چگونه یک پست-COVID-19 احیای تواند Kickstart آفریقا را منطقه آزاد تجاری

اقتصاد و تجارت اخبار تجارت و سرمایه گذاری اقتصاد و تجارت جیبوتی پورت. اعتبار: جیمز جفری/IPSکیپ تاون, آفریقای

توسط AKHSHIJNEWS در 7 خرداد 1399
اقتصاد و تجارت اخبار تجارت و سرمایه گذاری

اقتصاد و تجارت

The African Continental Free Trade Area has the potential to increase growth, raise welfare and stimulate industrial development on the continent.

جیبوتی پورت. اعتبار: جیمز جفری/IPS

کیپ تاون, آفریقای جنوبی, مارس 27 سال 2020 (IPS) - آفریقا قاره منطقه آزاد تجاری راه اندازی شد دو سال پیش در یک اتحادیه آفریقا (AU) اجلاس در کیگالی. آن برنامه ریزی شده بود به اجرا از 1 جولای سال 2020 است. اما این شده است تحت فشار قرار دادند تا 2021 به دلیل تاثیر COVID-19 و نیاز به رهبران به تمرکز بر صرفه جویی در زندگی.

مطالعات انجام شده توسط صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) سازمان ملل کمیسیون اقتصادی برای آفریقا و دیگر دولت است که منطقه آزاد تجاری دارای پتانسیل برای افزایش رشد و افزایش رفاه و تحریک توسعه صنعتی در این قاره. اما نگرانی وجود دارد. برخی از کشورها به خصوص کوچکتر و آسیب پذیر تر متحده می تواند صدمه دیده است. برای مثال آنها می تواند رنج می برند از دست دادن درآمد و دیگر اثرات منفی از موعد آزادسازی.

کشورهای آفریقایی به طور فزاینده ای متصل به اقتصاد جهانی اما تمایل به کار در پایین ترین پله نردبان. آنها عمدتا تامین مواد اولیه و دیگر کم ارزش تولید خروجی است. همکاری مورد نیاز است بین آفریقا در حال ظهور کارآفرینان و صنایع برای بهبود رقابت پذیری خود را در بازارهای جهانی
تاثیر COVID-19 تنها به بدتر شدن این ضعف ساختاری. کمیسیون اقتصادی برای آفریقا گزارش شده است که بین 300,000 و 3.3 میلیون نفر می تواند از دست دادن زندگی خود را اگر اقدامات مناسب گرفته شده است. دلایل متعددی وجود دارد که برای این سطح از ریسک بالا. این شامل این واقعیت است که 56 درصد از خانه شهری در زاغه ها به سر می برند 71 درصد از آفریقا نیروی کار غیررسمی شاغل و از خانه کار می کند و 40 درصد از کودکان در این قاره دچار سوء تغذیه هستند.

آفریقا نیز بیشتر در معرض تاثیر COVID-19 دلیل آن است که بسیار وابسته به واردات برای آن دارویی و محصولات دارویی و صادرات کالا. دومی شامل نفت است که دچار یک سقوط شدید در قیمت می باشد.

سایر عوامل در حال بالا و بدهی عمومی با توجه به نرخ بهره بالاتر پرداخت از سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) کشورهای ضعیف مالی پایه های مالیاتی و تاثیر منفی در آفریقا ارز با توجه به محرک اقدامات انجام شده توسط کشورهای OECD.

این COVID-19 بحران به ارمغان آورده است این ضعف را به گره زدن. اما آن را نیز فراهم می کند فرصت برای کشورهای آفریقایی آنها را به آدرس. برای مثال آنها می تواند سرعت بخشیدن به تجارت درون منطقه ای با تمرکز بر روی محصولات از بزرگترین نیاز در طول بحران بهداشت و درمان. کشورها همچنین می توانید شروع به ساختمان از منطقه ای زنجیره ارزش برای پیشبرد صنعتی در بهبود زیرساخت ها و تقویت حکومتداری خوب و اخلاقی رهبری است.

اینها همه حیاتی برای هدایت کشورهای آفریقایی از طریق بحران کنونی است.

این اهداف را می توان به دست آورد اگر کشورهای آفریقایی اتخاذ یک "رشد منطقه گرایی" رویکرد به تجارت ادغام. این امر شامل نمایشگاه ساختمان منطقه ای زنجیره ارزش مرزی سرمایه گذاری در زیرساخت ها و تقویت حکومت دموکراتیک.

تجارت عادلانه

یک تعداد از شرایط نیاز به ملاقات به صورت یک منطقه آزاد تجاری به موفقیت است.

اولا کشورهای آفریقایی متفاوت است به طور گسترده ای در اندازه و توسعه اقتصادی است. به عنوان یک نتیجه ممکن است برخی حکم توجه ویژه و خاص درمان. در میان آفریقا 55 متحده 34 طبقه بندی شده توسط سازمان ملل متحد به عنوان حداقل کشورهای توسعه یافته است. این کشورهای کم درآمد که شدید مشکلات ساختاری مانع توسعه است.

ساختمان موافقت نامه های تجاری در شهرهای کوچک و کمتر توسعه یافته اقتصاد کمک خواهد کرد به نتایج عادلانه تر از تجارت آزاد معامله است.

ثانیا دولت های آفریقایی باید شامل ذینفعان خود – کسب و کار (هر دو بزرگ و کوچک) اتحادیه های کارگری و سازمان های جامعه مدنی – ملی مشاوره روند. این کار نیاز به نهادهای موثر قادر می سازد که کمال مشارکت.

مراحل اضافی کشورها باید برای مقابله با خرید اینترنتی از COVID-19:

  • کاهش تعرفه های حیاتی محصولات دارویی (مانند هواکش) شخصی, تجهیزات حفاظتی و محصولات غذایی;
  • تحریک تجارت درون منطقه ای با اولویت بندی این محصولات به صورت فوری یا اوایل فاز در منطقه آزاد تجاری.

ساختمان منطقه ای زنجیره ارزش

کشورهای آفریقایی به طور فزاینده ای متصل به اقتصاد جهانی اما تمایل به کار در پایین ترین پله نردبان. آنها عمدتا تامین مواد اولیه و دیگر کم ارزش تولید خروجی است.

همکاری مورد نیاز است بین آفریقا در حال ظهور کارآفرینان و صنایع برای بهبود رقابت پذیری خود را در بازارهای جهانی است. این که تعدادی از نتایج مثبت از جمله:

  • تحریک صنعتی که تبدیل اقتصاد
  • کمک به کشورهای آفریقایی دست آوردن سهم عادلانه تر از ارزش حاصل از آفریقایی کالا و کار و
  • بهبود زندگی مردم در این قاره.

بحران کنونی ایجاد یک فرصت برای کشورهای آفریقایی برای ساخت زنجیره ارزش در تجهیزات پزشکی و دارو و تجهیزات حفاظت شخصی.

پوشاک و نساجی بخش نیز می تواند بازسازی برای پاسخگویی به نیازهای بخش بهداشت و درمان در حالی که با بهره گیری از شکست در زنجیره تامین از چین و اروپا است.

همانطور که بیشتر کشورهای قفل کردن اقتصاد خود و اعمال کنترل جنبش کشاورزی و مواد غذایی فرآوری شده زنجیره تامین مختل. این باعث ایجاد فرصت برای ایجاد منطقه ای زنجیره تامین و همکاری با خرده فروشان.

نیز وجود دارد فرصت برای ایجاد زیرساخت ها برای حمایت از سلامت پاسخ: بیمارستان های آب و فاضلاب, مدارس, مسکن کم هزینه و انرژی های جایگزین.

کشورهای آفریقایی نیز می توانید از علاقه رو به رشد در محیط زیست گردشگری.

مرزی زیرساخت های سرمایه گذاری

از آنجا که اکثر کشورهای آفریقایی کمتر توسعه یافته و بسیاری از آنها کوچک و تجارت درون منطقه ای را به آنها نیاز به همکاری برای بهبود زیرساخت های خود را. این شامل فیزیکی بنادر و جاده ها و راه آهن و همچنین روش های آداب و رسوم بندر بهره وری و کاهش موانع.

پیشرفت است و در حال حاضر در حال ساخته شده است. نمونه شامل مومباسا-کنیا راهرو; به آدیس به جیبوتی جاده راه آهن و پورت اتصال و آبیجان-لاگوس راهرو که دسته بیش از دو سوم از غرب آفریقا تجارت است.

افزایش سرمایه گذاری در این نوع مرزی و پروژه های زیربنایی را به نفع منطقه ای ادغام.

دموکراسی و حکومت

اکثر کشورهای آفریقایی را آغاز پذیرش چند سیستم حکومت. بسیاری نیز در آغوش یک فرهنگ مشروطه قانون و حقوق بشر است.

دموکراتیک حکومت های پشتیبانی شده توسط فعال شهروندی را ایجاد یک محیط شفافیت و قابل پیش بینی است که تشویق سرمایه گذاری داخلی و خارجی. هر دو حیاتی برای رشد و صنعتی. این روند نیز ضروری است برای پایداری منطقه ای ادغام اقتصادی و دموکراسی در آفریقا است.

کشورهای در حال بهتر شدن را در خود تحقق تعهدات دموکراتیک. برای مثال 40 کشورهای آفریقایی از جمله کنیا و زیمبابوه به طور داوطلبانه پیوست آفریقایی نظیر نقد و بررسی مکانیزم. این مکانیسم توسط یک دستاورد قابل توجه است که منطقه آزاد تجاری توافق باید ساخت.

راه رو به جلو

منطقه آزاد تجاری می تواند تبدیل به یک نقطه عطفی در آفریقا, سفر به سوی صلح و ادغام. این COVID-19 همه گیر وجود آن تاثیر مخربی بر سلامت و اقتصاد آفریقا می تواند یک فرصت برای پیشبرد تجارت آزاد منطقه در توسعه فراگیر و پایاپای راه برای کشورهای آفریقایی.The Conversation

Faizel اسماعیل مدیر نلسون ماندلا مدرسه عمومی اداره دانشگاه کیپ تاون

این مقاله چاپ از مکالمه تحت Creative Commons. خواندن این مقاله.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.netshrtco.de
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن