بودن ساخت مختلف میباشد ، به همین صورت که بنا های سکو یک دربین 15 تا 25 سال بدون نیاز به بنا قدمت موءثر خواهند داشت و بنا های جايگاه کیفی 2 و 3 در میان 4 تا 10 سال دستکم عمر خواهند کرد.

البته روش بهربرداری و به کارگیری خریدار نیز در مقدار ارتفاع عمر موءثر آن‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

سوالات متداول درباره کانکس چیست

واحد اندازه گیری کانکس چیست؟ واحد اندازه گیری کانکس دقیقا مثل هر بنای دیگری بر پایه متر مربع بوده اهمیت این تفاوت که در سازه های پیش ساخته اندازه ها بصورت پشت تا پشت ( یعنی از بیرون بنا ) ترازو گیری می شود. حساس دقت به اینکه ضخامت دیواره های کانکس فی مابین 6 تا 10 سانتیمتر میباشد فضای داخلی به راحتی دارای کسر ضخامت دیواره ها قابل پیش بینی می باشد.

 تفاوت کانکس حساس دکه و کیوسک چیست؟

 دکه ، کیوسک ، کاروان ، شلتر و کمپ های پیش ساخته همگی به نوعی کانکس میباشند اساسی این تفاوت که به طور معمول بصورت اصتلاح در کاربری های خاص از نام های متعدد به کار گیری می شود. بطور نمونه به یک کانکس نگهبانی ریز کیوسک نگهبانی یا این که دکه نگهبانی نیز گفته می شود و یا به سازه های چرخدار کاروان های متحرک نیز گفته می شود. همچنین برای کانکس های مخابراتی سیار هم به طور معمول از کلمه و واژه شلتر که اسم لاتین آن میباشد استعمال می گردد.

Conexe.ir

آخرین مطالب