نها با ۲ بار تمرین ۲۰ دقیقهای با دستگاه ems

شما تنها با ۲ بار تمرین ۲۰ دقیقهای با دستگاه ems در هفته، نیاز خود ورزشی خود در کل هفته را برطرف خواهید ک

توسط مدیر سایت در 25 تیر 1402

شما تنها با ۲ بار تمرین ۲۰ دقیقهای با دستگاه ems در هفته، نیاز خود ورزشی خود در کل هفته را برطرف خواهید کرد. یعنی شما در هر جلسه بیست دقیقهای در حدود ۲۵۰۰ کالری مصرف خواهید کرد.

جهت خرید دستگاه ems تماس بگیرید.

دردستگاه ems حدود ۱۸۰۰ کالری هم طی ۴۸ ساعت پس از هر جلسه و به دلیل ریکاوری عضلات مصرف خواهید کرد. از جایی که در دستگاه ems امکان تمرین دادن همزمان تمام عضلات بدن وجود دارد تنها در ۲۰ دقیقه تمرینی کامل برای کل بدن انجام میشود. این پیغامها دقیقاً مشابه همان دستوراتی است که مغز در هنگام انجام فعالیتهای ورزشی به عضلات ارسال میکند و به این طریق بافت ماهیچهای را تحریک به فعالیت و تمرین میکند. تمریندستگاه ems ، بیشتر برای زنان و مردانی مناسب است که میخواهند به تناسب اندام برسند. در این ورزش دو نوع تمرین وجود دارد که هر دو به لاغری به کاهش وزن کمک میکنند. این تمریـنات باعث افزایش قدرت ماهیچهای و در نتیجه جلوگیری از آسیبهای ناشی از افزایش وزن یا آسیب عضلات همسترینگ میگردد. پس نمی توان وزن کم شده با رژیم و فعالیت بدنی را صرفاً بهدستگاه ems نسبت داد.

در واقع، متخصصان سلامت مانند فیزیوتراپیستها و حرکت شناسان از آن به عنوان حرکت درمانی استفاده میکنند. مهمترین عارضهای که میتوان برای ورزش دستگاه ems بر شمرد، این است که در صورتی که شدت پالسهای الکتریکی وارد بر بدن زیاد باشد، عضلات بیش از حد تحریک شده و در نتیجه بسیار سفت میشوند؛ که در نهایت این سفتی ممکن است باعث پارگی عضلات گردد. قیمت دورههای 1 ماهه، 2 ماهه و 3 ماهه نیز بسته به تعداد جلسات آنها تعیین میشود و ممکن است از 1 میلیون و 300هزار تومان تا 3 میلیون و 900هزار تومان متغیر باشد. در همین مدت شما بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کالری را فقط در حین انجام تمرینات مصرف میکنید. برای جلوگیری از این تراژدی سعی کنید مدت جلسات را به 20 دقیقه کاهش دهید و حداقل استراحت 2 روزه بین جلسات داشته باشید. در نتیجه، بین آنها تفاوتی قائل نمیشود و نتیجهای یکسان دارند.

دربارهی معایب دستگاه ems، میتوان گفت که گروهی از پزشکان نسبت به استفاده از دستگاه ems در تمرینات بدنی هشدار دادهاند و ادعا میکنند که این دستگاهها ممکن است باعث آسیب عضلانی شوند. بنابراین، ضروری است که از مربی یا باشگاه بدنسازی خود دربارهی دستگاههایشان پرسوجو کنید و اگر میخواهید برای خودتان ایکس بادی بخرید، حتماً قبل از تصمیم نهایی، تحقیقات کافی انجام دهید. با این حال سعی کنید که تمرینات قدرتی فوقالعاده شدید انجام ندهید و بدن خود را در کمآبی نگه ندارید. در عین حال محدودیت سنی برای افراد بالاتر از این سن وجود ندارد. در تمرینات ورزشی امروزی بیش از همه “سیستم تمرین کل بدن” جایگزین تمرینات دیگر شده است و برای این امر از نوعی ازEMS تمرین میشود که در آن تمام گروه های عضلانی بزرگ درگیر میشود و به آن دستگاه ems می گویند. دستگاه رگ یاب جز جدید ترین و پر استفاده ترین محصولات در زمینه پزشکی می باشد که باعث راحت تر شدن کار پرستاران و پرسنلی که تجربه کافی برای رگ گیری ندارند بسیار مناسب است . البته میزان تحریک عضلانی و عضلهسازی این دستگاهها برای فرد عادی یا کمتحرک به حدی است که نیازهای عضلانی فرد را تامین کند. البته این قیمتها حتمی نیستند و ممکن است بسته به شهر محل زندگی شما یا مرکزی که به آن مراجعه میکنید، فرق داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم تا با یکی از روشهای نوین ورزش و لاغری که به تازگی سر و صدای زیادی به پا کرده است آشنایی پیدا کنیم و بتوانیم با توجه به مزایا و معایب ورزش EMS در مورد استفاده و یا عدم استفاده از آن اطمینان پیدا کنید. بر اساس تحقیقات مشخص شده است که انجام یک فعالیت سبک نظیر پیاده روی نسبت به یک استراحت کامل باعث ریکاوری بهتر عضلات می شود.به این موضوع ریکاوری فعال نیز گفته میشود.بر اساس گفتهها دستگاههای (EMS) نیز میتوانند از طریق پالسهای آرامتر و کوتاه تر به منظور تقلید اثرات یک فعالیت سبک میتواند باعث بهبود ریکاوری شود.این تئوری نیز در واقع رد شده است.تحقیقات نشان داده است که تحریک الکتریکی عضلات باعث بهبود ریکاوری و کاهش دردهای عضلانی نمیشود.دانشمندان بر این عقیده هستند که دلیل این موضوع میتواند این باشد که تحریک الکتریکی عضلات نمیتواند به طریق انجام یک ریکاوری فعال باعث افزایش جریان خون شود. هنگام انجام تمرینات EMS فشار کمتری بر قلب و دستگاه گردش خون وارد می شودف در حالیکه در تمرینات سنتی، بالا و پایین رفتن مداوم منحنی ضربان قلب و فشار خون را شاهد هستیم. همانطور که از نام آن مشخص است تحریک الکتریکی عضلات اشاره به استفاده جریان الکتریکی برای تحریک عضلات دارد.این عمل قابل انجام است زیرا عضلات به شکل طبیعی نسبت به سیگنالهای الکتریکی فرستاده شده از مغز واکنش نشان داده و منقبض میشوند و دستگاههای (EMS) این تکانهها را تقویت میکنند که نتیجه آن انقباض بیشتر عضلانی میباشد.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن