Covid-19 کلش معافیت تجارت آزاد پشت شتر

توسعه و کمک به اقتصاد و تجارت جهانی, جهانی شدن, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری نابرابری TerraViva ملل متحد,

توسط AKHSHIJNEWS در 30 اردیبهشت 1399
توسعه و کمک به اقتصاد و تجارت جهانی, جهانی شدن, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری نابرابری TerraViva ملل متحد, تجارت و سرمایه گذاری

نظر

کوالا لامپور, مالزی, مارس 19 2020 (IPS) - رشد اقتصادی قرار است به جزر و مد که آسانسور تمام قایق. با توجه به عقل متعارف تا زمانی که به تازگی رشد در چین و هند و کشورهای شرق آسیا در زمان خاموش با تشکر از باز شدن به تجارت بین المللی و سرمایه گذاری است.

رشد چنین گفته شده است که تا حد زیادی کاهش فقر با وجود نابرابری در حال رشد در هر دو sub-قاره اقتصاد و بسیاری از کشورهای دیگر. دیگر کشورهای در حال توسعه شده اند خواست برای انجام همان یعنی آزاد سازی تجارت و جذب سرمایه گذاری خارجی.

جومو Kwame Sundaram

دوحه گرد مرده در آب'
اما چند جانبه مذاکرات تجاری تحت سازمان تجارت جهانی (WTO) نظارت رفته هیچ جا از اواخر 1990s حتی با به اصطلاح دوحه توسعه دور آغاز کرده و در سال 2001 به عنوان کشورهای در حال توسعه بسیج برای حمایت از ما پس از 9/11.

پس از شمالی ادامه داد: به فشار منافع خود را با وجود خود نمایان تعهد به رشد و نمو نتیجه دولت اوباما هرگز علاقه مند به تکمیل و تضعیف سازمان تجارت جهانی عملکرد, به عنوان مثال, آن اختلاف ترتیبات حل و فصل و حتی قبل از مغلوب ساختن پیشی جستن انتخاب شد.

برای مطمئن شود, مذاکرات دوحه پیشنهاد شد به سختی 'توسعه' با استانداردهای, با اکثر کشورهای در حال توسعه به سختی بهره اگر نه در واقع بدتر پس از اقدامات پیش بینی شده و حتی با توجه به بانک جهانی و سایر مطالعات است.

GVC معجزه ؟
به گزارش بانک جهانی سالانه گل سرسبد گزارش توسعه جهانی (WDR) 2020 در تجارت برای توسعه در عصر جهانی زنجیره ارزش, GVCs شده اند عمدتا مسئول برای رشد تجارت بین المللی برای دو دهه از 1990s شروع شد.

GVCs در حال حاضر حساب برای تقریبا نیمی از عبور از مرز برای تجارت با توجه به متعدد شمارش' به عنوان محصولات عبور از مرز از همیشه. شرکت های خلاق, کتاب نگهداری نیز ممکن است غلو واقعی ارزش افزوده در برخی از حوزه مالیاتی به حداقل رساندن کلی بدهی مالیاتی.

WDR 2020 ادعا می کند که GVCs در نتیجه شتاب توسعه اقتصادی و حتی همگرایی بین شمال و جنوب به سرعت در حال رشد کشورهای فقیر بزرگ شده اند بیشتر به سرعت در حال بسته شدن شکاف اقتصادی با کشورهای ثروتمند.

اتوماسیون مدیریت نوآورانه به عنوان مثال, 'just-in-time' (JIT) برون سپاری offshoring و تدارکات را به طور چشمگیری دگرگون تولید. کار فرآیندهای منوط به نظارت بیشتر در حالی که کار از روی مقاطعه در خانه به معنی خود پلیس و استفاده از های پرداخت نشده خانواده کارگری.

WDR 2020 از لمس
WDR 2020 فرض روند که دیگر وجود داشته باشد. توسعه تجارت و مبادله شده است تنبل برای بیش از یک دهه حداقل از سال 2008 بحران مالی جهانی که G20 از بزرگترین اقتصادهای جهان و دیگران اتخاذ اقدامات حفاظتی در پاسخ.

GVC رشد کند شده است از آنجا که اقتصاد از شمال اصرار بر آزادسازی تجاری برای جنوب در حالی ترک خود تعهدات قبلی به عنوان متنوع پیامدهای اقتصادی جهانی شدن پرورش ارتجاعی jingoist پوپولیستی backlashes.

در ضمن فن آوری های جدید مربوط به مکانیزاسیون و اتوماسیون و دیجیتال دیگر برنامه های کاربردی را بیشتر کاهش می یابد به طور کلی تقاضا برای نیروی کار حتی به عنوان شغل شدند 'خاموش-shored'. مغلوب ساختن پیشی جستن-آغاز تجارت و سیاست و درگیری را تحت فشار آمریکا و دیگر شرکت های چند ملیتی به 'در ساحل' شغل پس از چند دهه از 'کردن شمع زنی'.

با اینحال WDR 2020 خواستار کشورهای در حال توسعه به بانک در GVCs برای رشد و شغل بهتر. موفقیت این استراتژی بستگی دارد مهمتر در کشورهای توسعه یافته تشویق 'offshoring' یک سیاست به سختی آشکار برای بیش از یک دهه!

به عنوان آخرین بانک جهانی اقتصاددان ارشد البته به سختی برای 15 ماه ییل استاد Pinelopi Koujianou گلدبرگ به تازگی توافق "جهان است ... عقب نشینی از جهانی شدن". "حمایت از تولیدات داخلی در حال افزایش است — کشورهای صنعتی کمتر به واردات از کشورهای در حال توسعه. علاوه بر این وجود دارد که در حال حاضر توسط بسیاری از رقابت".

این Covid-19 بحران بیشتر تشویق "در شمع زنی' و 'زنجیره کوتاه' به خصوص برای مواد غذایی, محصولات پزشکی و انرژی است. اگر چه ژاپنی ها و دولت های دیگر اعلام کرده اند این سیاست ظاهرا برای 'امنیت ملی' و دیگر چنین دلایل گلدبرگ با اینحال تصریح کرد: در مورد GVCs در Covid-19 را از خواب بیدار.

تجارت نمی آسانسور تمام قایق
پس از این ادعا که "اقتصاددانان استدلال کرده اند برای قرن ها است که تجارت خوبی برای اقتصاد به عنوان یک کل" گلدبرگ همچنین اشاره کرد که "تجارت تولید برندگان و بازندگان" با بسیاری از از دست دادن و خواستار برسمیت شناختن "شواهد به جای تلاش برای بی اعتبار ساختن آن را به عنوان برخی انجام دهد."

پس ساموئلسون و دیگران به او توصیه می کند جبران آن منفی تاثیر آزادسازی تجاری و ادعا "کافی دستاوردهای تولید شده توسط گسترش تجارت است که برندگان می توانید جبران بازنده و هنوز هم بهتر خواهد بود" بدون نشان می دهد که چگونه این انجام می شود نسبتا.

جبران خسارت و توزیع مجدد نیاز به نقل و انتقالات که به طور معمول دشوار است برای مذاکره و تحویل در هزینه کم است. Tellingly مانند دیگران در او باعث می شود هیچ اشاره ای به انتقال بین المللی به خصوص به صورت نسبتا توزیع نابرابر منافع حاصل از تجارت در میان شرکای تجاری.

جالب اینکه او نیز مشاهده, "وجود دارد مقدار زیادی از نمونه ها به خصوص در کشورهای آفریقایی که در آن ثروت متمرکز در دست چند... حتی هنگامی که جزر و مد بالا می رود و تنها تعداد بسیار کمی از قایق افزایش است. رشد نمی چکه کردن می کند و در بهبود بسیاری از فقرا."

بعید پان Africanist
پس از چند دهه از جهان توسعه بانک از شرق آسیا معجزه' به صورت تقلید با دیگر کشورهای در حال توسعه به ویژه در آفریقا, یونانی-آمریکایی متولد گلدبرگ اصرار دارد که آنچه برای رشد و کاهش فقر در چین را نمی خواهد کار در آفریقا امروز.

بازتاب مدت زمان طولانی بانک منتقدان او استدلال می کند: "اگر تجارت با کشورهای ثروتمند است و دیگر موتور رشد آن خواهد بود مهم تر از همیشه به تکیه بر منابع داخلی...برای تولید رشد می کند که قطره ای پایین و ترجمه برای کاهش فقر است."

به عنوان اگر حمایت از برخی معاصر پان Africanists او استدلال می کند "آفریقا نیاز به تکیه بر خود را بیشتر از همیشه. این ایده که صادرات-چراغ صنعتی به عنوان آن اتفاق افتاد در چین و یا شرق آسیا است منجر به رشد در آفریقا کمتر می شود و کمتر محتمل".

او استدلال می کند که "بازار آفریقا بسیار زیادی در بازار با پتانسیل. از آن شده است توسعه یافته است. بنابراین منطقه ای ادغام ممکن است یک مسیر رو به جلو است. به جای امید بستن به جهانی ادغام که ممکن است بسیار سخت برای رسیدن به این روز زمانی که کشورهای در حال عقب نشینی از multilateralism ممکن است آن را عملی تر به فشار برای موافقت نامه های تجاری منطقه ای و ایجاد بزرگتر بازارهای منطقه ای برای کشورهای کالا و خدمات".

اذعان "ما هنوز راه بسیار طولانی از وجود دارد چرا که بسیاری از کشورهای در حال مخالف این ایده آنها همسایگان خود را به عنوان رقبای به جای کشورهای آنها می تواند همکاری با" نه ظاهری و به رسمیت شناختن نقش تاریخی از بانک و جریان اصلی تجارت اقتصاددانان در ترویج 'تجارت آزاد توهم و بی اعتبار پان Africanism.



tinyurlis.gdv.gdv.htu.nuclck.ruulvis.netshrtco.detny.im
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن