Covid-19 ترکیبات کشور در حال توسعه بار بدهی

توسعه و کمک های اولیه, اقتصاد و تجارت, بحران مالی جهانی, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری TerraViva سازمان ملل

توسط AKHSHIJNEWS در 2 مرداد 1399
توسعه و کمک های اولیه, اقتصاد و تجارت, بحران مالی جهانی, عناوین, سلامت بشردوستانه اضطراری TerraViva سازمان ملل متحد

نظر

سیدنی و کوالالامپور, Jul 23 سال 2020 (IPS) - Covid-19 است انتظار می رود به یک سنگین انسانی و اقتصادی تلفات در کشورهای در حال توسعه نه تنها به دلیل سرایت در صورت ضعیف سیستم های سلامت, بلکه مهار اقدامات که رسوب رکود از بین بردن و کاهش معیشت بسیاری از.

محدود مالی فضایی
کشورهای در حال توسعه به طور کلی محدود مالی ظرفیت برای تامین مالی امداد و نقدینگی ارائه در کوتاه مدت در حالی که بازسازی زندگی اقتصادی در توسعه پایدار در اساس در دراز مدت.

Anis Chowdhury

2020 تامین مالی برای توسعه پایدار گزارش نشان می دهد بدهی آسیب پذیری در حال رشد در بسیاری از کشورهای در حال توسعه به خوبی قبل از همه گیر. برای مثال بخش عمومی استقراض از صادرکنندگان کالا افزایش قابل ملاحظه ای پس از سقوط قیمت ها در 2014-15. با این قیمت ها بیشتر افسرده در حال حاضر این بیماری همه گیر را افزایش می دهد کشور در حال توسعه بدهی.

سرمایه گذاران خارج از حدود US$80 میلیارد دلار از بازارهای در حال ظهور در سه ماهه اول سال 2020 – بزرگترین خروج سرمایه در تاریخ, با توجه به, موسسه مالی بین المللی – به عنوان حواله کاهش حداقل 20 درصد یعنی بیش از 100 میلیارد دلار.

بسیاری دیگر از کشورهای در حال توسعه نیست و باید به اندازه کافی قوی اعتبار برای ایمن سازی کم هزینه خارجی بدهی با وجود نرخ بهره پایین در شمال.

بالونی بدهی
با توجه به جهانی بانک جهانی اخیر امواج از بدهی دهه گذشته شاهد بزرگترین و سریع ترین و گسترده ترین مبتنی بر افزایش در بازار در حال ظهور و کشورهای در حال توسعه (EMDE) بدهی در نیم قرن گذشته.

از سال 2010 کل EMDE بدهی عمومی و خصوصی – گل رز از 108.6 ٪ از تولید ناخالص داخلی (88% بدون چین) به بیش از 170 درصد (108% به استثنای چین) مجموعا US$57 تریلیون دلار در سال 2019.

خصوصی بدهی شرکت های بزرگ اختصاص خیلی از این بالن EMDE بدهی های رو به افزایش از 77 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال 2010 به 117 درصد در سال 2018 است. اما بدهی های عمومی (بدون چین) نیز افزایش یافته است از 38.6 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال 2010 به 49.4 درصد در سال 2018 است.

پس از یک کاهش شدید در طول 2000-10 کل کم درآمد کشور (LIC) بدهی رز از 51.5 درصد از تولید ناخالص داخلی (US$137 میلیارد دلار) در سال 2010 به 65.8% (US$268 میلیارد دلار) در سال 2018 است. بدهی های عمومی است که به مراتب مهم تر در LICs برخاسته از 36.5 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال 2010 به 45.7% در سال 2018 قرض گرفتن بیشتر از "غیر سنتی" منابع ویژه چین است.

خطرناک استقراض
زمانی که دولت ها می توانند در شرایط مناسب برای سرمایه گذاری در پروژه های مورد نیاز برای توسعه پایدار بدهی ممکن است مطلوب اگر نه لازم است به خصوص در کشورهای فقیر. صندوق بین المللی پول تحقیقات نشان می دهد که مطلوب سطح بدهی بستگی به بسیاری از ملاحظات.

جومو Kwame Sundaram

با این وجود بدهی می تواند بسیار نامطلوب اثرات به خصوص زمانی که به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. بدهی ترکیب همچنین می تواند نگران کننده است. اخیر بدهی ساخت است به خصوص در مورد دلیل بسیاری از آن خارجی است.

و در حال حاضر کشورهای در حال توسعه توانایی را به سرویس بدهی رو به رشد است محدود با کاهش درآمد صادرات با توجه به همه گیر ناشی از کالا قیمت فرو می ریزد و پیچیده تغییر به ریسک بدهی.

خارجی سهم EDME بدهی دولت رسیده و 43 درصد در سال 2018 در حالی که ارز خارجی را گرانتر بدهی شرکت های بزرگ رز از 19 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال 2010 به 26 درصد در سال 2018 است.

اعتبار تجاری افزایش بیش از سه برابر شده از سال 2010 تا سال 2019 افزایش از 5.0 درصد به 17.5 درصد از LICs' بدهی خارجی عمومی در حالی که کمک به بیش از نیمی از آنها غیر اعطایی دولت بدهی.

سنگین بار
بسیاری از کشورهای در حال توسعه صورت مستقل بحران بدهی قادر به پرداخت بدهی انباشته شده و یا مورد علاقه. افزایش سهم بدهکار است به چین, به خصوص توسط 'سازمان ملل متحد معتبر' کشورهای فقیر اما اروپا بازار اوراق قرضه و وام دهندگان خصوصی هنوز حساب برای اطلاعات بیشتر.

افریقایی, دولت بدهی خارجی پرداخت دو برابر در دو سال از 5.9 درصد از درآمد دولت در سال 2015 به 11.8 درصد در سال 2017. یک پنجم از آفریقا بدهی خارجی در حدود US$405 میلیارد بدهکار است به چین 32 درصد (US$132 میلیارد دلار) به بازار اوراق قرضه و دیگر وام دهندگان خصوصی و 35 درصد (US$144 میلیارد دلار) به چند جانبه نهادها مانند بانک جهانی.

بدهی حساب برای بزرگترین سهم از هزینه های دولت و همچنان سریع ترین رشد هزینه مورد در کشورهای جنوب صحرای آفریقا بودجه. به عنوان بدهی از طلبکاران خصوصی گران تر است 55 درصد از پرداخت بهره به آنها بروید.

پرداخت سود به علت بدهی خصوصی به کشورهای آفریقایی برای بقیه سال 2020 در اطراف ما هستند 3 میلیارد دلار. در مقایسه با بسیار کم به منفی نرخ در اروپا و آمریکا و ژاپن و بسیاری از دولت های آفریقایی در حال پرداخت 5~16 درصد سود 10 ساله اوراق قرضه دولتی.

کشورهای آفریقایی متهم شده اند استقراض بیش از حد, اما مشکل این است که آنها در حال پرداخت بیش از حد علاقه به طور عمده با توجه به آژانس های رتبه بندی و صادر کنندگان اوراق قرضه' تعصبات و شیوه های. هر چند اتیوپی رشد کرده است و در 8~11 درصد برای بیش از یک دهه خود را رتبه بندی اعتباری مستقل بهبود یافته است.

همچنین شفافیت در مورد مشروط بدهی به عنوان مثال با توجه به شرکت های دولتی و بدهی های دولتی و خصوصی مشارکت معاملات محدود است و در اکثر کشورهای در حال توسعه به خصوص برای بدهی های تجاری و غیر پاریس باشگاه طلبکاران.

مشروط بدهی نیز ممکن است در طول رشد این بیماری همه گیر به عنوان دولت باید برای تمدید ضمانت وام برای بخش خصوصی برای جلوگیری از مجموع سقوط اقتصادی.

بدهی بدتر شدن نابرابری
بدهی نیز افزایش نابرابری در حداقل چهار راه. اول بدهی غنی طلبکاران و واسطه های مالی به طور معمول در هزینه از وام گیرندگان. بهره و سود سرمایه را تا حد زیادی افزایش دارایی درآمد و ثروت و سرمایه است.

دوم بدهی دولت اغلب غنی و ثروتمند و نخبگان. برخی از سیاسی به خوبی متصل شده سود حاصل از تامین مالی پروژه بار است که به عهده مردم است.

یک درز بانک جهانی در مطالعه تخمین زده است که 5% از تمام بانک جدید سرمایه گذاری به کشورهای فقیر به پایان رسید تا در پناهگاه های مالیاتی. وام های بانکی به 22 کشور از دریافت کمک های اولیه در طول 1990-2010 همچنین افزایش سپرده در راز دریایی حساب های بانکی.

سوم مالی ترتیبات مربوط به بدهی به طور معمول تعمیق نابرابری. به سرویس بدهی دولت ها اغلب به افزایش مالیات و کاهش هزینه های. در حالی که صندوق بین المللی پول و منافع مالی معمولا اصرار بر تثبیت مالی مربوط به ریاضت طلبکاران حتی ممکن است تقاضا 'اعتبار', سازگار, سرمایه گذاری وزیران.

در حالی که مالیات بر ثروتمندان را می توان افزایش روند غالب در چهار دهه گذشته بوده است در غیر این صورت. به جای صندوق بین المللی پول خواسته است دولت ها در دهه های افزایش درآمد از طریق ارزش افزوده و دیگر عقب غیر مستقیم مالیات معمولا در مصرف است.

بسیاری از دولت ها را مجبور به کاهش هزینه های برای افزایش درآمد به خدمات بدهی های معمول ساخت اجتماعی کاهش هزینه بدتر شدن نابرابری اجتماعی و نارضایتی باعث اعتراضات گسترده در کنیا و اکوادور و لبنان و جاهای دیگر است.

امداد ضروری و مورد نیاز
به شدت از زمان رکود موثر بر بسیاری از کشورها و دورنمای قوی ریباند ممکن است نکته بسیاری از LICs به بدهی پریشانی. در کنفرانس سازمان ملل درباره تجارت و توسعه هشدار داد از "بلندی بدهی فاجعه" در کشورهای در حال توسعه خواستار US$1 تریلیون دلار در بدهی.

در 15 مارس سال 2020 G20 وزرای توافق به یک "محدود به زمان تعلیق بدهی خدمات پرداخت" برای 76 کم درآمد کشورهای در حال توسعه واجد شرایط برای بانک جهانی توسعه بین المللی انجمن در نظر گرفتن در حالی که صندوق بین المللی پول ارائه کرده است بدهی خدمات امداد به 25 از فقیرترین کشورها است.

با این وجود سازمان ملل متحد معتقد است این اقدامات را نمی خواهد به اندازه کافی برای جلوگیری از پیش فرض به عنوان G20 حرکت می کند و وام دهندگان خصوصی.

منحصر به فرد اما متنوع و تغییر ماهیت این بیماری همه گیر و تلاش برای مهار سرایت و چالش های خاص از تسکین و احیای گیری مجدد این مفهوم را میرسانند که نه "یک اندازه متناسب با همه" و نه دیگر فرمولی حل مثال برای رسیدگی به بحران مالی مناسب هستند.

سیاست را نه تنها نیاز به آدرس توضيح از Covid-19 بحران, اما همچنین باید به در نظر گرفتن میراث زودتر مشکلات از جمله بار انباشته و بدهی-خدماتی.



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن