اقیانوس سالم: نگه داشتن آسیا و اقیانوس آرام شناور

آسیا-اقیانوس آرام, تنوع زیستی تغییر آب و هوا, اقتصاد و تجارت, محیط, سرفصل, سلامت, شرایط اضطراری انسانی فقر &am

توسط AKHSHIJNEWS در 24 اردیبهشت 1399
آسیا-اقیانوس آرام, تنوع زیستی تغییر آب و هوا, اقتصاد و تجارت, محیط, سرفصل, سلامت, شرایط اضطراری انسانی فقر & SDGs, TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

Armida Salsiah Alisjahbana است که سازمان ملل متحد تحت-دبیر کل و دبیر اجرایی ESCAP

اعتبار: Unsplash / آدولفو فلیکس

بانکوک, تایلند, مارس 13 سال 2020 (IPS) - خاطرات شاعرانه سواحل و صدا دار امواج ممکن است به نظر می رسد دور در حالی که ما در خانه باقی می ماند. در عین حال ما نیاز به نگاه دور به درک پایدار تاریخچه اقیانوس در آسیا و اقیانوس آرام. برای نسل های این منطقه رونق ما در دریاها. ما اسم خرس اشاره به اقیانوس آرام بدن از آب افسار به رفاه میلیاردها در منطقه ما است. دریاها ارائه مواد غذایی و معیشت و حس هویت به خصوص برای جوامع ساحلی در اقیانوس آرام جزیره متحده است.

متاسفانه افزایش گونه های در محیط زیست دریایی را تهدید به غرق پیشرفت و راه ما از زندگی است. در کمتر از یک قرن تغییر آب و هوا و ناپایدار مدیریت منابع باید تخریب اکوسیستم و کاهش تنوع زیستی. سطح صید بی رویه را به صورت تصاعدی افزایش یافته خروج ذخایر ماهی و مواد غذایی سیستم های آسیب پذیر است. دریایی پلاستیکی آلودگی coursing از طریق منطقه رودخانه ها به کمک بسیاری از بقایای سیل اقیانوس. در حالی که COVID-19 همه گیر است به طور موقت کاهش تولید گازهای گلخانه ای و آلودگی در اقیانوس این نباید لحظه ای از تاخیر. بلکه تلاش بازیابی پتانسیل را دارند که برای بازسازی یک واقعیت جدید تعبیه شده در پایداری و انعطاف پذیری است. این زمان را دگرگون اقدام برای, اقیانوس, با هم.

با وجود دورنمای دریا جشن در تصورات جمعی ما تحقیقات نشان می دهد که تصویر ما از اقیانوس است قابل ملاحظه ای کم عمق است. بینش از تغییر بادبان: تسریع اقدامات منطقه ای برای پایدار اقیانوس ها در آسیا و اقیانوسیهموضوع مطالعه این سال را به کمیسیون اقتصادی و اجتماعی برای آسیا و اقیانوس آرام نشان می دهد که بدون اطلاعات ما در حال شنا کردن در تاریکی است. داده های در دسترس برای تنها دو نفر از ده اهداف توسعه پایدار هدف (SDG) 14: زندگی در زیر آب است. با توجه به محدودیت در روش و ملی آماری سیستم اطلاعات شکاف تداوم داشته باشند در سطوح ناهموار در سراسر کشور. شکست COVID-19 شده است یک بازی اعداد است و ما باید مشابه تعهد به اطلاعات برای دولت از سواحل ما.

Armida Salsiah Alisjahbana

در حالی که وجود دارد ما نمی توانیم دیدن تصاویر از پلاستیک آلودگی به امری عادی بدل. آسیا و اقیانوسیه تولید نزدیک به نیمی از جهانی پلاستیکی حجمی که آن را مصرف 38 درصد است. پلاستیک نمایندگی دو بار برای اقیانوس: تولید خود را به تولید CO2 جذب شده توسط اقیانوس و به عنوان یک محصول نهایی وارد اقیانوس به عنوان آلودگی است. ضرب و شتم این چالش را بر لولا موثر سیاست های ملی و دوباره فکر کردن چرخه تولید.

محیط زیست کاهش نیز موثر رو به کاهش ذخایر ماهی. منطقه ما در موقعیت به عنوان بزرگترین تولید کننده ماهی است در هزینه overexploitation. درصد از سهام صید ناپایدار در سطوح افزایش یافته سه برابر از 10 درصد سال 1974 به 33 درصد در سال 2015. تولید اطلاعات کامل بر روی ذخایر ماهی, مبارزه با قاچاق فعالیت های ماهیگیری و حفاظت از مناطق دریایی باقی می ماند و باید یک اولویت است.

فعالیت های اقتصادی از حمل و نقل نیز باید پایدار شود. در حالی که متصل ترین حمل و نقل, اقتصاد در آسیای کوچک جزیره کشورهای در حال توسعه (SIDS) از اقیانوس آرام تجربه سطوح بسیار پایین تر از اتصال آنها را ترک نسبتا جدا از اقتصاد جهانی است. بستن دریایی اتصال فاصله باید قرار داده در مرکز حمل و نقل منطقه ای همکاری کردند. ما نیز باید با حمل و نقل جامعه برای حرکت به سمت حمل و نقل سبز. به عنوان یک اقیانوس مبتنی بر صنعت حمل و نقل به طور مستقیم بر سلامت اکوسیستم دریایی. اجرای سیاست های حمل و نقل پایدار ضروری است برای کاهش آلودگی دریا.

قدر ما را اقیانوس ها و چالش های آن نشان دهنده چگونه گسترده و مشترک راه حل های ما باید باشد. فرامرزی اقیانوس مدیریت و اتصال اقیانوس اطلاعات تماس برای همکاری نزدیک میان کشورهای منطقه. بهره برداری از اقیانوس آمار از طریق قوی ملی آماری سیستم را به عنوان یک قطب نمای هدایت کشور برای نظارت بر روند تدبیر به موقع پاسخ و حذف نقاط کور مانع عمل است. از طریق اقیانوس حساب مشارکت ESCAP در حال همکاری با کشورها برای هماهنگ کردن اقیانوس اطلاعات و ارائه فضایی برای گفت و گو به طور منظم. ترجمه نامه های بین المللی و استانداردهای ملی نیز کلیدی است. ما باید به طور کامل تجهیز کشورها و تمام اقیانوس متولیان به ترجمه و بومی سازی جهانی موافقت نامه به نتایج ملموس است. ESCAP در حال همکاری با کشورهای عضو برای اجرای بین المللی دریانوردی (IMO) مورد نیاز در تولید گازهای گلخانه ای کاهش و استانداردهای زیست محیطی.

نگه داشتن اقیانوس پلاستیکی-رایگان بستگی به سیاست های که ترویج یک دایره اقتصاد رویکرد است. این استراتژی کاهش استفاده از منابع و آنها را نگه می دارد در حال استفاده برای تا زمانی که ممکن است. این کار نیاز به مشوق های اقتصادی و بازدارنده همراه با بنیادی تغییر در شیوه زندگی. چندین کشور در منطقه معرفی کرده اند موفق تنها استفاده از پلاستیک ممنوعیت. ESCAP بسته شدن حلقه پروژه کاهش اثرات زیست محیطی از شهرستانها در آسه آن با پرداختن به پلاستیک زباله آلودگی و نشتی به محیط زیست دریایی.

اقیانوس ما در حفظ سلامتی ما, اقتصاد و زندگی ما بالاتر از امواج. در این پست COVID-19 عصر ما باید با استفاده از بحرانی سال پیش رو برای هدایت ما جمعی ناوگان نسبت به پایدار اقیانوسها. با ما مشترک منابع و تعهد و من مطمئن هستم ما می توانیم بادبان در مسیر درست است.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.rushrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن