مجلات باز به علم و تخصص از جنوب

توسعه و کمک های اولیه, آموزش و پرورش, جهانی, عناوین آموزش و پرورش اعتبار: Jorge Luis بنس/IPSJul 17 سال 2020

توسط AKHSHIJNEWS در 27 تیر 1399
توسعه و کمک های اولیه, آموزش و پرورش, جهانی, عناوین

آموزش و پرورش

Knowledge is a product of a social collaboration and should thus be owned by and placed in service of the community. But is it? Are researchers doing enough to translate and simplify the important messages so that this knowledge could be clearly communicated to citizens and policy makers? - Global travel restrictions as a result of the COVID-19 outbreak are accelerating a trend towards research publications focussed on the global South

اعتبار: Jorge Luis بنس/IPS

Jul 17 سال 2020 (IPS) - جهانی محدودیت های مسافرتی به عنوان یک نتیجه از COVID-19 شیوع در حال شتاب گرفتن روند نسبت به نشریات پژوهشی متمرکز در جنوب جهانی ناشران می گویند.

به این معنی روزهای پرواز-در-پرواز-از میدان کار ممکن است پیچ در پیچ را برای محققان از کشورهای توسعه یافته است.

در حالی که COVID-19 همه گیر است و قطع برخی از برنامه های تحقیقاتی این مکث ارائه می دهد فرصت برای توسعه بیشتر عادلانه تر همکاری بین محققان جهانی در شمال و جنوب آکسفورد فروم در تحقیق و پژوهش برای توسعه (OX4RD) آنلاین سمینار شنیده شده در ماه گذشته (30 ژوئن).

"تحقیقات توسط موسسات آفریقایی است آشکار با فقدان تقریبا کامل خود را در رسانه های غربی"

پیتر سبز, مدیر عامل AlphaGalileo

"به رسمیت شناختن تخصص محققان در سراسر جهان مهم است که در مقابله با هر دو جهانی و محلی مشکلات" Siân هریس متخصص ارتباطات در INASP تحقیقات-متمرکز توسعه بین المللی سازمان می گوید SciDev.Net.

هریس می گوید طیف وسیعی از پاسخ به COVID-19 بحران نیز بر اهمیت یادگیری از سلامت کارگران و محققان در آفریقا و آسیا است.

علم خبری سرویس AlphaGalileo می گوید: سهم تحقیقات در جنوب جهانی, اما به خصوص آفریقا باید به رسمیت شناخته شود.

"تحقیقات توسط موسسات آفریقایی است آشکار با فقدان تقریبا کامل خود را در رسانه های غربی می گوید:" مدیر عامل پیتر سبز.

"تحقیقات در مورد آفریقا انجام شده توسط AlphaGalileo اما آن است که همیشه انجام شده توسط سازمان مستقر در خارج از آفریقا است."

سبز می گوید AlphaGalileo در حال حاضر مشغول به کار برای تشویق آفریقا تحقیقات جامعه به تعامل با رسانه ها با کاهش نرخ اشتراک برای موسسات دانشگاهی و گرفتن اخبار از آفریقایی مجلات مورد بررسی بدون هیچ هزینه.

مجلات

لانست یکی از جهان پیشرو مجله پزشکی گروه اعلام کرده است لانست منطقه ای سلامتیک مجموعه از باز کردن دسترسی به عناوین بر اساس سازمان بهداشت جهانی منطقه نامگذاریهای در برنامه ریزی پس از 2019.

انگلیسی-زبان غربی اقیانوس آرام به عنوان راه اندازی خواهد شد در این ماه با مقالات آنلاین در حالی که این مسئله برای اولین بار است منتشر شود در ماه اوت می گوید ویرایشگر Cai Jie. پنج باقی مانده عناوین را به دنبال خواهد داشت در طول دو سال آینده.

نویسنده مقاله که منابع و مدارک اولیه است که در پایین یا با درآمد متوسط کشور خواهد بود معاف از مقاله چاپ و نشر اتهام اما کسانی که در کشورهای ثروتمند خواهد شد به اتهام هزینه پردازش.

یک سخنگوی لانست می گوید SciDev.Net منطقه ای عنوان خواهد شد "با هدف تحریک مکالمات و تسهیل تبادل اطلاعات در درون و میان جوامع".

محلی پژوهش "فوق العاده مهم و مرتبط با سلامت و رفاه جوامع کمتر", لانست سخنگو می گوید. "[W]e را یک فرصت برای ترویج بهترین علم از این مناطق برای پیشبرد سلامت و بهبود زندگی مردم محلی."

کامران رفیق از بنیانگذاران و مدیر ارتباطات در جامعه بین المللی برای غفلت بیماری های گرمسیری می گوید: باز کردن فرمت دسترسی است "چیزی به تحسین".

رفیق می گوید در حال ظهور منطقه ای تمرکز پژوهش انتشارات "می تواند ... در نهایت ساخت پایه شواهد است که می تواند عامل تغییر مدل و فرهنگ به منظور تسهیل در [توسعه] کشور مالکیت [از برنامه های تحقیقاتی]".

موانع جدید

INASP را هریس می گوید وجود حمایت گسترده ای را برای باز کردن دسترسی به تحقیقات در جنوب. بسیاری از نشریات در حال انتشار مقالات تحت طلا دسترسی باز که باعث می شود نسخه های نهایی مقالات آزادانه و به طور دائم در دسترس در حالی که نویسندگان حفظ کپی رایت.

اما هریس می گوید: این مدل جدید نیز ایجاد موانع جدید است. "[T]در اینجا مستند چالش ها و نگرانی ها در مورد تکرار هزینه ها و ساختاری نابرابری از مدل اشتراک با پرداخت به خواندن مانع بودن جایگزین پرداخت-به-انتشار سد" او می گوید.

هزینه های به نشر اغلب بالا می گوید هریس و چشم پوشی برای محققان در جنوب جهانی می شود مشخص نیست. "[W]e دیده می شود در تحقیقات خود ما است که بسیاری از محققان پرداخت این هزینه ها از جیب خود," او می گوید.

بسیاری از جنوب مجلات فعال کردن دسترسی آزاد و بدون عبور در بالا اتهامات به نویسندگان از طریق دولت و یا نهاد مبتنی بر حمایت و یا با استفاده از داوطلبان. مدل های جدید برای مجلات علمی و پژوهشی چاپ و نشر عامل که در حال ظهور در جهان در حال توسعه ناديده گرفته شده توسط اروپا و آمریکا علم سیاست هریس استدلال می کند.

زبان نیز مهم است به عنوان بسیاری از مجلات انتشار در انگلیسی. "ما می شنویم اغلب از چالش های مواجه شده توسط پژوهشگرانی که مقالات آنها رد شده به دلیل ناقص فارسی به جای مشکلات با علم" هریس می گوید.

"این نیز مهم است به رسمیت شناختن چالش هایی که زبان می تواند برای خوانندگان. چه تاثیری می تواند پژوهش را به محلی مشکل آن است که اگر نوشته شده در یک زبان که بهداشت حرفه ای و یا کشاورز و یا policymaker نمی دانند؟"

آینده

موجود در مجلات خدمت جوامع محلی نقش مهمی در برقراری ارتباط پژوهشی در داخل کشور خود و فراتر از آن, هریس می افزاید: "INASP معتقد است حیاتی است که غرب تحقیقات بیشتر قابل رویت و قابل اعتماد — و این نیاز به جنوب نمایندگی و دسترسی به مجلات بین المللی است."

او به نقل آفریقایی مجلات آنلاین (AJOL) که میزبان 526 مجلات از جمله 265 باز کردن دسترسی به نشریات و نپال و مجلات آنلاین (NepJOL) — فعال پلت فرم است که میزبان 179 مجلات — سریلانکا مجله پایگاه داده SLJOL و آمریکای مرکزی مجلات آنلاین (CAMJOL) با 58 مجلات.

AlphaGalileo مدیر اخبار Kosta Stefanov می گوید: بسیاری از تحقیقات در حال حاضر منتشر شده خود را از طریق سرویس خبری به تمرکز بر روی موضوعاتی که اغلب ارتباط خاص در جنوب جهان زمینه ها از جمله علوم زیستی, زیست شناسی, تجهیزات حفاظت شخصی و البته ویروس شناسی.

او پیش بینی کرد این روند ادامه خواهد داد "برای حداقل یک یا دو سال" — که در آن زمان تحقیقاتی چشم انداز ممکن است شامل گسترش همگروهی بزرگتر از سراسر جهان در حال توسعه.

این داستان در اصل منتشر شده توسط SciDev.Net



tinyurlis.gdv.gdv.htclck.ruulvis.net
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن